Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Ajin 2010-02-24 19:25

Fan alltså. Velasquez verkar vara grymt bra (än så länge), han har vunnit i princip alla sina matcher i utklassningsnivå - men ändå så har jag så jävla svårt för honom.
Detsamma gäller för GSP. En grym fighter utan några egentliga svagheter, han dominerar sin viktklass men ändå så tycker jag inte om honom.. Är det någon som känner detsamma?

Kan bero på att jag är oldschool och fortfarande hoppas på att killar som W.Silva ska göra major comeback och kick some ass, vale tudo style. :(

Kwon 2010-02-24 19:29

Vad är det du inte gillar med Cain och GSP?

Jag bryr mig inte om hur de är privat, jag bryr mig bara om ring/bur-aktivitet.

Jag bryr mig inte speciellt mkt om Cain hänger med gäng privat eller om GSP slår för det andra laget privat, enbart hur de agerar i fight.

Bägge är duktiga.

Christyle 2010-02-24 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4195678)
Fan alltså. Velasquez verkar vara grymt bra (än så länge), han har vunnit i princip alla sina matcher i utklassningsnivå - men ändå så har jag så jävla svårt för honom.
Detsamma gäller för GSP. En grym fighter utan några egentliga svagheter, han dominerar sin viktklass men ändå så tycker jag inte om honom.. Är det någon som känner detsamma?

Kan bero på att jag är oldschool och fortfarande hoppas på att killar som W.Silva ska göra major comeback och kick some ass, vale tudo style. :(

det är ganska vanligt t.e.x. jag gillar inte Rashad evans eller Dan Hardy

ManuelIT 2010-02-24 19:47

GSP är ju smått charmig, en bra sportsman och (relativt) trevlig! Hur kan man ogilla honom? :D

Kwon 2010-02-24 20:02

Tror detta är skälet till varför Ajin inte gillar GSP


Not Impressed

Pdaddy 2010-02-24 20:09

haha wtf

Kabuto 2010-02-24 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4195575)
Andersson är alldeles för bra på marken för att bli dominerad. Han skulle bara i värsta fall göra en bodylock med sina spindelben och helt blockera GSP:s begränsade markrepertoar. GSP skulle dessutom riskera en submission då silva är rätt grym på dessa å. Detta är förutsatt att han skulle få ner honom på marken särskilt ofta.

Du har sett GSP vs Penn? Visst det är lite ombytta roller gällande viktklasserna i en eventuell match mellan Andersson och GSP. Men en jäkla atlet med bra brottning kan vara jobbigt även för någon som är galen i BJJ. Svårt att säga hur det skulle gå..

Doctor Snuggles 2010-02-24 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4195845)
Du har sett GSP vs Penn? Visst det är lite ombytta roller gällande viktklasserna i en eventuell match mellan Andersson och GSP. Men en jäkla atlet med bra brottning kan vara jobbigt även för någon som är galen i BJJ. Svårt att säga hur det skulle gå..

Japp, men Silva är snäppet vassare än Penn; mer flexibel och bättre (bäst?) på att läsa motståndaren. Penn är faktiskt rätt onyanserad trots sin grymma BJJ och boxning. Silva är också grym på thai som har visat sig vara effektivt på wrestlers som han mött tidigare (franklin t.ex).
Jag tror GSP skulle få svårt att låsa upp Silva mot buren och/eller ta ner honom i vilket fall, men det vore helt klart en intressant match. Det är omöjligt att säga med fighters av den kalibern, vilket är just vad som gör det intressant.

