Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

hahavaffan 2010-08-09 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4522505)
Det var ju inte som att det var en liten 14-åring som delade ut smällen.

Dana:s kommentarer var ju klockrena och inte alls ointelligenta, det Huerta gjorde var superheroshit killen var ju dubbelt så stor som honom och jag önskar fler kunde/tordes göra det när liknande saker inträffar.

Självklart gjorde Huerta 100% rätt, men Carwin uttrycker sig 10 000 ggr bättre.

kelk 2010-08-09 11:49

Problemet är bara att Dana representerar UFC som har miljontals anhängare....

rooz 2010-08-09 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4522505)
Det var ju inte som att det var en liten 14-åring som delade ut smällen.

Dana:s kommentarer var ju klockrena och inte alls ointelligenta, det Huerta gjorde var superheroshit killen var ju dubbelt så stor som honom och jag önskar fler kunde/tordes göra det när liknande saker inträffar.

Men Huerta är ett proffs på det han gör, slåss..

Jag möter hellre en större kille, än någon som tränat och tävlat i kamsport merparten av sitt vuxna liv.

Verbatim 2010-08-09 11:59

Shane Carwin har självklart rätt, och han uttrycker sig smart som vanligt. Trots det så stödjer jag Huertas val helt o hållet, väger man 110kg så sucker punchar man inte kvinnor i bakhuvudet. All cred till Huerta.

Doctor Snuggles 2010-08-09 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4522524)
Shane Carwin har självklart rätt, och han uttrycker sig smart som vanligt. Trots det så stödjer jag Huertas val helt o hållet, väger man 110kg så sucker punchar man inte kvinnor i bakhuvudet. All cred till Huerta.

+1
110 kg muskler dessutom. Snubben var en före detta linebacker.
Han fick dock äta en kaka ödmjukhet och konsekvens från en betydligt mindre kille. Kollade på videon och Huerta went to town kan man lugnt säga.
Ser man på videon så går Huerta först fram och snackar. Antagligen så snackar snubben skit typ "kom å ta mig då kissemiss" för det man ser sen är att båda är utan skjorta och Huerta slänger kepsen. Måste tyvärr säga att jag skulle vilja sett själva slagsmålet, men jag tror snubben först springer iväg (kanske efter Huerta får in nåt slag) och överlag är det kalabalik så man ser inget förrns det är över.

thatice 2010-08-09 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av rooz (Inlägg 4522520)
Men Huerta är ett proffs på det han gör, slåss..

Jag möter hellre en större kille, än någon som tränat och tävlat i kamsport merparten av sitt vuxna liv.

Men vem du hellre möter är ju inte intressant, är du en 230 pound stor ex-linebacker och klappar till en tjej så ska du ha stryk så enkelt är det.

Och är du en 230 pound stor ex-linebacker så fanns det nog inte så många andra på stället som kunde "step up to the plate" än en professionell fighter så det var rätt och riktigt att han gjorde det.

Doctor Snuggles 2010-08-09 12:15

“I approached the man calmly and said, “Do you know what you just did? You just knocked out this girl.” But Huerta claims the other guy responded, “F*ck you, f*ck these bitches, I’ll knock out any f*ckin’ bitch that I wanna f*ckin’ knock out, I’ll knock your f*cking bitch ass out.”
Huerta added, “… and as he’s saying this, he’s taking off his shirt … and at that point I was like, alright.’” Huerta insists that he didn’t throw the first punch — and only reacted when the other guy “started swinging at me” … and we all know what happened next. “I got the better of him and I left,” Huerta said. The 27-year-old explained, “If that was my mom, if that was my sister, my spouse, anyone … I would’ve wanted someone to step in and do something about it.”

trane77 2010-08-09 12:48

http://www.break.com/usercontent/201...-fight-1894739

young_george 2010-08-09 14:15

Han fick smaka helt enkelt.

http://american-valor.com/wp-content...onor-image.jpg

bear.flowertwig 2010-08-09 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4522409)

“I was disappointed with Huerta attacking that guy as bad as he did. Street fighting is never acceptable. Roger could have restrained the guy without beating him up. The guy was a total douchebag for hitting a girl and he surely deserved to be punished for his actions. The guy that attached the girl is a complete looser but I also feel that Roger went vigilante on the guy. An elite MMA fighter vs. Joe Douchebag is not a fair fight either. I am sure Roger (when he is calmer) will agree that he snapped and that is not the thing to do. The attacker could have had a gun, a friend with a gun etc. He already displayed a lack of judgment by hitting the girl. So I do not condone Rogers actions. The guy in me says hell yeah karma strikes again but the father in me says this is why the family courts wont allow my son to watch the sport. I know Roger and a lot of other MMA fighters and they are some of the best people in the world. It is a shame that this is what he will be known for. I hope that girl is okay and that Roger is not judge by this alone. I think most of us can understand the outrage, but we have to control the anger and do the right thing.” – Shane Carwin

Hatten av för Shane Carwin.

Doctor Snuggles 2010-08-09 15:37



Di glade pojkerne är i farten igen. "Brazilian tap". :D

von huff 2010-08-09 15:43

Helt rätt av Huerta!Män som slår kvinnfolk är svin

Kwon 2010-08-09 15:46

Dom har mkt energi dom där två! :D

Doctor Snuggles 2010-08-09 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4522945)
Dom har mkt energi dom där två! :D

De får ju kramas med män hela dagarna, klart man har mycket energi då!

jesse 2010-08-09 16:14

:D de är riktigt sköna, tänk bara när det är dags för nästa video efter UFC 118 då de ska visa Toneyplatan :hbang:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)