Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoon 2012-04-02 13:07

Känns ganska solklart att man ser på UFC genom nätet i Europa om man inte har möjlighet att vara upp hela nätterna.

Tyckte förövrigt att TUF brazil var riktigt bra. Inga trötta brottare med stor mun. Bara att köra korstecknet tacka gud och köra på. Hoppas att resten av säsongen blir liknande.

Tricklew 2012-04-02 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5693031)
Det är ingen som kommer få på fingrarna, han snackar bara skit och försöker skrämmas. För det första så är det inte olagligt att strömma, varken i sverige eller i USA. För att sedan vara en bra affärsman, så verkar han inte ha koll på vad som gjort UFC stort, och attackerar helt fel saker på fel sätt.

Verkar inte helt världsfrånvänt att några i USA ska ha fått på fingrarna, inte streamare då kanske. De har ju slagit ner rätt hårt på porrtankarna där i vissa stater.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Doctor Snuggles 2012-04-02 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5693083)
Verkar inte helt världsfrånvänt att några i USA ska ha fått på fingrarna, inte streamare då kanske. De har ju slagit ner rätt hårt på porrtankarna där i vissa stater.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Jag snackar förstås om användare, och om UFC. Dana verkar inte göra någon skillnad mellan de som lägger upp strömmar, och dem som tittar på dem - men i praktiken kan UFC bara gå efter den första kategorin.

Doctor Snuggles 2012-04-02 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5693062)
Känns ganska solklart att man ser på UFC genom nätet i Europa om man inte har möjlighet att vara upp hela nätterna.

Tyckte förövrigt att TUF brazil var riktigt bra. Inga trötta brottare med stor mun. Bara att köra korstecknet tacka gud och köra på. Hoppas att resten av säsongen blir liknande.

Det lustiga är att UFC verkar inte fatta den grejen utan fokuserar bara på live-strömmarna. Skulle de t.ex ha ett lätt och billigt sätt att ladda ner galor från UFC så skulle fler göra det dagen efter, istället för att ladda ner illegalt. Kanske t.o.m ha en prenumerationstjänst eller något. Poängen är att det finns en massa grejer de kunde göra istället för att försöka gå efter användare som är slöseri med pengar och bara skapar bad will.

carloskar 2012-04-02 13:27

Jag rent ut skämdes av att se senaste matchen i TUF Brazil. Tror absolut man hittar bättre fighters på random MMA-klubb i Sverige.

Petoria 2012-04-02 16:45

En av tidernas mest efterlängtade matcher äntligen bokad! :D

Länk

Doctor Snuggles 2012-04-02 16:52

Vill folk verkligen kolla på Sapp fortfarande?
Meningslös match för pudde. Vinner han så har han vunnit mot ... Sapp.
Förlorar han, så har han förlorat mot Sapp! "Karriär" över.

Doctor Snuggles 2012-04-02 17:50

Ryktas om att Alex kommer vara med på Adam live imorgon.

cero 2012-04-02 20:34

Vad tycker ni om att tävla mot vänner inom MMA? Är ju knappast som att spela en basketmatch med polarna utanför garaget, så det är väl förståeligt att många inte vill det. MMA är en väldigt brutal sport, även om man glömmer det ibland. :D

Kwon 2012-04-02 21:21

För en riktigt bra summa hade jag knockat vänner såsom bekanta.

Dock ej för peanuts, men hade det tex varit en titelmatch mot en vän, no problemo

Doctor Snuggles 2012-04-02 21:26

Äh, sparring är ju ibland lika hård som match så på det sättet borde det inte vara något problem. Problemet uppstår nog snarare om man har samma tränare och är i samma camp. Tränarna är ju investerade i sina fighters, och försöker träna dem till att undvika skada osv. Överlag så är det väl en rätt stark flock-mentalitet på gym - "vi mot alla andra".
Men är man i olika camps så borde det inte vara problem.
Men även om man är i samma camp så tycker jag man borde kunna vara proffsig nog att fixa det. Byta camp, eller använda olika tränare osv.

Petoria 2012-04-02 21:33

Varierar ju från person till person hur man ser på det här med fighting. Vissa måste ju nästan hata sin motståndare för att prestera som bäst, t.ex Nick Diaz. Då kan det nog vara svårt att köra mot sin träningspartner/vän. Men om man ser på en match som sparring fast hårdare är det ju egentligen inget större problem. Sen kan det ju ibland kännas lite onödigt att möta sin träningspartner i en match eftersom man ändå vet som är bättre när man sparras.

Koscheck har ju sagt något sånt flera gånger när han har blivit tillfrågad varför han inte vill möta Fitch, att om man vill se dem slåss är det bara att komma och kolla på deras träning.

Bailah 2012-04-02 21:33

Om man vill se ufc sverige eventet i fullHD går det att köpa från uFC? Vissa fighter har jag inte fått köpa i "min region" så vart tvungen å streama i pisskvalitet. Men har ett gäng polare som kommer över och vi ska ju se det på projjen så HD is a must!

Doctor Snuggles 2012-04-02 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5694303)
Om man vill se ufc sverige eventet i fullHD går det att köpa från uFC? Vissa fighter har jag inte fått köpa i "min region" så vart tvungen å streama i pisskvalitet. Men har ett gäng polare som kommer över och vi ska ju se det på projjen så HD is a must!

Skumt, varför skulle man inte få streama vissa galor från UFC? Verkar idiotiskt från deras sida. Det måste ju dock funka att få köpa sveriges UFC gala, från Sverige. Annars vore ju det spritt språngande.
UFC sajten är för övrigt sämst. Helt omöjligt att få tydliga besked, enkelt, om vad som gäller.

Bailah 2012-04-02 21:38

Jo man tycker det. Var några galor det inte gick. Vissa gick bra. Riktigt irriterande, satt man å stress leta streams >.<


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)