Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

tobbo 2012-07-09 19:41

Hittade anledningen till Chaels förlust 1:28:30,


DarcyGrahn 2012-07-09 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5863954)
Fail.
Mma är inte bara brottning.
Chael lyckas inte göra mycket från toppposition alls, mycket mindre än vad han lyckades i första ronden i första matchen.
Silva däremot har övertaget i inte många sekunder och avslutar matchen.
Överlägsen.

Du failar hårt om någon. Är det aikido som lärt dig din poängsättning? Du och Seagal kanske har fått för sig att man vinner när man ligger på rygg och tar emot slag? Det kanske var Silvas gameplan som Seagal bestämt och du trodde det var dominans?

Silva är en grymt bra avslutare men att han dominera Chael innan han avslutet i någon av matcherna är inte i ens i närheten av sanningen. Har inte Chael vunnit varje rond fram till avsluten? Lyckas inte göra någonting? Flera hundra slag är alltså ingenting hahaha. Chael rockade dessutom Silva flera gånger i första matchen och tyckte även det såg ut som Silva blev det en gång i senaste också.

Doctor Snuggles 2012-07-09 20:00

Really? Ad hominem? Tsk,tsk.

Läs innan du skriver. Jag talar om DENNA matchen. I den förra såg Silva inte ut som sig själv, antagligen pga revbensskadan, vilket jag redan sagt flera gånger förut.
I denna matchen stängde han ner kanske den bästa mma-grindbrottarns attack helt i första ronden, så Sonnen knappt gjorde någon skada alls trots toppposition hela ronden, och han behövde bara ett fåtal slag att avsluta i andra.
Är Silva överlägsen brottare? Nej. Är han en överlägsen mma-fighter. Ja.

DarcyGrahn 2012-07-09 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5864040)
Really? Ad hominem? Tsk,tsk.

Läs innan du skriver. Jag talar om DENNA matchen. I den förra såg Silva inte ut som sig själv, antagligen pga revbensskadan, vilket jag redan sagt flera gånger förut.
I denna matchen stängde han ner kanske den bästa mma-grindbrottarns attack helt i första ronden, och han behövde bara ett fåtal slag att avsluta i andra.
Är Silva överlägsen brottare? Nej. Är han en överlägsen mma-fighter. Ja.

Ändå snackade du om de fem ronderna i förra matchen?

Vem vann första ronden? Dominerar man om man förlorar ronden? Sonnen vann matchen fram tills Silvas shortsdragning och avslut.

Doctor Snuggles 2012-07-09 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 5864053)
Ändå snackade du om de fem ronderna i förra matchen?

Vem vann första ronden? Dominerar man om man förlorar ronden? Sonnen vann matchen fram tills Silvas shortsdragning och avslut.

Jaså, det gjorde jag minsann? Visa var jag säger att Silva dominerade eller var överlägsen i den förra matchen.

Märk dessutom att jag inte talar om dominans, jag talar om överlägsenhet. De två är inte synonymer. Man kan vara överlägsen utan att dominera alla aspekter i en fight. Ja, Sonnen är den som har gett Silva mest motstånd. Det ändrar inte på faktum att Silva är en överlägsen fighter, och antagligen den bästa fightern någonsin.

Löjligt att påpeka shortsdragningen igen, som om den öht hade någon påverkan alls. Varför nämner du inte Sonnens slag i bakhuvudet i första ronden också, förresten? Ska vi dessutom tala "fusk", varför talar vi inte om Sonnens TRT? Sonnen har tur att UFC inte licenseras av WADA.

Deceiver85 2012-07-09 20:25

Jag tror nog alla som såg matchen kan hålla med om att Sonnens dominans var total i första ronden, och hade det fortsatt så i samtliga ronder så hade han vunnit matchen, precis som första gången de mötes. Nu var Silva smart och snabb nog att undvika att bli neddragen och ett knä var det som behövdes för att säkra segern.

Nu vill jag se Silva VS Maia II *popcorn*

DarcyGrahn 2012-07-09 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5864097)
Jaså, det gjorde jag minsann? Visa var jag säger att Silva dominerade eller var överlägsen i den förra matchen.

Märk dessutom att jag inte talar om dominans, jag talar om överlägsenhet. De två är inte synonymer. Man kan vara överlägsen utan att dominera alla aspekter i en fight. Dessutom så snackar jag om Silvas överlägsenhet generellt sett. Ja, Sonnen är den som har gett Silva mest motstånd. Det ändrar inte på faktum att Silva är en överlägsen fighter, överlag, och just nu den bästa fightern någonsin.

