Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Johan86 2012-08-12 16:20

Vilket avsnitt sändes igår på TV4 sport? Kan inte hitta någon info på tvplaneten.

Vilson 2012-08-12 18:36

Asså den här matchen var ju mycket jämnare än förra... Tyckte aldrig att det skulle bli en rematch efter förra men nu vill jag fan se en Benson-Edgar III.

Doctor Snuggles 2012-08-12 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5924008)
Asså den här matchen var ju mycket jämnare än förra... Tyckte aldrig att det skulle bli en rematch efter förra men nu vill jag fan se en Benson-Edgar III.

Buuu, nej det vill jag verkligen inte se. Jag vill se Aldo sparka tillbaka Frankie till jersey shore. Eller hur, Cero? :D

Vilson 2012-08-12 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5924044)
Buuu, nej det vill jag verkligen inte se. Jag vill se Aldo sparka tillbaka Frankie till jersey shore. Eller hur, Cero? :D

Nej, jag hoppas verkligen inte det blir Bensons nästa titelförsvar, verkligen nån annans tur nu men vill absolut se ett ordentligt avslut mellan dom.

Doctor Snuggles 2012-08-12 19:07

Faktum är att nu är det Nate's tur. DET är en intressant fight.

eternallord 2012-08-12 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5924051)
Nej, jag hoppas verkligen inte det blir Bensons nästa titelförsvar, verkligen nån annans tur nu men vill absolut se ett ordentligt avslut mellan dom.

Jag tror inte det kan bli ett ordentligt avslut mellan dom. Edgar är för stryktålig för att bli avslutad och har för lite kraft för att själv avsluta Henderson. Maynard-fighterna var grymma och att han lyckades knocka Gray i andra fighten var mäktigt, men sammantaget har han väldigt låg avslutningsprocent. Att Maynard-fighterna var så spännande berodde ju egentligen mest på att Edgar lyckas överleva såna otroliga mängder stryk. Jag uppskattade inte den här fighten särskilt mycket och hoppas innerligt att Edgar ser till att hoppa ner till FW. Där lär hans händer packa mer kraft och han kommer vara ett mycket uppskattat andetag av liv i divisionen.

Intressant statistik att Henderson sett förbannat bra ut sen han tågat in i UFC, men själv inte har lyckats med ett enda avslut.

Längtar efter Diaz-fighten, känns i mina ögon givet att han tar hem det. Diaz-bröderna förlorar nästan bara mot fighters som undviker fighten, antingen genom poängstriking (känns inte helt otänkbart att Edgar-Diaz hade påmint om Condit-Diaz) eller wrasslin'. Nates boxning har sett exceptionell ut i senaste fighterna och när han taggar någon hoppar han på avslutet som en kobra. Henderson tror jag inte kommer undvika fighten på något sätt, vilket får mig att luta åt Nate.



Edit: Jag hade också Frankie som vinnare, for the record.

Bailah 2012-08-12 20:11

Hejjar alltid på Henderson och Cowboy, favoriter i Lw. Cowboy fighten var sick, satt på nålar!

Gav faktiskt Frankie vinsten, men jag klagar inte. Fast det var så nära så att det kunde gått åt vilket håll som helst. Men ja, Nate vs Benson kommer bli nice.
Släng över Frankie till 145, låt han slåss med någon top 5 där sen vinner han, Aldo. Sen kommer han gå ner till 135, hans pointfighting stil e trisst ändå :|

Doctor Snuggles 2012-08-12 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5924223)
Jag tror inte det kan bli ett ordentligt avslut mellan dom. Edgar är för stryktålig för att bli avslutad och har för lite kraft för att själv avsluta Henderson. Maynard-fighterna var grymma och att han lyckades knocka Gray i andra fighten var mäktigt, men sammantaget har han väldigt låg avslutningsprocent. Att Maynard-fighterna var så spännande berodde ju egentligen mest på att Edgar lyckas överleva såna otroliga mängder stryk. Jag uppskattade inte den här fighten särskilt mycket och hoppas innerligt att Edgar ser till att hoppa ner till FW. Där lär hans händer packa mer kraft och han kommer vara ett mycket uppskattat andetag av liv i divisionen.

Intressant statistik att Henderson sett förbannat bra ut sen han tågat in i UFC, men själv inte har lyckats med ett enda avslut.

Längtar efter Diaz-fighten, känns i mina ögon givet att han tar hem det. Diaz-bröderna förlorar nästan bara mot fighters som undviker fighten, antingen genom poängstriking (känns inte helt otänkbart att Edgar-Diaz hade påmint om Condit-Diaz) eller wrasslin'. Nates boxning har sett exceptionell ut i senaste fighterna och när han taggar någon hoppar han på avslutet som en kobra. Henderson tror jag inte kommer undvika fighten på något sätt, vilket får mig att luta åt Nate.



Edit: Jag hade också Frankie som vinnare, for the record.

