Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2011-10-09 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5338390)
Bellator 53 var riktigt bra iaf.

Fucking bellator, trodde jag hade sett det men inser nu att det var 52. Ett event i veckan är galet...

Bailah 2011-10-09 22:52

"When you go to the UFC it's not all about 'showtime' kicking or knocking everybody out. Get people down, hold them down and you win fights."
- Pettis

Älskar honom, dagens sanning fan!

Tigerkotten 2011-10-09 23:01

så sjukt att den smällen på Melvin kan ta som den gör dock, inte mycket kraft bakom den alls.

Doctor Snuggles 2011-10-09 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 5338944)
så sjukt att den smällen på Melvin kan ta som den gör dock, inte mycket kraft bakom den alls.

Han sprang in i den och verkade helt överraskad av den dessutom. Uppercutten som bältade Maynard var också rätt lös tror jag.

davve 2011-10-10 00:15

Hahaha, skön intervju med Sonnen.

Extra poäng för gunzen så klart.

krellik 2011-10-10 00:33

Oj fan min gamla vapendragare från MMA Kalmar signad av ONE, lite ballt.

http://mmanytt.se/svenska-fighters/s...kt-med-one-fc/

Sparkar hårt som få andra och hans lås har alltid varit som käften på en isbjörn, lite bättre boxning och kontroll på tävlingsnerverna bara så skulle han kunna göra bra saker där... Kul.

baggard 2011-10-10 04:16

Såg precis Ben Saunders fight från Bellator 53. Ben var en beast! Såg ut att "enjoy himself" ledsen.. kommer fan inte på rätt översättning på svenska

hursomhelst, den där regeln om att greppa motståndarens handske har jag aldrig riktigt greppat (höhö) men höll inte Ben i motståndarens handske när hab avslutade honom med låset? eller var det hans egna? känns väl mer troligt iofs

High1ander 2011-10-10 09:45

Jag gillar verkligen Frankie, han jobbar hårt och rör sig hela tiden. Han ger inte upp.

Maynard klanta sig rejält med att ge upp i andra ronden. Han dominera 1a, sen är det som han bara slutar slåss. Så jävla rätt att han förlora så som han fegade ur.

Pungis 2011-10-10 15:18

När Sonnen spöat Silva tycker jag han ska droppa ner till 170 och klå GSP också ;)

Degpekka 2011-10-10 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 5339290)
Jag gillar verkligen Frankie, han jobbar hårt och rör sig hela tiden. Han ger inte upp.

Maynard klanta sig rejält med att ge upp i andra ronden. Han dominera 1a, sen är det som han bara slutar slåss. Så jävla rätt att han förlora så som han fegade ur.

Fega ur känns lite som fel ord mot någon som går upp igen för att göra upp om bältet... Han brände nog en hel del energi första och hade nog inte så mkt val.

cero 2011-10-10 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 5339290)
Jag gillar verkligen Frankie, han jobbar hårt och rör sig hela tiden. Han ger inte upp.

Maynard klanta sig rejält med att ge upp i andra ronden. Han dominera 1a, sen är det som han bara slutar slåss. Så jävla rätt att han förlora så som han fegade ur.

Det du kallar "slutar slåss" eller "ge upp" är nog att inte vara tillräckligt bra helt enkelt. Maynard fick in en bra smäll i första som gjorde Frankie ganska rejält groggy. Annars var det Frankie som visade sig vara bättre på allt helt enkelt. Fick in bättre och fler slag, stoppade nedtagningarna enkelt.

Var lite så i första matchen också. Bortser man från det slaget i första ronden, så gjorde Frankie bättre ifrån sig enligt mig.


Citat:

Ursprungligen postat av Pungis (Inlägg 5339886)
När Sonnen spöat Silva tycker jag han ska droppa ner till 170 och klå GSP också ;)

Dålig matchup för Chael! Silvas brottning är en svaghet.

Greg 2011-10-10 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av Pungis (Inlägg 5339886)
När Sonnen spöat Silva tycker jag han ska droppa ner till 170 och klå GSP också ;)

Hur hög är du?

delta_mats 2011-10-10 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5340066)
Hur hög är du?

Det är absolut ingen omöjlighet att Sonnen skulle kunna vinna en rematch mot Silva. Sonnen har just den fightingstil som jag tror behövs för att ta honom, dvs ingen tvekan eller daltande utan stänga avståndet direkt och plocka ner Silva på marken och jobba vidare därifrån.

Doctor Snuggles 2011-10-10 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5340131)
Det är absolut ingen omöjlighet att Sonnen skulle kunna vinna en rematch mot Silva. Sonnen har just den fightingstil som jag tror behövs för att ta honom, dvs ingen tvekan eller daltande utan stänga avståndet direkt och plocka ner Silva på marken och jobba vidare därifrån.

Jodå, men nu har Silva slagits mot en bra version av Sonnen en gång redan, och vet vad han behöver göra bättre. Sonnen har däremot inte slagits mot den bästa versionen av Silva då skadan påverkade Silva märkbart.
Nu är Florian inte Sonnen, men Aldo visade prov på mycket bra fotarbete mot någon som försöker brottogramma en. Kan vara den nya, väldigt dekorerade, brottningstränaren som blackhouse har. Sannolikt kommer alltså Silva vara än bättre rustad, och om dessutom i normal form så kommer det bli svårt för Sonnen.

dared 2011-10-10 17:51

Tror mer det var påståendet att Sonnen skulle klara 170lbs. Han har ju en rejäl frame.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)