Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

babidi 2011-06-15 20:50

Bones vs Rampage @ 135. Bara jag som inte är speciellt hype inför den fighten? Rampage är i dagsläget en entertainmentfighter som lever på sina Pride dagar. Han är otroligt underhållande men kom igen nu, Bones är överlägsen.

frogmachine 2011-06-15 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av wo0ord (Inlägg 5119376)
En jävla talang den killen, kommer ihåg när vi var i nybörjargruppen ihop. Han avancerade dock rätt snabbt. Inte konstigt med tanke på vilken duktig boxare han är.

Yup, troligtvis och förhoppningsvis så kommer han gå långt

Kwon 2011-06-15 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av babidi (Inlägg 5119385)
Bones vs Rampage @ 135. Bara jag som inte är speciellt hype inför den fighten? Rampage är i dagsläget en entertainmentfighter som lever på sina Pride dagar. Han är otroligt underhållande men kom igen nu, Bones är överlägsen.

Visst, men skulle glädjas enormt om Rampage fick in en högerkrok som sänkte Jones :D

Grazzafukkinrazzi 2011-06-15 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5119406)
Visst, men skulle glädjas enormt om Rampage fick in en högerkrok som sänkte Jones :D

Det har jag förespråkat sedan Jones tyvärr, kissade på Shogun, lite crazy monkey defence och slänga iväg en krok when the timing feels right eller dra en Arona-slam på honom ;)

eternallord 2011-06-15 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5119047)
Kan det ha något med de tunna handskarna att göra? Kan tänka mig att många försöker satsa på att undvika slagen, eftersom att man lätt kan slå igenom guarden. Mot krokar, visst. Men en rak höger a lá machida? Iofs blir det inte en lika "ren" träff endå.

Det är helt klart så att de mindre handskarna påverkar, men det finns ju knappast något tvivel om att en underarm och en näve framför ansiktet är bra mycket bättre skydd än händerna nere vid midjan, oavsett om det är en rak höger eller krok.



Hoppas för övrigt något innerligt att Rampage tok-knockar Bones.

spoon 2011-06-15 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av frogmachine (Inlägg 5119360)
http://www.youtube.com/watch?v=KdNHLLeUDVk

Alexander "The Mauler" Gustafsson....!

Riktigt kul att Alexander har kommit så långt :)

Tror ni att han kan utvecklas till att bli en toppfighter i Sverige eller krävs det att man tränar på camp i U.S.A med bättre sparring ?

kniff 2011-06-15 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5119680)
Riktigt kul att Alexander har kommit så långt :)

Tror ni att han kan utvecklas till att bli en toppfighter i Sverige eller krävs det att man tränar på camp i U.S.A med bättre sparring ?

Han har nyligen varit i USA och tränat med Phil Davis och grabbarna.


Doctor Snuggles 2011-06-15 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 5118970)
vad är Snatch? Ryckte han näshår eller vaddå?

Here you go, my clueless friend:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=snatch

Doctor Snuggles 2011-06-16 00:01

Varför önskar ni f.ö. att Rampage knockar Jones (vilket är väldigt osannolikt) ?
Jones ju en fighter som hör till de mest underhållande och intressantaste, och en potentiell GOAT. Förutom att han är en trevlig och charmig prick.

Ska man gå på personlighet, så borde ni önska att Rampage blir knockad. Visst är han lite underhållande ibland, men sicken jobbig lirare han ofta är med sin machoskämtbullyattityd.

babidi 2011-06-16 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5119817)
Varför önskar ni f.ö. att Rampage knockar Jones (vilket är väldigt osannolikt) ?
Jones ju en fighter som hör till de mest underhållande och intressantaste, och en potentiell GOAT. Förutom att han är en trevlig och charmig prick.

Ska man gå på personlighet, så borde ni önska att Rampage blir knockad. Visst är han lite underhållande ibland, men sicken jobbig lirare han ofta är med sin machoskämtbullyattityd.

VI behöver inte önska att Rampage blir knockad. Han överlever aldrig 3 ronder med Bones. TKO eller submission men finish av bones kommer det iaf bli.

eternallord 2011-06-16 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5119817)
Varför önskar ni f.ö. att Rampage knockar Jones (vilket är väldigt osannolikt) ?
Jones ju en fighter som hör till de mest underhållande och intressantaste, och en potentiell GOAT. Förutom att han är en trevlig och charmig prick.

Ska man gå på personlighet, så borde ni önska att Rampage blir knockad. Visst är han lite underhållande ibland, men sicken jobbig lirare han ofta är med sin machoskämtbullyattityd.

Det intryck jag har av Jones är att han är en falsk person och en crybaby. Otroligt underhållande att titta på när han fightas, men det är inte det viktigaste alltid.

Jag har inget emot Rampage. Tror många övertolkar hans humor och jag gillar att han alltid är ärlig och alltid bjuder på sig själv, sen gillar jag hans fightstil också.

Doctor Snuggles 2011-06-16 00:20

Fattar verkligen inte det där, falsk, crybaby? Baserat på vad? Rashad-tjafset där Rashad har varit den som gråtit floder och fjantat sig som en riktig kärring?

Grejen är att jag har känt personer som Rampage och visst, de kan vara roliga för ett skratt lite då o då, men de går inte att ha ett seriöst samtal med, och blir lätt bara jobbiga. Inte för att jag bryr mig. Det påverkar inte det minsta min önskan om hur de går för honom som fighter. Han skulle kunna vara en hustrumisshandlare och babymördare och jag skulle inte bry mig. Jag separarerar nämligen på det och på vad som händer i ringen.
Jag kan t.ex vilja att i mitt tycke tråkiga fighters blir straffade med en knock eller dyl för att de är tråkiga, men thats it.

eternallord 2011-06-16 00:26

Om man lägger ut SMS-konversationer på Twitter för att tjalla på hur någon formulera sig är man både en crybaby och en tönt.

Nä jag håller inte alls med om det. Jag har en känslomässig relation till flera av mina favoritfighters och är ofta känslomässigt investerad i fighter jag ser. Hade det bara handlat om vad som händer i ringen hade inte samma passion uppstått.

Doctor Snuggles 2011-06-16 00:39

Jag tror du inte riktigt förstår vad cry-baby betyder.
Är man en vuxen man, f.ö., som jobbar deltid som "reporter", och utrycker sig som en femåring med ett raseriutbrott, och dessutom ljuger om vad man har sagt, då får man nog leken tåla. ;)
Var det inte ngn annan som twittrade den bilden förresten? Har för mig det var ngn polare eller reporter eller ngt sådant.

Har personligen fått intrycket av att folk som blir irriterade på Jones och tycker han är arrogant o dyl, är som Rampage säger: "not even affa of your Mamas litter". :D

cero 2011-06-16 00:49

Citat:

Han skulle kunna vara en hustrumisshandlare och babymördare och jag skulle inte bry mig. Jag separarerar nämligen på det och på vad som händer i ringen.
Håller inte med dig. En sådan person kan man inte önska någon lycka.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)