Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tompee:s väg mot CrossFit SM 2012 (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177057)

ThisIsTheOne 2012-09-04 06:49

Kul med tankar och åsikter om passen. Som sagt ordentligt utmanande redan från det första. Tittar man på upplagda atletprofiler finns det många som har ett C&J-max under 100 kg, vilket borde betyda att 10x60, 10x70 och 10x80 samt en massa hoppande under max åtta minuter skördar en del offer.

tompee 2012-09-04 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5962562)
Kul med tankar och åsikter om passen. Som sagt ordentligt utmanande redan från det första. Tittar man på upplagda atletprofiler finns det många som har ett C&J-max under 100 kg, vilket borde betyda att 10x60, 10x70 och 10x80 samt en massa hoppande under max åtta minuter skördar en del offer.

Jo, den kommer skörda en hel del. Även pass nr 2 också tror jag. C2B pullups är svårare än man tror, om man inte testat förr.

tompee 2012-09-04 11:06

4/9

Löpning 35 minuter

Lugnt tempo, till och från gymmet.

Handstående 5 försök max tid

31s.

Gick riktigt dåligt. Misslyckades totalt på två av dem. Men det var värdefullt att testa på. runt 50s ska jag fixa.

Toes to bar

30st PB Bör ha mer i mig. men helt OK. siktar på 35st på tävlingen.

Enarmsryck med 16kg Kettlebell & C2B-pullups

Usch så tungt och svårt C2B är. Är hälften så stark, om inte ännu svagare här kontra vanliga. Inget bra alls. Jag tar slut direkt & får ingen återhämtning av detta, som pullups brukar vara.

Väldigt värt pass att köra. Träna på lite teknik. Imorgon ska jag kötta på ett lite tyngre pass, för att sedan dra ner på träningen innan tävlingarna!

espeto 2012-09-04 11:29

Känner du dig väl förberedd för tävlingen nu?
Pass 2 kommer gå helt åt he*vete för mig skulle jag tro!

tompee 2012-09-05 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av espeto (Inlägg 5962969)
Känner du dig väl förberedd för tävlingen nu?
Pass 2 kommer gå helt åt he*vete för mig skulle jag tro!

Jag känner mig helt OK förberedd. Men känner samma som dig att pass 2 kommer bli tuffast. Men det gillar vi va?

Dagens träning
5/9

squat snatch

5 x 30kg
5 x 40kg
5 x 50kg
1 x 60kg (LÄTT)
1 x 65kg (LÄTT)
1 x 67,5kg FAIL
1 x 67,5kg FAIL
1 x 67,5kg FAIL

Skulle aldrig ha testat högre upp en 65kg. Jag är god för säkert 80kg, men ajg är för feg och tappar balansen här.

WOD

10 Squat snatch 30kg
30 Lateralhopp
10 Squat snatch 40kg
30 Lateralhopp
10 Squat snatch 50kg
30 Lateralhopp

Tid: 8:40

Detta pass var en kombination av pass #1 och pass #2 på RCFFC. För att känna på hur själva stegen känns, samt för att få känna på 50kg i squat snatch. Gick riktigt bra fram till 50kg. Var färdig på Ca: 3:30 till sista omgången. Då 50kg inte alls känns bekvämt. Failade 6 ggr. Men när det väl sitter så känns det riktigt lätt. Aja, bra pass att köra innan iaf. Var inte alls särskilt trött efteråt, utan ändå ganska lugnt och behärskat.

Handstand 5 attempt for max time

Tid: 48s

Nära mitt mål på 50s nu. Vissa omgångar känns riktigt bra, medans vissa så tappar jag balansen direkt. Lägger upp en riktigt dåligt filmad film.



Nu kommer jag enbart köra spinning imorgon och på fredag kommer jag vila. Därefter så hoppas jag vara redo. Första eventet ska jag försöka kötta på så gott det går. Där ser jag min största chans!

ThisIsTheOne 2012-09-05 16:46

Vad är det för skillnad på snatch och squat snatch?

tompee 2012-09-05 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5965179)
Vad är det för skillnad på snatch och squat snatch?

Squat snatch så måste du ju ner direkt ner i böjen, i snatch så får du ju både göra en power snatch alltså direkt upp, eller med squat.

Mycket balans!

ThisIsTheOne 2012-09-05 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 5965218)
Squat snatch så måste du ju ner direkt ner i böjen, i snatch så får du ju både göra en power snatch alltså direkt upp, eller med squat.

Mycket balans!

Å fan. Jag blev lärd (och körde så i förrgår) att snatch = direkt ner i böjen. Vid power snatch bara ett litet sitt.

Ja, kände mycket väl igen det du skrev om balans och att man blir rädd när vikterna ökar.

tompee 2012-09-05 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5965282)
Å fan. Jag blev lärd (och körde så i förrgår) att snatch = direkt ner i böjen. Vid power snatch bara ett litet sitt.

Ja, kände mycket väl igen det du skrev om balans och att man blir rädd när vikterna ökar.

Ja precis! riktigt tufft är det. Synd att det är så oerhört mycket tunga och olympiska lyft. Hade velat ha lite muscle ups, double unders & vanliga chins i årets SM. Aja, bara kötta ändå.

Pitepalt 2012-09-05 18:20

Tittar in här med jämna mellanrum men mina kunskaper om CrossFit är i princip obefintliga därför har jag inte mycket att kommentera tyvärr, tänkte bara berömma dig för en grym jävla form och önska lycka till på SM! :thumbup:

tompee 2012-09-05 23:07

Kul å se att du kikar in! Och tack så mycket!

