Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Jacksatan 2008-01-24 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2779028)
Hur kul hade det varit att se Chuck som en match innan Silva hade förlorat mot Jardine? Samt har Quiton redan besegrat Chuck 2ggr nu.

Visst Shogun var ej bra den kvällen, men Forrest vann och det är det som betyder något. Att du anser Rashad ska få fighten tycker är skumt. Vem i toppen har han besegrat?

Det handlar säkert lika mkt om att Rashad är en förjävla tråkig fighter och att Forrest alltid är rolig att skåda.

Jacksatan 2008-01-24 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778655)
Äh goldberg har ju lite av den här typiska "kommentatorspiriten" ja gillar, så det är lugnt.

Ska inte en ufc kommentator vara opartisk? Det är ju som att en allsvänska-kommentator sitter och hejjar på ett av lagen?

Tycker iof hela ufc börjar gå mot det mer kommersiella hållet. Joe Rogan, anser jag bara förstärker det hela.
När jag snackar kommersiellt så menar jag typ sånna saker som att dom klämmer in reklam varenda liten sekund dom får chansen (vilket varken pride eller tex proffsboxning gör).
Sen är matcherna liiite väl schemalagda åt pengahållet. Då tänker jag på tex Forest som ska möta Quinton, tycker inte han förtjänar titelmatch än...
Bisping som bara får lätta matcher för att få upp intresset i England...
Fedor, den bästa fightern genom historien, som inte får vara med pga att han har som tradition att tävla i ryska sambo mästerskapen (Alltså bara en ursäkt från Dana, han vet att Fedor hade sopat mattan med alla i heavywheigt)...
Alla från såpan som får matcher hela tiden bara för att dom e populära, finns mycket bättre fighters att få tag på...
OSV OSV..

För Pride var ju inte kommersiellt alls? Där pratar vi folk som inte förtjänade titelmatcher ändå fick gå upp.
Jag tror Feder krävde för mkt pengar. Varför skulle Dana bry sig ifall Fedor risade alla HW i UFC? Ifall han ändå slåss för UFC genererar det ju pengar till Dana. Tror du Dana blev nöjd när Crocop åkte på däng två gånger och folk tappade intresset för honom?

jontahontas 2008-01-24 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 2779176)
För Pride var ju inte kommersiellt alls? Där pratar vi folk som inte förtjänade titelmatcher ändå fick gå upp.
Jag tror Feder krävde för mkt pengar. Varför skulle Dana bry sig ifall Fedor risade alla HW i UFC? Ifall han ändå slåss för UFC genererar det ju pengar till Dana. Tror du Dana blev nöjd när Crocop åkte på däng två gånger och folk tappade intresset för honom?

Kwon postade en hel lång radda om "the fall of PRIDE". Där stod det väldigt mycket om Fedor och hans karriärsval. Min uppfattning är att fighters ö h t inte har massor att säga till om (beror ju på såklart, alla är individer med olika relationer till sina managers osv) utan att det snarare är någon annan som bossar runt och tar besluten. Fedor verkade snarare vara en puppet i ett större spel vilket förstärktes ytterligare av att han inte förstår japanska. Kanske var så du menade (att det var hans manager och inte han själv) när du skrev att Fedor krävde för mycket pengar? Hur som, har du inte läst det innan var det ganska kul läsning, även om det är starkt speglat av skribentens egna åsikter. Finns ett par sidor bak i den gamla tråden.

I övrigt håller jag med dig delvis. Pride hade ju turneringar vilket ger en mer överskådlig blick av vem som är bättre än vem. Vinnaren av denna turnering kunde man också verkligen kalla bäst. Å andra sidan så får ju publikfavoriterna möta rätt mycket cans. Mirko fick ju sparka ner rätt många sopor till exempel. Så visst styrdes som du säger även PRIDE av kommersialism. All in all tycker jag att UFC borde införa turneringar såsom PRIDE hade.

Sen tycker jag också att man ofta får höra i intervjuer med UFC fighters att "I climbed the ladder by winning this fight. With this victory I´ll be looking at some harder opponents, and hopefully in some near future even a title fight". Det är ju uppenbart att det finns någon form av rankingsystem, om än lite luddigt. Även Dana White talar i termer av ranking när han får frågor om hur ledet till titelfight ser ut.

jontahontas 2008-01-24 22:07

Nu när vi är igång om LHW i UFC vill jag skriva ner mina åsikter.

Quinton har bältet, thats for sure.

Jag anser att Forrest Griffin är berättigad sin titelmatch då han faktiskt vann fair and square mot Shogun. Att det kunde berott på att Shogun inte längre kan kura som han gjorde i PRIDE eller whatever är skitsamma, han var rankad nr1 i världen av många och fick däng.

Rashad har inte förlorat ännu i UFC, men å andra sidan har han inte mött så många topprankade fighters inom UFC heller. Att ha bra stats är inte vad som berättigar en fighter en titelfight, det borde stå självklart. Hans dominans i likamatchen mot Ortiz ger honom möjligheten för svårare motstånd, men det krävs minst 1-2 tuffa motståndare för att ge honom en titelfight.

