Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2017-05-13 13:16

Jag lyckas ju aldrig förstå mig på datum och tider för UFC, men är det i natt det är Miocic mot Dossantos?

xan 2017-05-13 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7763593)
Jag lyckas ju aldrig förstå mig på datum och tider för UFC, men är det i natt det är Miocic mot Dossantos?

Ja.

svenbanan 2017-05-13 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7763603)
Ja.

Sweet! Ska se om jag kan hålla mig vaken då.

Antingen sova middag och stanna uppe, eller gå i säng tidigt och vakna före tuppen. Bägge varianterna känns ju rätt hopplösa... :(

oath5 2017-05-13 15:45

Vart ser man prelimsen? Tänker på Alvarez-Pourier

xan 2017-05-13 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av oath5 (Inlägg 7763666)
Vart ser man prelimsen? Tänker på Alvarez-Pourier

Går nog bara på FX. Tankar ned den med gott samvete. Aguilar/Casey går på Fightpass.

An Iron Soul 2017-05-13 21:58

Min tipsrad:
Junior Dos Santos
Jessica Andrade (Domslut)
Demian Maia (Mest p.g.a att han förtjänar en titelmatch. Jag glömmer aldrig Jorge Masvidal K.O på Donald Cerrone x2. Riktigt snyggt.)
Frankie Edgar (Erfarenheten talar för Frankie. Avstängd p.g.a doping sedan tidigare men vad fan.. Är det sport eller underhållning vi tittar på? Visa att du har fighting i dig nu.. Gubbjävel.)

Övrigt:
Jag hoppas lite på Eddie Alvarez. Att han lyckas vinna och få tillbaka självförtroende. Hans senaste match mot Conor mcgregor var rena förnedringen.

En grym gala men inga fighters som jag riktigt håller på. Jag gillar Joanna Jedrzejczyk men tror att hennes tid är över nu.

Jessica borde söka nedtagningar. Sakta ner tempot i matchen. Få Joanna att känna sig stressad. Använda sitt viktövertag.
Frågetecknet är hennes kondition. Hon kanske går ut för hårt i 3 ronder och blir överkörd i dom 2 sista.. Återstår att se.
Viktigt att ha i bakhuvudet att det är en 5 ronders match. Hade det varit 3 ronders hade det aldrig varit något snack om vem som skulle vinna, tycker jag.

xan 2017-05-13 22:21

Citat:

Frankie Edgar (Erfarenheten talar för Frankie. Avstängd p.g.a doping sedan tidigare men vad fan)
Va? Doping?

svenbanan 2017-05-13 22:52

Jag tror på Stipe, Jedrezyczk (med den omöjliga stavningen) och Rodriguez.

Fast det känns verkligen som om alla dessa tre matcher är rätt ovissa.

An Iron Soul 2017-05-13 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7763899)
Va? Doping?

Glöm vad jag skrev. Fel av mig. Blandade ihop honom med en annan fighter.

UppviglarUno 2017-05-14 01:42

Sherman - Coulter satte tonen för det här kortet. Wow!

An Iron Soul 2017-05-14 01:43

Sherman vs Coulter var nog bland den märkligaste fighten jag sett på väldigt länge.

An Iron Soul 2017-05-14 02:48

Alvarez diskad?

svenbanan 2017-05-14 03:04

Vilken sjuk avslutning på den matchen!!!
Först Alvarez i princip knockad! Han kan inte ha vetat vilken planet han befann sig på under en minut eller så.
Sen knockade han nästan Poirer när denne blev för ivrig. Och sen knäa honom i huvudet då Poirer stod på knä. Jävlar vad Eddie måste ha varit dimmig där...

An Iron Soul 2017-05-14 03:19

Vet inte riktigt vad jag ska tro..
Visst kan alla begå ett misstag. Men en fighter på Alvarez kan reglerna som gäller i den situationen.
Det sitter i ryggmärgen. Iallafall för Gegard Mousasi när han mötte Chris Weidman.

Spontana tanke:
Alvarez visste att han var illa ute innan han fick chansen när dom växlade slag.
Han såg sin chans. Kanske stressad över hela situationen och tappade allt helt. Jagade avslut.

Men å andra sidan så är han inte känd för att vara någon smutsig fighter som Germaine de Randamie. lol :D

Jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska tro.. Båda såg nogorlunda "okej" ut med hur situationen löstes.

svenbanan 2017-05-14 03:47

Jag tror Alvarez fortfarande var rätt väck i pallet. Dessutom pratade Joe Rogan om att Herb Dean kanske blandade ihop vilka regler som gällde. Så ifall de bytt regler så kan ju det som sitter i ryggmärgen vara fel. Men det gäller ju isåfall för det knät då han hade ena handen i marken. Det sista knät har ju aldrig varit tillåtet i UFC.

Nu ska Rodriguez bevisa att han verkigen är the shit!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)