Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

ManuelIT 2011-06-16 13:47

Rogers kommer bli GnP'd av Barnett

Azklund 2011-06-16 14:03

Lugnt. Bara roligare om vi snackar om lite annat :)

Jag tror Overeem TKO:ar Werdum. Sen garderar jag Barnett vs Rogers, antingen blir Barnett KTFO eller så blir nog Rogers subbad.

cero 2011-06-16 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5120559)
Vill, tror och hoppas att Overeem går segrande ur striden. Och det ser jag nästan som en självklarhet faktiskt.

Sen hoppas jag faktiskt att Rogers tokknockar babyface, det hade han behövt mer än någonsin om det ska bli något kvar av honom som fighter. Dock tror jag att Rogers kommer bli subbad tidigt i 2:a eller sent i 1:a ronden.

Kan inte förstå hur folk kan lyckas gissa på i vilken rond och speciellt NÄR under ronden avslutet kommer. Någonsin haft rätt på något liknande?

Petoria 2011-06-16 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 5120544)
Jag tror på übereem, intressant är att couture var rätt säker på werdum, fått för mig att han brukar pricka matcher rätt bra.

Han tog väl Hamill över Rampage, Vitor över Anderson bl.a? :D

Kwon 2011-06-16 15:26

Barnett MUST Smash the Mohawk off Rogers and Ubereem MUST impose his will and dominate Werdum from the get-go and everything will be well in this world.

That is all.

Doctor Snuggles 2011-06-16 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av Brabo (Inlägg 5120307)
+1
Palla vara medgångssupporter.

Har inget med medgång att göra. Har att göra med fighters färdighet och underhållningsvärde, istället för om han kör sina barn till skolan och går i kyrkan.

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5120491)
Du har helt rätt, er om ursäkt. Agree to disagree Snuggles?


Startar på ny kula, vad är era picks inför werdum v overeem?

Sure. Tycker också som sagt att hela grejen var fjantig. Tyckte bara du överdrev i din kategorisering av Jones (är nog lite trött på sherdog haters bara).

Overimom måste man ju gå på. Ser inte hur werdum ska få det till marken, och om det går till marken så kommer Overimom knappast försätta sig i riskabls positioner. Da reem kontrollerade ju egentligen deras förra möte också, tills han blev klantsubbad, och då trots återhämtning från skada, dålig förberedelse och att han allmänt inte var uber än.

Barnet torde vinna, om inte Barnett får för sig att bevisa något och åker på en knock. Rogers såg ganska osäker ut i intervjun med Ariel, och han kommer inte lyckas muskla sig ur Barnetts grappling. Barnett är dessutom en rolig prick, har inget emot att se fler intervjuer med honom.

Tror att Noons tar det. Via en flying omoplata. ;)

Doctor Snuggles 2011-06-16 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5120600)
Kan inte förstå hur folk kan lyckas gissa på i vilken rond och speciellt NÄR under ronden avslutet kommer. Någonsin haft rätt på något liknande?

Jag har. Minns inte vilken, villka fighter det var, men det finns i tråden.
Inte exakt när under ronden dock.

Kwon 2011-06-16 15:45

Brett har slimmat ner inför denna turnering och Ubereem är laddad

cero 2011-06-16 16:23

Hur är det nu? Får GP vinnaren ett UFC-kontrakt?

Epson 2011-06-16 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5120723)
Har inget med medgång att göra. Har att göra med fighters färdighet och underhållningsvärde, istället för om han kör sina barn till skolan och går i kyrkan.

Intressant. Tror dock att det är där en stor del av nöjet ligger för de flesta (inklusive mig själv) med personliga favoriter m.m. Halva nöjet hade lätt försvunnit för mig personligen om jag inte hade haft några känslomässiga kopplingar till det jag såg.

Jämför Stanley Cup finalen nu för en Vancouver/Bostonsupporter mot någon som bara "vill se bra hockey". Eller att jag alltid kommer välja en landskamp i fotboll mellan Sverige och t.ex. Finland före låt säga England - Frankrike (en match som borde bjuda på bättre fotboll).

Är du intresserad av fler sporter? Isåfall, har du samma syn på det då också?

Doctor Snuggles 2011-06-16 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Epson (Inlägg 5120847)
Intressant. Tror dock att det är där en stor del av nöjet ligger för de flesta (inklusive mig själv) med personliga favoriter m.m. Halva nöjet hade lätt försvunnit för mig personligen om jag inte hade haft några känslomässiga kopplingar till det jag såg.

Jämför Stanley Cup finalen nu för en Vancouver/Bostonsupporter mot någon som bara "vill se bra hockey". Eller att jag alltid kommer välja en landskamp i fotboll mellan Sverige och t.ex. Finland före låt säga England - Frankrike (en match som borde bjuda på bättre fotboll).

Är du intresserad av fler sporter? Isåfall, har du samma syn på det då också?

Alltså, allt i livet har man en emotionell koppling till. Jag säger bara att vad gäller kampsporter så baseras den kopplingen på hur fightern tilltalar mig fightingmässigt och inte på om det är en hyvens kille, eller andra attribut utanför ringen.

Landskamper i lagsporter kan jag bli lite engagerad i, men mest för sakens och sällskapets skull. Jag bryr mig faktiskt inte det minsta om Sverige vinner, egentligen. Jag föredrar dessutom alltid en underhållande match framför en tråkig landskamp.

Doctor Snuggles 2011-06-16 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5120817)
Hur är det nu? Får GP vinnaren ett UFC-kontrakt?

Inget är sagt. Det beror antagligen på ett flertal faktorer; nuvarande kontrakt osv. Antagligen blir det en superfight iaf.

Grazzafukkinrazzi 2011-06-16 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5120755)
Brett har slimmat ner inför denna turnering och Ubereem är laddad

Haha, fyfan vad skön Overeem är!

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5120600)
Kan inte förstå hur folk kan lyckas gissa på i vilken rond och speciellt NÄR under ronden avslutet kommer. Någonsin haft rätt på något liknande?

Inte? Man har ju alltid förväntningar, förhoppningar och tankar om hur matcher kommer utspela sig baserat på vad man tidigare observerat hos de fighters man talar om. Om man då tänker sig hur dessa skulle agera mot varandra så dyker det självklart upp hur och när de avslutar varandra. Men detta är ju som sagt bara gissningar, inget annat.

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5120817)
Hur är det nu? Får GP vinnaren ett UFC-kontrakt?

UFC-kontrakt? Är du säker på att det inte var en direktkvalificerad plats i Bispings lag på TUF 14?

cero 2011-06-16 17:32

Förstår hur du menar. Men jag tycker ofta det blir extremt vilda gissningar när man både förutser vem som vinner, på vilket sätt den vinner, under vilken rond, och när under ronden. Skulle man göra liknande gissningar på ett helt card någon gång måste det väl vara hög risk att misslyckas TOTALT.

Citat:

UFC-kontrakt? Är du säker på att det inte var en direktkvalificerad plats i Bispings lag på TUF 14?
:D

panzerpig 2011-06-16 19:58

Så här tror/hoppas jag:
OVEREEM VS WERDUM

BRETT ROGERS VS JOSH BARNETT

KJ NOONS VS JORGE MASVIDAL

DANIEL CORMIER VS JEFF MONSON

VALENTIJN OVEREEM VS CHAD GRIGGS


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)