Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

xan 2018-04-16 20:40

Hur kommer det sig att Gaethje inte använder sin brottning offensivt? 2x Division 1 All American..

Agitator 2018-04-16 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7923110)
You're that guy.

Don't be that guy.

Jag gillar inte Alexander helt enkelt. Hejade dock på han när han fightades mot Jones, men det är mer på grund av att jag ogillar Jones ännu mer.

Vissa individer är inget man behöver idolisera eller försöka se upp till.
Alexander är en av dem. Jag hoppas han lyckas väl i livet för hans skull. Men jag skulle inte ligga sömnlös över ifall något dåligt händer honom.

Klippet har inte dykt upp ännu hos Joes olika kanaler, men här är iaf länken som var för live.


mottat 2018-04-16 22:11

Rogans konspirationsteorier runt Jones doping är verkligen på samma nivå som flat earth. Har UFC sagt åt han att fortsätta tjata om dem eller är han verkligen bara så retarded?

Agitator 2018-04-16 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7923822)
Rogans konspirationsteorier runt Jones doping är verkligen på samma nivå som flat earth. Har UFC sagt åt han att fortsätta tjata om dem eller är han verkligen bara så retarded?

The golden snitch är inne på samma spår angående om att det verkar orimligt.

mottat 2018-04-16 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7923828)
The golden snitch är inne på samma spår angående om att det verkar orimligt.

Nej inte om man lyssnar på vad han faktiskt säger. Joe vrider på det Novitzky sagt. Sen får man inte glömma att Novitzky är anställd av UFC.


Har man mer än 50iq förstår man att det mest rimliga är att Jones dopat och åkt fast.


Medans Joe Rogan teori är att han dragit kokain som varit mixat med kreatin sen att kreatinet var mixat med turinabol.

Agitator 2018-04-17 01:24

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7923834)
Nej inte om man lyssnar på vad han faktiskt säger. Joe vrider på det Novitzky sagt. Sen får man inte glömma att Novitzky är anställd av UFC.

Har man mer än 50iq förstår man att det mest rimliga är att Jones dopat och åkt fast.

Medans Joe Rogan teori är att han dragit kokain som varit mixat med kreatin sen att kreatinet var mixat med turinabol.

Ja han slänger ut sig far fetch teori, dock inte omöjligt.

Det hela grundar sig dock i att Jones första test av flera (minst 2 iaf) inte hade spår av steroider.

Sedan någon dag senare så testas han igen och det förekommer små spår av det. Det Joe och Golden snitch tycker är konstigt är att vem fan dopar sig så närainpå en fight samt i sådana mängder att det är knappt vettigt.

Själv tror jag Jones hade tur på något sätt i första testet med vad de nu gör för att lyckas maskera det hela i test och sedan när han testas igen så påvisas spåren. Är dock inte insatt i allt eller hur det skulle fungera ens. Men detta är uppfattningen jag fått.

Och ja, jag håller med dig. Joe har trummat för den här ideén i många pods nu sedan han åkte dit. Känns skumt.

Känns snarare troligt att Jones är så pantad och snortar Kokain samt försöker microdosera steroider inför tävlingen. Det låter mer troligt än att Jones åker dit på grund av tainted Kreatin.

svenbanan 2018-04-17 02:12

Är inte kokain också på svarta listan ett par veckor innan tävling? Det är väl bara då man är en bra bit ifrån tävling som det är "tillåtet". Då borde väl kokain också finnas med på listan över vad han åkte dit för ifall han tagit det (och fått i sig steroider den vägen).

tomten1 2018-04-17 04:55

https://en.wikipedia.org/wiki/Big_lie

eternallord 2018-04-17 05:47

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7923839)
Är inte kokain också på svarta listan ett par veckor innan tävling? Det är väl bara då man är en bra bit ifrån tävling som det är "tillåtet". Då borde väl kokain också finnas med på listan över vad han åkte dit för ifall han tagit det (och fått i sig steroider den vägen).

Nej, kokain är bara förbjudet in-competition.

svenbanan 2018-04-17 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7923848)
Nej, kokain är bara förbjudet in-competition.

Ja. Det är ju precis "in competition" jag pratade om också.

Men innebär inte "in competition" att det är förbjudet en vecka (typ) innan tävlingen också?

eternallord 2018-04-17 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7924006)
Ja. Det är ju precis "in competition" jag pratade om också.

Men innebär inte "in competition" att det är förbjudet en vecka (typ) innan tävlingen också?

Nej.

Simel 2018-04-17 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7924006)
Ja. Det är ju precis "in competition" jag pratade om också.

Men innebär inte "in competition" att det är förbjudet en vecka (typ) innan tävlingen också?

In-competition refers to the period commencing twelve hours before a competition in which the athlete is scheduled to participate through the end of the competition and the sample collection process related to the competition.

https://www.usada.org/resources/faq/#ICvsOOC

smerk 2018-04-17 20:16

Får ni bra trapsträning av era grapplingpass? Jag är alltid helt slut och galet pumpad i nacke och traps efter 1.5h grappling

xan 2018-04-19 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator
Sedan någon dag senare så testas han igen och det förekommer små spår av det. Det Joe och Golden snitch tycker är konstigt är att vem fan dopar sig så närainpå en fight samt i sådana mängder att det är knappt vettigt.

Enligt Victor Contes hypotes kan han ha tagit en annan PED (mikrodos eller substans med kort halveringstid) som varit kontaminerad med turinabol pga smutsiga källarlabb.

Angående kokainet som Rogan tjatar om så tycker jag nästan att man som atlet får skylla sig själv om man använder droger som någon pundare har preparerat själv. Men fighters brukar inte direkt tänka på risker och konsekvenser..

xan 2018-04-19 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7924147)
Får ni bra trapsträning av era grapplingpass? Jag är alltid helt slut och galet pumpad i nacke och traps efter 1.5h grappling

Har du träningsvana sedan innan blir det mest uthållighetsträning, men det är i alla fall viktigast för sporten om du har en bra grund av styrka redan.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)