Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2017-03-04 02:16

Jag kan inte låta bli att garva åt Bisping.
Matchen blev klar för fem minuter sedan, och han har redan börjat göra det till ännu en grudge-match. :D

Synd på Romero. Men jag ser fan fram emot denna match. Till skillnad från BJ Penns comeback...

Tricklew 2017-03-04 11:50

Suck, jag tycker det är okej att göra en idiotmatch från och till, men du kan inte fortsätta knuffa det för alltid. Vad händer om GSP vinner, vad är fortsättningen här? GSP vs Romero?

Jag gillar inte hur WME-IMG styr UFC just nu, gör sig av med flera top contendors och stora framtidshopp, UFC's logan at de bästa slåss mot de bästa blir mindre och mindre sann för varje vecka.

tomten1 2017-03-04 13:52

Nu när jag tänkt lite på saken, så har jag en konspirationsteori!

Det kan faktiskt ha varit så att UFC inte förväntade sig att Tony&Khabib skulle dra till sig såpass många ögon som dom gjorde, och att dom bestämde sig för att göra om det till ett main event under ett annat ppv-event och dra in mer stålar.

Dom kan ju naturligtvis inte bara säga:"Nahh, vi drar in den fighten, och gör om den till ett main event en annan gång". Dom som redan köpt biljetter till UFC 209 hade blivit rasande.

Istället går dom till Khabib och Ferguson och säger:"Vi gör om det hela till ett main-event en annan gång, ni båda får bättre betalt och vi kan säga att Khabibs wheight-cut inte gick som det skulle".

Fullt rimlig teori imo., det är ungefär sådär UFC funkar.

delta_mats 2017-03-04 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7731466)
Suck, jag tycker det är okej att göra en idiotmatch från och till, men du kan inte fortsätta knuffa det för alltid. Vad händer om GSP vinner, vad är fortsättningen här? GSP vs Romero?

Jag gillar inte hur WME-IMG styr UFC just nu, gör sig av med flera top contendors och stora framtidshopp, UFC's logan at de bästa slåss mot de bästa blir mindre och mindre sann för varje vecka.

Om GSP vinner tror jag han är sugen att gå ner en klass och ta bältet även där. Tror det är hans plan.

spoon 2017-03-04 14:48

Jäkligt pepp på att se Wonderboy igen. Det var thight sist och jag tror att det blir jämnt i natt också. Jag ska jobba så jag får se om jag klarar att undvika att spoila mig själv.

eternallord 2017-03-04 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7731532)
Om GSP vinner tror jag han är sugen att gå ner en klass och ta bältet även där. Tror det är hans plan.

Tror han försöker gå ner två viktklasser. First ever three division champ.

xan 2017-03-04 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7731558)
Tror han försöker gå ner två viktklasser. First ever three division champ.

Hur klarar han det utan att hamna på sjukhus? Han väger upp till 190 lbs i väldigt bra form. Kanske går om han dietar bort en del muskelmassa.

mottat 2017-03-04 23:56

Har du mer muskelmassa kan du lättare klippa mer vatten. Därför det är drygt när personer som Hendricks, Gastulum och nu Khabib (alla 3 har fortfarande rätt mycket kroppsfett att klippa) latar sig med dieten under campen sen försöker endast klippa vatten sista dagarna. Skulle dom äta bättre skulle ingen av dom ha problem att väga in.

svenbanan 2017-03-05 01:34

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7731333)
Skulle krävas en kaotisk omorganisation för att bli kvitt weight cutting, tror inte det kommer hända. Men jag hoppas att fler går i RDAs fotspår och går upp en viktklass för hälsans skull.

Ifall det gick att styra upp rent logistiskt så skulle nog vara bra att man sista sex veckorna innan matchen inte fick väga mer än 5kg mer än övre gränsen. Samt att en eller två oanonserade kontroller utförs av oberoende institution under denna tid. Sedan de två sista två veckorna innan match får man inte väga mer än 2kg mer än övre gränsen.

Då skulle ju folk bli tvungna att hålla sig inom rimliga nivåer långt innan matchen, och det skulle aldrig bli den där supertömmningen sista dygnet.

Eftersom det ju sker tester långt i förväg så kan man ju även hitta ersättare ifall någon väger 8kg för mycket med en månad kvar.

Dock är det ju viktigt att det är någon helt oberoende som sköter testerna. Annars lär ju Dana ringa till Conor kvällen innan de kommer och ska testväga honom.

Cooks 2017-03-05 04:36

DAMN! Vilken KO av Overeem

Cooks 2017-03-05 06:04

David Teymur, kul med en svensk på co-main event! :D Ännu bättre med en vinst!

mottat 2017-03-05 06:11

Bra gjort av Teymur.

Tror på Woodley via KO i rond 1-2 typ.

Cooks 2017-03-05 06:50

Kan vara de absolut sämsta 24 min och 40s av MMA jag någonsin sett, i en titelfight dessutom.

delta_mats 2017-03-05 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7731939)
Kan vara de absolut sämsta 24 min och 40s av MMA jag någonsin sett, i en titelfight dessutom.

Japp ett riktigt sömnpiller. En sak att respektera sin motståndare och försöka läsa denne, en annan att vara feg och inte ta initiativ. Det är ändå fighting och kanske framförallt show det handlar om.

Cooks 2017-03-05 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7731998)
Japp ett riktigt sömnpiller. En sak att respektera sin motståndare och försöka läsa denne, en annan att vara feg och inte ta initiativ. Det är ändå fighting och kanske framförallt show det handlar om.

Då var jag inte den enda som tyckte Woodley såg mer rädd ut än försiktig


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)