Löjligt att påpeka shortsdragningen igen, som om den öht hade någon påverkan alls. Varför nämner du inte Sonnens slag i bakhuvudet i första ronden också, förresten? Ska vi dessutom tala "fusk", varför talar vi inte om Sonnens TRT? Sonnen har tur att UFC inte licenseras av WADA.

"Det är dessutom bara sorgligt, och pinsamt partiskt och oinformerat, att inte kunna se hur överlägsen Silva är.
Sonnen lyckas inte avsluta på 5 ronder trots att Silva var skadad och gjorde ett flertal misstag, men Silva avslutar på 10 sekunder då Sonnen gör ETT (visserligen stort) misstag"

Där tolka jag dig att du mena att Silva var överlägsen? Eftersom Sonnen inte kunde avsluta Silva i första matchen så var tydligen Silva överlägsen.

Du kan förklara exakt vad du menar med överlägsen då? Om vi kollar enligt synonymer.se så är dom synonomer. Men några andra synonymer var mallig, snorkig och arrogant så om du menar det så håller jag med dig om att Silva var överlägsen =)

Jag tror shortsdragningen påverkade.

Hmm du tycker det är omoraliskt att säga att Pat Mendes fuskat när han åkt fast för hgh men ändå så tycker du Sonnen fuskar? :S

High1ander 2012-07-09 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 5864053)
Ändå snackade du om de fem ronderna i förra matchen?

Vem vann första ronden? Dominerar man om man förlorar ronden? Sonnen vann matchen fram tills Silvas shortsdragning och avslut.

Sonnen som är en av de bästa "brottarna" i MMA, som på flera motståndare bara håller kvar dom på mattan, som mot Brian Stann, och där bara nöter ut dom eller submittar lyckades inte göra ett piss mot Silva på marken.

Sonnen som verkligen är dominant mot andra i den positionen, vilket också är en dominant position att vara i, kunde inte göra något. Det säger en hel del om Silvas kvaliteer, när han kan ta en top contender som är rankad tvåa i divisionen, och låta denna top contender köra sitt race, men faila totalt. Ja, det är fail totalt när man inte kan spöa sin motståndare på det sätt man är tänkt att vara bäst på.

Därför tycker jag man kan säga att Silva dominera, han visa Sonnen "gör vad du vill, jag ligger här på marken o chillar så länge"...

Summa sumarum. Sonnen fick 5 minuter att försöka vinna, Silva fick 10 sek.

DarcyGrahn 2012-07-09 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 5864163)
Sonnen som är en av de bästa "brottarna" i MMA, som på flera motståndare bara håller kvar dom på mattan, som mot Brian Stann, och där bara nöter ut dom eller submittar lyckades inte göra ett piss mot Silva på marken.

Sonnen som verkligen är dominant mot andra i den positionen, vilket också är en dominant position att vara i, kunde inte göra något. Det säger en hel del om Silvas kvaliteer, när han kan ta en top contender som är rankad tvåa i divisionen, och låta denna top contender köra sitt race, men faila totalt. Ja, det är fail totalt när man inte kan spöa sin motståndare på det sätt man är tänkt att vara bäst på.

Därför tycker jag man kan säga att Silva dominera, han visa Sonnen "gör vad du vill, jag ligger här på marken o chillar så länge"...

Tydligen så låg Silva på sjukhus efter första matchen och det var inte pga hans "skada" han hade innan matchen. Att ta emot så många slag och förlora ronderna är inte att dominera hur mycket ni än vill tro det.

High1ander 2012-07-09 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 5864172)
Tydligen så låg Silva på sjukhus efter första matchen och det var inte pga hans "skada" han hade innan matchen. Att ta emot så många slag och förlora ronderna är inte att dominera hur mycket ni än vill tro det.

Jag snacka inte om den matchen. Vart i min post verkar det som jag snackar om den matchen?

DarcyGrahn 2012-07-09 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 5864184)
Jag snacka inte om den matchen. Vart i min post verkar det som jag snackar om den matchen?

Nehe men det var fortfarande så att Silva inte dominera Chael någonstans i andra matchen innan avslutet eller "början på slutet" eller hur man ska säga. Chael tog första ronden helt klart. Silva kunde inte göra någonting från ryggen och var chanslös att plocka poäng medans Sonnen landa slag.

Doctor Snuggles 2012-07-09 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 5864133)
"Det är dessutom bara sorgligt, och pinsamt partiskt och oinformerat, att inte kunna se hur överlägsen Silva är.
Sonnen lyckas inte avsluta på 5 ronder trots att Silva var skadad och gjorde ett flertal misstag, men Silva avslutar på 10 sekunder då Sonnen gör ETT (visserligen stort) misstag"

Där tolka jag dig att du mena att Silva var överlägsen? Eftersom Sonnen inte kunde avsluta Silva i första matchen så var tydligen Silva överlägsen.

