Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (http://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-07-16 08:24

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7069015)
Doctor Snuggles säger aldrig åt fighters att höja sina händer, han tror inte på det.

Jag tror inte på gud heller. Men det funkar tydligen för vissa fighters.

Derbel McDillet 2014-07-16 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7068993)
Jaså? För jag tror ju verkligen att jag kan slå en fighter eller göra bättre ifrån mig eller?
Att analysera en fight eller en fighter, är ju en stor del i vad som är kul med att titta på mma, och något som alla gör. Hur väl man gör det är dock en annan fråga.

Nej nej, men det var ju det jag sa. Fick inte intrycket att han heller trodde han kunde slå en fighter. Dock var han lite väl kaxig med sin expertis om sporten utan att verkat ha testat den :P

Doctor Snuggles 2014-07-16 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7069143)
Nej nej, men det var ju det jag sa. Fick inte intrycket att han heller trodde han kunde slå en fighter. Dock var han lite väl kaxig med sin expertis om sporten utan att verkat ha testat den :P

Nej, de första styckena gav inte alls det intrycket. Eller just det; det var exakt vad de gjorde:
"Come on, I could've hit that pitch" etc

Man behöver heller inte ha testat någonting för att kunna ha en bildad uppfattning (även om det förstås hjälper). Jag har aldrig testat spela en massa instrument, men jag har en hyffsad bra uppfattning om vad som räknas vara en bra utövare av dem. Man skaffar sig erfarenhet och kunskap på olika sätt, t.ex. genom observation, och en förmåga att sätta sig in i situationer (spegelneuroner hjälper i det avseendet).

Derbel McDillet 2014-07-16 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7069163)
Nej, de första styckena gav inte alls det intrycket. Eller just det; det var exakt vad de gjorde:
"Come on, I could've hit that pitch" etc

Man behövler inte ha testat någonting för att kunna ha en bildad uppfattning (även om det förstås hjälper). Jag har aldrig testat spela en massa instrument, men jag har en hyffsad bra uppfattning om vad som räknas vara en bra utövare av dem. Man skaffar sig erfarenhet och kunskap på olika sätt, t.ex. genom observation, och en förmåga att sätta sig in i situationer (spegelneuroner hjälper i det avseendet).

Fair enough, fick dock intrycket att han trodde han skulle spöa killen baserat på vad du skrev innan men han verkade ju mer rädd, nervös och fullt medveten om att han skulle få storstryk. Han verkade bara göra det som en "kul grej". Sen var der inte menat som en förolämpning men jag förstår att det kan tolkas så. Varför testar du inte på själv förresten?

Doctor Snuggles 2014-07-16 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7069213)
Fair enough, fick dock intrycket att han trodde han skulle spöa killen baserat på vad du skrev innan men han verkade ju mer rädd, nervös och fullt medveten om att han skulle få storstryk. Han verkade bara göra det som en "kul grej". Sen var der inte menat som en förolämpning men jag förstår att det kan tolkas så. Varför testar du inte på själv förresten?

Jag är bara lite känslig för att folk har försökt spela allan förut. :)
Klart han blev rädd när det blev allvar. De flesta skulle nog bli det, oavsett hur soff-tuffa de är. Vill du se kaxpellar få stryk, så kolla på bully beatdown.
Jo, jag vill testa, och jag har kört en boxningträning typ en gång och har tränat Seagull-wondo en gång i tiden, men i dagsläget är rygg lite paj tyvärr, prokrastinerar doktorbesök etc.

cero 2014-07-16 15:10

Mendes:

Citat:

“I like it [random drug testing]. The only thing I question about the system is what do we do about guys that are out of the country? Guys in Brazil, guys in Japan, can we trust those random drug tests?” Mendes said. “I was thinking about this the other day: If someone were to knock on Aldo’s door in Brazil and say, ‘We need to give you a random drug test,’ and he says ‘Here’s $1,000, go away,’ it’s done. I feel like something like that could happen very easily. I just want to know what the system would be -- how could we trust that it’s going to be fair everywhere?”
Murica!

Citat:

“I’d probably say at least 80 percent of fighters are probably taking something,”
Citat:

It’s funny to me that as soon as the whole random drug testing started popping up, the next day he is injured and out of the fight.
Citat:

“I definitely do think Aldo’s using PEDs.
Citat:

This is why he wants me to be in Brazil and fighting in Brazil, [because] they can do all that kind of stuff there.
Ingen chans i helvetet att Aldo använder EPO dock. :D

cero 2014-07-16 16:37

Weidman, John Kavangh (Mcgregors coach), Demetrious och Overeem på MMA Hour.

http://www.mmafighting.com/mma-hour

Doctor Snuggles 2014-07-16 21:36

Gunnar börjar få en lätt irländsk brytning. ;)

http://www.mmafighting.com/2014/7/16...d-at-computers

cero 2014-07-16 22:20

Hahahah jag hörde verkligen Conor Mcgregor i vissa av orden där. Spec "opponents" och "neeeuuuuw (new)" Tror t om vi fick höra en "MUUVEMENT" där. Gillar verkligen Gunnar starkt, riktigt genuin karaktär.

Doctor Snuggles 2014-07-16 22:27

Jag är fan likadan. Räcker att jag hänger typ en vecka med någon med en annan brytning och jag börjar omedvetet härma dem. Blev irriterad en gång när jag hängde med förortsgrabbar och började låta som en svensk rappare. :D

mottat 2014-07-16 22:34

http://i.imgur.com/Q7sEg56.png

Snacka om chicken legs på Jones.

cero 2014-07-16 22:38

Jones är den enda på bilden som inte kan dunka.

Citat:

Blev irriterad en gång när jag hängde med förortsgrabbar och började låta som en svensk rappare.
Lol, I know dat feel. Umgicks med för många invandare i högstadiet.

Doctor Snuggles 2014-07-16 22:51

A-level athlete.

spoonchest 2014-07-17 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7069977)
Jag är fan likadan. Räcker att jag hänger typ en vecka med någon med en annan brytning och jag börjar omedvetet härma dem. Blev irriterad en gång när jag hängde med förortsgrabbar och började låta som en svensk rappare. :D

Det är väldigt lätt hänt för vissa. Det är samma för mig.

AronP 2014-07-17 10:18

Off topic men ni som lätt hämtar upp dialekter, har ni lätt för att lära er nya språk också?

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:22.