Jag ska köra på så gott jag kan!;)

Nano-Sekund 2012-09-05 23:13

Jag tittar också in här !!

tompee 2012-09-06 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5966185)
Jag tittar också in här !!

Oj så bra!

tompee 2012-09-06 09:06

6/9

Halva tabatha intervaller 20sjobb / 10s vila / 4 set

Burpees

Set 1: 10st
Set 2: 9st
Set 3: 8st
Set 4: 9st

Vila 1:30

Rodd

Set 1: 112 meter
Set 2: 109 meter
Set 3: 107 meter
Set 4: 103 meter

Vila 1:30

Stakning i stakmaskin

Set 1: 1:55 fart
Set 2: 1:55 fart
Set 3: 1:57 fart
Set 4: 1:59 fart

(OBS! Sällan kört, så jag vet inte riktigt vad jag ska kolla på. Detta är iaf fart/500meter.)

Vila 1:30

Löpning

Set 1: 18km/h
Set 2: 19km/h
Set 3: 20km/h
Set 4: 20km/h

Mobilitet

-Olympisk rörlighet
-Goblet squat
-Axelrotationer

Detta pass var mitt sista pass inför RCFFC. Jag kommer iofs köra ett spinningpass på 30 min ikväll, men det ser jag mer som aktiv återhämtning. Passet idag var inte jättetufft. Men det var i princip maxinsatts på varje 20s. Drog ner till halva tabator så jag inte skulle bli allt för sliten. Jag tror ändå på att ha lite anspänning i kroppen till helgen för att kunna prestera som bäst.

På några timmar ska jag iväg och få massage. Väldigt behövligt, har inte fått det på 6 månader typ. Jag bara masserar folk istället, haha. Imorgon kommer jag att vila helt från träning och bara må gott i stockholm med Ola (nano-sekund) & Matte (Xfactor). Sen på Lördag så är det bara kötta som gäller.

Ang. pass #2 så har jag kikat lite på youtube och i ryssland & Frankrike när de kört RCFFC i sommras så har båda haft:

21-15-9 av Squat snatch och C2B-pull ups. DOCK så har de haft 40kg på stången och inte 50kg som vi ska ha. Detta var också deras final event. I frankrike var det två som tog sig under 7 minuter. Men i ryssland så var den snabbaste färdig på 8 minuter. Och då var det ändå FINAL.

Ja ni, 50kg, blir spännande och se om någon ens klarar detta. Det ska väl va Katrinarsson i så fall.

stockinger 2012-09-06 10:22

Lycka till nu tompee! Ska heja ordentligt på dig på lördag.
Hoppas på att få se hela helgen på film sen också ;)

Niwah 2012-09-06 10:24

Lycka till i helgen!

Phantom duck 2012-09-06 18:53

Stort lycka till, tror du kommer att göra riktigt bra ifrån dig! Kick ass!

Jonithan 2012-09-06 18:57

Nu är det NÄRA tompe! :D Önskar dig ett STORT LYCKA TILL och slaktar du ur dig allt du har kommer det här gå mycket bättre än du tror!!!! :D Jag håller STENHÅRT på dig!!! GO GO GO!!!!!!!!!!

tompee 2012-09-07 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5966542)
Lycka till nu tompee! Ska heja ordentligt på dig på lördag.
Hoppas på att få se hela helgen på film sen också ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5966545)
Lycka till i helgen!

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 5967424)
Stort lycka till, tror du kommer att göra riktigt bra ifrån dig! Kick ass!

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5967433)
Nu är det NÄRA tompe! :D Önskar dig ett STORT LYCKA TILL och slaktar du ur dig allt du har kommer det här gå mycket bättre än du tror!!!! :D Jag håller STENHÅRT på dig!!! GO GO GO!!!!!!!!!!

Tack allihop! Jag ska göra allt jag kan utifrån mina förutsättningar!

Lyckades stå 25s på ett försök i handstående. Det tar sig!

Nu sitter jag på flygplatsen, snart är jag i Stockholm

Nano-Sekund 2012-09-07 08:50

#kugga #upp FFS !! Be piloten öka hastigheten på planet - jag är sjukt less att sitta här på Arlanda & vänta!! ....

HookersUnited 2012-09-07 10:16

Lycka till!

ThisIsTheOne 2012-09-07 10:17

Lycka till nu!

jokem 2012-09-07 10:17

Lycka till! :)

Niwah 2012-09-07 11:05

Kom igen nu Tompe! Kör för fa-an!

Likeapeanut 2012-09-07 12:18

Önskar dig lycka till mannen!!

espeto 2012-09-08 05:05

Lycka till mannen! Hoppas att vi ses i vimlet :)

tompee 2012-09-08 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 5968403)
Lycka till!

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5968404)
Lycka till nu!

Citat:

Ursprungligen postat av jokem (Inlägg 5968407)
Lycka till! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5968464)
Kom igen nu Tompe! Kör för fa-an!

Citat:

Ursprungligen postat av Likeapeanut (Inlägg 5968543)
Önskar dig lycka till mannen!!

Citat:

Ursprungligen postat av espeto (Inlägg 5969677)
Lycka till mannen! Hoppas att vi ses i vimlet :)

Tack Killar! Tyvärr har det inte gått så som tänkt för mig. Lägger upp en intervju om dagens event här. Ska skriva mer på måndag om allt.


ThisIsTheOne 2012-09-09 04:37

Mycket bra slitet igår även om du inte var nöjd med allt. Ge järnet idag!

