Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tonto 2010-08-12 13:00

kwon raidar sherdogs forum!(y)

Doctor Snuggles 2010-08-12 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4527851)
tillräckligt insatt för att veta skillnaden på UFC, Strikeforce, Bellator och Pro FC, motsvarande hade du vetat om du var lika insatt i boxning också.

Strikeforce kommer inte i närheten? Nä, dom har ju bara 2 av 3 stycken topp-3-HW-fighters, helt irrelevanta i sammanhanget typ? :smash:


Det kan man i MMA också. UFC är den enda, eller åtminstone en av extremt få organisationer som har exklusiva kontrakt. Strikeforce exempelvis har inte det.

Du missar poängen. Jag talade om den generella åsikten om strikeforce, överlag. Om vi säger så här; blir ngn cuttad från UFC pga förlorade matcher så är det chans att de går till Strikeforce. Är situationen omvänd, så ja... you get the point. UFC är de som har pengar och ryktet att nästan (Fedor) alltid få de bästa.

Fast kan man ha ett bälte i t.ex. Dream och Strikeforce samtidigt och motståndare kämpa om båda bälten samtidigt? I vilket fall så ser jag inte att UFC ändrar på sig eller försvinner, och så länge de kommer vara top dog så kommer situationen alltid vara annorlunda från boxning.

eternallord 2010-08-12 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4528251)
Du missar poängen. Jag talade om den generella åsikten om strikeforce, överlag. Om vi säger så här; blir ngn cuttad från UFC pga förlorade matcher så är det chans att de går till Strikeforce. Är situationen omvänd, så ja... you get the point. UFC är de som har pengar och ryktet att nästan (Fedor) alltid få de bästa.

Fast kan man ha ett bälte i t.ex. Dream och Strikeforce samtidigt och motståndare kämpa om båda bälten samtidigt? I vilket fall så ser jag inte att UFC ändrar på sig eller försvinner, och så länge de kommer vara top dog så kommer situationen alltid vara annorlunda från boxning.

Tja, det finns säkert generella åsikter likväl om boxning, måhända att de har någon mer organisation på toppen, men det gör ingen skillnad. Det är skitsamma att du anser att om man är top dawg i UFC så är man top dawg period, för UFC har LÅNGT ifrån alla toppfighters i varje viktklass. UFC är störst marknadsmässigt ja, men så länge man inte har de bästa fighterna i sin rooster så kan det inte finnas någon generell konsensus om att UFC "är" MMA. Om vi tittar på Sherdogs topp-10 så har UFC 6 i HW (SF har de andra 4), 8 i LWH, 7 i MW (varav en inte har gått någon fight ännu), 8 i WW och endast hälften i LW, för att inte tala om då att de lägre viktklasserna inte är representerade överhuvudtaget.

Teoretiskt sätt så går det att sätta ihop ja, utan problem. Melendez och Aoki var på väg att gälla både SF och Dream-bältet tills det slutligen bara blev SF-bältet, om jag inte missminner mig framförallt eftersom Dream använder ring och inte bur.

VonKaiser 2010-08-12 14:05

"långt ifrån alla de bästa". UFC har i stort sätt hela världseliten i sin roster. Bara en pridefanatiker eller UFC-hatare kan hävda något annat.

eternallord 2010-08-12 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av VonKaiser (Inlägg 4528293)
"långt ifrån alla de bästa". UFC har i stort sätt hela världseliten i sin roster. Bara en pridefanatiker eller UFC-hatare kan hävda något annat.

Nej, bara Dana White-nuthuggers hävdar att det är så. Jag ser precis som alla andra att UFC är störst och för övrigt också den utan tvekan bästa organisationen om man ser till arrangemang, produktion etc. Men det är knappast den enda relevanta organisationen.