Kwon 2010-02-25 16:05

Crocop VS Perra
http://www.shrani.si/f/2O/Oh/1hmKLJoS/hook-gr-500-1.gif
http://www.shrani.si/f/1z/6v/2LQU6g58/bbb.gif
http://www.shrani.si/f/3D/2s/3luA9Yg...w-slow-500.gif
http://www.shrani.si/f/1c/dy/10wRBQRq/hammer-3.gif
http://www.shrani.si/f/18/Wt/ZuKbK1w/500-44.gif

schmecker 2010-02-25 16:25

cro cop har ju gått ut och sagt att han tog det lugnt med perra och inte hade hjärta att gör illa honom, men oj vad han såg plattfotad och lånsgsam ut...
http://www.cagepotato.com/cro-cop-sa...anthony-perosh

man blir lite lessen på ögat när alla gamla pridehjältar ser ut som dinosaurier

kaer 2010-02-25 16:38

Ifrån schmeckers länk:

Buffer Two-Step +79
Finally, a dance craze that awkward white dudes can get in on. The suit may say, ‘All business,’ but the moves say, ‘Can I buy you ladies a drink, and maybe breakfast?’

http://www.cagepotato.com/gif-day-buffer-two-step

Sjukt kul =)

Kwon 2010-02-25 16:43

Hade den på förra sidan kaer :)
http://i50.tinypic.com/2lvz414.gifhttp://i50.tinypic.com/2lvz414.gifhttp://i50.tinypic.com/2lvz414.gif

Ajin 2010-02-25 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4195687)
Vad är det du inte gillar med Cain och GSP?

Jag bryr mig inte om hur de är privat, jag bryr mig bara om ring/bur-aktivitet.

Jag bryr mig inte speciellt mkt om Cain hänger med gäng privat eller om GSP slår för det andra laget privat, enbart hur de agerar i fight.

Bägge är duktiga.

Det var ju inte precis det jag sa. Även fast att båda är extremt duktiga (vilket jag skrev) och oavsett vad de har för sig i fritiden så är det något som stör mig på de.

Särskilt GSP som verkar vara en så otroligt ödmjuk och skön kille och som verkligen inte ger en den minsta luckan att hata honom. Jag blir irriterad så fort han dyker upp på skärmen. Men jag kan inte sätta fingret på vad det är ...

Ajin 2010-02-25 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4197543)
cro cop har ju gått ut och sagt att han tog det lugnt med perra och inte hade hjärta att gör illa honom, men oj vad han såg plattfotad och lånsgsam ut...
http://www.cagepotato.com/cro-cop-sa...anthony-perosh

man blir lite lessen på ögat när alla gamla pridehjältar ser ut som dinosaurier

Crocop har alltid haft den stilen. Han är inte den som hoppar runt på tårna och leker roy jones jr, han går emot dig och vill sparka huvudet av dig. (Men jag håller definitivt med att han har en lång väg att gå innan han visar samma form han visade i Pride).

Doctor Snuggles 2010-02-25 16:58

Bedömer man inte fighters lite ojämt om man talar om "samma form"? Sporten har ju utvecklats enormt, och fortsätter att utvecklas, så det krävs en annan kaliber numer att mangla sig igenom motståndet.

Doctor Snuggles 2010-02-25 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4197591)
Det var ju inte precis det jag sa. Även fast att båda är extremt duktiga (vilket jag skrev) och oavsett vad de har för sig i fritiden så är det något som stör mig på de.

Särskilt GSP som verkar vara en så otroligt ödmjuk och skön kille och som verkligen inte ger en den minsta luckan att hata honom. Jag blir irriterad så fort han dyker upp på skärmen. Men jag kan inte sätta fingret på vad det är ...

Jag håller med om GSP. Gillar för det första inte hans fightingstil för fem öre *gäsp*. Sen har han ngn slags besserwisseraktig översittarstil, trots sin ödmjukhet.

schmecker 2010-02-25 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4197629)
Bedömer man inte fighters lite ojämt om man talar om "samma form"? Sporten har ju utvecklats enormt, och fortsätter att utvecklas, så det krävs en annan kaliber numer att mangla sig igenom motståndet.

absolut sporten har ju utvecklats mycket, ingen av de gamla fighters vi såg i 110 har utvecklat sig nämnvärt. wanderlei, cro cop och nog är precis samma fighters bara äldre, tröttare och långsammare.

mr ruhl 2010-02-25 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4195392)
Okej så jag har sett på andra forum om folk som snackar om en match mellan GSP och A.Silva.

