![]() |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
IOC kör i regel 2 års avstängning på dopingpreparat och detta är allmänt publicerat, jag kan inte föreställa mig att de skulle släppa in honom i spelen oavsett hur bra han gör ifrån sig på kvaltävlingarna. |
Men återigen, har de rätt att stoppa honom pga ett test som gjordes när han inte var en olympisk atlet? Jag menar, han kunde ju likväl inte varit en atlet, men gått på TRT, och sedan bestämt sig för att sluta och försöka komma med i Olympiska spelen.
|
Folk stoppas från att deltaga i olympiska spelen hela tiden för dopingbrott som inte plockats av IOC, något annat vore ju galenskap. Jag kan inte se det som rimligt att man kan åka dit för dopingbrott i en sport och bara hoppa över i en annan istället, oavsett om den förstnämnda inte är en olympisk sport. Med största sannolikheten stoppas han redan av WTF.
|
Finns det inte massor av olympiska atleter som åkt fast tidigare i sina respektive sporter men som får tävla ändå? Sprinters t ex.
|
En fråga till fotöljsexperna i neurologi i tråden:
Tar hjärnan stryk av snabba rotationer konstant som gymnastikvolter/tumbling/simhoppare och liknande, eller krävs det hårt yttre våld i form av tacklingar, slag, fall osv? Bägge skapar yrsel och tillfällig balansbrist, men jag vet inte om det är något annat som gör att aktiviteterna skiljer sig åt vad gäller hjärnan. |
Tvivlar på att volter etc ger ens i närheten samma (snabba) rotationskrafter som ett slag mot huvudet. Tror inte det är samma yrsel vi snackar om heller. Annars så skulle man bli hjärnskadad varenda gång innerörat blir påverkat, t.ex. då man snurrar runt på en karusell eller dyl. Vilket inte känns sannolikt.
|
Citat:
|
|
Ska bli kul att se vanZant <3
|
Ska inte Early Preliminaries ha börjat? Eller är det jag som tagit fel på tiden? *jorgen*
|
Det ska börja om ngn minut.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06. |
|