Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-04-08 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av dluddeckens (Inlägg 6383231)
Yeah, det saknades folk på många platser tyvärr :(

Gick inte folk ut o in för att köpa dricka etc? Så var det förra gången. Kan ju också vara så att hajarna gick bet, vilket är bra, för då kommer de kanske inte vara så lystna nästa gång.

spoon 2013-04-08 15:34

Vilken skillnad det var att kolla tillsammans med 10 polare jämfört med att sunka själv framför tv n. Jäkla go stämning när det gick bra för svenskarna :) Hoppas på fler galor i Europa.

"Jag älskar er alla, Jag svär på min mamma!" :D

cero 2013-04-08 17:52

Vilka är de bästa podcasts med Rogan? Eternallord? Börjat lyssna på dem nu, väldigt bra. Sett den med Sonnen redan.

Avsnittet med Conte är jävligt bra om man är intresserad av doping.

Citat:

framåt slutet var det ju dock väldigt mycket fullare
Kom att tänka på det under huvudmatchen. Var annan eller var tredje stol tom såg det ut som..

En annan (rolig) sak jag tänkte på under galan när de "flög" över publiken med en kamera, var hur välklädd och stereotypiskt "svensk" den såg ut i jämförelse med andra publiker som ofta är fyllda av gaphalsar iklädda tapout-tröjor, hemska jeans och shockgröna sneakers. :D

Daniel L 2013-04-08 17:53

De som inte handlar om enbart MMA

cero 2013-04-08 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel L (Inlägg 6384257)
De som inte handlar om enbart MMA

Verkar vara väldigt många avsnitt som inte ens handlar om MMA öht? Lite mer specifik kan du nog vara.

Kabuto 2013-04-08 18:10

Finns hur många som helst som är riktigt bra. Först tittar du igenom listan efter gäster som du känner igen namnen på eller som du tycker är intressanta. Jag tycker att nästan alla avsnitt är bra, men det kan bli lite repetitivt med vissa grejer. 82 avsnitt har jag lyssnat igenom än så länge!

cero 2013-04-08 21:42

Kan någon hjälpa mig förstå varför Latifi endast gjorde typ 2 nedtagningsförsök? Kändes så halvhjärtat. Han kunde ju ha pressat på lite, och också försökt pressa upp Mousasi mot buren och jobba där. Sånt gör mig så jävla irriterad. Ungefär som Jones/Rashad...

favve 2013-04-08 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6384942)
Kan någon hjälpa mig förstå varför Latifi endast gjorde typ 2 nedtagningsförsök? Kändes så halvhjärtat. Han kunde ju ha pressat på lite, och också försökt pressa upp Mousasi mot buren och jobba där. Sånt gör mig så jävla irriterad. Ungefär som Jones/Rashad...

Funderade också på det. Mousasi är en grym kickboxare med flera stora segrar i k1 och holländsk amatörchamp i boxning. Latifis boxning är inget vidare, varför en ren boxningsfight bara kan sluta på ett vis. När väl Mousasi låg på marken i slutet på matchen såg det riktigt farligt ut!

dared 2013-04-08 22:13

Han nämnde efter matchen att han var för trött för att brottas efter all vikt-cut. Kändes som han bara ville överleva matchen. Ska bli kul att se om han kan ge lite mer i sitt andra försök i oktagonen.

cero 2013-04-08 22:30

På tal om trötthet. Hur tänker man när man tävlar i MMA och packar på sig så mycket muskler och fett på en 173-centimeterskropp? Finns nog inte en organism i detta universum som kan ha bra kondition med den hyddan.

strikt 2013-04-08 22:34

Fatter is bigger?

Tror inte vissa tänker så mycket, bara kör på? En annan skulle ju själv titta på vilken viktklass man skulle ligga i optimalt med ens förutsättningar, deffa förbi den klassen och sedan sakta återhämta sig upp till rätt viktklass med svagt överskott och träna runt balans sista månaden inför en fight.

Allt för att vara optimal.

jahaa 2013-04-08 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6385066)
På tal om trötthet. Hur tänker man när man tävlar i MMA och packar på sig så mycket muskler och fett på en 173-centimeterskropp? Finns nog inte en organism i detta universum som kan ha bra kondition med den hyddan.

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...Velasquez2.jpg


*flex*

cero 2013-04-08 22:45

Fast Latifi väger nästan lika mycket som Cain och är 12 cm kortare..

cero 2013-04-09 00:02

Matt Mitrione gick loss på transexuella MMA-fightern Fallon Fox på MMA Hour, och UFC rev hans kontrakt. Ganska brutala ord. "He's a sociopathic disgusting freak" osv.

15 min och fram.

http://www.mmafighting.com/2013/4/8/...itrione-melvin

Kål 2013-04-09 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6384251)
En annan (rolig) sak jag tänkte på under galan när de "flög" över publiken med en kamera, var hur välklädd och stereotypiskt "svensk" den såg ut i jämförelse med andra publiker som ofta är fyllda av gaphalsar iklädda tapout-tröjor, hemska jeans och shockgröna sneakers. :D

Läste någonstans att Sveriges (eller var det Stockholms?) män är bäst klädda i världen, tätt följt av New York.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)