Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

delta_mats 2010-07-08 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4467456)
Frågan är hur mycket sanning det ligger i det tränaren säger.



Är det inte ganska självklart att det gynnar styrkan också? Och inte endast volymen på musklerna? Dock vet jag inte hur det är när det kommer till uthållighet.


Kan ju vara ett knep att så ett frö av osäkerhet hos Brock. Men stämmer det så kommer matchen bli extremt intressant, för det innebär att Cain i princip helt eliminerar Brocks enda chans till att vinna.

Ashenshugar777 2010-07-08 16:41

Ogillar cain starkt så hoppas brock äger sönder han bra. Brown pride.. Om brock skulle skaffa White pride tatueringen skulle det vara nazism.. Brown pride är stolthet över sitt land som är helt acceptabelt.. *rolleyes*

cero 2010-07-08 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4467528)
Ogillar cain starkt så hoppas brock äger sönder han bra. Brown pride.. Om brock skulle skaffa White pride tatueringen skulle det vara nazism.. Brown pride är stolthet över sitt land som är helt acceptabelt.. *rolleyes*

Det står ju Bronx Pride!!!1111!! *grr27**grr27*

Doctor Snuggles 2010-07-08 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4467456)
Frågan är hur mycket sanning det ligger i det tränaren säger.



Är det inte ganska självklart att det gynnar styrkan också? Och inte endast volymen på musklerna? Dock vet jag inte hur det är när det kommer till uthållighet.

Jag vet inte om det går att säga något definitivt om det - personligen är jag inte tillräckligt insatt. Men efter vad jag förstår så är det inte ovanligt att styrkelyftare i toppskiktet tappar kanske 20% styrka när de blir rena (iaf om man ska tro vissa utsagor om ryska lyftare).
Styrka är inte blott beroende på tvärsnittsyta hos muskeln.
Men i vilket fall, har man 10 kg mer rena muskler (och då sannolikt av den snabba fibertypen eftersom dessa har mest volympotential) så innebär det också att man kommer få en större syreskuld. Kolla vad som hände med Pudde. Jag tror det viktigaste är att man har en väl avvägd mängd muskler optimerad för ens kroppsbyggnad.

cero 2010-07-08 17:17

Pudde kanske inte hade jobbat med konditionen särskilt mycket, men jag förstår vad du menar.

Doctor Snuggles 2010-07-08 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4467528)
Ogillar cain starkt så hoppas brock äger sönder han bra. Brown pride.. Om brock skulle skaffa White pride tatueringen skulle det vara nazism.. Brown pride är stolthet över sitt land som är helt acceptabelt.. *rolleyes*

Lägg av. Blir seriöst förvånad varenda gång jag hör detta idiotiska argument. "White pride" är rasisitiskt eftersom det är kopplat till rasistiska organisationer och åsikter om den "vita rasens" överhöghet. Brown pride handlar om en minoritets försök att stärka sin självidentitet genom att bl a anspela på majoritetlägrets rasism. Inte på att "bruna" är mer värda. Även om vissa kan tycka det så spelar det i ett samhällsmässigtperspektiv inte någon roll då vita människor är i majoritet och i makt. Det är som du skulle säga white pride i Kina. Det kan vara rasistiskt menat, men det blir bara löjligt i sammanhanget där och inte något som någon skulle reagera på. Förutom att spöa dig kanske.

cero 2010-07-08 17:21

Riktigt bra sagt.

David R 2010-07-08 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4467556)
Det står ju Bronx Pride!!!1111!! *grr27**grr27*

Det står Brown Pride. Här är ett klipp från Inside MMA där han förklarar det. Jag tycker förklaringen är ganska luddig. Hade det stått Mexican Pride, visst, men Brown Pride har helt andra anspelningar precis som White Pride termen. Hade en fighter fått fightas i UFC med en mastig White Pride tatuering? Knappast. Money talks i det här läget och det finns X antal miljoner i USA som har Latinsk/mexikanskt ursprung och som med hjälp av Cain bli en del av UFC-s kassako.

