Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2009-08-09 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av Kryss (Inlägg 3812014)
Ja, det känns jävligt underligt att Forrest sluggade så mycket istället för att söka clinch och takedown. Synd att det gick så snabbt som det gjorde, givetvis mycket imponerande gjort av Silva.


Och anledning att han lämnade buren så snabbt ska vara det akuta behovet av läkarvård. Hans käke var ur led och han förlorade hörseln på ena örat...
http://www.examiner.com/x-14354-NY-M...ffins-injuries

Och ändå så såg det ut som att silva inte tog i så särskilt mycket. Men han verkar slå jävligt hårt trots att det ser ut som lätta bitchslaps, t.o.m. Dan Henderson säger att han gör det.

jesse 2009-08-09 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kryss (Inlägg 3812014)
Ja, det känns jävligt underligt att Forrest sluggade så mycket istället för att söka clinch och takedown. Synd att det gick så snabbt som det gjorde, givetvis mycket imponerande gjort av Silva.


Och anledning att han lämnade buren så snabbt ska vara det akuta behovet av läkarvård. Hans käke var ur led och han förlorade hörseln på ena örat...
http://www.examiner.com/x-14354-NY-M...ffins-injuries


Forrest har gjort sådär förut när han torskat matcher så... skadorna ska heller inte ha varit så allvarliga som det först angavs i länken.

hoikka poika 2009-08-10 01:04

"... complete disdain for the striking ability of forrest ..."
"... he just slaped him ... "
"that's a walking away right jab, not even a really hard one ..."
"this is one of the most embarrasing knock-outs we ever seen"
"... rediculous ... "

Ja, vad ska man säga ... Jag trodde att det skulle vara en rätt tight match men det verkar som att Silva hade en bra kväll och Forrest en dålig. Silva klättrade några steg i min ranking; vilket jag inte trodde var möjligt då han redan låg på top 1.

-squat- 2009-08-10 20:36



GSP betalade killen i publiken för att smitta BJ Penn med HIV, Herpes och Svininfluensan. ;)

hahavaffan 2009-08-10 21:14

Då har även jag sett UFC 101. Väntade på en 720p-relle men ack nej. Ganska medelmåttig gala... enda roliga var Silvas uppvisnig. Fan vad grym han är. Aldrig gillat honom, men nu tvingas man ju tycka om honom :D

Sebbe_H 2009-08-10 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3813422)
Då har även jag sett UFC 101. Väntade på en 720p-relle men ack nej. Ganska medelmåttig gala... enda roliga var Silvas uppvisnig. Fan vad grym han är. Aldrig gillat honom, men nu tvingas man ju tycka om honom :D

Dök ju upp en 720 på TL för nåra timmar sen, så surt när man väntar och det finns en redo när man precis kollat klart! :D


Fyfan vilken speed det är i WEC förresten, det där trodde jag inte om Torres :/

hahavaffan 2009-08-10 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3813433)
Dök ju upp en 720 på TL för nåra timmar sen, så surt när man väntar och det finns en redo när man precis kollat klart! :D


Fyfan vilken speed det är i WEC förresten, det där trodde jag inte om Torres :/

Haha men fuuuuuuck. Satte igång den 18:00 typ, till maten. Så lades den upp 18:20 :D Jeje, det var inte så mycket blod att det krävde 720p ändå ;)

Otto P 2009-08-11 06:20

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3813433)
Dök ju upp en 720 på TL för nåra timmar sen, så surt när man väntar och det finns en redo när man precis kollat klart! :D


Fyfan vilken speed det är i WEC förresten, det där trodde jag inte om Torres :/

Ja det var många underhållande fighter i WEC 42, gillar att det alltid är tempo och att alla har bra kondis. Action i alla ronder liksom...

spoon 2009-08-11 09:53

Älskar den farten som det är i WEC! Det man kan sakna i lättvikts-boxning är knockout-möjligheterna men med dom tunna handskarna så finns det ju med i deras game :) Groundgamet till många wec-fighters är ju också riktigt coolt!

drakfelt 2009-08-11 11:20

besviken på griffin..
jaja nu blir det 1 timmes thai och sedan 1 timmes mma ikväll

drakfelt 2009-08-11 12:01

sry för dubbelpost..

Finns det någon sida som guidar till olika fightingevents, där man själv kan regionspecificera, ex sverige, norden, danmark?

Hade gärna sett en k1, mma eller thaimatch live men vet inte alls var jag ska leta?

tacksam för hjälp

Doctor Snuggles 2009-08-11 13:23

Verkar som fedor inte kommer överrens med UFC ändå. Dana vägrar acceptera en co-promotion deal med M-1 Global och trodde att slänga pengar på Fjodor skulle räcka, men Fjodde och hans manager bryr sig tydligen inte så mycket om pengarna utan vill kunna ha möjlighet att fortsätta utveckla honom och sporten på sina egna termer. Sen så var pengarna tydligen inte så jävla bra som Dana vill få det till, F. sade att skulle de kommit med samma deal för 2 år sedan så kanske det blivit aktuellt.

Kwon 2009-08-11 13:26

Det e vãl inte så att Fedor svälter utan UFC.

hahavaffan 2009-08-11 16:25



HAHA

jesse 2009-08-11 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3814779)


HAHA

Kan ju inte annat än att hålla med :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)