Kwon 2010-08-12 14:10

Just in case you missed The Great One

Doctor Snuggles 2010-08-12 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4528274)
Tja, det finns säkert generella åsikter likväl om boxning, måhända att de har någon mer organisation på toppen, men det gör ingen skillnad. Det är skitsamma att du anser att om man är top dawg i UFC så är man top dawg period, för UFC har LÅNGT ifrån alla toppfighters i varje viktklass. UFC är störst marknadsmässigt ja, men så länge man inte har de bästa fighterna i sin rooster så kan det inte finnas någon generell konsensus om att UFC "är" MMA. Om vi tittar på Sherdogs topp-10 så har UFC 6 i HW (SF har de andra 4), 8 i LWH, 7 i MW (varav en inte har gått någon fight ännu), 8 i WW och endast hälften i LW, för att inte tala om då att de lägre viktklasserna inte är representerade överhuvudtaget.

Teoretiskt sätt så går det att sätta ihop ja, utan problem. Melendez och Aoki var på väg att gälla både SF och Dream-bältet tills det slutligen bara blev SF-bältet, om jag inte missminner mig framförallt eftersom Dream använder ring och inte bur.

Du missar återigen poängen. Var läser du in att det är MIN åsikt, när jag använder ord som "generell". Jag talar om vad huvuddelen av mma-världen anser, och jag säger inte heller att UFC "är" mma och jag sade inte heller att de har ALLA bästa utan att det anses överlag att de har de flesta bästa.
Sherdogs rankingar, och rankingar som inte har ngn slags statistisk och matematisk grund tycker jag numer att de kan äta hästballe; de är i princip helt subjektiva och lägger alldeles för stor vikt vid "potential" och hur man sett ut (potential igen) i sin sista match.

Nitrometan 2010-08-12 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4528302)
Just in case you missed The Great One

"You'd never know he's 68!"

:D

VonKaiser 2010-08-12 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4528299)
Nej, bara Dana White-nuthuggers hävdar att det är så. Jag ser precis som alla andra att UFC är störst och för övrigt också den utan tvekan bästa organisationen om man ser till arrangemang, produktion etc. Men det är knappast den enda relevanta organisationen.

Nej det råder en konsensus bland mma-community att UFC har de bästa i sin organisation. Detta baseras på ranking, som i sin tur går efter vilka som matchas mot vilka. Här är det ganska tydligt att UFC har i runda procent 95 % av världseliten. Detta manifesteras gång på gång genom att fighters matchas mot andra elitfighters. Något som de andra organisationerna inte är kapabla att genomföra, då de inte har de bästa i sitt stall.

Det är ingen som pratar om att Dream eller Strikeforce skulle vara irrelevanta. Dock talar det mesta för det om vi ser till den senaste tidens rabalder i dessa organisationer. Dreams kolossala ekonomiska problem ( som nu tydligen ska vara löst??) och Strikeforce patetiska oförmåga att skapa balans kring matchningen av bälten.

wo0ord 2010-08-12 16:19

När är/var Silva vs Sonnen ? Ngra dagar sedan? Nån som har nån länk eller så ? :)

Doctor Snuggles 2010-08-12 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av wo0ord (Inlägg 4528538)
När är/var Silva vs Sonnen ? Ngra dagar sedan? Nån som har nån länk eller så ? :)

http://lmgtfy.com/?q=sonnen+vs+silva

Klicka på fliken videos.

rooz 2010-08-12 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av wo0ord (Inlägg 4528538)
När är/var Silva vs Sonnen ? Ngra dagar sedan? Nån som har nån länk eller så ? :)

UFC 117. Finns att ladda ner.

(Du vet var;))

wo0ord 2010-08-12 16:31

Men vafan, hittar ju bara trailers =/ förstod inte vart jag skulle ladda ner rooz?

wo0ord 2010-08-12 16:38

snela hjelp mei

Kwon 2010-08-12 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av wo0ord (Inlägg 4528574)
snela hjelp mei

Klickarn Berglund


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)