Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-05-26 19:25

Vad syftar du på? Om du menar att texterna är hyfsat långa och det finns lite sidospår här och där är väl för att det ska bli en trevligare läsning.

EDIT: Fan vad du alltid ska editera dina inlägg i efterhand. :D

Doctor Snuggles 2014-05-26 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7013381)
Jag följde inte riktigt uppladdningen inför eventet, hur kommer det sig att TJ fick chansen framför Assuncao?

Assuncao var skadad så han kunde inte ta fighten.

wesaft 2014-05-26 19:36

Tack alla ni som gör denna tråden så himla bra :)

Satt och höll för ögonen när Varner haltade omkring, domaren borde minst pausat och tagit in läkaren där.

Snyggt påpekat om TJs chanser innan matchen Doctor Snuggles :)
Var kul att se hans uppvisning.

Vill faktiskt hellre se DC mot Jones nu.

eternallord 2014-05-26 19:37

Det är en bra storyline inför TJ's första försvar åtminstone, förutsatt att Assuncao är frisk nu då.

Doctor Snuggles 2014-05-26 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av wesaft (Inlägg 7013429)
Tack alla ni som gör denna tråden så himla bra :)

Satt och höll för ögonen när Varner haltade omkring, domaren borde minst pausat och tagit in läkaren där.

Snyggt påpekat om TJs chanser innan matchen Doctor Snuggles :)
Var kul att se hans uppvisning.

Vill faktiskt hellre se DC mot Jones nu.

Äntligen lite cred. :D

Doctor Snuggles 2014-05-26 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7013398)
Vad syftar du på? Om du menar att texterna är hyfsat långa och det finns lite sidospår här och där är väl för att det ska bli en trevligare läsning.

EDIT: Fan vad du alltid ska editera dina inlägg i efterhand. :D

http://cdn.animaltalk.us/wp/wp-conte...ATT1763353.jpg

spoon 2014-05-26 20:27

Jag är ju sent på bollen som vanligt. Jävlar vad snabb Dillashaw var. Jag glömmer ibland bort hur snabba dom är i 135 men det är verkligen häftigt. Dillashaw jobbade extremt bra med att hitta nya vinklar och röra på sig. När man har sett Barao vara så överlägsen så kändes det konstigt att se han dominerad såpass. Cormier ser jag gärna mot Jones. Svårt att jämföra Jones med Hendersson men det hade varit kul att se vad han kunde få till. Skulle det bli en brottningsmatch eller hade det bara slutat fort med armbågar från Jones? Bästa titelfighten på ett tag och kul att en underdog fick vinna. Har kollat på för mycket Ryssland i hockey och Atletico i fotboll så det var skoj med en oväntad vinnare.

Doctor Snuggles 2014-05-26 22:45

Ew. Och aj. Och hur i helvete blev inte det stoppat tidigare?

http://giant.gfycat.com/BothDampAlaskanmalamute.gif

Tricklew 2014-05-26 23:34

Jo, man väntade ju hela rundan på att domaren skulle kliva in och stoppa där, kan inte ha varit bra att fortsätta lägga tyngd på foten när den redan var skadad.

spoonchest 2014-05-27 07:02

Tack för tipsen om öronskydden, f.ö. Får se om det blir en investering till höstterminen. Jag snackade med instruktörerna och de sa att det inte är några problem att få brosk skrapat på vårdcentralen. Jag prövade att tömma ena örat på vätska igår kväll men det gick inget vidare. Enda nackdelen som jag ser det är att det gör ont så jävla länge.
Har haft problem att sova på min vänstra sida sen i påskas.

Frun är inte ett dugg imponerad av hur det börja arta sig.

AronP 2014-05-27 07:11

Vem ska bryta matchen då anser ni, atleten, hörnan, domaren eller/och läkaren?

För övrigt grymt prestation av TJ.

Cormier ragdollade ju Hendo något helt otroligt men samtidigt är jag förvånad över att matchen tog så lång tid, trodde Cormier skulle knocka Hendo tidigt. Cormier känns ju som den mest intressanta utmanaren till titeln nu, om vi bortser från att att gustafsson är svensk.

eternallord 2014-05-27 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7013883)
Vem ska bryta matchen då anser ni, atleten, hörnan, domaren eller/och läkaren?

Läkaren tror jag inte har rätt att stoppa en match medan den pågår. Atleten kan man ju (uppenbarligen) inte lite på.

Domaren: ska definitivt stoppa en match där den ena atleten lider av en såhär allvarlig skada. Han kan inte försvara sig själv intelligent och löper oproportionerligt stor risk för vidare katastrofala skador.

Hörnan: ska definitivt stoppa matchen eftersom deras atlet löper enormt stor risk för vidare allvarliga skador och har i princip ingen chans att vinna.

Ajemän 2014-05-27 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av spoonchest (Inlägg 7013876)
Tack för tipsen om öronskydden, f.ö. Får se om det blir en investering till höstterminen. Jag snackade med instruktörerna och de sa att det inte är några problem att få brosk skrapat på vårdcentralen. Jag prövade att tömma ena örat på vätska igår kväll men det gick inget vidare. Enda nackdelen som jag ser det är att det gör ont så jävla länge.
Har haft problem att sova på min vänstra sida sen i påskas.

Frun är inte ett dugg imponerad av hur det börja arta sig.

Även om man tömmer och håller på så är det väldigt stor risk att få blomkål, och smärtor som förhindrar en att träna. Öronskydd funkar jäkligt bra, tveka inte :)

AronP 2014-05-27 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7014036)
Läkaren tror jag inte har rätt att stoppa en match medan den pågår. Atleten kan man ju (uppenbarligen) inte lite på.

Domaren: ska definitivt stoppa en match där den ena atleten lider av en såhär allvarlig skada. Han kan inte försvara sig själv intelligent och löper oproportionerligt stor risk för vidare katastrofala skador.

Hörnan: ska definitivt stoppa matchen eftersom deras atlet löper enormt stor risk för vidare allvarliga skador och har i princip ingen chans att vinna.

Alltså jag tycker ju ändå att han försvarade sig hyfsat intelligent, han bara ramla nu och då men mellan varven var han ju helt klart med i matchen. Domaren visste ju inte att foten var bruten, bara att han hade svårt att stå på den. Han drog ju även iväg lite slag som kunde gjort skada. Jag kan helt klart förstå om domaren hade brutit men jag vet inte om han ska beskyllas för att inte gjort det.

Jo hörnan kan väl tänka sig borde se till atletens bästa men lätt för dom att tänka att han säger till om han inte pallar, dessutom är dom ju emotionellt investerade dom med.

eternallord 2014-05-27 11:29

Men snälla någon, en person som har en uppenbarligt allvarligt skadad fot till den grad att han inte kan trycka ifrån på den och inte röra sig på den utan att kollapsa är inte förmögen att försvara sig själv intelligent enligt definitionen i regelverket.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)