"Snygga, tatuerade, bra skäggstubb, modeintresserade" :d

Niwah 2012-09-09 09:09

Idag får du upp pulsen och då blir det roligare! :thumbup:

Pitepalt 2012-09-09 11:08

Tråkigt att du känner att du inte fått visa vad du kan men grattis till nytt PB på mark-stegen! Önskar lycka till idag och hoppas du får leverera och vara nöjd med dina prestationer!

Jonithan 2012-09-09 17:14

Jag tror att Ola levererade åtminstone 5 citat som utan vidare skulle platsa i kategorin "Årets citat". Dunderskön!

Och synd att det är inte som du hade trott tompee! Så är det ibland, det blir piss av något man länge förberett sig inför! Nu gick det ju inte så dåligt! :D Men du har mer att ge!!

tompee 2012-09-10 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5971200)
Mycket bra slitet igår även om du inte var nöjd med allt. Ge järnet idag!

"Snygga, tatuerade, bra skäggstubb, modeintresserade" :d

Tack, Haha jo Ola kan sina lines!

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5971325)
Idag får du upp pulsen och då blir det roligare! :thumbup:

Blev inte så mycket till puls andra dagen, men bättre gick det iaf :P

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5971527)
Tråkigt att du känner att du inte fått visa vad du kan men grattis till nytt PB på mark-stegen! Önskar lycka till idag och hoppas du får leverera och vara nöjd med dina prestationer!

Tack! jag är tyvärr inte jätte nöjd, men dock är jag nöjd över att jag ställde upp. Det kommer jag aldrig att ångra.

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5972171)
Jag tror att Ola levererade åtminstone 5 citat som utan vidare skulle platsa i kategorin "Årets citat". Dunderskön!

Och synd att det är inte som du hade trott tompee! Så är det ibland, det blir piss av något man länge förberett sig inför! Nu gick det ju inte så dåligt! :D Men du har mer att ge!!

Jo, så är det ibland. Men det är CrossFit, det är det som gör det så kul! Man blir än mer motiverad till nästa år.

tompee 2012-09-10 20:51

3 bifogad(e) fil(er)
10/9

Jag tänkte försöka mig på en utvärdering av helgen. Blir spännande och se hur långt detta kommer att bli!

Event 1

Bifogad fil 91976

Detta event var det som jag hade mest krav på mig själv. Där jag kände att jag ville lyckas mest av allt. Tyvärr så gick det inte så bra här. Jag kom på 108:e plats av Ca: 160 atleter. Ovanan av att ha en som dömde mina lyft gjorde att jag gjorde mina reps "överstrikta". Stod i utlåsningsläge vissa gånger i Ca:3-4s medans vissa andra bara höll Ca: 0,5s i toppläge.

Jag vågade även inte riktigt gå på för fullt, då jag inte visste om det skulle resultera i att jag skulle få ta stryk på 80kg i vändingen & stöten. Men det visade sig inte vara några problem här. Och i efterhand så skulle jag ha kunnat gå på hårdare. Surt att man inte vågar när man väl är på tävling. Och det känns väldigt surt att skriva här också att man inte gick för fullt, ingenting jag vill skriva, men jag måste vara ärlig mot mig själv. Dock så har jag vetskapen om att "det finns där".

Event 2

Här visste jag redan innan att det skulle gå tungt! Men jag fick tyvärr lite oflyt med mina lyft. Jag tror jag FAILADE 10 ggr på 50kg, men när jag väl satta rycken så kändes de hur lätt som helst. Dock tog det alldeles för lång tid och jag hade 30s kvar när jag fick gå till C2B pullups. Då matade jag av allt jag hann och tror jag fick till Ca: 12-13 st.

Känslan efter det här eventet var inte alls jobbigt pulsmässigt. När jag fick strula så mycket med lyften så hinner man tyvärr inte få upp pulsen. en 127:e plats var ett faktum.

Event 3

Bifogad fil 91974

Här gick jag in med inställningen att slå till med ett PB. vilket jag gjorde också. 180kg gick upp i marklyftsstegen & jag bestämde mig för att gå på 190kg, vilket jag tyvärr inte fick upp. I efterhand skulle jag ha gått på burpees direkt då det hade gjort att jag plockat Ca: 10 placeringar på detta event. Här finns det inte så mycket att säga. Här fick jag ut all min kapacitet och här känner jag mig NÖJD. Att man bara blir 103:a med 180kg i marklyft och 22 burpees på Ca: 35-40s visar att standarden är SKYHÖG här. Riktigt imponerad över de andra atleterna.

Event 4

Bifogad fil 91975

Jag vaknar upp på morgonen riktigt pigg & fräsch. Känner inte av kroppen någonstans förutom en överrotation som jag lyckades få i rycket på gårdagen. Nu var det dags för det event som jag visste att jag skulle lyckas ganska bra i.

Handstående fick jag till 41s på vilket gör mig till 25:a på det grenmomentet. Tyvärr så är jag besviken här, när jag tränade innan så har det gått betydligt bättre. Jag har upp till 1 minut i mig här, men tyvärr fick jag inte ut det. Jag blev lite ivrig när jag skulle upp och kom alltid för långt fram i ringen.

Toes to bar fick jag till 29st. Här är jag inte helt nöjd heller, dock ser jag det inte som någon katastrof insatts. Har gjort 30st på träning. Greppet var det som försvann, så när jag skulle göra min 30:e så tappade jag helt greppet. Magen orkade fortsätta. Detta var en 45:e placering.

