Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

DarcyGrahn 2012-07-09 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 5864210)
Ja, tekniskt sett förlora Silva den ronden, och han var dominerad av Sonnen. Men undertexten till det hela är detta.

Sonnen fick sitt livs chans igen, han fick Silva precis där han ville ha honom, där han har mest chans att vinna, men kunde inte göra något.

Det är det som är grejen, även om Sonnen har allt som ökar oddsen på sin sida, dvs. motståndaren nere på marken med sig själv ovanför, så är han fortfarande relativt chanslös.

Silva, däremot kan med alla förutsättingar mot sig fortfarande vinna. I första fighten så submitta han när han var på rygg, mot en brottare som var 30 sek från att vinna matchen.

Sen från första fighten så var det samma sak, Sonnen vann på poäng men Silva avsluta, om man sen kollar bådas ansikten efter matchen så ser man att Sonnen har fått bra mycket mer stryk än Silva också.

Jag tror det är ingen här som menar att Silva vann första ronden poängmässigt, jag tror nog alla menar att han vann den mentala kampen genom att visa "du kan inte ens slå mig på din hemmaplan".

Kunde inte göra något? Hans gameplan var väl att kontrollera Silva och slå han från topposition vilket han gjorde. Så enligt mig gjorde han något.

spoon 2012-07-09 21:29

Jag vet inte hur mycket Silvas skada påverkade i den första matchen men det var tydligt att Silva inte kunde hantera Sonnens brottning och att Sonnen inte klarade av att avsluta matchen. I returmötet så kunde man se att Silva hade gjort sin läxa medan Sonnen inte hade gjort sin då han inte klarade av att avsluta på den gyllene chansen som han fick.

Den ena är mästare och den andra är det inte.

Spiffy 2012-07-09 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 5864103)
Nu vill jag se Silva VS Maia II *popcorn*

:confused: Varför vill du göra det? Lär ju suga totalt den matchen.

Doctor Snuggles 2012-07-09 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 5864233)
Ja precis som Tim Boetsch var helt överlägsen Okami i sin senaste match. Okami gör en perfekt match och slår ut Boetsch hela matchen men trots det så knockar Boetsch Okami i slutet och visar hur överlägsen han är. Samma med Kongo vs Barry. Trots Barry har Kongo nerslagen, rocked, helt ute på fötterna och trots det så kan inte Barry avsluta Kongo. Kongo knockar sedan Barry och visar hur överlägsen fighter han är Barry. Total överlägsenhet!!!!!

Jaså du vill höra min erfarenhet av revbensskador? Jag tävlar i thaiboxning och har skadat revbenen men aldrig brytit dom. Jag vet hur det känns att ha ont i revbenen. Hur många revbensskador fick du på aikidon då killen med erfarenheten?

Försöker du avverka alla populära argumentationsfel eller?
Argumentera mot något som jag faktiskt skrev, istället för att förvränga och plocka saker ur sitt sammanhang.

Jag har överansträngt intercostalmusklerna vid ena sidan av revbenen en gång pga hosta. Jag kunde knappt röra på överkroppen eller andas djupt på 1-2 månader utan att det kändes som knivshugg i sidan. Det ger mig iaf ett litet perspektiv om hur en ordentlig revbensskada skulle kunna påverka i en fight.
Förstår inte vad Aikido skulle ha med saken att göra. Lägg ner med personattackerna, det får dig bara att framstå som osympatisk.

Deceiver85 2012-07-09 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 5864307)
:confused: Varför vill du göra det? Lär ju suga totalt den matchen.

Det finns inga direkta alternativ i Middleweight, så då kan man lika gärna locka tillbaka Maia från Welter...

Doctor Snuggles 2012-07-09 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5864234)
http://www.txmma.com/wp-content/uplo...torLombard.jpg

Var det någon som sa något?

Ni får ta ur Silva's bollar ur munnen innan ni yttrar er, mina herrar.

Var inte så sherdouchig. Jag tror också Lombard är en legitim contender. Vi får se hur det går i hans första match i UFC.

High1ander 2012-07-09 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 5864241)
Kunde inte göra något? Hans gameplan var väl att kontrollera Silva och slå han från topposition vilket han gjorde. Så enligt mig gjorde han något.

Han fick inte in några slag egentligen.

Som sagt mot Brian Stann så funka hans teknik hur bra som helst, där verkligen sög han musten ur Stann, men på Silva så hände inget.

Det är lite som att jag låter dig som är grym på sparkar testa att sparka mig fem gånger på mitt ben och se om jag kan röra mig efter det, och jag som är grym på att slåss får slå dig fem gånger i nyllet och se om du kan stå upp: Skillnaden är att om du är Sonnen, så hände inget av dina sparkar, som är ditt trademark, och jag som är Silva behövde bara en eller två slag som är mitt trademark, för att avgöra.

Tog Silva någon skada från första ronden? Såg han groggy ut? Direkt när första ronden var över hoppa han upp som om det vore en lätt sparring session och vatten-pause. Det efter att den jobbigaste brottaren i middleweight legat och haft en field day på honom i 5 minuter.

