Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

hahavaffan 2009-09-17 12:59

Fy helvete vilket hål i skallen Rampage kille fick!

Säsongen kommer blir så sjukt ball tror jag. Alla dom småsnuttarna man fick se i slutet... mmmmmmmmmmm.

mattilainen 2009-09-17 13:08

Tyckte att Rampage var lite för greedy och tog alla de "stora starka" killarna. Sen att han valde den matchen var riktigt dåligt som han sa i slutet.. Sen var det ruskigt dåligt av Rampage att sitta och skrika "You need to do something" och det var det enda, visst var det första matchen och så men.

ska bara klaga lite till på Rampage, han går ifrån när hans kille blir nedtagen igen i slutet av matchen. Visst kan han väl vara arg att han gör samma misstag om och om igen men om man är coach för ett lag ska man fan sitta kvar även om killen inte gör som han vill. Dåligt att gå ifrån sådär.

Gillade heller inte när killen från Evans team touching gloves och gick direkt på en nedtagning, visst är det tillåtet och Rampages kille borde tänka på att alltid vara beredd men såg lite fult ut.

Gillar säsången ganska mycket och ska bli skoj att se Kimbo köra och se hur träningarna går för honom. Han är en stor jävel som garanterat kommer få möta en som har brottar bakgrund eller jujutsu bakrgrund om Evans får välja. Ska bli kul.

Oj jävlar vad mycket whine det blev på Rampage nu men jag gillar honom starkt men skulle hellre velat vara på Evans team.

hahavaffan 2009-09-17 13:12

Rampage är jävligt ball och cool, men som du säger är han nog inte världens bästa coach.

mattilainen 2009-09-17 13:16

Exakt så tycker jag. Rampage och Evans ska bli skoj att se när de blir lite mer känslor mellan dom när någon vunnit lite mer matcher och jävlas med den andra. Tror garanterat dessa två kommer hamna i ett slagsmål någon gång under serien :)

Var det nästa vecka det var när Rampage stog och skrek "Come on, hit me" till någon ur hans eller Evans lag?

Antevisu 2009-09-17 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3878221)
Rampage är jävligt ball och cool, men som du säger är han nog inte världens bästa coach.

Rampage är garanterat en bättre tränare en coach ;)

Konvex 2009-09-17 15:42

Någon som sett UFC Fight Night: Diaz vs. Guillard?
Såg nyss, riktigt underhållande fights rätt igenom hela galan. :)

Rahf 2009-09-17 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av mattilainen (Inlägg 3878216)
Tyckte att Rampage var lite för greedy och tog alla de "stora starka" killarna. Sen att han valde den matchen var riktigt dåligt som han sa i slutet.. Sen var det ruskigt dåligt av Rampage att sitta och skrika "You need to do something" och det var det enda, visst var det första matchen och så men.

ska bara klaga lite till på Rampage, han går ifrån när hans kille blir nedtagen igen i slutet av matchen. Visst kan han väl vara arg att han gör samma misstag om och om igen men om man är coach för ett lag ska man fan sitta kvar även om killen inte gör som han vill. Dåligt att gå ifrån sådär.

Gillade heller inte när killen från Evans team touching gloves och gick direkt på en nedtagning, visst är det tillåtet och Rampages kille borde tänka på att alltid vara beredd men såg lite fult ut.

Gillar säsången ganska mycket och ska bli skoj att se Kimbo köra och se hur träningarna går för honom. Han är en stor jävel som garanterat kommer få möta en som har brottar bakgrund eller jujutsu bakrgrund om Evans får välja. Ska bli kul.

Oj jävlar vad mycket whine det blev på Rampage nu men jag gillar honom starkt men skulle hellre velat vara på Evans team.

Rampage har killar i sitt coach-lag som sa åt Abe vad han skulle göra;

"You need to sweep!"

"Push his hips away!"

