Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2009-08-09 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3811487)
Japp, han är sjuk Silva.

Tyvärr kanske han slutar snart:
http://sherdog.com/videos/videointer...eady-Over-1795

Hm. Fast han sade att han skulle sluta i juni och nu är det augusti...
Har han gjort alla sex matcher nu, eller gjorde han dem i juni redan (slogs han ens i juni)?
Kanske får han en sweet deal av Dana och fortsätter, han borde nog ha några år kvar med tanke på hur överlägsen han är just nu.

AmericanDragon 2009-08-09 20:52

Anderson Silva säger jag bara. Har följt honom ända sen 2003 men det han gjorde igår var nog fan det sjukaste jag någonsin sett honom göra förut.

Hank 2009-08-09 20:55

Silva borde verkligen lägga handskarna på hyllan nu om han vill uppnå ultimat legend status inom MMA. Det vore ju så jäkla tråkigt, men ändå så perfekt på något sätt :)

Erik__ 2009-08-09 21:02

Han har väl 3 eller 4 matcher kvar på kontraktet innan han får sluta?

:D:D:D:D

Doctor Snuggles 2009-08-09 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 3811805)
Han har väl 3 eller 4 matcher kvar på kontraktet innan han får sluta?

:D:D:D:D

Har för mig att han var skadad innan den fighten, men ändå tog den. Visst, hans eget ansvar men ändå.

mr ruhl 2009-08-09 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3811253)
Nå, ska ni som undervärderar Silva fatta grejen nu?
Fan det mest otroliga jag sett. Någonsin. Oavsett kampsport eller boxning. Fullkomlig utklassning.

tror inte att det är så många som undervärderat silva, är väl mer att han är tråkig att se som fighter, matchen igår kan inte ha varit rolig för forrest, totalt förnedrad men ändå dåligt att han sprang iväg, hör ju till spelet att man stannar kvar..jaja han skämdes väl.

Sebbe_H 2009-08-09 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 3811836)
tror inte att det är så många som undervärderat silva, är väl mer att han är tråkig att se som fighter, matchen igår kan inte ha varit rolig för forrest, totalt förnedrad men ändå dåligt att han sprang iväg, hör ju till spelet att man stannar kvar..jaja han skämdes väl.

Han har blivit missuppfattad som en tråkig fighter efter dom senaste matcherna, men det har vart mot mediokert motstånd och är inte hans fel. Det är ett rent nöje att se honom slåss mot en motståndare som inte lägger sig ner/springer iväg.

spoon 2009-08-09 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3811056)

+205 Fedor
-205 Machida
-185 Silva
-170 GSP
-155 BJ Penn

Den listan kan jag skriva under direkt. Silva var ju helt gyrm och Bj penn var bra med. Annars tycker jag det var en lite tråkig gala. För bra försvar i dom tidigare matcherna.

Erik__ 2009-08-09 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 3811836)
tror inte att det är så många som undervärderat silva, är väl mer att han är tråkig att se som fighter, matchen igår kan inte ha varit rolig för forrest, totalt förnedrad men ändå dåligt att han sprang iväg, hör ju till spelet att man stannar kvar..jaja han skämdes väl.

Fick han inte käken ur led eller något liknande ?

j2b 2009-08-09 21:35

inte bästa galan direkt men huvudmatcherna räddade lite, silva är sjuk men vad gjorde forrest egentligen, hade hoppast att han skulle försöka brottas lite iaf, nu blev det mest en perfekt uppvisning för hur man inte skall slåss mot silva

Jense 2009-08-09 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3811881)
inte bästa galan direkt men huvudmatcherna räddade lite, silva är sjuk men vad gjorde forrest egentligen, hade hoppast att han skulle försöka brottas lite iaf, nu blev det mest en perfekt uppvisning för hur man inte skall slåss mot silva

Håller med. Det va nog det sämsta gamet jag sett mot silva. Vill se damien maia mot silva, kan bli intresant

simpan 2009-08-09 22:55

Sjukt bra Silva är när han släpper lös lite! En av dom roligaste matcherna på länge tycker jag :).

Kryss 2009-08-09 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av raQblad (Inlägg 3811643)
Hur han vinner spelar väl ingen roll - mannen är ju byggd för att köra över folk.

Det är väl bara image?

Varför fick han titelfight så snabbt? Måste man inte börja "från botten" så att säga?

Det var btw den andra UFC galan jag såg så det ursäkta väl alla frågor.

Nej, det spelar egentligen ingen roll. Men det är anledningen till att han inte är omtyckt (iallafall min åsikt), han är tråkig helt enkelt.

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 3811671)
Nånting mer är det då, varken bob sapp eller den där asiaten på 4m är ju några mästare. Brock är ju sinnessjukt snabb för sin storlek.

Jag har svårt att jämföra Brock med Hong-man och Sapp, den första är mest lång och den andra orkar knappt en rond :P

Men visst är Brock bättre än båda dem, och det var lite fel av mig att antyda att massan skulle vara såpass avgörande.

Kryss 2009-08-09 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3811881)
inte bästa galan direkt men huvudmatcherna räddade lite, silva är sjuk men vad gjorde forrest egentligen, hade hoppast att han skulle försöka brottas lite iaf, nu blev det mest en perfekt uppvisning för hur man inte skall slåss mot silva

Ja, det känns jävligt underligt att Forrest sluggade så mycket istället för att söka clinch och takedown. Synd att det gick så snabbt som det gjorde, givetvis mycket imponerande gjort av Silva.


Och anledning att han lämnade buren så snabbt ska vara det akuta behovet av läkarvård. Hans käke var ur led och han förlorade hörseln på ena örat...
http://www.examiner.com/x-14354-NY-M...ffins-injuries

krilleh 2009-08-09 23:32

vart kan man se matchen?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)