Ryck fick jag upp 65kg på. Efter många om och men. 4 Failar på 65 kg. Varav en dök ner rakt på nacken. Lyckades mobilisera om efter den och fick upp 65kg när det var 1s kvar. SKÖNT! Har dock mer i kroppen, behöver bara få till balansen i bottenläget. Men 65kg är jag nöjd med! Detta resulterade i en 99:e plats

Totalt sumeras detta till en: 50:e plats i event 4. Hade jag fått till 50+s i handstående 32 T2B och 70kg i rycket så hade jag haft en närmare en top 20 plats på detta event.

Total placering 104 av 154 anmälda. Tyvärr så är detta långt under de mål som jag satt upp. Jag är besviken över resultatet. Men oerhört nöjd över att jag ställde upp. Det är bland det roligaste jag någonsin gjort. Jag vet mina svagheter, och jag kommer bygga upp min styrka. Jag är en kille på 70-72kg och var en av de mindre som ställde upp.

Jag älskar tävlingsformen. Man får inte ha någon svaghet. Det är bara se på Katrinarsson som vann alla event förutom marklyftstegen där han blev 75:a. Detta snuvade honom på prispallen. Det är CrossFit.

Jag håller på med en dokumentärfilm ur min synvinkel. Dock får ni vänta ett tag till, så ni får kika på teasern än så länge! Hoppas ni orkade läsa allt. Blev tyvärr mycket klagande, men ibland så måste man få göra det ;)

Tack för ert stöd!


stockinger 2012-09-10 21:12

Bra skrivet tompee! Det var väldigt kul att få följa dig på plats och är mäkta imponerad av din vilja och kämparglöd :) /stocken

Pitepalt 2012-09-10 21:47

Ruskigt kul att läsa! Det är inspirerande att se hur du skakar av dig det negativa efter en gren som inte gick som du velat och bara fokuserar på nästa och försöker ge gärnet! Ska bli spännande att få se filmen!

BRA JOBBAT! :thumbup:

Nano-Sekund 2012-09-11 00:03

Du är KUNG min son !! Grymt magisk helg RAKT IGENOM !!

Nästa år är det top 30 som gäller . slut !!

tompee 2012-09-11 08:33

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5974856)
Bra skrivet tompee! Det var väldigt kul att få följa dig på plats och är mäkta imponerad av din vilja och kämparglöd :) /stocken

Tack! Det var kul att träffa dig

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5974960)
Ruskigt kul att läsa! Det är inspirerande att se hur du skakar av dig det negativa efter en gren som inte gick som du velat och bara fokuserar på nästa och försöker ge gärnet! Ska bli spännande att få se filmen!

BRA JOBBAT! :thumbup:

Kul att höra & tack så mycket. Nä man kan inte haka upp sig på en grej som inte går bra!

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5975130)
Du är KUNG min son !! Grymt magisk helg RAKT IGENOM !!

Nästa år är det top 30 som gäller . slut !!

Nästa år är jag V.L, överviktig reinfeldt & us army finnen i final. Undrar vem som vinner? Haha

espeto 2012-09-11 08:42

Grymt krigat i helgen och kul att träffa dig!
Nästa år är det vår tur :D
Hur känns kroppen och när kommer du börja träna igen? Jag kommer nog vila tills onsdag-torsdag tror jag.. :)

tompee 2012-09-11 08:42

Dagens träning 11/9

Har haft lite dåligt i halsen sen i söndags och vaknade upp imorse med en klump av slem och mådde allmänt dåligt i kroppen. Bestämde mig ändå för att dra av ett tidigt morgonpass! Aningen dumt, men får se hur jag mår imorgon!

Benböj

5 x 100kg
5 x 105kg
5 x 110kg TUNGT
3 x 115kg BLY
5 x 120kg CEMENT-BLOCK PB
5 x 110kg
5 x 105kg
5 x 100kg

Varierande gymnastträning

B.la. Handstående i 25s 1 försök & 15 meter handgång i sträck!

Allting kändes sjukt tungt idag i böjen. Risig rörlighet, risig kropp m.m! Gick in för en 3:ā på böjen, men blev så arg när det gick segt att jag inte ville sluta. Så jag krigade till mig en 5:ā. Vilket jag är riktigt NÖJD med tanke på hur det kändes, men framförallt för att jag aldrig gjort det tidigare.

Handstående går sjukt lätt nu!

Nano-Sekund 2012-09-11 09:01

Blev arg ? 1a gången i livet du blev det då !!

Grattis till PB - Du är i klass med Xet nu TOTAL Gustav Svensson klass (brevbärare som levererar PBs dagligen)

#FunnyFatGuy

Pitepalt 2012-09-11 12:41

Starkt jobbat att sätta PB med en kropp som inte känns 100%, hoppas det inte kommer tillbaka och biter dig imorgon bara!

tompee 2012-09-11 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av espeto (Inlägg 5975377)
Grymt krigat i helgen och kul att träffa dig!
Nästa år är det vår tur :D
Hur känns kroppen och när kommer du börja träna igen? Jag kommer nog vila tills onsdag-torsdag tror jag.. :)

Som du ser så har jag kört ett pass idag ;) Muskulärt så är jag inte alls sliten. Konstigt nog känner jag knappat av det, haha. Borde betyda att det finns mer! Dock så har jag känt mig lite risig i halsen sen i söndags. Men testade att träna lite ändå idag. men du tack detsamma. Du krigade på riktigt bra! Nästa år är det minst top 50 som gäller.

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5975415)
Blev arg ? 1a gången i livet du blev det då !!

Grattis till PB - Du är i klass med Xet nu TOTAL Gustav Svensson klass (brevbärare som levererar PBs dagligen)

#FunnyFatGuy

Tack! Måste bli det någon gång :P

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5975900)
Starkt jobbat att sätta PB med en kropp som inte känns 100%, hoppas det inte kommer tillbaka och biter dig imorgon bara!


