Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

andeem 2015-11-15 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 7464973)
Tänker också på:
Fedor - Werdum
GSP - Serra
Barao - Dillashaw
Silva - Weidman
Lil Nog - Sokoudjou chockade mig i alla fall :D
Gonzaga - Crocop

Inget av dessa namn, inte ens Silva eller GSP, är dock på långa vägar lika stort bland "vanligt folk" som Rousey. Därmed är inte heller skrällen lika stor, även om oddsen var på samma nivå eller högre. IMHO.

andeem 2015-11-15 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av mangemani (Inlägg 7465022)
så går det när man bli för stöddig och rider på sin övertygelse om att man är bäst.
någon som har en länk till hela fighten?

tv4play.se/premium :)

mangemani 2015-11-15 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 7465032)
tv4play.se/premium :)

"gratis" länk alltså;)

An Iron Soul 2015-11-15 13:51

Skönt Att Holly vann på en K.O.
Ska man besegra en mästare krävs ett avslut. Inga diskussioner och domslut.
Hon var helt överlägsen den här matchen och visste exakt vad hon gjorde.

Som hon själv sa i buren: Undvik clinch, undvik låga kroppsslag/sparkar, gå högt mot huvudet.


Istället för att tänka som alla andra "Vad dålig Ronda var" så tänker jag snarare vad bra Holm gjorde bra.

Bailah 2015-11-15 13:57

https://instagram.com/p/-GRaoIjnTk/

:D

jmkdavid 2015-11-15 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av jmkdavid (Inlägg 7289168)
Har Ronda mött någon bra kicker någon gång? Någon som testat den strategin?

Hon tränar ju aldrig sparkar själv och jag kan inte minnas att jag sett henne träna försvar mot sparkar heller.

En tjej med brutala sparkar och takedowndefence hade kanske varit intressant? Men det kanske inte finns någon som passar in i det facket i dagsläget?

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7289175)
Elitboxaren Holly Holm har rätt bra sparkar och såg ut att ha stabilt TDD.

Då fick vi svar på det Cero.

dmoller 2015-11-15 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av Toni Radanov (Inlägg 7464888)
man undrar varför hon inte håller sig till judo rakt av.

Judo får hon inte komma tillbaka till.

Krampus 2015-11-15 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av dmoller (Inlägg 7465086)
Judo får hon inte komma tillbaka till.

Han menar nog i MMA:n.

delta_mats 2015-11-15 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7465071)
Skönt Att Holly vann på en K.O.
Ska man besegra en mästare krävs ett avslut. Inga diskussioner och domslut.
Hon var helt överlägsen den här matchen och visste exakt vad hon gjorde.

Som hon själv sa i buren: Undvik clinch, undvik låga kroppsslag/sparkar, gå högt mot huvudet.


Istället för att tänka som alla andra "Vad dålig Ronda var" så tänker jag snarare vad bra Holm gjorde bra.

Japp håller med. Rondas standup är inte bättre än sådär. Däremot såg Holms riktigt vass och krispig ut.

Sebbe_H 2015-11-15 15:44

Det där kändes obeskrivligt underbart att se! Herrejävlar vilken slarvig stand-up av Ronda.

Rematch kanske, annars tror jag att Ronda lägger handskarna på hyllan. Från att själv tro att man är så sinnessjukt överlägsen, till att bli totalknockad och dominerad kommer att ta ett stort bett ur Rondas självförtroende.

PureWhey 2015-11-15 15:45

Tror hon är tillbaka snabbt.

G_lund 2015-11-15 15:52

Ska kolla matchen med Ronda ikväll.
Hur ofta förhandlar fighters om löner? Får de månadslön av sitt team/sponsorer eller är det mest runt matcherna som pengarna eullar in? Rousey ska ju enligt egen utsago vara UFCs högst betalda fighter, så det är bara att börja hårdträna igen och göra skäl för det.

eternallord 2015-11-15 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av G_lund (Inlägg 7465163)
Ska kolla matchen med Ronda ikväll.
Hur ofta förhandlar fighters om löner? Får de månadslön av sitt team/sponsorer eller är det mest runt matcherna som pengarna eullar in? Rousey ska ju enligt egen utsago vara UFCs högst betalda fighter, så det är bara att börja hårdträna igen och göra skäl för det.

UFC betalar bara klumpsumma för fighterna, vilket även gäller för sponsorer nu eftersom Reebok är exklusiv. Endast ett fåtal fighters har sponsorer som sträcker sig utanför buren (var dock många fler förr, innan Reebok kom in i bilden).

mangemani 2015-11-15 16:34

varför var hon inte med på eftersnacket?
var knockouten så fruktansvärd eller skäms hon kanske lite över sin kaxighet som hon nu inte kan vara?
tror inte en rematch kommer att göra någon skillnad, hon var ju totalt chanslös utav det jag har sett utav matchen.

eternallord 2015-11-15 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av mangemani (Inlägg 7465198)
varför var hon inte med på eftersnacket?
var knockouten så fruktansvärd eller skäms hon kanske lite över sin kaxighet som hon nu inte kan vara?
tror inte en rematch kommer att göra någon skillnad, hon var ju totalt chanslös utav det jag har sett utav matchen.

Läppen var körd och behövde sys.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)