Machida står nära på tur i min mening. Segern över Sokodju gav ett mycket övertygande intryck, även om han inom UFC tidigare inte besegrat några stora namn. Huruvida Sokodjus knockar i PRIDE var tur eller inte spelar ingen roll. Han kom till UFC med segrar över två topfighters i PRIDE (Arona och Nougera) och blev fetägd av Machida.

Tito Ortiz måste således också stå nära. Om han nu spöar Machida så står han också väldigt nära titelfight. Att han sen har signat med free agency och ska lämna UFC är en annan femma.

Chuck Lidell behöver 2 segrar till för titelfight i mina ögon. Wanderlei kom inte till UFC i egenskap av bältesinnehavare i PRIDE, även om han i många år har dominerat i Japan.

Matt Hamill måste man också fråga sig var han står. Jag måste säga att jag är osäker. Han skulle kunna ställas som potentiell motståndare och underdog mot någon av de större namnen och därigenom ges en chans att "klättra".

Keith Jardine har faktiskt en seger över Chuck Lidell, som han fick direkt efter Chucks förlust av bältet. Detta borde räknas högt oavsett vad, och Keith Jardine borde vara en av dom som förtjänar en titelfight om han vinner sin nästa match (som således borde vara mot en mycket högt rankad fighter)

Shogun, Thiago Silva är potentiella svåra motståndare för alla ovan nämnda. Glömt någon? Hoppas inte.

Fultjack 2008-01-24 22:31

Nattens UFC Fight Night var rätt värdelös imo, tråkig mainfight men den slutade som jag ville iaf :thumbup:

Mago 2008-01-24 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 2780617)
Matt Hamill måste man också fråga sig var han står. Jag måste säga att jag är osäker. Han skulle kunna ställas som potentiell motståndare och underdog mot någon av de större namnen och därigenom ges en chans att "klättra".

Han står lågt. Han är inte bra.

Tito står inte heller högt. Han är där med sitt kändisskap för att boosta upp Machida inför en titelfight.

jontahontas 2008-01-24 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 2780771)
Han står lågt. Han är inte bra.

Tito står inte heller högt. Han är där med sitt kändisskap för att boosta upp Machida inför en titelfight.

Men om Tito vinner då? Om Machida är berättigad titelfight då han segrar över Tito borde motsatt gälla. Dvs att Tito berättigas titelfight om han spöar Machida.

Mago 2008-01-24 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 2780779)
Men om Tito vinner då? Om Machida är berättigad titelfight då han segrar över Tito borde motsatt gälla. Dvs att Tito berättigas titelfight om han spöar Machida.

Nej.
Silva skulle han kanske få möta? Who knows..

Juice 2008-01-25 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 2771462)
Tyckte UFC80 var rätt trist tbh, tråkig card. 81 med Nog mot Sylvia ser jag dock fram emot. Blir väl första gången någon från PRIDE kommer sopa banan med en UFC:are. Stör mig som fan på Sylvia, ååååh så dålig, överskattad fet och töntig han är

Njia, både Anderson Silva och Quinton Jackson som har bältet i sina respektive viktklasser kommer från pride så det där stämmer inte riktigt.

dared 2008-01-25 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av Juice (Inlägg 2781474)
Njia, både Anderson Silva och Quinton Jackson som har bältet i sina respektive viktklasser kommer från pride så det där stämmer inte riktigt.

Anderson Silva är mer en UFCare än Pridefighter. Han har ju kört ufc rätt länge.


EDIT: Annars håller jag med dig.

Tigerkotten 2008-01-25 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Juice (Inlägg 2781474)
Njia, både Anderson Silva och Quinton Jackson som har bältet i sina respektive viktklasser kommer från pride så det där stämmer inte riktigt.

Okej så Dan Hendersson & Wanderlei Silva är UFC fighters då? Eftersom de var i UFC före pride? Samt så var Anderson Silva i Cage Rage efter Pride. I Pride var han ju ej precis dominant heller. 3 vinster samt 2förluster(vilka var hans senaste 2 i Pride). 12/31/2004 var han senaste match i Pride den innan det 6/8/2003.

bear.flowertwig 2008-01-26 21:31

Sitter och tittar på "Inside MMA" från igår. Första inslaget om att Couture och Fedor förhoppningsvis ska mötas. Arrangerat via deras gemensamma klädsponsor Affliction. Fick se reklamfotografering och kort intervju med båda. Randy är ju stämd av UFC och väntar ut något kontrakt men helt omöjligt verkar det ju inte att få till.

sunkan 2008-01-26 23:30

kollade på UFC 80 inatt å tyckte det var rätt lamt. Stevensons skotthål i pannan var nog det enda som fick mig att höja på ögonbrynen.

Ryska_raketen 2008-01-27 00:05

UFC nu på tv4 sport, abo areee!!!?TRÖCK

Otto P 2008-01-27 00:16

Tackar! :thumbup:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)