Tack, jo det kändes skönt. Just nu känns det faktikst bättre i kroppen, så hoppas det fortsätter kännas såhär!

Phantom duck 2012-09-11 18:54

Starkt krigat i helgen, förstår frustrationen då du känner att det finns mer att ge! Är övertygad att det kommer. Tråkigt att dommarnivån verkar ha varit så ojämn. Ändå jäkligt bra jobbat, det verkar ju dessutom ha varit ruskigt små marginaler mellan placeringarna. Bra att studsa tillbaka med ett PB direkt efter:)

tompee 2012-09-12 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 5976644)
Starkt krigat i helgen, förstår frustrationen då du känner att det finns mer att ge! Är övertygad att det kommer. Tråkigt att dommarnivån verkar ha varit så ojämn. Ändå jäkligt bra jobbat, det verkar ju dessutom ha varit ruskigt små marginaler mellan placeringarna. Bra att studsa tillbaka med ett PB direkt efter:)

Tackar du! Jo, nu är det bara kötta på direkt och börja bygga styrkan! :P

tompee 2012-09-12 22:48

12/9

Stillastående jämfota Spänsthopp

Testade spänsthopp för första gången idag. Riktigt kul!

1 x 93
1 x 97
1 x 101
1 x 105
1 x 109
1 x 113
1 x 117 PB FILM
1 x 121 FAIL Var uppe på den men lyckades inte hålla mig kvar
1 x 121 FAIL Var uppe på den men lyckades inte hålla mig kvar
1 x 121 FAIL
1 x 121 FAIL Var uppe på den men lyckades inte hålla mig kvar

Springade jämfota spänsthopp

3 x 121

Jag har ingen aning vad som är bra på Spänst hopp. Men känslan är att 117cm stillastående jämfota spänsthopp är ganska bra på 173cm lång kille. Ni som vet kanske kan kommentera? :P


Phantom duck 2012-09-13 08:05

Jag skulle säga att det är väldigt bra, oavsett längd.

stockinger 2012-09-13 08:49

Grymma hopp tompee !! 121 cm borde finnas i dig !!

Tokruska 2012-09-13 08:54

Satan det där såg ju helt galet ut.. Grymt!

espeto 2012-09-13 09:02

Shit va lätt det där såg ut :)
testa att stå lite bredare och börja med raka armar (nästan rakt upp).. Sen låter du armarna falla ner när du tar sats!
Du har ju helt monsteriösa box-hopp i dig!


XFactor 2012-09-13 10:43

Satan i gatan! Är det piteås svar på Stefan Holm vi har att göra med här?;)

ThisIsTheOne 2012-09-13 11:59

Fina hopp! Det espeto skriver om att börja med armarna uppåt låter vettigt och är något jag själv ska prova vid tillfälle.

Jonithan 2012-09-13 13:21

Riktigt bra spänsthopp för din längd!! :) Särskilt när du har en så smalavsats, har du en bredare kan du hoppa 125! Jag brukar gilla att hoppa utåt med fötterna, kommer högst då! Och samma som espeto skrev, armarna ovanför huvudet genererar lite extra lyftkraft

tompee 2012-09-13 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 5979472)
Jag skulle säga att det är väldigt bra, oavsett längd.

Tack. Det kanske är det;)

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5979523)
Grymma hopp tompee !! 121 cm borde finnas i dig !!

Tack, det finns det definitivt


Citat:

Ursprungligen postat av Tokruska (Inlägg 5979526)
Satan det där såg ju helt galet ut.. Grymt!

Haha, tack!

Citat:

Ursprungligen postat av espeto (Inlägg 5979541)
Shit va lätt det där såg ut :)
testa att stå lite bredare och börja med raka armar (nästan rakt upp).. Sen låter du armarna falla ner när du tar sats!
Du har ju helt monsteriösa box-hopp i dig!

Jo, man kanske måste börja hoppa mer;) ska testa de där tipsen!


Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 5979730)
Satan i gatan! Är det piteås svar på Stefan Holm vi har att göra med här?;)

Kanske satsat på fel sport?

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5979887)
Fina hopp! Det espeto skriver om att börja med armarna uppåt låter vettigt och är något jag själv ska prova vid tillfälle.

Tack! Har för mig att du brukar ha riktigt fina spänsthopp med!

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5980059)
Riktigt bra spänsthopp för din längd!! :) Särskilt när du har en så smalavsats, har du en bredare kan du hoppa 125! Jag brukar gilla att hoppa utåt med fötterna, kommer högst då! Och samma som espeto skrev, armarna ovanför huvudet genererar lite extra lyftkraft

Thx! Ska testa och laborera litegrann!

Här kommer film från när jag körde 3 springande på 121cm


tompee 2012-09-13 21:13

Dagens träning.

CX WORX 30 min

Spinning 30 min

Har kännt mig dålig i kroppen de senaste dagarn! Så det blir ganska lite träning denna vecka!

stockinger 2012-09-16 14:07

Gått undercover eller dött ?? Dags för RÖD update !!

tompee 2012-09-16 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5985337)
Gått undercover eller dött ?? Dags för RÖD update !!

Jag har varit halvrisig sen i söndags! Bara tränar sporadiskt med lugnare pass. Haft ont i halsen varje morgon bör jag vaknat. Känns lite bättre nu dock! Så det kommer updates. Lovar!

tompee 2012-09-16 17:44

Elizabeth

21-15-9

Clean 60kg
Ring dips

Tid: 6:14

Har som sagt varit risig sen SM! Så fokus var inte att döda mig på detta pass. Jag var trött, men inte super trött efter. Dipsen var det största problemet. Där jag fick bryta till 2:or redan andra rundan.

