Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Grazzafukkinrazzi 2014-06-04 16:51

Precis slagit Machida? Shogun var borta i nästan ett år innan matchen med en knäskada som behövde opereras.

Rampage hade inte avslutat en match på tre år innan fighten mot Jones.

Rashad var bara feg och rädd att bli avslutad, så där finns däremot inga ursäkter kan jag tycka.

cero 2014-06-04 17:02

Citat:

Jag säger inte att Jones' record inte är extremt imponerande för det är det, men att Jones har mött de absolut bästa i varje match får man kanske ta med en nypa salt.
Okej kanske inte bokstavligt talat. Rashad var dock på en bra streak, så jag klassade inte honom som over-the-hill. Han har i alla fall slagits mot det bästa tillgängliga.

Lite orättvist att nedvärdera vissa vinster bara för att de bytt viktklass i efterhand. Att slå någon som är riktigt skicklig en viktklass under är svårare än att vinna över massa mediokert motstånd en viktklass över som Cormier gjort. Typ Vitor är farligare än de flesta av Cormiers motståndare.

Doctor Snuggles 2014-06-04 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7024019)
Precis slagit Machida? Shogun var borta i nästan ett år innan matchen med en knäskada som behövde opereras.

Rampage hade inte avslutat en match på tre år innan fighten mot Jones.

Rashad var bara feg och rädd att bli avslutad, så där finns däremot inga ursäkter kan jag tycka.

Rashad kanske inte gjorde sin bästa match, men det är inte riktigt frågan.
Poängen var att Shogun såg bra ut mot Machida. Det var först efter Jones som han började se dålig ut igen. Sen måste man ju minnas att Jones fick in ett hoppknä det första han gjorde.
Nu tycker jag visserligen att den gängse bilden av LHW som den svåraste divisionen, innan Jones gick in och ägde upp, var lite överdriven men lite rim och reson får man nog be om. Man kan gå och nedvärdera alla streaks i efterhand.

cero 2014-06-04 17:13

Shogun såg dock bedrövlig ut mot brottare. Mot Machida var det enbart stand-up. Efter Coleman-matchen så kunde man vara ganska säker på att Jones skulle köra över honom.

Doctor Snuggles 2014-06-04 18:00

Shogun var otroligt otränad mot Coleman, så man kan nog inte dra särskilt mycket slutsater från just den matchen.

cero 2014-06-04 18:07

Innan det förlorade han ju mot Griffin på marken. Såg iofs inte den matchen.

Doctor Snuggles 2014-06-04 18:29

Ja, och Griffin vann mot Rampage också. En blind höna och allt sånt.
Du såg rematchen mot Griffin, va?

cero 2014-06-04 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7024163)
Ja, och Griffin vann mot Rampage också. En blind höna och allt sånt.
Du såg rematchen mot Griffin, va?

Rematchen och matchen mot Jackson var väl bägge mest stand-up? Det var ingen PRIDE-Shogun vi såg i alla fall.

Tricklew 2014-06-04 19:10

Lyssnar man på Enson Inoue så får man en ganska väloljad förklaring till varför flera Chute Boxe killar inte klarade sig lika bra i UFC. Av någon anledning kunde de bara vända sig om och snurra ut ur takedowns i Pride, något de inte klarade i UFC.

Han nämner inte Shogun vid namn, men Wanderlei och Pele.

Agitator 2014-06-04 19:11


cero 2014-06-04 19:13

Kan ju ha något att göra med att Wanderlei haft 40+ professionella matcher och tog otroliga mängder stryk under träning varje dag, innan han skrev på för UFC. Men visst var nivån på motståndet lägre i Japan (relativt till nu idag).

Tricklew 2014-06-04 19:15

Det är inte den förklaringen han ger heller. ;)

Doctor Snuggles 2014-06-04 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7024191)
Rematchen och matchen mot Jackson var väl bägge mest stand-up? Det var ingen PRIDE-Shogun vi såg i alla fall.

Jag pratar om Griffins rematch med Shogun.

Doctor Snuggles 2014-06-04 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7024205)
Lyssnar man på Enson Inoue så får man en ganska väloljad förklaring till varför flera Chute Boxe killar inte klarade sig lika bra i UFC. Av någon anledning kunde de bara vända sig om och snurra ut ur takedowns i Pride, något de inte klarade i UFC.

Han nämner inte Shogun vid namn, men Wanderlei och Pele.

Var inte en sådan blyg blomma.

Agitator 2014-06-04 19:25



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)