Många säger att GSP skulle dominera Anderson genom sin wrestling och andra säger att Anderson skulle enkelt kunna undvika GSP's nedtagningar.

Jag säger själv att Anderson skulle enkelt kunna hålla distans från GSP och inte visa särskilt mycket respekt då han gillar och dansa och är allmänt grym.

Jag tror lätt på Anderson...

tror GSP skulle ta ner anderson gång efter gång, bj penn har ju riktigt bra takedown defence men åkte ner gång efter gång av GSP..ja hur som helst så skulle det vara en jävligt intressant match:thumbup:

eternallord 2010-02-25 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 4197955)
tror GSP skulle ta ner anderson gång efter gång, bj penn har ju riktigt bra takedown defence

BJ Penn är en lightweight/welterweight, Anderson är en Middleweight/Light Heavyweight, du tror inte dessa fysiska förutsättningar kan komma att spela in något?

Jag tror inte GSP skulle ha en chans mot Anderson Silva om jag ska vara ärlig.

Doctor Snuggles 2010-02-25 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 4197955)
tror GSP skulle ta ner anderson gång efter gång, bj penn har ju riktigt bra takedown defence men åkte ner gång efter gång av GSP..ja hur som helst så skulle det vara en jävligt intressant match:thumbup:

Nope. Silva's standup, både när det gäller defence, attack och först och främst adaptabilitet, är i en annan liga. Varför tog inte franklin ner silva gång efter gång, eller henderson? Är de så mycket sämre än GSP? (Henderson tog visserligen ner Silva då han var oförsiktig, men inte gång på gång, och han klarade inte av silvas BJJ)

schmecker 2010-02-25 19:51

problemet för st. pierre är ju att han är lite kort i rocken jämfört med silva, silva har rejält övertag i räckvidd. silva har blivit nedplockad av både henderson och lutter så är inte bara möjligt utan ganska sannolikt att st. pierre med kanske bästa nedtagningarna i dagens mma kan ta ner honom, om han sen kan göra nåt med honom på backen är ju en annan femma.

mr ruhl 2010-02-25 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4197973)
BJ Penn är en lightweight/welterweight, Anderson är en Middleweight/Light Heavyweight, du tror inte dessa fysiska förutsättningar kan komma att spela in något?

Jag tror inte GSP skulle ha en chans mot Anderson Silva om jag ska vara ärlig.

klart det spelar in, men poängen är att GSP är riktigt bra på takedowns..

men vad bra att du är ärlig;) och jag ska väl försöka vara lika ärlig och säga att jag hade satt mina stålar på GSP

Doctor Snuggles 2010-02-25 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4197999)
problemet för st. pierre är ju att han är lite kort i rocken jämfört med silva, silva har rejält övertag i räckvidd. silva har blivit nedplockad av både henderson och lutter så är inte bara möjligt utan ganska sannolikt att st. pierre med kanske bästa nedtagningarna i dagens mma kan ta ner honom, om han sen kan göra nåt med honom på backen är ju en annan femma.

Ja, men tänk på att Silva skulle vara väl medveten om det och anpassa sin stil. Thaiknän har ju för övrigt visat sig vara mycket effektivt mot wrestlers, och då silva kanske har de pricksäkraste knäna jag sett så...

schmecker 2010-02-25 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198023)
Ja, men tänk på att Silva skulle vara väl medveten om det och anpassa sin stil. Thaiknän har ju för övrigt visat sig vara mycket effektivt mot wrestlers, och då silva kanske har de pricksäkraste knäna jag sett så...

absolut, onekligen grymt intresssant match rent stilistiskt. st pierre är ju inte den som tjurrusar telegraferade takedowns utan är väl en mästare på tima dem, visade han ju exemplariskt mot alves.

delta_mats 2010-02-25 20:11

Det är svårare att ta ner en längre motståndare än en kortare. Där har Silva fördel jämfört med Penn. GSP kan egentligen bara avgöra på ground and pound, vilket han är väldigt bra på iof. Silva å andra sidan kan avsluta stående, med ground and pound eller submission. Jag tror Silva skulle ta GSP ganska komfortabelt.

