Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Dav0d 2013-02-06 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisRiddick (Inlägg 6256434)
nja, tyckte den va lite överhypad, men visst. är väl uppe i nivå med han som fick käken bruten några säsonger sen.

lite synd, började hejja på underdoggen allt eftersom avsnittet gick.
han gjorde bra ifrån sig med. tills knocken.

Han imponerade tills knocken ja. Mest imponerande var hur han verkligen sträckte ut slagen med både västern och högern, gjorde honom väldigt hotfull. Många misslyckas med just det.

Doctor Snuggles 2013-02-06 18:49

Sådana här stunder som man börjar tycka att man har en lite väl morbid hobby.
Men herregud vilken perfekt spark. Otrolig hastighet på den.
Han verkar också att vara en riktigt sjysst snubbe, och lite intressant pga sin osäkerhet trots sina uppenbarligen fantastiska fysiska förutsättningar.

Doctor Snuggles 2013-02-06 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6255730)
Ganska sjukt att Weidman knockade Hall i sin 3e fight efter bara 1-2 års träning.

För det första så knockade han inte honom utan det var en tko.
Sedan är det väl inte så sjukt. Weidman är en duktig brottare, och Hall är ju främst en standup-kille. Hall verkar ju ha problem med självförtroendet dessutom, och sade själv att han inte var "där" i sina förluster.

Doctor Snuggles 2013-02-06 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av difaren (Inlägg 6255696)
Grabbar... jag har nu beslutsångest då jag måste ha en hobby förutom gymmet så jag har funderat kring MMA, har kört förut och sedan pucklat på några kompisar på mattan men inget mer seriöst! Men vad tror ni, kan man hänga med när man är 17år? Har hyffsad teknik för att vara en riktig nybörjare. Och sen med blomkålsöron, hur blir de med dem? :)

mvh

Man kan ha öronskydd på sig. Joe Rogan brukar ha det t.ex.

cero 2013-02-06 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av difaren (Inlägg 6255696)
Grabbar... jag har nu beslutsångest då jag måste ha en hobby förutom gymmet så jag har funderat kring MMA, har kört förut och sedan pucklat på några kompisar på mattan men inget mer seriöst! Men vad tror ni, kan man hänga med när man är 17år? Har hyffsad teknik för att vara en riktig nybörjare. Och sen med blomkålsöron, hur blir de med dem? :)

mvh

Varför skulle du inte kunna "hänga med" om du är 17? Finns ju nybörjargrupper för alla åldrar.

Och som Snuggles säger kan du ha öronskydd mot blomskålsöron. Lite beta, och folk kommer säkert tycka att det är lite roligt/överdrivet, men vem bryr sig? Mycket bättre än att ha helt förstörda öron.

http://www.nordicbudo.se/img/product...441775_big.jpg

Dav0d 2013-02-06 22:48

Öronskydd behövs inte. Jag har brottats i många år och har inte direkt några blomkålsögon, gäller bara att vara lite smart. Visst jag har lite kött runt örona, det kunde jag undvikit om jag burit öronskydd när det svullnat upp. Främst handlar det om hur mycket man vill ha det, vill du ha det så mosar du med örona och låter dem aldrig vila ut.

cero 2013-02-06 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av Dav0d (Inlägg 6257331)
Öronskydd behövs inte. Jag har brottats i många år och har inte direkt några blomkålsögon, gäller bara att vara lite smart. Visst jag har lite kött runt örona, det kunde jag undvikit om jag burit öronskydd när det svullnat upp. Främst handlar det om hur mycket man vill ha det, vill du ha det så mosar du med örona och låter dem aldrig vila ut.

Vad gör man om det svullnar upp och man inte har öronskydd? Struntar i att träna?

Konkelbär 2013-02-06 23:18

En liten amatör knockout :hbang:


cero 2013-02-06 23:29

Aj, fy fan vilken landning.

Doctor Snuggles 2013-02-06 23:35

Han suplexade sig själv. Kanske den sjukaste knockouten jag sett.

Dav0d 2013-02-06 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6257431)
Vad gör man om det svullnar upp och man inte har öronskydd? Struntar i att träna?

Ne, du undviker att fortsätta mosa på örat. Däremot är det bra att ha öronskydd vid dessa fall, dock inte nödvändigt.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6257517)
Han suplexade sig själv. Kanske den sjukaste knockouten jag sett.

Hahahahha ;D

cero 2013-02-06 23:49

Citat:

Ne, du undviker att fortsätta mosa på örat. Däremot är det bra att ha öronskydd vid dessa fall, dock inte nödvändigt.
Hur undviker man att fortsätta mosa på örat? Nu försöker jag inte vara en besserwisser, utan jag undrar.

Be motståndaren att undvika trianglar och positioner där örat tar stryk (?)

Citat:

Sådana här stunder som man börjar tycka att man har en lite väl morbid hobby.
+1. Att se motståndaren ligga och omedvetet kippa efter andan var rent ut sagt obekvämt, och då reagerar jag sällan på knockouts annars.

Dav0d 2013-02-06 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6257558)
Hur undviker man att fortsätta mosa på örat? Nu försöker jag inte vara en besserwisser, utan jag undrar.

Be motståndaren att undvika trianglar och positioner där örat tar stryk (?)



+1. Att se motståndaren ligga och omedvetet kippa efter andan var rent ut sagt obekvämt, och då reagerar jag sällan på knockouts annars.

Jag personligen ändrar mitt game ifall jag har någon skada eller ett ställe på kroppen jag vill undvika ska bli slitet. Detta brukar jag sällan se som en nackdel eftersom jag personligen utvecklas om jag tvingas att ändra mitt game under någon period. Lite som att vara tvungen att tänka utanför boxen och ta sig dit där man inte är van. Detta är självklart lättare om du tränat sporten under en längre tid.

Rekommenderat kan väl vara att ha något öronskydd hemma som du använder när du får en svullnad, men du behöver inte ha den på hela tiden.

Dav0d 2013-02-06 23:59

Sedan kan man faktiskt klappa om någon får in en triangel som skulle sitta över ett svullet öra. Behöver inte ens säga varför man klappar, bara gräva ner egot. Bara det kan vara utvecklande för ens karaktär :)

Doctor Snuggles 2013-02-07 00:03

Med svullnad, menar du blodfyllt öra nu?
Borde man inte tömma det för att det inte ska bli deformerat?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)