Det är som att vi skulle köra femkamp, och jag inte låter dig vinna i den grenen du är bäst på.

Samma sak i första matchen, ja Silva fick äta matta, han förlorade poäng, men Sonnens nylle var inte vackert "trots att han dominerade".

Lite som i Griffin mot Ortiz, Griffin träffa en jävla massa slag, vilket ger många poäng, men jag skulle inte säga att Griffin var överlägsen den matchen då han fick några fina slag själv på sig, fick till och med göra backåtkullerbytta, eller att han blev nedtagen ett par gånger. Självklart hade jag honom som vinnare, och enligt statistiken så var han överlägsen, men kolla man matchen så märkte man att han hade ingen lätt match.

strikt 2012-07-09 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5864267)
Jag vet inte hur mycket Silvas skada påverkade i den första matchen men det var tydligt att Silva inte kunde hantera Sonnens brottning och att Sonnen inte klarade av att avsluta matchen. I returmötet så kunde man se att Silva hade gjort sin läxa medan Sonnen inte hade gjort sin då han inte klarade av att avsluta på den gyllene chansen som han fick.

Den ena är mästare och den andra är det inte.


Vilken Gyllene chans snackar du om? Den där Silva står och fuskar i ~27 sekunder i andra ronden? Den situation som gör att Sonnen inte kunde kontrollera Silva som han ville med sin gameplan?

Ja, det var ju tråkigt att han missade "den" gyllene chansen... Eller vänta, Silva var det visst som inte missade den gyllene chansen att fuska i ~27 sekunder.

Att tro att Silvas fuskande inte betyder något saknar ju logiskt tänk helt klart!

High1ander 2012-07-09 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 5864393)
Vilken Gyllene chans snackar du om? Den där Silva står och fuskar i ~27 sekunder i andra ronden? Den situation som gör att Sonnen inte kunde kontrollera Silva som han ville med sin gameplan?

Ja, det var ju tråkigt att han missade "den" gyllene chansen... Eller vänta, Silva var det visst som inte missade den gyllene chansen att fuska i ~27 sekunder.

Att tro att Silvas fuskande inte betyder något saknar ju logiskt tänk helt klart!

Ok, du vill klaga på Silva för fusk, dvs. shortsdragning, och att det påverka hela matchen, men att Sonnen gör samma sak spelar ingen roll?

Silva drog i Sonnens shorts så hårt att Sonnen sen snurrar ner sig själv på mattan och har så stor dragningskraft att han suger in Silvas knä i bröstet. Låter logiskt.

Petoria 2012-07-09 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 5864393)
Vilken Gyllene chans snackar du om? Den där Silva står och fuskar i ~27 sekunder i andra ronden? Den situation som gör att Sonnen inte kunde kontrollera Silva som han ville med sin gameplan?

Ja, det var ju tråkigt att han missade "den" gyllene chansen... Eller vänta, Silva var det visst som inte missade den gyllene chansen att fuska i ~27 sekunder.

Att tro att Silvas fuskande inte betyder något saknar ju logiskt tänk helt klart!

Men lägg ner nu. Börjar bara bli pinsamt. Kan du inte bara acceptera att Sonnen förlorade?

Doctor Snuggles 2012-07-09 23:38

Rampage fick förresten äntligen vad han frågat efter. Med råge. ;)

delta_mats 2012-07-09 23:38

Sonnens chans var ju att göra precis som i första matchen, förutom att bli subbad. Ingen hade någon förhoppning om att han skulle slå ut Silva eller submitta honom.

I första ronden då de inte hunnit bli riktigt så svettiga så är det lättare för personen i guard att kontrollera och låsa fast armar exempelvis. Sonnen gjorde ett bra jobb i första ronden även om han inte lyckades skada Silva nämnvärt.

Silva gjorde det han gör bäst, tar chansen han får genom motståndarens misstag eller öppning och avslutar.

Skulle gärna se Silva bryta ny mark genom att gå upp en viktklass, där finns många intressanta fighter.

Doctor Snuggles 2012-07-09 23:47

Det finns ju några intressanta matcher kvar i mellanvikt också. Lombard, t.ex. Munoz, Stann och Bisping är ju kvar. Khalidov, om han kommer överrens med UFC kanske.

carloskar 2012-07-09 23:47

Sonnen gjorde ett tappet försök. Han är en riktig karl som inte låter sig skrämmas av "myten som Silva".

Silva gjorde en bra andra rond efter en sämre första rond som helt gick i Sonnens händer.

Silva vinner, fortfarande The Man.

Sluta tjaffsa nu :)

Doctor Snuggles 2012-07-10 00:36

Indeed.

http://www.fightersonlymag.com/image...0-featured.jpg
http://f.cl.ly/items/3W3i1t1K100V2t3...47.14%20PM.png
http://i.imgur.com/3KW02.jpg


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)