Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Agitator 2021-06-13 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 8219878)
Kommer inte ihåg om det var mma eller kickboxning/thai och vem deltagarna var. Men de hade i alla fall gjort en deal att det skulle endast vara boxning.
När matchen börjar så inleder den ena med en legkick :d

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 8219973)
Det var Tim Sylvia som sparkade på Ray Mercer I en MMA match. Tror dom hade kommit överens om inga sparkar men Tim öppnade upp med spark direkt, Mercer stannade som upp tvärt, irriterad. Sen går han och knockar Tim direkt :d

Ni tänker väl på k1 galan där svenske george o motståndaren gick under k1 regler men de skulle boxas, för de är boxare men är inte tillåtet sverige. Första som händer är att motståndaren skiter helt i överenskommelsen o sparkare george. Vilken *****. Pajas.



https://www.svd.se/sparkar-fallde-ex-masta
*

Magnus N 2021-07-09 20:57

Conor McGregor vs Dustin Poirier på söndag, 3e fighten nu.

delta_mats 2021-07-09 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Magnus N (Inlägg 8224402)
Conor McGregor vs Dustin Poirier på söndag, 3e fighten nu.

Oh yes.
Jag tror och hoppas på Conor.

panzerpig 2021-07-10 20:52

Jag tror och hoppas på Poirier.

Agitator 2021-07-10 22:45

Conor kommer vinna. Han är alltid bättre i sina få revenge matches. Därför Khabib inte vågar ge han en match. Han gjorde för bra ifrån sig senaste mot Khabib.

Cooks 2021-07-11 07:36

Fyfan vilket tråkigt slut på matchen (och karriären?)...

Octagon intervjuerna var dock rena guldet :laugh:

willis 2021-07-11 07:40

Mycket tråkigt. Dustin visar att han är en lika stor röv som Weidman.

panzerpig 2021-07-11 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av willis (Inlägg 8224586)
Mycket tråkigt. Dustin visar att han är en lika stor röv som Weidman.

Vad gjorde Dustin? Bara läst och sett bilder. Missade streamen.

willis 2021-07-11 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 8224608)
Vad gjorde Dustin? Bara läst och sett bilder. Missade streamen.

Firade benbrottet och kastade glåpord (precis som Silva-Weidman 2) men så fort Rogan är framme med micen är man helylle-All American. Frugan hans var också framme med långfingret :laugh:

Spiffy 2021-07-11 10:06

Bra avslut på matchen för Conor, för nu finns det ju möjlighet för ett fjärde möte.
Om inte ett mirakel ändrat något så hade han ju blivit stoppad i nästa rond.
Såg totalt slut ut och tittar upp mot klockan med uppgiven blick nästan direkt.
Inte direkt någon fight iq på den pojken!

delta_mats 2021-07-11 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 8224612)
Bra avslut på matchen för Conor, för nu finns det ju möjlighet för ett fjärde möte.
Om inte ett mirakel ändrat något så hade han ju blivit stoppad i nästa rond.
Såg totalt slut ut och tittar upp mot klockan med uppgiven blick nästan direkt.
Inte direkt någon fight iq på den pojken!

Öh va? Han har nog bland de bästa fight IQ skulle jag säga. Att han kollar upp mot klockan är taktik, man vill veta hur lång tid det är kvar. Tycker han hade bra försvar från ryggen ändå, landade både slag, armbågar och uppåtsparkar. Självklart är det svårt att göra något fantastiskt när man ligger i underläge. Dustin gjorde också bra ifrån sig från toppposition.

Vad andra ronden hade gett kan man bara spekulera i.

Spiffy 2021-07-11 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8224616)
Öh va? Han har nog bland de bästa fight IQ skulle jag säga. Att han kollar upp mot klockan är taktik, man vill veta hur lång tid det är kvar. Tycker han hade bra försvar från ryggen ändå, landade både slag, armbågar och uppåtsparkar. Självklart är det svårt att göra något fantastiskt när man ligger i underläge. Dustin gjorde också bra ifrån sig från toppposition.

Vad andra ronden hade gett kan man bara spekulera i.

Fight IQ att gång på gång gå ut på tok för hårt mot vad hans kondition klarar av vet jag inte om jag tycker är så smart.

Tyckte det syntes tydligt i hans blick att han var helt slut både konditionsmässigt och viljemässigt. Så kändes inte som att titta upp mot klockan för att planera taktik, utan mer som att hjälpa ta mig härifrån.
Inte första gången heller som det ser ut så efter att det inte gått hans väg i första anstormningen och han börjar bli trött.

Han hade bra up kicks från botten och ett par armbågar. Annars blev han ju helt dominerad på marken.

delta_mats 2021-07-11 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 8224621)
Fight IQ att gång på gång gå ut på tok för hårt mot vad hans kondition klarar av vet jag inte om jag tycker är så smart.

Tyckte det syntes tydligt i hans blick att han var helt slut både konditionsmässigt och viljemässigt. Så kändes inte som att titta upp mot klockan för att planera taktik, utan mer som att hjälpa ta mig härifrån.
Inte första gången heller som det ser ut så efter att det inte gått hans väg i första anstormningen och han börjar bli trött.

Han hade bra up kicks från botten och ett par armbågar. Annars blev han ju helt dominerad på marken.

Det är så han är skapt, han är explosiv och kan aldrig bli seg och uthållig. Att han kollar mot klockan när han är nedtagen är såklart väldigt bra, då vet han hur länge han behöver överleva på marken, hur han ska försvara sig osv.
Det är som sagt svårt att vara bättre än sin motståndare när man ligger på rygg i underläge, men Conor var offensiv trots allt och landade en hel del farligt, både armbågar och upkicks.

Både Dustin och Conor gick ju riktigt hårt i första ronden så självklart är båda trötta, Conor förmodligen mer än Dustin i det läget. Men knappast något tecken på uppgivenhet.

Agitator 2021-07-11 11:42

Det som är mest humor är att Dustin tycker att han vann över Conor här hahaha. Snälla. Ni hade en scrap och det blev stoppage av otur. Till och med Dustin on top såg ok ut från Dustin. Men Conor gjorde ju extremt bra ifrån sig on bottom och landade en hel del. Tyckte allt såg bra ut för Conor och detta var en fluke för Dustin.

Conor vinner 4:e.

delta_mats 2021-07-11 12:19

Ja även om Conor låg i underläge när ronden var slut tycker jag inte man kunde se någon direkt trend.
Får ju komma ihåg att han faktiskt stod upp och slog på Dustin när han bröt benet, allt efter det kan man inte riktigt räkna med. Tycker en eventuell andra rond hade varit ganska öppen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)