Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2013-01-02 23:44

Citat:

Nej det är inte bättre.. De kollar skärmen när de behöver, annars sitter de ju precis framför och kan se resten.
Vad är "resten" som kamerateamet inte får med?

Citat:

Klart det är skillnad på att utöva och lära ut men vad har det med det här att göra? Tror du att han försöker lära tittarna mma? Är det så att du försöker lära dig teknikerna genom att lyssna på Rogans kommentering?
Är inte det självklart att folk lär sig genom att lyssna på kommentatorerna? Rogan brukar ju t om ha ganska detaljerade beskrivningar på hur olika submissions ska användas på rätt sätt.

Min poäng var att det krävs mer än träningserfarenhet (och det är ju inte ens ett krav) för att bli en bra kommentator, vilket är uppenbart.

Doctor Snuggles 2013-01-02 23:59

Det är väl rätt uppenbart att han försöker lära nya tittare mma, särskilt jujun. Han har nog bidragit en hel del, jag vet att jag lärt mig en massa från kommentatorer, iaf när jag började kolla. Då hade jag noll koll på grappling, vilket nog de flesta som börjar kolla har.

Tediiieee 2013-01-03 14:32

Erick Silva och Justin Salas skadade, bra start på 2013 :D

cero 2013-01-03 14:38

Vilken underlig situation det kommer bli för Liz Carmouche när hon möter Ronda. Om hon vinner så saktar hon ju ned kvinnornas framfart i MMA, och då också sin egen karriär.

Citat:

Erick Silva och Justin Salas skadade, bra start på 2013
Det kan vi leva med. Men snälla, inga mer skador nu....

eternallord 2013-01-03 17:00

jag misstänker att det är mycket svårare än man tror att vara kommentator. Personligen tycker jag att Bas Rutten är väldigt överskattad. Jag älskar Bas och har inget emot att höra honom kommentera, men jag kan inte ärligt säga att jag faktiskt känner att han tillfört särskilt många fighter något med sitt kommenterande. Många verkar dock tycka att han är guds gåva till kommenterande.

Joe Rogan är väldigt duktig all-around, jag tror dock att han hade kunnat eventuellt jobba lite mer inför eventen. Enligt eget utsago "studerar" han ingenting innan sina fighter, då han tycker att han läser så mycket om MMA och fighters med mera på egen hand, så det finns ingen anledning. Men jag tror att det inte hade skadat att ta 2 timmar inför ett event och fräscha upp kunskaperna om just de fighterna som ska delta. Instämmer också med Snuggles att han ibland fastnar väldigt mycket på en teknik eller någon speciell egenhet som en fighter har. Att jag älskar Rogan som person och är en religiös följare av hans podcast kanske påverkar min synvinkel.

cero 2013-01-03 17:40

Citat:

Instämmer också med Snuggles att han ibland fastnar väldigt mycket på en teknik eller någon speciell egenhet som en fighter har.
Hominick/Yagin är ett bra exempel på detta tycker jag. Rogan kunde inte sluta prata om hur teknisk Hominick var, trots att han åt rallarsving som golvade honom ett flertal gånger. Yagin var mer effektiv i de två första ronderna, men blev inte alls krediterad för det.

cero 2013-01-03 18:25

Hur var Guillard/Varner förresten? Såg inte den matchen. Sen fattar jag fortfarande inte varför Leben/Brunson var på huvudkortet istället för den matchen, haha.

eternallord 2013-01-03 19:04

:) Verkar inte som att den var något speciellt, bortsett från ett tokigt domslut. Alltid intressant när en fight är split decision med 30-27 och 27-30. Hur kan två domare se det så olika?

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6176514)
Märkligt att Leben-Brunson är på main cardet istället för Guillard-Varner. Nåja, god natt!


Beholder 2013-01-03 19:32

En match Rogan dömde med Matt Hamil är talande, han pratar om att det inte gick att göra skada ground and pound i någons guard. Samtidigt ser man hur varje slag Matt delade ut till sin motståndare skadade personen i fråga och tror till och med han knocka. Det här något Joe ofta gör. Säger en sak och nästa som händer är helt tvärtom. Han har också en jävla vana att vara galet partisk för en fighter i en match. Snöar helt in på den personen och missar helt att motståndaren gör en bra fight med. Förutom att han är helt galet gapig och jag tror han ska avlida. Han borde gå hos en talpedagog och lära sig prata på ett vettigare sätt.

Doctor Snuggles 2013-01-03 20:02

Ptja, man kan inte gilla alla. Många ogillar "the voice" t.ex (och HAN är gapig, om någon) medan jag älskar honom och tycker han är den bästa pbp/color-kommentatorn inom kampsport (jag vet att han rent tekniskt är pbp, men han ger mycket mer färg än expert-kommentatorerna han har med sig oftast - fattar faktiskt inte varför man kallar experter för "color" öht, fortfarande).

cero 2013-01-03 21:34

"GOOOD NAJT IRENE"

Lord have mercy.

tp_88 2013-01-03 21:34

Zup? Boxning > MMA.

j/k, talas det något om Tyson Furys Twitter-utspel tidigare idag på MMA-forumen/sidorna? Inte för att jag tror att han är särskilt intresserad av att möta honom (eller Cain honom i boxning, för den delen) men var bara nyfiken.

Doctor Snuggles 2013-01-03 21:38

För mig att jag läste något någonstans, ska kolla.
EDIT: Japp
http://www.bloodyelbow.com/2013/1/3/...cain-velasquez

Lawl

Är han något bra, förresten?

cero 2013-01-03 21:43

Tror ingen bryr sig egentligen. Såg någon enstaka tråd eller två om det som blev kastade i papperskorgen på Sherdog.

Något roligare:

http://img818.imageshack.us/img818/4470/96dunb.gif

Karma!

tp_88 2013-01-03 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6184781)
För mig att jag läste något någonstans, ska kolla.
EDIT: Japp
http://www.bloodyelbow.com/2013/1/3/...cain-velasquez

Lawl

Är han något bra, förresten?

Nej. Dessutom verkar han ha en del issues, stundtals är han rolig att lyssna på dock.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)