Kwon 2010-02-25 20:20

Silva tar det NP!

Den här e dock alltid lika rolig! :D


Doctor Snuggles 2010-02-25 20:21

Hade han inte problem med just den vänsta hälen innan fighten också?
Har för mig jag läst det, men vet inte om det stämmer.

EDIT: Andra vänster.

eternallord 2010-02-25 20:22

Anderson Silva har den här skrämselfaktorn som bara en handfull fighters på planeten besitter. Han besitter ett sånt vansinnigt arv att man märker på alla hans motståndare hur "out of character" de blir när de går in i ringen med honom. Finns en hel drös med fighters han mött där jag tänkt "nu jävlar får han sig en match", men varje gång har jag blivit förvånad och besviken över hur lite de har att sätta emot. De verkar bli så påverkade och går rakt in i hans stil så det blir a walk in the park varje gång i stort sett. Märkligt... Fedor verkar ha samma effekt på alla han möter.

delta_mats 2010-02-25 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4198115)
Anderson Silva har den här skrämselfaktorn som bara en handfull fighters på planeten besitter. Han besitter ett sånt vansinnigt arv att man märker på alla hans motståndare hur "out of character" de blir när de går in i ringen med honom. Finns en hel drös med fighters han mött där jag tänkt "nu jävlar får han sig en match", men varje gång har jag blivit förvånad och besviken över hur lite de har att sätta emot. De verkar bli så påverkade och går rakt in i hans stil så det blir a walk in the park varje gång i stort sett. Märkligt... Fedor verkar ha samma effekt på alla han möter.

Silva har sån fruktansvärd timing så det är skrämmande, man kan nästan tro att han är tankeläsare, vilket han i princip är då han är riktigt grym på att läsa sina motståndare. Detta i kombination kan helt ta udden av vilken motståndare som helst och få en duktig fighter att se ut som en nybörjare.

Doctor Snuggles 2010-02-25 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4198115)
Anderson Silva har den här skrämselfaktorn som bara en handfull fighters på planeten besitter. Han besitter ett sånt vansinnigt arv att man märker på alla hans motståndare hur "out of character" de blir när de går in i ringen med honom. Finns en hel drös med fighters han mött där jag tänkt "nu jävlar får han sig en match", men varje gång har jag blivit förvånad och besviken över hur lite de har att sätta emot. De verkar bli så påverkade och går rakt in i hans stil så det blir a walk in the park varje gång i stort sett. Märkligt... Fedor verkar ha samma effekt på alla han möter.

Det ligger nog lite i det. Fast så mycket är inövat och sitter i ryggmärgen så det gäller nog bara i viss utsträckning. Resten är bara att han är så sjukt mycket bättre tekniskt så de vet inte vad de ska göra och ser bara klumpiga ut. Kolla bara hur han t.ex. dominerade Henderson, en olympisk brottare, på marken i andra ronden. Och Henderson verkade inte lida av rampfeber heller om man ser på att han vann första ronden efter sin nedtagning.

sz0 2010-02-25 20:32

Fighten med travis luther borde has i åtanke när man diskuterar silva mot sonnen/maia/gsp. Nu har väl även silva utvecklats sedan dess och ja de kom till marken efter ett hoppknä men ej desto mindre borde Anderson blivit ambarad i den fighten. Egentligen är Anderson inte lika komplett som gsp eller fedor, men det är just det faktum som gör honom ytterligare fantastisk. Att dominera när man är bäst på allt är en sak, att han totaldominerar med hål i gamet är tuffare på nått vis.

Sry för walloftext.

Tonto 2010-02-25 20:39

Tacka Chute Boxe för Andersons timing, sparrar man 100% mot väldigt bra fighters, väldigt ofta istället för att endast gå 100% på match så adaptar man sig väl till farten och blir "fartblind".

