Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Grazzafukkinrazzi 2012-01-30 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5567369)
Ganska tråkigt event faktiskt, ingen som imponerade särskilt mycket heller

Sant. Förutom Cub Swanson's stand-up som jag tyckte såg riktigt, riktigt bra ut. Vet hur vass han är på marken, speciellt med sin giljotin. Tråkigt bara att han har Creg Jackson i sin ringhörna :D

krellik 2012-01-30 01:47

Prelims började bra tyckte jag, nivån sänktes med Einemos fruktat dåliga match och från där fick galan inte upp ångan igen... Synd för Cubs knock var riktigt skön, likaså köttbergets samt benlåset från helvetet.

kaer 2012-01-30 09:54

Tycker Bisping vann med 29-28, blev verkligen förvånad över domslutet. Att en domare hade 30-27 var helt otroligt.
Bisping såg klart ut som de bättre av de två, hans avslutande armbågar såg ut att göra mer skada än Sonnen gjorde i hela fighten.

Tycker det var betydligt större skillnad mellan Rashad och Davis än jag hade kunnat ana.
Men man får ju känslan av att Rashad kör väldigt safe, han står superstabilt i sin boxning och satsar verkligen inte på några knockoutslag.

Maia verkar vara helt kraftlös, han hade bra timing i sina knän, men ingen somhelst höftrörelse, lite trist, de kunde nog gjort rejält ont annars.
Jag gillade verkligen maia förut, men nu känns han bara som ett stort frågetecken.

Vilson 2012-01-30 14:05

Vad var det för fel på Chael? Han såg riktigt hängig ut. I den formen har han ju inte en chans mot Anderson.

spoon 2012-01-30 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5568020)
Vad var det för fel på Chael? Han såg riktigt hängig ut. I den formen har han ju inte en chans mot Anderson.

Har han blivit gammal? Kanske skulle skaffa lite medicin mot åldrande, det finns ju i amerikat.

frogmachine 2012-01-30 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5568026)
Har han blivit gammal? Kanske skulle skaffa lite medicin mot åldrande, det finns ju i amerikat.

Bisping skadade honom ordentligt i första ronden enligt honom själv, tror inte han återhämtade sig riktigt, dessutom e bisping otroligt underskattad och en väldigt smart och duktig fighter

panzerpig 2012-01-30 15:08

Sonnen åt ett hårt slag i första plus att det lär vara jobbigt (både fysiskt och psykiskt) som duktig brottare att möta en kille som hela tiden krånglar sig upp. det gjorde ju inte silva tex.

Vilson 2012-01-30 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av frogmachine (Inlägg 5568086)
Bisping skadade honom ordentligt i första ronden enligt honom själv, tror inte han återhämtade sig riktigt, dessutom e bisping otroligt underskattad och en väldigt smart och duktig fighter

tyckte faktiskt han såg rätt seg och blek ut redan innan fighten började. håller dock helt med om att bisping är underskattad. jag har alltid trott att han var en nolla. tyckte nästan att han vann matchen.

Doctor Snuggles 2012-01-30 17:24

Så, var är mina ryggdunk? Told ya att oddsen på Bisping var mycket närmre 50%. :D

Petoria 2012-01-30 18:41

Förresten, någon som kommer ihåg under en av Maias tidigare matcher i UFC så kommenterade Goldberg att eftersom Maia är vänsterhänt så gör han allting på marken annorlunda än folk som är högerhänta. Då var Rogan väldigt tveksam och höll inte alls med.

Fast forward till Maia - Weidman. Rogan kommenterar om hur en del av Maias framgång kommer från att han är vänsterhänt och gör allting tvärtom från dem flesta andra när det kommer till marken.

Douchebag Joe

http://i41.tinypic.com/okcrbc.jpg

Doctor Snuggles 2012-01-30 18:46

Ja, jag såg också tråden på sherdog.

Petoria 2012-01-30 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5568557)
Ja, jag såg också tråden på sherdog.

Jag la märke till det under matchen men blev påmind av tråden.

Kwon 2012-01-30 18:55

Rogan påminde mig, men hörde talas om tråden på Kolo

Petoria 2012-01-30 18:59

War Joe "What's a calf slicer" Rogan! :hbang:

Petoria 2012-01-30 19:10

Någon som vet om det finns någon anledning till varför Maias kondition såg så värdelös ut förresten? Hörde något om en förkylning men vet inte säkert


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)