Ska borda ha runt 4:30 om jag är fräsch här.

OBS! Ringdipsen, full rom så att ringarna tar i bröstet plus fullt utsträckt i topp läget!

ThisIsTheOne 2012-09-16 18:09

Bra tid på Elizabeth! Det är tufft med alla ringdips.

Gör du power eller squat clean?

tompee 2012-09-16 18:38

Jo de är tuffa ring dipsen. Jag kör Power Cleans som de gjorde på games! Squat Cleans hade blivit helt sjukt tungt;)

ThisIsTheOne 2012-09-16 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 5985807)
Jo de är tuffa ring dipsen. Jag kör Power Cleans som de gjorde på games! Squat Cleans hade blivit helt sjukt tungt;)

Men visst är originalet squat cleans? Kollade Athlete Tracker och både textinfo samt upplagda filmer säger så.

tompee 2012-09-17 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5986020)
Men visst är originalet squat cleans? Kollade Athlete Tracker och både textinfo samt upplagda filmer säger så.

Det är faktiskt mycket möjligt. Jag gick efter vad de körde på Games detta år. Usch så jobbigt att göra det med squat också. Huvva! ;)

tompee 2012-09-17 15:23

17/9

Sittande Militärpress

4 + (1) x 60kg
4 + (1) x 60kg
4 + (1) x 60kg
5 + (1) x 60kg

Sjukt dålig styrka i axlarna idag. Fanns ingenting alls att trycka med.

Pushpress

3 x 70kg
3 (+1 stöt) x 70kg
3 (+1 stöt) x 70kg
3 (+3 stöt) x 70kg

Teknik träning muscle ups
3 strikta muscle ups i ringar, därefter lite träning med drag och dips i ringar.

Sjukt klent pass rakt igenom. Fick kämpa med vikterna hela tiden. På pushpressen ska jag ju ha upp till 8 reps på 70kg om jag känner mig stark. Idag fanns ingenting där att hämta. Sovit länge idag, kännt mig allmänt risig i kroppen sen SM kan nog vara en förklaring på det hela.

Pitepalt 2012-09-17 15:27

Piskar ändå mig i axlar så well done för att inte ha något att trycka med! :)

Nano-Sekund 2012-09-17 18:40

Idag var du inte #kaxig för 5öre !! - Imorgon krävs det #upp #kuggning !!

tompee 2012-09-18 07:54

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5987154)
Piskar ändå mig i axlar så well done för att inte ha något att trycka med! :)

Tack! men jag borde kunna mer :P

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5987502)
Idag var du inte #kaxig för 5öre !! - Imorgon krävs det #upp #kuggning !!

Haha, jag vet! Jag ska bli kaxigare!

tompee 2012-09-18 07:56

Här kommer den äntligen. Dokumentären om CrossFit SM 2012. Hoppas ni orkar kika igenom de 17 minuterna jag har klippt ihop. Koka upp en kopp kaffe och bevara denna tid åt detta.


HookersUnited 2012-09-18 08:23

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 5988470)
Här kommer den äntligen. Dokumentären om CrossFit SM 2012. Hoppas ni orkar kika igenom de 17 minuterna jag har klippt ihop. Koka upp en kopp kaffe och bevara denna tid åt detta.


Trevlig film!
Du får byta journalnamn nu "Tompee:s väg mot Krasfitt SM 2013"

ThisIsTheOne 2012-09-18 08:45

Skitkul att se filmen! Och vad duktig du är på att redigera. Och på att göra burpees! Jävla tempo efter sista marklyftet.

espeto 2012-09-18 08:59

Grym film!
Nu blev jag sugen på att tävla igen :D

stockinger 2012-09-18 09:33

Shit va bra filmen blev tomme men det var ju ännu roligare att man fick uppleva det på plats med er :)
Synd att jag missade markstegen och dina sjuka burpees. "/
Kul att se sig själv på bild i slutet också ;) Haha

thethoos 2012-09-18 10:10

Imponerande, 80kg clean and jerk är starkt. Du är inte så jätte tung heller, ännu mer impad.

Pitepalt 2012-09-18 11:36

Äntligen, riktigt kul att få se filmen, bra klippt och redigerat!! Sen kan man bara beundra din motivation och ditt driv att genomföra en så hård tävling, väldigt bra jobbat!

tompee 2012-09-19 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5988541)
Skitkul att se filmen! Och vad duktig du är på att redigera. Och på att göra burpees! Jävla tempo efter sista marklyftet.

Tack! Jo man har redigerat en hel del filmer nu till bloggen. Dock kan det bli mycket bättre. använder mig bara av Imovie & iphone ;) Jo lyckades klämma av 22st burpees på Ca:35-40s. Det är jag nöjd över!

Citat:

Ursprungligen postat av espeto (Inlägg 5988564)
Grym film!
Nu blev jag sugen på att tävla igen :D

Haha, visst blev man! Nästa år igen.

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5988633)
Shit va bra filmen blev tomme men det var ju ännu roligare att man fick uppleva det på plats med er :)
Synd att jag missade markstegen och dina sjuka burpees. "/
Kul att se sig själv på bild i slutet också ;) Haha

Haha, tack! Du fick en stor roll i filmen :P

Citat:

Ursprungligen postat av thethoos (Inlägg 5988682)
Imponerande, 80kg clean and jerk är starkt. Du är inte så jätte tung heller, ännu mer impad.