Du kan förklara exakt vad du menar med överlägsen då? Om vi kollar enligt synonymer.se så är dom synonomer. Men några andra synonymer var mallig, snorkig och arrogant så om du menar det så håller jag med dig om att Silva var överlägsen =)

Jag tror shortsdragningen påverkade.

Hmm du tycker det är omoraliskt att säga att Pat Mendes fuskat när han åkt fast för hgh men ändå så tycker du Sonnen fuskar? :S

Ja, eftersom Sonnen förlorar och inte lyckas avsluta trots att Silva var skadad och trots att Sonnen gör en perfekt match, PLUS allt annat som Silva har gjort, och hur denna match såg ut, så konstaterar jag att Silva är en överlägsen fighter.
Överlägsen eftersom han är en av de mest kompletta någonsin, den mest kreativa, den mest spektakulära, det starkaste psyket, den pricksäkraste osv.

Har du haft en revbensskada någon gång, förresten?

Varför tror du dessutom jag bryr mig om "fusk"? Sonnen skulle kunna ha testosteron sipprande ur öronen om han ville, jag bryr mig inte. Jag talar om att du är inkonsekvent.

High1ander 2012-07-09 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 5864192)
Nehe men det var fortfarande så att Silva inte dominera Chael någonstans i andra matchen innan avslutet eller "början på slutet" eller hur man ska säga. Chael tog första ronden helt klart. Silva kunde inte göra någonting från ryggen och var chanslös att plocka poäng medans Sonnen landa slag.

Ja, tekniskt sett förlora Silva den ronden, och han var dominerad av Sonnen. Men undertexten till det hela är detta.

Sonnen fick sitt livs chans igen, han fick Silva precis där han ville ha honom, där han har mest chans att vinna, men kunde inte göra något.

Det är det som är grejen, även om Sonnen har allt som ökar oddsen på sin sida, dvs. motståndaren nere på marken med sig själv ovanför, så är han fortfarande relativt chanslös.

Silva, däremot kan med alla förutsättingar mot sig fortfarande vinna. I första fighten så submitta han när han var på rygg, mot en brottare som var 30 sek från att vinna matchen.

Sen från första fighten så var det samma sak, Sonnen vann på poäng men Silva avsluta, om man sen kollar bådas ansikten efter matchen så ser man att Sonnen har fått bra mycket mer stryk än Silva också.

Jag tror det är ingen här som menar att Silva vann första ronden poängmässigt, jag tror nog alla menar att han vann den mentala kampen genom att visa "du kan inte ens slå mig på din hemmaplan".

DarcyGrahn 2012-07-09 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5864204)
Ja, eftersom Sonnen förlorar och inte lyckas avsluta trots att Silva var skadad och trots att Sonnen gör en perfekt match, PLUS allt annat som Silva har gjort, och hur denna match såg ut, så konstaterar jag att Silva är en överlägsen fighter.
Överlägsen eftersom han är en av de mest kompletta någonsin, den mest kreativa, den mest spektakulära, den pricksäkraste osv.

Har du haft en revbensskada någon gång, förresten?


Varför tror du dessutom jag bryr mig om "fusk"? Sonnen skulle kunna ha testosteron sipprande ur öronen om han ville, jag bryr mig inte. Jag talar om att du är inkonsekvent.

Ja precis som Tim Boetsch var helt överlägsen Okami i sin senaste match. Okami gör en perfekt match och slår ut Boetsch hela matchen men trots det så knockar Boetsch Okami i slutet och visar hur överlägsen han är. Samma med Kongo vs Barry. Trots Barry har Kongo nerslagen, rocked, helt ute på fötterna och trots det så kan inte Barry avsluta Kongo. Kongo knockar sedan Barry och visar hur överlägsen fighter han är Barry. Total överlägsenhet!!!!!

Jaså du vill höra min erfarenhet av revbensskador? Jag tävlar i thaiboxning och har skadat revbenen men aldrig brytit dom. Jag vet hur det känns att ha ont i revbenen. Hur många revbensskador fick du på aikidon då killen med erfarenheten?

Grazzafukkinrazzi 2012-07-09 21:17

http://www.txmma.com/wp-content/uplo...torLombard.jpg

Var det någon som sa något?

Ni får ta ur Silva's bollar ur munnen innan ni yttrar er, mina herrar.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)