Doctor Snuggles 2010-02-25 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 4198145)
Fighten med travis luther borde has i åtanke när man diskuterar silva mot sonnen/maia/gsp. Nu har väl även silva utvecklats sedan dess och ja de kom till marken efter ett hoppknä men ej desto mindre borde Anderson blivit ambarad i den fighten. Egentligen är Anderson inte lika komplett som gsp eller fedor, men det är just det faktum som gör honom ytterligare fantastisk. Att dominera när man är bäst på allt är en sak, att han totaldominerar med hål i gamet är tuffare på nått vis.

Sry för walloftext.

Var i matchen åker han nästan på en armbar? Jag minns bara den gruvliga gnpn han åker på precis innan han lyckas gynekologa sig ut ur positionen.

Doctor Snuggles 2010-02-25 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4198170)
Tacka Chute Boxe för Andersons timing, sparrar man 100% mot väldigt bra fighters, väldigt ofta istället för att endast gå 100% på match så adaptar man sig väl till farten och blir "fartblind".

Han tränar ju också med en gummiboll, a la Ali, för att bättra på reflexerna. Jag tror helt enkelt hans hjärna "hinner" uppfatta mer än vanliga fighters.
Jag tror för övrigt att just reflexträning, och träna sig på att kunna läsa timing o dyl är grovt underskattat som träningsform. Eller vad tror ni som faktiskt tränar mma?

Kwon 2010-02-25 20:45

Jag är hursomhelst mkt glad av att se ett sådant MMA-intresse från Dr Snuggis :)

Det trodde jag inte 2004! (att snuggan skulle vara intresserad)

Doctor Snuggles 2010-02-25 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4198188)
Jag är hursomhelst mkt glad av att se ett sådant MMA-intresse från Dr Snuggis :)

Det trodde jag inte 2004! (att snuggan skulle vara intresserad)

Haha, varför inte? Fan, sjukt... 6 år sen.

Kabuto 2010-02-25 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198178)
Jag tror för övrigt att just reflexträning, och träna sig på att kunna läsa timing o dyl är grovt underskattat som träningsform. Eller vad tror ni som faktiskt tränar mma?

Låter precis som sparring..

Doctor Snuggles 2010-02-25 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4198240)
Låter precis som sparring..

Nej, det är inte riktigt det jag menar. Sparring har för många komponenter för att man skall kunna träna ngn enstaka av dem, som t.ex. ens reflexer, supereffektivt.

Ajin 2010-02-25 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198133)
Det ligger nog lite i det. Fast så mycket är inövat och sitter i ryggmärgen så det gäller nog bara i viss utsträckning. Resten är bara att han är så sjukt mycket bättre tekniskt så de vet inte vad de ska göra och ser bara klumpiga ut. Kolla bara hur han t.ex. dominerade Henderson, en olympisk brottare, på marken i andra ronden. Och Henderson verkade inte lida av rampfeber heller om man ser på att han vann första ronden efter sin nedtagning.

Henderson? Kompis, såg du vad han gjorde med F.Griffin? Jag trodde att om det fanns någon där ute som skulle kunna ge Anderson en match så vore det Griffin, han har otroligt mycket kämparglöd, han har bra legkicks, är väldigt all round och ett hjärta av stål.

Anderson gjorde narr av honom, så mycket att griffin sprang ut ur buren när matchen var över. Han gav upp i princip..
Ja, A.Silva är en mästerlig mästare.

Doctor Snuggles 2010-02-25 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4198329)
Henderson? Kompis, såg du vad han gjorde med F.Griffin? Jag trodde att om det fanns någon där ute som skulle kunna ge Anderson en match så vore det Griffin, han har otroligt mycket kämparglöd, han har bra legkicks, är väldigt all round och ett hjärta av stål.

Anderson gjorde narr av honom, så mycket att griffin sprang ut ur buren när matchen var över. Han gav upp i princip..
Ja, A.Silva är en mästerlig mästare.