Tack. jo 72kg väger man, borde väga mer!

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5988792)
Äntligen, riktigt kul att få se filmen, bra klippt och redigerat!! Sen kan man bara beundra din motivation och ditt driv att genomföra en så hård tävling, väldigt bra jobbat!

Tack palten! Kul att du gillar det. Det blir nästa år igen! :P

tompee 2012-09-19 19:48

Dagens Träning 19/9

Löpning: 4850 meter

Tid: 21:20

Äntligen kändes löpningen lätt. Första gången på ett halvår. relativt lugnt och behärskat tempo. Dock, fortfarande ont i halsen varje morgon jag vaknar. Så tränar lite halv lugnt nu.

tompee 2012-09-20 11:59

20/9

Grymt dåligt tagg just nu. Trött på morgonen, OK mitt på dagen och seg på kvällarna. Så ser det ut för mig nu. Tränade ett morgonpass med Ola imorse, Men det måste fan ha varit det sämsta på länge.

5 minuter Squat Clean @60kg

31st. Orkade inte motivera mig till att köra nå snabbare. Var inte särskilt trött efter utan mest bara less.

Diverse drag i maskiner.

Ingenting som behöver skrivas upp, gick mest och drog litegrand i maskinerna.

Jag ska vila några dagar från träningen har jag tänkt, Försöka bli pigg, försöka hitta tagg. Det kommer tillbaka, jag lovar!

HookersUnited 2012-09-20 13:37

Hur ofta har du vilodagar?

Pitepalt 2012-09-20 14:00

Det låter bra, vi ser fram emot en stark och återhämtad tompee som kliver in och fortsätter leverera sedan! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nano-Sekund 2012-09-20 16:27

Din träning idag var ett #skämt !! Pinsamt T4 !! Dags att tömma påsen, gå på bio alt. Ta en hotellnatt & #kugga #upp mot nya nivåer !!

tompee 2012-09-23 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 5993065)
Hur ofta har du vilodagar?

Jag vilar oftast 1-2 dagar per vecka. Men ofta dubbla pass per dag annars.

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5993108)
Det låter bra, vi ser fram emot en stark och återhämtad tompee som kliver in och fortsätter leverera sedan! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det hoppas vi på ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5993377)
Din träning idag var ett #skämt !! Pinsamt T4 !! Dags att tömma påsen, gå på bio alt. Ta en hotellnatt & #kugga #upp mot nya nivåer !!

Haha, jag vet! Riktigt pinsamt! :P

tompee 2012-09-23 20:30

1 bifogad(e) fil(er)
Är ni sugna att haka på tåget?

Bifogad fil 92370

Hade via detta bildkolage tänkt få med så många som möjligt av er läsare på resan! Köp en #kugga #upp t-shirt/linne - LÄNK
Knäpp en bild på Instagram eller lägg upp på kolo eller maila mig på facebook !!
(hashtags - #kuggaupp #4klövern #4klovern)

Är DU en uppkuggare! Vad står kugga upp för ?

Att #KUGGA #UPP betyder att man inte nöjer sig med där man var igår, utan hela tiden sätter upp nya målsättningar & dagligen tar kampen mot sig själv & inte viker ner sig i – träning, kost, jobb, tro, målsättningar, diet, bulk, livsituation etc. etc. Man vill va en vinnare, ta livet till next level samt ständigt bevisa för sig själv att det går att spränga gränser !!

Har ni några funderingar över storleker osv, Hör av er så ska jag hjälpa er!

tompee 2012-09-24 12:33

Tillbaka till träning efter några dagars vila. Kroppen känns bättre, men inte 100 okej! Körde detta idag:

Marklyft döda starter, utan bälte, utan remmar

3 x 140kg
3 x 150kg
2 x 160kg
3 x 150kg
5 x 140kg
8 x 120kg
12 x 100kg

Dips Fullt djup, 1s stopp i toppläget

5 x 20kg
5 x 20kg
5 x 20kg
5 x 20kg
15 x 20kg PB

Styrkan kändes OK idag, men långt ifrån någon Storform i marklyften, bra med tanke på utan bälte iaf!

Dipsen kändes lätt. Körde tävlingsstrikt med 1-2s stopp och axeln en bra bit under armbågen! 15 x 20kg var över förväntan!

Likeapeanut 2012-09-24 12:39

Aldrig skrivit här tror jag men riktigt rolig läsning!
Grattis som fan till PB med 20kg..riktigt BIG !!
Kör du mixat grepp på marken eller hur ser det ut utan remmar osv? =)

jsavefors 2012-09-24 12:41

Härligt att du är tillbaka. Vilan gjorde gott? Grattis till pb i dips!

XFactor 2012-09-24 12:53

Ditt kaxig freak! Nu är du tillbaka och köttar i uppkuggningens tecken;)

Brutala dips för övrigt, du är ju fan uppe och utmanar jonithan i där snart..

HookersUnited 2012-09-24 16:35

Ser att din/er film uppmärksammats på Crossfit Nordic.

Jonithan 2012-09-24 16:44

Tompee BACK ON TRACK! Dipsen på 20kg var klart imponerande!! Xet har helt rätt, du är och kliar mig i hälarna!! Får akta mig så jag inte blir omkörd av en dipslamborghini ala tompee! :D

tompee 2012-09-25 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Likeapeanut (Inlägg 6000597)
Aldrig skrivit här tror jag men riktigt rolig läsning!
Grattis som fan till PB med 20kg..riktigt BIG !!
Kör du mixat grepp på marken eller hur ser det ut utan remmar osv? =)

Tack! Det kändes skönt att trycka till med det. Och kul att du lägger en kommentar. Det blir ganska varierande här. Man vet nog aldrig riktigt vad som väntar sig för pass här :P Jag kör oftast mixat grepp, men ibland med remmar också. Oftast utan dock!