Kom även ihåg att de här killarna ska föreställa dugliga MMA-fighters som inte tagit sig till UFC ännu, de ska ha en hum om vad som bör göras i vilken given situation. Denna situation är en av de viktigaste att träna på skulle jag tro. Sen ska man inte förvänta sig något tålamod från coachen i slutet av en förlorande rond. Inte när man går på exakt samma sak minst fyra gånger direkt efter varandra, och speciellt inte efter att man varit tafatt under hela matchen. De hann ställa sig upp, höra domaren säga "fight" och sen var det platt på rygg igen.

Kanske inte proffsigt av Rampage, men jag hade nog inte gjort annorlunda om jag stod där.

Kan hålla med om att Evans verkar vara lite mer pedagogisk och slug än Rampage. Däremot är Quinton förbannat underhållande :D.

krellik 2009-09-17 16:29

Utan att läsa spoilers så måste jag skriva att jag fnissar lite när Goldie säger "Nate quary is rocked...

fniss [nate the rock quary]

hahavaffan 2009-09-17 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Antevisu (Inlägg 3878318)
Rampage är garanterat en bättre tränare en coach ;)

Que?

mattilainen 2009-09-17 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3878600)
Rampage har killar i sitt coach-lag som sa åt Abe vad han skulle göra;

"You need to sweep!"

"Push his hips away!"

Kom även ihåg att de här killarna ska föreställa dugliga MMA-fighters som inte tagit sig till UFC ännu, de ska ha en hum om vad som bör göras i vilken given situation. Denna situation är en av de viktigaste att träna på skulle jag tro. Sen ska man inte förvänta sig något tålamod från coachen i slutet av en förlorande rond. Inte när man går på exakt samma sak minst fyra gånger direkt efter varandra, och speciellt inte efter att man varit tafatt under hela matchen. De hann ställa sig upp, höra domaren säga "fight" och sen var det platt på rygg igen.

Kanske inte proffsigt av Rampage, men jag hade nog inte gjort annorlunda om jag stod där.

Kan hålla med om att Evans verkar vara lite mer pedagogisk och slug än Rampage. Däremot är Quinton förbannat underhållande :D.

Jag förstår exakt vad du menar och håller med. Rampage ska bli roligt att se hur det blir i kommande matcher, kommer ihåg förra säsongen, aldrig hört så mycket skrik innan :D

Blir nog helt annorlunda att sitta bakom skärmen och se och vara där och pusha på i ett förlorat läge. Tror ändå att han gick därifrån gav Evans lag en liten fördel, han visar att han kan bli nedtryckt och arg. Det förlorar man på i längden.

Rahf 2009-09-17 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av mattilainen (Inlägg 3878633)
Jag förstår exakt vad du menar och håller med. Rampage ska bli roligt att se hur det blir i kommande matcher, kommer ihåg förra säsongen, aldrig hört så mycket skrik innan :D

Blir nog helt annorlunda att sitta bakom skärmen och se och vara där och pusha på i ett förlorat läge. Tror ändå att han gick därifrån gav Evans lag en liten fördel, han visar att han kan bli nedtryckt och arg. Det förlorar man på i längden.

Tacka för att han visade svaghet när han gick därifrån. Kan dock tänka mig att han är en mästare på att vrida om kniven ifall hans lag vinner stort någon match.

burre 2009-09-17 18:01

Evans kommer vinna både programmet och matchen mot Jackson.

Störde mig oxå på Madsens nedtagning efter touch gloves.

ahl- 2009-09-18 16:42


krellik 2009-09-18 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av burre (Inlägg 3878825)
Evans kommer vinna både programmet och matchen mot Jackson.

Störde mig oxå på Madsens nedtagning efter touch gloves.

Han markerade ju tydligt innan matchen att han inte tänkte toucha, fair game.

Hålla på och fjanta med att toucha hanskar är ett ofog i matcher, reservera det för på sin höjd vid matchens start och efter en oavsiktlig foul, resten kan sparas till efter matchen.

Tigerkotten 2009-09-18 18:15

Ultimate fight night var jäkligt bra, flera galna fighter.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)