Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-10-23 22:17

http://i209.photobucket.com/albums/b...963/werdum.jpg

nitz 2012-10-23 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6055180)
Någon mer som ser fram emot world series of fighting? Tyrone Spong ska göra debut, blir intressant att se.

Jag är riktigt sugen på att se Tyrone köra, dock har jag för mig att de av någon obegriplig anledning satt honom på prelims?

Citat:

Ursprungligen postat av Kinbote (Inlägg 6055049)
Men visst har GSP spelat mer safe sedan första matchen mot Serra, nu har han ju dock pratat om att han ska försöka bli bättre på att exploatera lägen som dyker upp under matcherna, så jag hoppas vi får se en lite hungrigare GSP mot Condit.

Jag tycker mer safeandet börjat senare, han totalt ägde ju Matt Hughes och låste ut honom i andra ronden.
Han tokörde över Matt Serra med en väldigt aggresiv stil och knäade ut honom i andra.
Hade inte Jon Fitch varit typ ostoppbar i deras match hade han också åkt ut på något, för det var en redig beatdown.
Dessutom måste man tänka på att det efter Serra har ju generellt varit bättre motstånd med.

Jag skulle snarare säga att Hardy matchen var denna första han verkligen safeade.
Safeade en del mot Koscheck och gjorde en tveksam match mot Shields.

cero 2012-10-24 17:40

Vackert.

http://rearnakedsmoke.com/wp-content...1/08/ross5.gif

cero 2012-10-24 17:54

"Brad Tavares has the best takedown defence in MW history."

Gissa vem?

Bailah 2012-10-24 18:04

Goldie!

Grazzafukkinrazzi 2012-10-24 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6056701)
"Brad Tavares has the best takedown defence in MW history."

Gissa vem?

Det där tycker jag är väldigt märkligt. Han sade även innan Belfort - Akiyama tror jag, att Akiyama aldrig blivit nedtagen i UFC. På fightmetric står det att Belcher tog ned honom flera gånger. Iofs så är ju fightmetric helt sämst också så jag vettefan vad som stämmer.

cero 2012-10-24 20:33

Tycker det är väldigt märkligt att någon som varit involverad i sporten så länge, och har det som sitt yrke är så okunnig. Och det är ju inte vilket yrke som helst, han är ju för guds skull en kommentator för miljontals människor. Man kan ju tycka att en sådan person borde vara extremt påläst? Han är ju en otroligt skicklig talare, har en del entusiasm ("And it's AAAAALLLLLLLLL over!"), och härlig personkemi med Joe, men annars tycker jag inte han tillför särskilt mycket. Men just underhållning och att man förknippar Goldberg med varumärket kanske är viktigare i detta fall?

Grazza: Vet inte riktigt, har inte sett matchen. Men det hade ju inte varit första gången något liknande händer. :D

eternallord 2012-10-24 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6056701)
"Brad Tavares has the best takedown defence in MW history."

Gissa vem?

Det där är ju helt tagit ur sitt sammanhang. Han poängterade att Silva hade statistiskt sett näst bästa TDD i UFCs historia, varpå Joe frågade honom vem som hade bäst och han svarade efter han kollat upp det. Han hade ingen aning egentligen och anser naturligtvis inte att Brad Tavares här bäst TDD i MW, enda anledningen till att statistiken säger det där är för att Brad inte mött några monsterbrottare.

cero 2012-10-24 20:53

Är osäker på om han poängterade att det var statistiskt sett. Men hur som helst kommer han med felaktigheter konstant. Och det är väl självklart att en kommentator har fel ibland, men Goldberg är bara okunnig enligt mig. Eller så har han någon "roll" att vara väldigt simpel och säga galna saker ibland.

Vilson 2012-10-25 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6056743)
Det där tycker jag är väldigt märkligt. Han sade även innan Belfort - Akiyama tror jag, att Akiyama aldrig blivit nedtagen i UFC. På fightmetric står det att Belcher tog ned honom flera gånger. Iofs så är ju fightmetric helt sämst också så jag vettefan vad som stämmer.

Belcher tog aldrig ner Akiyama. Ett svep men inte mer. Goldberg ger dock ändå jävligt mycket fel och överflödig/ intetsägande info.

nitz 2012-10-25 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6057134)
Är osäker på om han poängterade att det var statistiskt sett. Men hur som helst kommer han med felaktigheter konstant. Och det är väl självklart att en kommentator har fel ibland, men Goldberg är bara okunnig enligt mig. Eller så har han någon "roll" att vara väldigt simpel och säga galna saker ibland.

Jo den kommentaren var det ju egentligen inget direkt fel på... Men han har kommit med många gems genom åren :D

T.ex:
Mike Goldberg: "He's got him in some kind of strange choke I've never seen before!"

Joe Rogan: "That's a rear naked choke."

Eller den episka Travis Lutter kommentaren:

Mike Goldberg: "He's like the Michael Jordan of Brazilian Jiu-Jitsu!"

Joe Rogan: "No, he's not"

Mike Goldberg: "Larry Bird?"

Joe Rogan: "Uhm, no."

Mike Goldberg: "Kobe Bryant?"

Joe Rogan: "..."

cero 2012-10-25 12:11

Michael Jordan esque in his Jiu-Jitsu skills is Travis Lutter.

Vilson 2012-10-25 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6057992)
Michael Jordan esque in his Jiu-Jitsu skills is Travis Lutter.

:laugh:

cero 2012-10-25 21:15

Är det någon som har tjänat bra med pengar på MMA-betting här? Känns som att det finns potential för att dra in en del i en sport som MMA. Vanligt med matcher som är jämna på papper men där den ena har ett uppenbart övertag - Anderson/Franklin, Cain/Brock, osv. Sen kan man ju alltid lägga en rejäl slant på totala mismatches som McKenzie/Mendes, Glover/Maldanado (blev ju lite ankdans där, men endå), Anderson/Leben osv, även om man oddsen är låga. I en större och mer etablerad sport som fotboll är nivån mycket högre och jämnare, vilket kanske gör det svårare att förutspå saker.

Doctor Snuggles 2012-10-25 21:41

Funderade på samma sak förut, men det är nog svårt att tjäna pengar konsekvent. Att tjäna pengar på sportsbetting handlar ju enbart om man får fördelaktiga odds, d.v.s. att de inte motsvarar verkligheten. Det är nog rätt svårt att avgöra det med tanke på hur ung sporten är och hur lite data det finns. Det finns säkert tillfällen som är tydligare än andra (t.ex. Silva vs Forrest), men de är nog få.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)