Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2013-02-22 21:52

Riktigt bra gala, Bellator 90 that is.

panzerpig 2013-02-22 22:15

Känns som jag måste börja ha koll på bellator framöver, verkar ha blivit bättre och bättre? Misstänker att många hyffsade fighters från UFC som blir kickade kan hamna där också?

Doctor Snuggles 2013-02-22 22:36

Grejen med bellator är att jag iaf har svårt att känna något slags intresse för deras fighters. Vet inte om det är produktionen, eller bristen på information om dem, eller vad.
UFC är nog helt enkelt bra på att bygga intresse och att man blir emotionellt investerad. Kanske bara för att man "vet" att UFC är toppen av näringskedjan (även om det inte alls nödvändigtvis måste stämma, många fighters i Bellator skulle säkert platsa).

baggard 2013-02-22 23:16


cero 2013-02-22 23:33

Dana White var med i Rogans podcast. Ganska underhållande avsnitt.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6291781)
Grejen med bellator är att jag iaf har svårt att känna något slags intresse för deras fighters. Vet inte om det är produktionen, eller bristen på information om dem, eller vad.
UFC är nog helt enkelt bra på att bygga intresse och att man blir emotionellt investerad. Kanske bara för att man "vet" att UFC är toppen av näringskedjan (även om det inte alls nödvändigtvis måste stämma, många fighters i Bellator skulle säkert platsa).

Du som hårdkärnare borde väl kunna njuta av själva matcherna bara? Men visst är UFC skickliga på att skapa intresse.

Doctor Snuggles 2013-02-22 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6291901)


Du som hårdkärnare borde väl kunna njuta av själva matcherna bara? Men visst är UFC skickliga på att skapa intresse.

Man skulle tro det, eller hur? Men faktum är att vid det här laget så har jag nog blivit lite mätt på mma. Blir en extra dimension om man känner till en fighter och deras stil. Kan känna likadant för fighters i UFC jag aldrig sett förut. Är väl bara naturligt. Finns förstås undantag där man ser väldigt tydligt om någon har en distinkt stil och är bra på något särskilt.

Apropå Dana, så säga vad man vill, men han är verkligen en tillgänglig snubbe och sjysst mot fansen. Överraskande hur många tjejer som är på q&a:n också.

cero 2013-02-22 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6290806)
Är ju inte ens en armbåge, knytnäven bara. Spinning back fist, det är grejer det.

@Spoon:

Annat exempel på hur det kan bli när man får en oväntad smäll:

http://i45.tinypic.com/33mrihl.gif

Nu fick Chan till en ganska bra rotation i slaget, men motståndaren skulle knappast bli släckt på det där sättet om han såg slaget komma.

cero 2013-02-23 00:22

Citat:

Apropå Dana, så säga vad man vill, men han är verkligen en tillgänglig snubbe och sjysst mot fansen.
Verkligen. Han gör ett utomordentligt jobb med det, även om han har sina sämre dagar. Just det här med lättillgängligheten och att låta folk interagera med sporten på olika sätt tror jag är något som UFC sticker ut med just nu. Fan-expos, Q&A:s, presskonferanser med frågor från fans, open workouts osv. Det är ju iofs lättare att göra med en liten publik, som MMA har.

Doctor Snuggles 2013-02-23 15:58

Alla titelfights:
http://www.fuel.tv/championsweek/

Tompeii 2013-02-23 18:37

Ronda alltså, just kollat countdown, vilka satans arm bars. Hur många har hon knäckt? Minst två såg det ut som i alla fall.

Är det inte bara jävligt dumt att inte tapa ut innan skiten går av? Jag förstår att man inte vill det, speciellt inte bruden som Ronda tog titeln i Strikeforce från, givet deras skitsnack och så. Men borde inte en avsliten arm/trasig armbåge kunna resultera i ett karriärslut? Inget borde vara värt det?

Fan, jag får ont i hela kroppen när jag ser ben gå av i MMA sådär alltså, men ändå blir det en brutalt härlig känsla. Kan inte förklara det, men heller inte förstå att man inte ger upp innan...

Vad tror ni om Ronda-matchen ikväll? Blir det 258de vinsten med armlås?

Edit: "Gillas" inte Ronda av branshen? Är det i så fall pga de brutna armarna?

Krampus 2013-02-23 18:57

Har du sett det live någon gång? Det är fan aldrig någon "härlig känsla" när något bryts.

