Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Mazr 2014-03-08 23:23

Dags för Mauler att möblera om Jones ansikte ännu en gång, fast med RÄTT segrare i slutet, oavsett om det blir Sub, KO eller Dec! :D

bighulken 2014-03-08 23:26

fasiken vilken snyggt knä på hakan å sen uppföljningen!!!!!

snyggt av Alexander!!!! nu kanske det kan bli match om bälte då.........;-).

Fonziie 2014-03-08 23:34

Fan va kul att han fick båda bonusarna!

"Thats some serious dough" - Dana White :D

tp_88 2014-03-08 23:38

Snyggt avslut av Gustafsson! :hbang:

Såg lite halvskakigt och spänt ut innan dess dock.

___

Appropå Ronda-grejen tidigare, så dök den här upp på en boxningssite precis:


Ann Wolfe: I would F*** Ronda Rousey Up, Tear her up!
http://www.boxingscene.com/ann-wolfe...-her-up--75417

Hon (Ann Wolfe) har inte boxats på snart 10 år tror jag (tränare nu för tiden) så någon match lär inte vara aktuell såklart, men hon är fan den mest skräckinjagande kvinnan jag har sett. Någonsin. Det är liksom en förolämpning att kalla henne hård. Något sjuk knock:


G_lund 2014-03-08 23:39

Bra match.
Vi satt ett gäng på 10 personer och hejade. Bra stämning :)

Håller tummarna för en ny match mot jones i år.

Doctor Snuggles 2014-03-08 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 6904817)
Snyggt avslut av Gustafsson! :hbang:

Såg lite halvskakigt och spänt ut innan dess dock.

___

Appropå Ronda-grejen tidigare, så dök den här upp på en boxningssite precis:


Ann Wolfe: I would F*** Ronda Rousey Up, Tear her up!
http://www.boxingscene.com/ann-wolfe...-her-up--75417

Hon (Ann Wolfe) har inte boxats på snart 10 år tror jag (tränare nu för tiden) så någon match lär inte vara aktuell såklart, men hon är fan den mest skräckinjagande kvinnan jag har sett. Någonsin. Det är liksom en förolämpning att kalla henne hård. Något sjuk knock:


Ja, skulle hon tränat grappling i några år när hon var i sin prime, så skulle hon vart farlig. Nu så känns det mest lite pinsamt. ;)
Väger hon inte lite mer än 135 dessutom?

Doctor Snuggles 2014-03-08 23:45

Glory 14 nu förresten om ngn är intresserad.
http://nutjob.eu/njtvx24.html

tp_88 2014-03-08 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904825)
Ja, skulle hon tränat grappling i några år när hon var i sin prime, så skulle hon vart farlig. Nu så känns det mest lite pinsamt. ;)
Väger hon inte lite mer än 135 dessutom?

Nu var det ju inte hon som drog upp det, utan en enerverande "journalist". Lika pinsamt som att Ronda säger att hon skulle spöat FMJ är det dock inte. ;) Förhoppningvis var det någon som frågade henne om det, också.

Aa, tror att hon tog sin sista titel i 175lbs.

Jag vet att MMA inte är street fight, men hon har slagits på gatan hela sitt unga liv i princip. Lägg därtill att hon var världens då genom tiderna överlägset bästa kvinnliga boxare och tuff som jag vet inte vad. Jag tror att hon hade varit farlig i MMA med väldigt lite, eller tom ingen, träning på den tiden.

Doctor Snuggles 2014-03-08 23:59

Cro-cop vs Remy just nu.

Doctor Snuggles 2014-03-09 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 6904845)
Nu var det ju inte hon som drog upp det, utan en enerverande "journalist". Lika pinsamt som att Ronda säger att hon skulle spöat FMJ är det dock inte. ;) Förhoppningvis var det någon som frågade henne om det, också.

Aa, tror att hon tog sin sista titel i 175lbs.

