Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Pretto stämning på gymmen? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=236103)

EyeOfTiger 2018-07-17 17:42

Pretto stämning på gymmen?
 
Kanske är det jag som haft oturen att inte hitta ett bra gym. Men vart jag än vänder mig så finner jag en pretto stämning. Marklyft och knäböj med lite vikter på och så får jag ilskna blickar från t.om personalen!

Att faktiskt ta i och anstränga sig är ju bara mobbat..eller??

Nu är jag inte särskilt stark men det är ganska otroligt hur svaga de flesta är trots träningshetsen som finns nu i samhället då alla ska ha ett gymkort.

Ska jag verkligen behöva hålla på mig hela tiden för att det inte ska störa stämningen?

Danomax 2018-07-17 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av EyeOfTiger (Inlägg 7953950)
Kanske är det jag som haft oturen att inte hitta ett bra gym. Men vart jag än vänder mig så finner jag en pretto stämning. Marklyft och knäböj med lite vikter på och så får jag ilskna blickar från t.om personalen!

Att faktiskt ta i och anstränga sig är ju bara mobbat..eller??

Nu är jag inte särskilt stark men det är ganska otroligt hur svaga de flesta är trots träningshetsen som finns nu i samhället då alla ska ha ett gymkort.

Ska jag verkligen behöva hålla på mig hela tiden för att det inte ska störa stämningen?

Ja så är det om du inte tränar där din lokala styrkelyftklubb eller tyngdlyftningsklubb tränar.

Magnus N 2018-07-17 18:32

Aldrig upplevt det på något gym än.

R0B 2018-07-17 19:33

Aldrig upplevt, kört på säkert 10 olika wellness, enstaka styrkeklubb, sats, 24/7 och även några crossfitt / kettleklubbar utan några problem.

Kanske bara i ditt huvud?

Jocke67 2018-07-17 19:36

Vadå ""pretto stämning""?
Varför tror du att de ger dig ilskna blickar? För att du tar i när du gör dina marklyft?
Fattar inte...

exevision 2018-07-17 20:55

Är du väldigt högljudd av dig?

Sartorius 2018-07-17 21:26

Fokusera på träningen istället.

Jocke67 2018-07-17 21:38

Du kanske släpper ner stången onödigt hårt i golvet när du kör marklyft så att det låter mycket? Det kan skapa irritation.

speedy83 2018-07-17 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av Jocke67 (Inlägg 7954059)
Du kanske släpper ner stången onödigt hårt i golvet när du kör marklyft så att det låter mycket? Det kan skapa irritation.

Det ÄR sjukt störande!

ceejay 2018-07-17 22:04

Mark är till för att släppas. (om det går såklart. Järnvikter på betonggolv är givetvis inte ok)

Rahf 2018-07-17 22:23

Knappast någonting jag upplever heller. Däremot kan jag se blickarna dras till personer som har tendens att gorma Tungviktsvisan från första repetition till sista.

Utöver detta då så vet jag inte vad otroligt svag innebär. Den överväldigande majoriteten av tränande på gym är ju faktiskt inte inbitet inriktade på att bli stora och starka, utan lallar på i sin egen takt. Det krävs nog en viss inriktning på klientelet för att stora vikter ska kastas omkring.

chadd 2018-07-17 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av exevision (Inlägg 7954045)
Är du väldigt högljudd av dig?

En sån där mysig en som skriker och vrålar varenda set, pustar å stånkar nonstop.



Jag hör till skaran som har tränat på rätt så många olika gym och aldrig upplevt någon prettostämning. Ibland en del udda typer som gör jäkla mycket oväsen dock och de får ju lite udda blickar. Sen att folk är "otroligt svaga" handlar väl till stor del att många tränar av andra anledningar än att blir starka eller grova.

Hanse 2018-07-18 06:30

Inget jag känner igen eller någonsin märkt av. Av de stora kedjorna så tränar jag just nu på Sats (tre olika) och ibland på 24seven (2 olika)
Har tidigare även tränat på ett World Class.
På mitt huvudsats finns en snubbe som låter otroligt mycket (oavsett vikt eller övning) men det är ingen som tittar snett på honom för det. Sen begriper jag inte varför man ska stånka och stöna... måste vara något fel på andningen. 😮

EyeOfTiger 2018-07-18 08:45

Väsnas inget över huvudtaget. Tvärtom gör jag allt för att inte dra någon uppmärksamhet till mig. Kanske bara i mitt huvud då?? Men jag inbillar mig att de flesta vill att det ska se bra ut i spegeln och inte allt för ansträngande.

Men nu ska jag köra mitt race och skita i omgivningen. För annars finns ju risken att man blir en såndär gymråtta som inte ens ser ut att träna ;)

Jocke67 2018-07-18 08:53

Finns det något vad gäller ditt yttre som du tror kan väcka anstöt hos övriga tränande och personal? T.e.x. synliga hakkorstatueringar eller att du tränar i Boratdräkt?

Om inte så föreslår jag att du lägger upp en video från gymmet där du gör en knäböj eller marklyft så att vi kan analysera. Välj en så hög ansträngningsgrad som typiskt ger ilskna blickar (allra bäst är om du kan få med nån sur blick på film!).


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)