Ja, det var en utklassning, men Forrest är inte så mycket mer än just bara kämpaglöd, för att vara ärlig. Han har stora hål i de flesta av sina tekniker. (Jag tror han "valdes" för att han vågar chansa och stå och brawla, Silva hade ju fått kritik innan att han är för tråkig så Dana ville säkert ge fansen valuta för pengarna.) Jag gav ett exempel på en bra brottare, som GSP också är.

Ajin 2010-02-25 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198178)
Han tränar ju också med en gummiboll, a la Ali, för att bättra på reflexerna. Jag tror helt enkelt hans hjärna "hinner" uppfatta mer än vanliga fighters.
Jag tror för övrigt att just reflexträning, och träna sig på att kunna läsa timing o dyl är grovt underskattat som träningsform. Eller vad tror ni som faktiskt tränar mma?

Reflexträning och att lära sig läsa timing är två helt enskilda saker (i alla fall hur vi tränar). Jag har gjort detta i ett par år och ur personliga erfarenheter brukar reflexträning basera på att bygga upp en kontrast mellan extrem utmattning/förvirring och finlirsövningar (t.ex. köra vanliga kullerbyttor i 20min och sen ha tränaren jabba mot en).

Läsa timing är (som Kabuto redan nämnt) faktiskt bara sparring. Man vill gärna tro att man kastar in fightern i ett rum med gummibollar och sen ska han undvika bollarna med ögonen bundna, men inget ger en timing och känsla som riktig sparring.

Jag tror helt enkelt att A.Silva föddes för detta, liksom Zidane föddes för Fotboll och Shaq för Basket. Sen så tränar han också en del ;)

Kwon 2010-02-25 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198210)
Haha, varför inte? Fan, sjukt... 6 år sen.

Nu minns jag inte direkt vad dina intressen var på forumet 2004, men du kändes inte speciellt MMA-intresserad iaf! :)

Doctor Snuggles 2010-02-25 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4198369)
Reflexträning och att lära sig läsa timing är två helt enskilda saker (i alla fall hur vi tränar). Jag har gjort detta i ett par år och ur personliga erfarenheter brukar reflexträning basera på att bygga upp en kontrast mellan extrem utmattning/förvirring och finlirsövningar (t.ex. köra vanliga kullerbyttor i 20min och sen ha tränaren jabba mot en).

Läsa timing är (som Kabuto redan nämnt) faktiskt bara sparring. Man vill gärna tro att man kastar in fightern i ett rum med gummibollar och sen ska han undvika bollarna med ögonen bundna, men inget ger en timing och känsla som riktig sparring.

Jag tror helt enkelt att A.Silva föddes för detta, liksom Zidane föddes för Fotboll och Shaq för Basket. Sen så tränar han också en del ;)

Ja, jag menade förstås inte att timing och reflexer är samma sak.
Jag tror att saker som "föddes för det" har att göra med att han kan få ut mer av vanlig träning, och att många skulle kunna nyttja av annan träning som "smörjer" neuronerna till att signalera fortare. Men det är klart, gener spelar en enormt stor roll. Silva tränar ju dock med att en tränare/polare slänger en gummiboll på honom, så frågan är hur mycket det ger. ;)

Jag tror att läsa timing är mer än sparring, man måste nog anstränga sig (om detta inte sker naturligt) att känna av hur motståndaren rör sig o dyl, kanske studera många olika fighters matcher osv. Det är högst möjligt att det bara kommer naturligt för Silva.

