Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

Micke Persson 2017-05-12 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av 345.5 i bänk (Inlägg 7745299)
Året efter kom den lite snyggare gjorda filmen på 270 gånger 2 bara röda vikter. Problemet här var att han lånade 4st gula 15kg vikter av en gymägare. När han efteråt lämnade tillbaka vikterna var dom röd målade.

.

Men hahaha, tror du på det där själv? Det låter som en saga. VEM lånade han vikterna av? Jag har sett det skrivet på många ställen men aldrig har någon bevis på det hela.

1. Varför skulle han behöva låna vikter för att köra bänkpress?

2. Varför skulle han lämna tillbaka rödmålade vikter, om han nu hade lånat dem? Det är ju som att be att bli bortgjord.

Ska man kalla någon lögnare offentligt ska man ha bevis för det. Allt annat är lågt och äcklig stil.

Micke Persson 2017-05-12 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7748075)


Denna videon är dessvärre på ett språk som jag inte känner igen. Savickas råpressar i alla fall 2 reps på 208 kg Apollons axle. Han kunde säkert gjort 5 om han hade behövt. Så han hade definitivt kunnat göra minst lika mycket som i stock om det hade varit Apollons för max på tävling oftare.

De säger Savickas väger 175 kg där inte en chans. Idag väger han tydligen 172 och han är mycket mycket smalare. Säkert 200 kg där.

Bjorneman 2017-05-12 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Micke Persson (Inlägg 7763105)
ni experter Bjorneman Rattlesnake m m

vad är svenska rekordet i log lift log press stockpress stock lyft??

207,5 kg av David Nyström.

Citat:

Ursprungligen postat av Micke Persson (Inlägg 7763110)
Men hahaha, tror du på det där själv? Det låter som en saga. VEM lånade han vikterna av? Jag har sett det skrivet på många ställen men aldrig har någon bevis på det hela.

1. Varför skulle han behöva låna vikter för att köra bänkpress?

2. Varför skulle han lämna tillbaka rödmålade vikter, om han nu hade lånat dem? Det är ju som att be att bli bortgjord.

Ska man kalla någon lögnare offentligt ska man ha bevis för det. Allt annat är lågt och äcklig stil.

Det verkar jävligt konstigt att låna vikter och lämna tillbaka dem målade. Han kunde väl tagit sina egna vikter.

Men jag vet inte vad som är sant.

Citat:

Ursprungligen postat av Micke Persson (Inlägg 7763136)
De säger Savickas väger 175 kg där inte en chans. Idag väger han tydligen 172 och han är mycket mycket smalare. Säkert 200 kg där.

Det verkar också konstigt. På Arnolds har han nog vägt uppemot 200 kg, men hans standardvikt på WSM var 170-180. Dock säger han sig väga 172 kg nu betydligt hårdare i kroppen.

rattlesnake61 2017-05-12 22:17

Jo de där målade vikterna är en väldigt skum historia. De tränar ju uppenbarligen på ett gym i videon. På ett gym finns väl vikter? Skulle Samuelsson åkt iväg till någon och hämtat upp vikter och sen fraktat dem till ett annat gym? Finns väl inget gym som inte har vikter nog för att bänka 270kg när det är annars tomt i lokalen?

Micke Persson 2017-05-16 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7763403)
Jo de där målade vikterna är en väldigt skum historia. De tränar ju uppenbarligen på ett gym i videon. På ett gym finns väl vikter? Skulle Samuelsson åkt iväg till någon och hämtat upp vikter och sen fraktat dem till ett annat gym? Finns väl inget gym som inte har vikter nog för att bänka 270kg när det är annars tomt i lokalen?

Det var väl dessutom hans eget gym han filmade i? Att MS inte är världens starkaste man någonsin är vi nog alla överens om men skulle han inte behövt mer än 270 kg ens vid marklyft och benpress?

Därefter lämna tillbaka vikterna rödmålade och släppa en film där han bänkar med dem ... *bs*

rattlesnake61 2017-05-18 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Micke Persson (Inlägg 7765196)
Det var väl dessutom hans eget gym han filmade i? Att MS inte är världens starkaste man någonsin är vi nog alla överens om men skulle han inte behövt mer än 270 kg ens vid marklyft och benpress?

Därefter lämna tillbaka vikterna rödmålade och släppa en film där han bänkar med dem ... *bs*

Nej det är inte Samuelssons egna gym från den tiden, han hade ett mycket mindre gym på bondgården. Men ifall vikterna är målade är det väl i så fall hans egna vikter som han sprejmålat, att han skulle ha lånat vikterna och sedan lämnat tillbaka dem faller på sin egen orimlighet.

rattlesnake61 2017-05-18 13:45

Världen Starkaste Man böjar på lördag. Det blir Loading & Drag och en gren till. Hafthor kommer dominera den grenen men jag är inte lika säker på att den passar Shaw. Savickas kommer säkert överraska också, om han inte var i form hade han gjort någon annan tävling som förra året.

Bjorneman 2017-05-20 14:10

Kan man följa resultaten någonstans? Startingstrongman verkar inte ha det än.

rattlesnake61 2017-05-20 14:15

Denna spreadsheet uppdateras då och då av en norrman:

https://docs.google.com/spreadsheets...ODQ/edit#gid=0

Bjorneman 2017-05-20 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7767108)
Denna spreadsheet uppdateras då och då av en norrman:

https://docs.google.com/spreadsheets...ODQ/edit#gid=0

Hittade den précis, men tack.

Bjorneman 2017-05-20 14:41

Vad skulle behöva hända för att Shaw inte skulle kvala till finalen? En mycket allvarlig skada eller att han dör typ.

Sen är det ju rättvist att alla kvalar och han går oftast knappt på halvfart i kvalet.

rattlesnake61 2017-05-20 20:21

Det verkar som kvalplatserna avgörs av Stenarna, flest reps med 160kg. Shaw är ju tillsammans med Poundstone tidernas starkaste klisterstenlyftare. Så Shaw går såklart vidare till final utan minsta ansträngning.

För övrigt så såg jag att Poundstone gör comeback på Ultimate Strongest Team i år, kul!

Bjorneman 2017-05-20 23:55

Trodde det var ett skämt först. Vad roligt.

Tippar topp-5:

1. Hall
2. Shaw
3. Björnsson
4. Hollands
5. Savickas

Det står givetvis bara för mig. Jag tror på Hall som fan i år, men främst Shaw blir svårslagen.

Många skriver att Eddie inte har en susning eftersom han är sååååå orörlig. Vad är det för skitsnack? De kan inte sett honom tävla på flera år.

rattlesnake61 2017-05-21 10:22

Klart Eddie Hall kan vinna en bra dag men det är lika stor chans att han slutar 4:a eller 5:a enligt mig.

Han är inte orörlig, och hans enorma styrka kompenserar en hel del ändå. Jämfört med Hafthor är han väl orörlig men jag tror han är tillräckligt rörlig för att sluta top 5 i både ''Load & Drag'' och ''Vehicle Pull'', och Stenarna (som han vann 2015 i finalen).

Pudzianovski 2017-05-21 12:41

Verkar som Zavickas presterar lite under sin tidigare förmåga.

Mycket annat folk som är riktigt starka!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)