Jag gillar Noguiera och hade svårt för att se en sådan legend sluta på det viset som han gjorde i fighten med Cain så jag känner att någon form av bestraffning är passande. Med tanke på det så finns det ingen bättre bestraffning än en 120 kg Brock! :D

cero 2010-07-08 17:41

Jo, jag vet att det står Brown Pride igentligen. :D

Doctor Snuggles 2010-07-08 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4467602)
Det står Brown Pride. Här är ett klipp från Inside MMA där han förklarar det. Jag tycker förklaringen är ganska luddig. Hade det stått Mexican Pride, visst, men Brown Pride har helt andra anspelningar precis som White Pride termen. Hade en fighter fått fightas i UFC med en mastig White Pride tatuering? Knappast. Money talks i det här läget och det finns X antal miljoner i USA som har Latinsk/mexikanskt ursprung och som med hjälp av Cain bli en del av UFC-s kassako.

Återigen denna dumhet.
Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=9351

David R 2010-07-08 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4467612)
Jo, jag vet att det står Brown Pride igentligen. :D

Doh!

delta_mats 2010-07-08 18:08

Bara för att man byter ut white mot brown betyder det ju inte att innebörden av ordet är detsamma. Men det har redan avklarats.

Till något betydligt mer intressant. Jag funderar starkt på att börja träna BJJ efter sommaren då klubbarna börjar ha nybörjarintag. Vad kan jag förvänta mig? Finns det tävlingar för nybörjare?

David R 2010-07-08 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4467618)

Kunde jag inte fått ett originellt svar? Illa, illa... *grr27*

Tror du jag har fel i mitt påstående? Jag tror inte det.

Vad vill man då ha sagt med en sån tatuering? Jag köper inte hans luddiga förklaring. Termer som White, Black, Brown, Asian pride har en politisk innebörd och används för att man vill markera att man tillhör en viss raslig grupp som man anser skall ha mer makt. Att USA är ett delat land där raser är skiljelinjer och att det ständigt pågår politiska konflikter i och med detta är inget nytt man jag tycker att den sportsliga arenan ska vara fri från sådant.

Att rasistiska uppfattningar inte spelar någon roll på grund av att de kommer från en minoritetsgrupp håller jag inte heller med om. Lever man i ett område som domineras av en grupp där sådana åsikter är de gällande så kommer man att drabbas av det i sin vardag oberoende hur övriga samhället ser ut.

cero 2010-07-08 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4467651)
Till något betydligt mer intressant. Jag funderar starkt på att börja träna BJJ efter sommaren då klubbarna börjar ha nybörjarintag. Vad kan jag förvänta mig? Finns det tävlingar för nybörjare?

Visst finns det nybörjartävlingar! Har kollat runt lite på mma klubbar eftersom att jag är intresserad av att börja, och på hemsidorna skriver dom flesta att grappling tävlingar är lämpliga för nybörjare, för att sedan kunna tävla lite "hårdare" former när man har tränat ett tag. Har även kompisar som har tävlat som nybörjare.

olwe 2010-07-08 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4467651)
Bara för att man byter ut white mot brown betyder det ju inte att innebörden av ordet är detsamma. Men det har redan avklarats.

Till något betydligt mer intressant. Jag funderar starkt på att börja träna BJJ efter sommaren då klubbarna börjar ha nybörjarintag. Vad kan jag förvänta mig? Finns det tävlingar för nybörjare?

Absolut! Anslut dig till en klubb som angagerar sig mycket i att tävla så kommer nog tränaren (om du gör dig lite sedd iaf) börja truga på att du ska tävla. Det finns ju ganska många SW-tävlingar o.dyl så du behöver inte enbart rikta dig mot BJJ-tävlingar.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)