Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoon 2013-04-15 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6399957)
Tror inte Sonnen kan ta ner Jones, och stående kommer det bli slakt.

Tror det samma. Hoppas dock att Sonnen får ner Jones och att det blir match utav det.

strikt 2013-04-15 18:09

Sonnen kommer göra en bra match, men troligen få äta en del armbågar och förlora.

Tror inte det kommer bli walk in the park direkt för Jones.

Hoppas självklart att Sonnen vinner och smiskar skiten ur Jones.

cero 2013-04-15 18:39

Känns ganska sannolikt att Chaels toppkontroll är mycket bättre än Jones förmåga att ta sig upp på fötterna, eller få in en submission. Har ju varit ett jäkla gnäll över Jones överlägsna "proportions" (vad det nu innebär), men om han blir nedtagen så är det inte säkert att hans byggnad med mycket längd och noll benmuskler är en fördel.

Detta kan mycket väl bli Jones tuffaste test.

Ganska kul att folk inte ger Sonnen någon chans för att han har en hel del förluster mot Anderson Silva och massa submissionkillar. Jones har en helt annan stil.

strikt 2013-04-15 18:53

Enda jag ser som ett hot är Jones reach och vassa armbågar.

Annars är han lika dödlig som alla andra, och skiter Sonnen i Jones reach och bara går på honom för att få ner honom och väljer att käka en smäll eller två när han gör det, så kan det mycket väl ske fina saker den kvällen!

Hoppas hoppas!

Doctor Snuggles 2013-04-15 18:57

Sonnen kommer flyga i backen som alla andra Jones har mött och äta armbågar.

Vilson 2013-04-15 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6400084)
Känns ganska sannolikt att Chaels toppkontroll är mycket bättre än Jones förmåga att ta sig upp på fötterna, eller få in en submission. Har ju varit ett jäkla gnäll över Jones överlägsna "proportions" (vad det nu innebär), men om han blir nedtagen så är det inte säkert att hans byggnad med mycket längd och noll benmuskler är en fördel.

Detta kan mycket väl bli Jones tuffaste test.

Ganska kul att folk inte ger Sonnen någon chans för att han har en hel del förluster mot Anderson Silva och massa submissionkillar. Jones har en helt annan stil.

Ok. Detta blir inte Jones tuffaste match. Han kommer inte bli nertagen. Chael kommer inte vara över Jones en sekund i denna matchen ifall han inte leker och drar guard. Att folk inte ger Sonnen en chans har inget med att han torska mot Silva och andra snubbar att göra utan att Jones är överlägsen alla.

Hejar dock som fan på Chael.

cero 2013-04-15 19:47

Så lät det innan Anderson/Chael också. Kom ut ur bubblan.

Doctor Snuggles 2013-04-15 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6400272)
Så lät det innan Anderson/Chael också. Kom ut ur bubblan.

Ja, för det är ingen skillnad på Anderson och Jones, lol.
Seriöst Cero, ibland är det som du börjat titta på mma igår. ;)

Silencer 2013-04-15 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6400278)
Ja, för det är ingen skillnad på Anderson och Jones, lol.

OT men när jag läste din signatur var jag för en kort stund rädd att jag fått en hjärnblödning på riktigt.

Deceiver85 2013-04-15 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6400197)
Ok. Detta blir inte Jones tuffaste match. Han kommer inte bli nertagen. Chael kommer inte vara över Jones en sekund i denna matchen ifall han inte leker och drar guard. Att folk inte ger Sonnen en chans har inget med att han torska mot Silva och andra snubbar att göra utan att Jones är överlägsen alla.

Hejar dock som fan på Chael.

+1, jag med. Har gått från att vara en Jones-fanboy till att bli en Sonnen-fanboy efter senaste säsongen TUF. Jäklar vilken mysig kille Chael verkar vara :)

Doctor Snuggles 2013-04-15 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Silencer (Inlägg 6400282)
OT men när jag läste din signatur var jag för en kort stund rädd att jag fått en hjärnblödning på riktigt.

My work here is done.

cero 2013-04-15 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6400278)
Ja, för det är ingen skillnad på Anderson och Jones, lol.
Seriöst Cero, ibland är det som du börjat titta på mma igår. ;)

Lol på dig också, inte kan det vara så svårt att lista ut vad min poäng var?

Vi har aldrig sett Jones på sin rygg. Det borde vara tillräckligt för att man ska vara lite försiktig med att klassa Jones som oslagbar. Att han är bra på A betyder inte att han är bra på B. Precis som vi inte riktigt visste om Anderon kunde stoppa en brottare som Chael.

Vilson 2013-04-15 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6400272)
Så lät det innan Anderson/Chael också. Kom ut ur bubblan.

Är inte i någon bubbla :) Du vet bara inte riktigt vad du pratar om.

Doctor Snuggles 2013-04-15 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6400319)
Lol på dig också, inte kan det vara så svårt att lista ut vad min poäng var?

Vi har aldrig sett Jones på sin rygg. Det borde vara tillräckligt för att man ska vara lite försiktig med att klassa Jones som oslagbar. Att han är bra på A betyder inte att han är bra på B. Precis som vi inte riktigt visste om Anderon kunde stoppa en brottare som Chael.

Anderson var ett frågetecken eftersom han inte mött någon bra brottare och inte är en brottare själv. Jones ÄR en brottare, har mött flera brottare, tagit ner alla, och aldrig blivit nedtagen. Sonnen har blivit nedtagen iaf en gång via en trip/kast, en av Jones styrkor:
http://cdn3.sbnation.com/imported_as...24/2nbrjmf.gif

Det är förstås möjligt att Jones blir nedtagen någon gång, men Sonnen är inte en särskilt bra avslutare. Det är isf mycket mer sannolikt att Sonnen blir nedtagen av Jones, som är en bra avslutare. Det sannolika resultatet är inte så svårt att sluta sig till. ;)
Ingen med något vett som säger att Jones är oslagbar, förresten. Bara att det är ganska osannolikt att just Sonnen slår honom.

cero 2013-04-15 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6400343)
Är inte i någon bubbla :) Du vet bara inte riktigt vad du pratar om.

Nyanserade åsikter är inte din starka sida?

Citat:

Anderson var ett frågetecken eftersom han inte mött någon bra brottare och inte är en brottare själv. Jones ÄR en brottare, har mött flera brottare, tagit ner alla, och aldrig blivit nedtagen. Sonnen har blivit nedtagen iaf en gång via en trip/kast, en av Jones styrkor:
Jones' skills från ryggen är ett mycket större frågetecken än vad Andersons nedtagningsförsvar var. Vi har aldrig ens sett dem.

Jones har mött en hel del brottare, men Sonnen och Rashad är i en liga för sig. Och den senares prestation var väldigt blek, även om det inte bara har att göra med hur han själv presterade. Totalt 1 nedtagningsförsök i rond 1, 2, 3 och 5. 3 försök i rond 4. Sonnen kommer vara mycket mer aggressiv och envis med sin brottning, som enligt mig är bättre än Rashads.

Citat:

Det är förstås möjligt att Jones blir nedtagen någon gång, men Sonnen är inte en särskilt bra avslutare. Det är isf mycket mer sannolikt att Sonnen blir nedtagen av Jones, som är en bra avslutare.
Ja, men Sonnen behöver inte avsluta för att vinna. Om Jones inte är jättebra från sin rygg kan det räcka med 3 nedtagningar på 25 minuter för att Sonnen ska säkra vinsten.

Jag tror att Jones vinner, men det här är verkligen inte så ojämnt som folk vill få det till.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)