Doctor Snuggles 2013-02-23 19:04

Varför skulle hon inte gillas för att hon tar hem armar? Detta är ändå en rätt brutal sport, och man måste nog ha någon slags morbid läggning för att uppskatta den fullt ut. Som du säger, även om det känns obehagligt att se, så är det ändå fascinerande. Lite som att folk stannar för att titta på bilolyckor eller ngt. Egentligen är knockar värre, för där riskerar man framtida hjärnhälsa.

Ja, det är dumt att inte klappa ut, men är man fylld av adrenalin, envis, och stolt så. Tjejer verkar vara envisare dessutom. Det kan sätta stopp för karriären, men det verkar inte vara så enormt vanligt. Vanligare är isf att knäskador från brottning kortar ner karriären.

Sannolikt vinner Ronda på armlås i första ronden ja. Hoppas bara att hon inte blivit utbränd av hela mediaspektaklet.

strikt 2013-02-23 19:13

Såg just invägningen, Liz ser ju snäppet vassare ut, sedan hjälper det inte att hon är mer maskulin i sitt utsende heller.

Kan bli intressant, hoppas det inte blir en alltför teknisk match, BRAWL!!!!

cero 2013-02-23 19:29

Vill se lite mer av Ronda än ett armlås i första ronden denna gången. Armlås i tredje går bra.

Tompeii 2013-02-23 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6293141)
Har du sett det live någon gång? Det är fan aldrig någon "härlig känsla" när något bryts.

Nej, det har jag aldrig sett. Tack och lov, skulle nog spy. Såklart att brytandet i sig inte är något härligt, klantigt uttryckt av mig. Menade mer att det "härliga" är det brutala av att vara så "i zonen" eller i matchen att man ens kan gå så långt att man bryter av armen, eller något annat, på sin motståndare. Jag förstår såklart att Ronda gör allt för att vinna, men någonstans måste även hon veta/förstå att armen kommer att gå av. Och att då fortsätta dra/bända är häftigt tycker jag för att det måste vara ett state of mind jag själv aldrig upplevt. Men å andra sidan är det väl en del i fight momentet. Men känner ändå att det är en viss skillnad i att stå och trada slag eller liknande och knocka någon mot att fortsätta dra en arm som uppenbart är påväg att gå av. Och det är just mentaliteten och vinnarinstinkten i det momentet som gör att hon fortsätter dra jag fascineras av.

Blev jävla rörigt dedär, men det är nog inte vem som helst som skulle passsa som fighter (i tävlingsmomentet och inte träning) även om alla fysiska förutsättningar och talangen fanns där.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6293150)
Varför skulle hon inte gillas för att hon tar hem armar? Detta är ändå en rätt brutal sport, och man måste nog ha någon slags morbid läggning för att uppskatta den fullt ut. Som du säger, även om det känns obehagligt att se, så är det ändå fascinerande. Lite som att folk stannar för att titta på bilolyckor eller ngt. Egentligen är knockar värre, för där riskerar man framtida hjärnhälsa.

Ja, det är dumt att inte klappa ut, men är man fylld av adrenalin, envis, och stolt så. Tjejer verkar vara envisare dessutom. Det kan sätta stopp för karriären, men det verkar inte vara så enormt vanligt. Vanligare är isf att knäskador från brottning kortar ner karriären.


Sannolikt vinner Ronda på armlås i första ronden ja. Hoppas bara att hon inte blivit utbränd av hela mediaspektaklet.


Han Palhares är väl inte så populär till exempel? Trodde det var för att han skruvat sönder någons knä eller så. Kanske missuppfattat detta.

Jag håller helt med i att det är en brutal sport, även om många inom MMA är rednecks som tidigare slagits på barer och liknande och "saknar" vissa mentala spärrar så är det häftigt att se att de riktigt duktiga ofta är mycket ödmjuka och tycks vara smarta och intelligenta utanför buren, samtidigt som de helt kan ställa om och gå och spöa skiten ur någon eller bryta armen av någon som "egentligen inte förtjänar det" i ringen. Visst det är ett jobb osv.. Men ändå.

Jo, klart att adrenalinet spelar stor roll, men samtidigt kan det inte komma som en chock om man nu sitter i ett armlås av Ronda som vunnit med det 10 gånger innan att man kommer förlora, och borde frångå risken med ett karriärstopp för stolthet och envishet.

Nej, vi får se. Så ung också, född 87. Den andra bruden så ut att kunna gnp:a rätt ordentligt, kanske finns riskten att Ronda inte är van att bli slagen, typ som Lesnar.

Ska bli intressant att se! Trodde inte att det skulle påverka mig så mycket, men märker nu att build upen till eventet är klart annorlunda för mig nu när tjejer ska slåss och inte bara killar. Känns lite annorlunda!



Vad tror ni om Henderson matchen då?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)