Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

strikt 2013-09-25 22:26

Satan vad drygt.

spoon 2013-09-25 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6657957)
Satan vad drygt.

att...

DekeThornton 2013-09-26 09:39

Ingen omedelbar returmatch för Alex. Istället möter Jones Texeira i januari och Alex får en match i Sverige runt samma tid. Lite trist, men samtidigt inte orimligt. Jones och Gustafsson får varsin match där de kan vinna imponerande, för att bygga returmatchen, och Alex får en chans att tävla i Sverige, vilket knappast varit fallet i en ny titelmatch.

Trouble 2013-09-26 10:23

Låter bra. Vem tror ni det blir?

TheIsh 2013-09-26 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 6658304)
Låter bra. Vem tror ni det blir?

Kanske Moussasi igen.

DekeThornton 2013-09-26 12:27

Mousasi vill gå ner till mellanvikt. Davis har sagt att han helst inte vill möta Alex annat än i en titelmatch, och jag tror onte att UFC vill förstöra en potentiell titelutmanare genom att matcha dem just nu. Machida är också på väg till mellanvikt. Jag skulle gissa att förloraren i någon av Hendo/Belfort eller Rashad/Sonnen ligger närmast till hands, eftersom UFC gillar att matcha förlorare mot förlorare och det skulle nog funka tidsmässigt. Men vem fan vet.

Dav0d 2013-09-26 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av DekeThornton (Inlägg 6657769)
Det var den seriösa Silva som vi såg mot Weidman. Silva clownade i Weidmanmatchen för att han upptäckte tidigt att Weidman var helt överlägsen på marken. Därför valde han att gå med garden helt nere när han lyckades ta sig upp, för att hindra nedtagningar. Det gjorde att Silva fick lita på sina huvudrörelser i sitt stående försvar. Tråkigt nog för honom var Weidman inte bortkommen stående heller utan vann första ronden även på fötterna. Knocken var ingen slumpartad lyckträff.

Om Silva går in i returmatchen med traditionell stående still med tight guard kommer han bara att bli nedtagen och utslagen. Jag tror stenhårt på Weidman i returen. Weidman är helt enkelt bättre än Silva, och dessutom som bäst på det som är Silvas svaghet, aggressiv brottning.

... nej, bara nej. Håller med föregående talare om att du borde lära dig mer om kampsport, skillnad på garden nere för att förhindra nedtagning och att clowna sig. Om du inte såg skillnaden i den matchen, ja...

Doctor Snuggles 2013-09-26 13:01

Finns inte så många som Alex kan slåss mot. Flera vill gå ner till MW, kvar är egentligen bara Rashad, Davis o Nog. Davis vill han nog inte möta förutom om det är en titelmatch, och Nog kanske är skadad fortfarande. Finns ju några lite längre ner på listan också.
Tror att hans förlust här snarare räknas som närmre en vinst, men frågan är om de inte vill ge honom en "lätt" fight för att försäkra sig om att rematchen sker.

Hackenschmidt 2013-09-26 14:54

Om Cormier lyckas avfetta sig ner till LHW blir det ju en till farlig med i spelet.

Doctor Snuggles 2013-09-26 16:16

Silva förklarar teknik vs clowning samt psykologi. Typ allt som jag babblat om, så det bådar gott för rematchen. Weidman kan förstås fortfarande vinna, men det spelar mindre roll.

Doctor Snuggles 2013-09-26 17:50

Halvbrutal fight i TUF faktiskt.

cero 2013-09-26 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6657669)
Fast det är frågan. Jag tyckte hans reflexer redan sett lite off ut sedan Bonnar. Svårt att säga dock, eftersom han clownade så mycket i sina två sista, och mot några som har längre reach än honom. Hjälper inte att bli knockad heller.

Tycker inte Silva är så beroende av sina reflexer egentligen. Han har verkligen solida fundamentals, och det är det han har förlitat sig på genom hela sin karriär trots matcherna mot Bonnar/Griffin/Weidman osv. Så att fortsätta tävla trots att han saktar ned en aning tror jag inte ska bli några problem. Finns ju endå ingen i divisionen som är i närheten av honom tekniskt.

Men efter att ha tittat på hans intervju direkt efter matchen mot Weidman så låter det verkligen som att han har varit trött på detta ett bra tag. Men det kan ju vara känslorna som spökar efter att ha blivit släckt för första gången (och av Weidman dessutom).

Fy fan vad nervös jag kommer vara under returmötet. :D

cero 2013-09-26 20:13

Citat:

Silva förklarar teknik vs clowning samt psykologi. Typ allt som jag babblat om, så det bådar gott för rematchen. Weidman kan förstås fortfarande vinna, men det spelar mindre roll.
Hahah skön snubbe.

Doctor Snuggles 2013-09-26 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6659058)
Tycker inte Silva är så beroende av sina reflexer egentligen. Han har verkligen solida fundamentals, och det är det han har förlitat sig på genom hela sin karriär trots matcherna mot Bonnar/Griffin/Weidman osv. Så att fortsätta tävla trots att han saktar ned en aning tror jag inte ska bli några problem. Finns ju endå ingen i divisionen som är i närheten av honom tekniskt.

Men efter att ha tittat på hans intervju direkt efter matchen mot Weidman så låter det verkligen som att han har varit trött på detta ett bra tag. Men det kan ju vara känslorna som spökar efter att ha blivit släckt för första gången (och av Weidman dessutom).

Fy fan vad nervös jag kommer vara under returmötet. :D

Det är bra att man kan vara vettig trots att man är ett GSP fan. ;)

cero 2013-09-26 20:55

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...noyoudidnt.gif


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)