Fast Henderson har riktigt kraftiga bensparkar och Diaz-bröderna är ju kända för att knappt checka några alls. Dessutom är han snabb, explosiv, och en mycket bra grappler som är extremt svår att strypa ut. Han är bra på att hålla avståndet också, även om han inte är en point-fighter.

cero 2012-08-13 00:52

Detta är verkligen ett dilemma för Frank. Mot Henderson har han förlorat två gånger ståendes, och nu vill folk att han ska hoppa ned en viktklass och möta Aldo som är en bättre striker än Henderson, Maynard, BJ och alla andra han har mött?

Vad är en bättre match-up för Aldo än en striker med väldigt lite kraft och som använder sig mycket av lateral rörelse (öppen för sparkarna)? Henderson med sämre sparkar lyckades mata Franks ben.

Citat:

Diaz-bröderna förlorar nästan bara mot fighters som undviker fighten, antingen genom poängstriking (känns inte helt otänkbart att Edgar-Diaz hade påmint om Condit-Diaz) eller wrasslin'.
Tror verkligen att Henderson kan ta ned Diaz. Men han har en dålig vana att hamna i väldigt dåliga positioner även om han alltid lyckas överleva, vilket kan vara en risk mot någon som är så duktig på marken som Diaz. Ståendes kan Henderson mycket väl vinna om han använder sig av mycket fotarbete och bensparkar (t ex Rory/Diaz, Cyborg/Nick Diaz). Börjar han svinga som mot Guida kommer Diaz äta honom levande.

Citat:

Buuu, nej det vill jag verkligen inte se. Jag vill se Aldo sparka tillbaka Frankie till jersey shore. Eller hur, Cero?
Haha! Jag vill absolut inte se någon rematch. Så otroligt trist att se samma matcher om och om igen när divisionen är full av intressanta match-ups.

eternallord 2012-08-15 04:17

Chael mot Forrest at 205. Intressant notis att Forrest redan slagit honom för 9 år sedan. Chael har åldrats markant bättre, dock.

olwe 2012-08-15 08:02

Enligt MMAnytt är nu Shogun vs Målaren inbokat på UFC on FOX5 den 8:e dec. Ganska väntat, inte mindre spännande =)

http://mmanytt.se/ufc/alexander-gust...-ufc-on-fox-5/

Bailah 2012-08-15 08:06

Helt ointressant fight (Chael mot Forrest) Vad bevisar Chael när han vinner? Att han slog en fighter som är så trött, färdig och i min bok redan retired? Inget. Helt värdelös fight.

Sen att Alex nu äntligen får lite riktigt bra motstånd ska bli intressant. Shogun e tuff, han kan ta så mycket stryk dock tycker jag han sett långsam ut på sistone. Får se om det blir en brawl eller om Alex kör som mot Thiago, dansar ala Ali!

Vilson 2012-08-15 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5927961)
Helt ointressant fight (Chael mot Forrest) Vad bevisar Chael när han vinner? Att han slog en fighter som är så trött, färdig och i min bok redan retired? Inget. Helt värdelös fight.

Sen att Alex nu äntligen får lite riktigt bra motstånd ska bli intressant. Shogun e tuff, han kan ta så mycket stryk dock tycker jag han sett långsam ut på sistone. Får se om det blir en brawl eller om Alex kör som mot Thiago, dansar ala Ali!

Håller helt med om Chael vs Forrest. Var lite snack om Chael vs Rashad men där hade inte Chael haft en chans i världen. För att vara nr 2 mw så känns Chael jävligt trött och hur är Forrest rankad i lhw? 20-50? Nä, Chaels saga är lite slut. Tror inte han orkar kämpa sig till Anderson på nytt och han har inte mycket att hämta nån annanstans heller. Så nog om det.

Alex mot Shogun, äntligen! Vinner han så bör väl nästa typ garanterat vara titelmatch? Eller kanske Rashad står ivägen. Tror att om Alex själv får välja så ser matchen ut som mot Thiago. Tror inte att Shogun kommer låta det se ut så men oavsett hur den ser ut så har Alex övertaget, ung och stark. Tror dock inte han avslutar Shogun så blir ud.

cero 2012-08-15 14:46

Vilson: Hur menar du att Chael är trött? Han presterade väldigt bra mot Anderson, och körde över Marquardt, Okami och Stann totalt innan det. Han såg ganska svag ut mot Bisping, men det gör många brottare.

Vet inte hur Joe och co tänkte med Chael/Forrest? Otroligt dålig match-up. Vet inte ens om jag kommer titta på den.

Alex/Shogun kan bli väldigt intressant. Shogun såg helt bedrövlig ut mot Vera, Henderson och Jones så jag tror på Alex. Men Shogun är väldigt farlig i alla fall. Han har mycket kraft och en järnhaka, så han skulle mycket väl kunna avsluta Alex.

olwe 2012-08-15 14:58

Jag tror det största hotet från Shoguns sida är leg-kicks faktiskt. Alex har inte visat sig bra på att hantera dessa. Om shogun kör som mot Machida blir det lite knepigt men jag tror Alex går in som överhund.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)