Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-02-19 23:04

Har du fått nog av Honda Housey än, Hampus? Tuben är saturerad med promomaterial.

delta_mats 2013-02-20 11:54

Senaste TUF. Riktigt underhållande och böljande match. Ronda Rousey gör ett "gästspel", och det verkar som att hon kommer besöka TUF snart också.
Tor ska gå nästa match, kommer bli riktigt spännande.

Krampus 2013-02-20 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6284710)
Har du fått nog av Honda Housey än, Hampus? Tuben är saturerad med promomaterial.

Nog? Nej, hon är en underbar störd unge. :)
Ser riktigt fram emot fighten. Kul att kvinnors MMA nu också får mer fokus. Säkert kommer det att utveckla sporten mer nu när även den största organistaionen har womens MMA.

Fonziie 2013-02-20 14:43

Ska ta med mig en polare som är heeelt främmande för UFC och MMA i allmänhet till globen i April, tänkte ha en kväll när vi nöter lite UFC så han är lite med i matchen iaf.

Frågan är vad man ska titta på? De enda samlingsdvderna som finns är väl "ultimate knockouts" osv? Jag har sett varenda UFC gala som finns vad jag kan minnas, hur ska han hinna lära sig något på 1 kväll? :smash:

Doctor Snuggles 2013-02-20 14:51

Googla "introduce someone to mma"
Men visst är det svårt. Någon Anderson Silva fight, t.ex mot Franklin, kanske. Kanske ngn brawl, typ Forrest - Griffin eller Hendo - Shogun. Någon grapplinguppvisning.
Några historiska matcher från Pride? Highlights?
Spela UFC - spelet? :D

Vandraren 2013-02-20 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6285733)
Googla "introduce someone to mma"
Men visst är det svårt. Någon Anderson Silva fight, t.ex mot Franklin, kanske. Kanske ngn brawl, typ Forrest - Griffin eller Hendo - Shogun. Någon grapplinguppvisning.
Några historiska matcher från Pride? Highlights?
Spela UFC - spelet? :D

Forrest - Griffin? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Doctor Snuggles 2013-02-20 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av Vandraren (Inlägg 6285827)
Forrest - Griffin? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Haha. Douchebag brain.

strikt 2013-02-20 15:53

Du kan ju alltid leta upp dom galor som har fightersna ni ska se. Blir mer intressant så när ni sitter i globen och han har fått se fighternsa tidigare redan, och kanske fått en favorit.

Doctor Snuggles 2013-02-20 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6285836)
Du kan ju alltid leta upp dom galor som har fightersna ni ska se. Blir mer intressant så när ni sitter i globen och han har fått se fighternsa tidigare redan, och kanske fått en favorit.

Då blir det nog en massa fighter med Mousasi o Alex då? Finns inte så många namn med intressanta/existenta fighter på det kortet.

Vilson 2013-02-20 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Fonziie (Inlägg 6285721)
Ska ta med mig en polare som är heeelt främmande för UFC och MMA i allmänhet till globen i April, tänkte ha en kväll när vi nöter lite UFC så han är lite med i matchen iaf.

Frågan är vad man ska titta på? De enda samlingsdvderna som finns är väl "ultimate knockouts" osv? Jag har sett varenda UFC gala som finns vad jag kan minnas, hur ska han hinna lära sig något på 1 kväll? :smash:

Som några redan sagt, introducera honom med några av Alex matcher, samt lite Gegard.

cero 2013-02-20 17:28

Meisha Tate vs Cat Zigano bokad för TUF 17 finalen i april.

http://www.mmajunkie.com/news/2013/02/second-ufc-womens-fight-set-miesha-tate-meets-cat-zingano-at-tuf-17-finale

Doctor Snuggles 2013-02-20 19:58

Fitch och Volkmann är klippta.
Bäst att inte förlora om man är en "tråkig" fighter.
På ett sätt tycker jag det är ett bra val (även om Fitch inte riktigt förtjänade det), men samtidigt så känns det dåligt för sporten. Det handlar ju i slutändan också om att se vem som är bäst. Tar man bort top 10 rankade och talanger bara för att de är tråkiga så blir det mer ett spektakel, som Queen Mo säger.

Grazzafukkinrazzi 2013-02-20 20:01

Fyfan vad sjukt.

Hela gänget: Jon Fitch, Wagner Prado, Mike Russow, Jacob Volkmann, Vladimir Matyushenko, Che Mills, Jay Hieron, Terry Etim, Paul Sass, Jorge Santiago, Mike Stumpf, Simeon Thoresen, C.J. Keith, Motonobu Tezuka, Josh Grispi and Ulysses Gomez.

Hackenschmidt 2013-02-20 20:14

Jävla BS. Innerst inne vet man hur mycket pengar och tittarsiffror styr, men man vill gärna leva i en liten naiv illusion ändå... Sen händer sånt här, utöver Chaels trollande då.

Doctor Snuggles 2013-02-20 20:15

UFC signar iof fler och fler fighters hela tiden, så man kan förstå att alla kan inte bli kvar för evigt, även om de inte förlorat en massa fighter i rad.
Stackars Santiago dock. Han har verkligen ingen tur i UFC. ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)