Jag vet att MMA inte är street fight, men hon har slagits på gatan hela sitt unga liv i princip. Lägg därtill att hon var världens då genom tiderna överlägset bästa kvinnliga boxare och tuff som jag vet inte vad. Jag tror att hon hade varit farlig i MMA med väldigt lite, eller tom ingen, träning på den tiden.

Din mma kunskap lyser med sin frånvaro. ;)
Visserligen är 145 i wmma väldigt tom på talang (som är den tyngsta divisionen; många som slåss där är 135 egentligen), men har du inte hyffsad grappling så är du generellt sett en fisk på torra land i mma.
På den tiden fanns det knappt någon wmma heller.
Och Floyd hade åkt i backen rätt snabbt. Men har redan haft den diskussionen så det räcker för ett bra tag.

tp_88 2014-03-09 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904852)
Din mma kunskap lyser med sin frånvaro. ;)
Visserligen är 145 i wmma väldigt tom på talang (som är den tyngsta divisionen; många som slåss där är 135 egentligen), men har du inte hyffsad grappling så är du generellt sett en fisk på torra land i mma.
På den tiden fanns det knappt någon wmma heller.
Och Floyd hade åkt i backen rätt snabbt. Men har redan haft den diskussionen så det räcker för ett bra tag.

De är förvisso nästan obefintliga, men här ser jag inte vad det är jag skulle ha fel i. Däremot så verkar du ha vissa problem med läsandet och särskrivningar. Jag skrev PÅ DEN TIDEN. Hon gick sin sista match hösten 2006, så vi talar om 2007-ish.

För det första så är det inget man kan bestämma genom en diskussion, men vi kan säga att det är så. Vad det primärt handlar om är att det är otroligt pinsamt om det var HON som sa det, om det inte var ett svar på en direkt (korkad) fråga. Som om random handbollsspelare skulle sitta och säga att hon är bättre på handboll än Lebron James.

Ajemän 2014-03-09 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 6904791)
Jag tycker Alex såg långsam ut mot tidigare matcher. Oavsett vad så avslutade han matchen bra.

Han var i take down mode...Syntes för mkt, men han lyckades! :hbang:

Juxta 2014-03-09 00:50

Fyfan va fint. Nu blev jag glad.

Hackenschmidt 2014-03-09 00:54

Jag blev också jävligt glad. Har haft en tung period den senaste tiden, inte nog för manly tears men ändå. Detta gjorde mig sprudlande lycklig. :)

Sport är inte så dumt ändå.

Dock är jag bitter för att två kompisar är där på efterfesten nu...

Doctor Snuggles 2014-03-09 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 6904867)
De är förvisso nästan obefintliga, men här ser jag inte vad det är jag skulle ha fel i. Däremot så verkar du ha vissa problem med läsandet och särskrivningar. Jag skrev PÅ DEN TIDEN. Hon gick sin sista match hösten 2006, så vi talar om 2007-ish.

För det första så är det inget man kan bestämma genom en diskussion, men vi kan säga att det är så. Vad det primärt handlar om är att det är otroligt pinsamt om det var HON som sa det, om det inte var ett svar på en direkt (korkad) fråga. Som om random handbollsspelare skulle sitta och säga att hon är bättre på handboll än Lebron James.

Så du försöker påstå att du har koll på wmma helt plötsligt och att jag skulle ha antagit att du visste vad läget var 2007 vad gäller wmma? :D
För det är faktiskt möjligt att hon hade klarat sig hyffsat då i 145, eftersom divisionen då var i princip obefintlig. Men lite grappling hade hon nog behövt. T.ex. så började Jessica Rakoczy att slåss med väldigt lite kunskap om markspelet, och därför ser hennes record ut som det gör. Däremot så går det rätt bra för Holly Holm, men hon är också i kanske det bästa campet för mma-kickboxare och har jobbat på sin grappling ett tag.
Jag tolkade uppenbarligen ditt svar att handla om den hypotetiska situationen att hon hade hade varit i sitt prime samtidigt som Rousey, eller när det åtminstone fanns någon division att tala om.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)