Citat:

Ursprungligen postat av jsavefors (Inlägg 6000600)
Härligt att du är tillbaka. Vilan gjorde gott? Grattis till pb i dips!

Jo den gjorde gott! Tack!

Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 6000623)
Ditt kaxig freak! Nu är du tillbaka och köttar i uppkuggningens tecken;)

Brutala dips för övrigt, du är ju fan uppe och utmanar jonithan i där snart..

#kugga #UPP

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 6000963)
Ser att din/er film uppmärksammats på Crossfit Nordic.

Jo jag såg det! Riktigt kul!


Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 6000980)
Tompee BACK ON TRACK! Dipsen på 20kg var klart imponerande!! Xet har helt rätt, du är och kliar mig i hälarna!! Får akta mig så jag inte blir omkörd av en dipslamborghini ala tompee! :D

Jag är långt ifrån dig Jonithan gällande dips. Där är du KUNGEN!

tompee 2012-09-25 16:38

1 bifogad(e) fil(er)
Dagens träning

Muscle ups i ringar + backlöpning

5 muscle ups
200meter backlöpning + ner
4 muscle ups
200meter backlöpning + ner
3 muscle ups
200meter backlöpning + ner
2 muscle ups
200 meter backlöpning + ner
1 muscle up
200 meter backlöpning + ner

Tid: 10:05

Bifogad fil 92409

Inte ute efter att döda mig själv. Dock så är backintervaller tufft. Backen är en pulkbacke med hyfsat brant lutning, vilket verkligen suger musten ur benen. Muscle ups känns så sjukt lätt. Alla obrutna, varför var inte denna övning med under RCFFC?

tompee 2012-09-26 13:56

1 bifogad(e) fil(er)
Dagens träning

Squat snatch 50kg 5 minuter

17st

Tog det väldigt lugnt. körde 1or och fokus låg på att göra fina reps. Failade 2ggr av alla försök. Känslan efter var som lugnare löpning under 5 minuter. Dock blir jag arg. Att det kändes så här lätt att göra 17st på 5 minuter. Det innebär att jag under RCFFC underpresterade något enormt när jag gjorde 21 reps på 6:30. Jaja!

Metcon - 2/3-dels Chelsea

Detta pass ska egentligen vara 30 minuter. Men jag kortade ner och bestämde mig för att köra 20 minuter oavsett hur bra/dåligt det skulle kännas. Tanken var att få ett feelgood pass.

Inom varje minut i 20 minuter

-5 pullups
-10 armhävningar
-15 airsuqats

Varje runda tog mellan 29-33s. Kändes väldigt lätt rakt igenom, skulle lätt ha kunnat köra igenom hela passet som är 30 min, men det blir en annan gång.

BRA PASS IDAG. #Kugga #UPP

Bifogad fil 92419

XFactor 2012-09-26 14:14

Man kan säga att du #MES #KUGGAR #UPP;)

Däremot har du klart potential att kugga upp for real!

tompee 2012-09-26 19:41

Det är det som är tanken :P jag väntar med att kugga upp for real!

Niwah 2012-09-26 19:45

Visst har du handlat från Rogue Fitness? Isf vad kostade frakt och hur var kvaliteten?

tompee 2012-09-26 19:53

Precis. Jo jag har handlat från Rogue. Kvaliten är helt underbar. shortsen har jag använt varenda pass typ. extremt slittåliga. Jag tror frakten går på typ 100-150kr om jag inte minns fel. sen tillkommer tyvärr tull avgfit också. Men totalt blir det nog Ca: 500 - 600:- för shortsen om du beställer dem själv.

Kan verkligen rekomendera det. ;)

Niwah 2012-09-26 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 6005058)
Precis. Jo jag har handlat från Rogue. Kvaliten är helt underbar. shortsen har jag använt varenda pass typ. extremt slittåliga. Jag tror frakten går på typ 100-150kr om jag inte minns fel. sen tillkommer tyvärr tull avgfit också. Men totalt blir det nog Ca: 500 - 600:- för shortsen om du beställer dem själv.

Kan verkligen rekomendera det. ;)

Grymt! Vilken storlek kör du på shortsen?

Jonithan 2012-09-27 18:15

Meskuggar upp? Jag gillar den galna tompee mer! Väntar med spänning när du är heeelt tillbaka! :) Väntar dessutom på den där spotifylistan som du lovade ;)

tompee 2012-09-29 15:32

Det galna kommer;) jag lovar!

tompee 2012-09-29 15:35

Igår så hade jag ett bodypump pass och dagen innan Spinning. Så jag har inte vilat! Ni kan vara lugn;)

Idag har vi fest med instruktörerna och vandrar upp längs eliasleden upp mot Larssonsberget här i Piteå! Och självklart så tar jag med mig ringarna upp. Härlig miljö att köra lite muscle ups. Aldrig testat maxa i ringarna så tänkte att det var dags nu;)



7 reps PB

Mer finns definitivt här att hämta! ;)

Ekkan 2012-09-29 16:17

Riktigt bra Tomas! Sköna miljöer att träna i, suget efter Piteå blir bara större och större. :)

ThisIsTheOne 2012-09-29 19:22

Man vill ju bosätta sig i en skog när man ser dina natursköna filmer.

Snyggt pers!

Jonithan 2012-09-29 20:37

Det där är CrossFit-Poesi i videoform! #VACKERT


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)