Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Agitator 2018-10-08 06:49

Khabib’s training partner speaks out for first time since incident.

https://i.redd.it/8kiv4hzfksq11.jpg

Raschmus 2018-10-08 07:06

För oss som missade matchen; vad hände? Conor åkte på däng på tapout och Khabib hoppar över staketet för att nita Conors tränargäng?

svenbanan 2018-10-08 07:16

Citat:

Ursprungligen postat av Raschmus (Inlägg 7978134)
För oss som missade matchen; vad hände? Conor åkte på däng på tapout och Khabib hoppar över staketet för att nita Conors tränargäng?

Japp.

Och då Khabib var ute i publiken var Conor på väg över stängslet för att få tag på Khabib, men vakterna lyckades hålla honom tillbaka. Så han satt på stängslet jämte en ur Khabibs camp som också försökt klättra ut. Då sopade Conor till honom varpå den snubben blir heltokig och försöker få tag på Conor inne i oktagonen. Osäker på om han lyckas dock. Det är massor av vakter runt dem. Men i den röran är det ytterligare en ur Khabibs camp som klättrat in i ringen för att assistera han som blev slagen av Conor. Det ser ut som att han först går för att prata med sin polare och sedan går han och svingar mot Conor, som svingade tillbaka. Samtidigt har det klättrat in en tredje kille ur Khabibs läger och han sucker-puchade Conor bakifrån då han var upptagen med att slåss med snubbe nummer två.

leo1 2018-10-08 07:27

Hade dom bara kunnat stoppa Khabib för att komma ur oktagon hade det blivit lindrigare.

svenbanan 2018-10-08 09:19

Sonnen analyserar vad som hände i det där bråket efter matchen och vad utfallet kan komma att bli för Khabib.


delta_mats 2018-10-08 12:26

En grej jag tänkte på när jag såg matchen mellan Conor och Khabib, var hur ynklig Conor såg ut när han satt där med benen i kors och kameran hade hans små fötter i fokus.
Även om det är Khabibs specialitet att knyta ihop benen sådär kändes det som en total dominans när han gjorde det gång på gång mot Conor.

En annan sak som var tydlig var hur Conor hela tiden försökte ställa om sig mentalt från att ha varit i underläge till att visa upp en dominant sida, i rondstarterna var det här extra tydligt. Det är ju såklart en bra egenskap och förmodligen inte särskilt lätt när man just blivit överkörd av Khabib i en rond.

*Flash* 2018-10-08 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978174)
Sonnen analyserar vad som hände i det där bråket efter matchen och vad utfallet kan komma att bli för Khabib.


Folk som var där verkar alla säga rätt lika vad jag läst/hört hittills.
Det var så jäkla korkat att förstöra för sig själv så som han gjorde.

delta_mats 2018-10-08 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978249)
Folk som var där verkar alla säga rätt lika vad jag läst/hört hittills.
Det var så jäkla korkat att förstöra för sig själv så som han gjorde.

Kan helt och fullt förstå att Khabib fick en snedtändning sådär.

*Flash* 2018-10-08 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7978271)
Kan helt och fullt förstå att Khabib fick en snedtändning sådär.

Frågar du mig så borde han fått det tidigare snarare om han skulle få någon alls, tycker inte det var förståeligt att han fick det EFTER han vann.
Har han lyckats hålla sig ifrån att göra korkade saker innan så fanns det ingen bra anledning att göra det efter såvida han inte ville paja för sig själv.

svenbanan 2018-10-08 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978282)
Frågar du mig så borde han fått det tidigare snarare om han skulle få någon alls, tycker inte det var förståeligt att han fick det EFTER han vann.
Har han lyckats hålla sig ifrån att göra korkade saker innan så fanns det ingen bra anledning att göra det efter såvida han inte ville paja för sig själv.

Jag gissar att han varit superfokuserad på att inte göra bort sig innan matchen. Jag tror att han varit riktigt jävla uppretad under en lång tid och helst av allt skulle han ha velat träffa Conor på en bakgata och tagit livet av honom helt enkelt. Efter matchen släppte all pressen och då tappade han även självkontrollen och fick ett snedspel.

Det är såklart inte snyggt. Men ändå förståeligt tycker jag.

Hemi 2018-10-08 14:23

Fast han kunde blivit en superstar alla kunde gilla och respektera, om han visat lite mer värdighet, nu är det mer 2 sidor som hatar varandra, det är det jag ogillar mest med detta. Han satte punkt i matchen, och hade tystat många Conor Mcgregor fans och det är vad han mest fått med sig.

delta_mats 2018-10-08 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7978290)
Fast han kunde blivit en superstar alla kunde gilla och respektera, om han visat lite mer värdighet, nu är det mer 2 sidor som hatar varandra, det är det jag ogillar mest med detta. Han satte punkt i matchen, och hade tystat många Conor Mcgregor fans och det är vad han mest fått med sig.

Självklart är det så, det hade sett otroligt snyggt ut om han avgick med segern på ett respektfullt och ödmjukt sätt.
Men en snedtändning rår man ju inte riktigt för. Jag har svårt att tro att detta var ett kalkyrerat val från hans sida helt enkelt. Tror typ alla känslor man kan ha stormade inombords och han visste inte var han skulle ta vägen.

*Flash* 2018-10-08 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7978313)
Självklart är det så, det hade sett otroligt snyggt ut om han avgick med segern på ett respektfullt och ödmjukt sätt.
Men en snedtändning rår man ju inte riktigt för. Jag har svårt att tro att detta var ett kalkyrerat val från hans sida helt enkelt. Tror typ alla känslor man kan ha stormade inombords och han visste inte var han skulle ta vägen.

Han borde fått ut mycket av de värsta känslorna av att ha vunnit så jag köper det inte faktiskt.
Själva fightingdelen och vinna på ett sätt som inte kan ifrågasättas dessutom ger ju extremt mycket release.

leo1 2018-10-08 15:47

När blir det returmatch? *popcorn*

svenbanan 2018-10-08 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978315)
Han borde fått ut mycket av de värsta känslorna av att ha vunnit så jag köper det inte faktiskt.
Själva fightingdelen och vinna på ett sätt som inte kan ifrågasättas dessutom ger ju extremt mycket release.

Vaddå borde?

Det finns väl inget facit för sånt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)