Doctor Snuggles 2010-02-25 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4198372)
Nu minns jag inte direkt vad dina intressen var på forumet 2004, men du kändes inte speciellt MMA-intresserad iaf! :)

Jag var faktiskt mer K-1 intresserad (nåja, såg nån eurosport gala då och då). MMA kändes för mycket kramande på mattan. Men sen började man fatta tekniker och sögs in. På toppen av det har ju mma utvecklats enormt och är inte så mycket dirty boxing och tafflig positionswrestling längre, som mellanperioden i UFC kändes att vara iaf.

eternallord 2010-02-25 21:55

Framförallt tycker jag det ska bli intressant att se vad som händer med MMA när den första generationen av renodlade MMA-fighters börjar dyka upp. Just nu är vi fortfarande i stadiet att MMA är såpass nytt att i stort sett alla fighters har en bakgrund i något annat (wrestling, thai, BJJ etc) och gick över till MMA när det började populariseras.

Doctor Snuggles 2010-02-25 22:01

Det finns ju en till aspekt; den att atleter från andra sporter går över, iom att det blir större och man kan tjäna duktiga pengar. Influxen från amerikansk fotboll blir ju bara större och större t.ex.
F.ö. så känns det ibland som mma går mer emot boxning igen (lite modifierad för att passa mindre handskar), iom att fler och fler lär sig bra takedown defence a ala Lidell. Den var ju nästan all about BBJ och wrestling ett bra tag.

Tonto 2010-02-25 22:17

@^^ Ditt inlägg fick man att tänka på vad för del av gamet som är absolut viktigast.

Jag skulle precis som Joe Rogan sätta Boxning och wrestling först, Personer som BJ Penn och Cain Velasquez är bra exempel. Sparkar gör dig sårbar för nedtagningar, så Muay Thai försvinner. BJJn är väldigt bra men det känns som wrestlingen är effektivare just nu, speciellt om personen i fråga har en bra GnP så blire M0S. Det är självklart mer invecklat än så simpelt som jag beskriver det men ni får iaf en aning om vad jag menar, right?

Doctor Snuggles 2010-02-25 22:38

I stort. Sparkar och knän är lite tvetydiga dock. Samtidigt som man blir mer sårbar för takedowns, så är de ett bra vapen mot just takedowns. Ett välriktat knä mot en single-leg attempt kan avgöra matchen. Lowkicks kan trötta ut motståndarens ben så han inte kan explodera in i takedowns.
High-kicks kan funka som ett överraskningsmoment, särskilt långt in i matchen, men generellt sätt är det bäst att undvika dem, ja.
En del av gamet som fortfarande känns som den kan utvecklas är typ stående judo/sambo tripningar och höftkast. Väldigt få använder detta (det är förstås svårt utan en gi), men när det görs rätt så är det mycket effektivt.

dared 2010-02-25 22:51

Skulle inte gå så långt som att säga att Muay Thai försvinner. Finns absolut utrymme för knän, sparkar och clinch i MMA.

Visst gör vissa tekniker att en blir mer sårbar för nedtagningar, men det är långt ifrån alla fighter där motståndaren ens VILL ta ned den andra. Om någon exempelvis har riktigt bra BJJ eller Wrässling (finns väldigt många) så ser jag absolut fördelar med Muay Thai framför bara boxning i många fall.

Men sure de som lägger alla sina ägg i Muay Thai-korgen kommer onekligen få det svårt mot grapplers. Å andra sidan kommer man inte långt med bara boxning heller.

Doctor Snuggles 2010-02-25 23:34

Jag tror du missar poängen lite. Vissa tekniker nullifierar andra på det stora hela. T.ex. så funkar boxning så bra nu därför att folk är mer välrundade och de flesta har ett bra försvar, och groundgame. BJJ är inte heller lika farligt längre då bra wrestling och grundläggande kunskap om BJJ-försvar räcker långt i att få en effektiv GNP.
Detta är förstås generaliserat; det finns alltid individuella skillnader i skicklighet.
Som jag också sade är thaiknän effektiva mot takedownrusher t.ex., och i thaiclinch, men det har också lett till att färre personer gör sådana galna nedtagningar numer.
Det börjar gå mer åt judohållet tror jag.

eternallord 2010-02-25 23:38

de standardiserade MMA-reglerna är dock minst sagt trasiga. Att inte få knäa i huvudet på marken är sjukt korkat, och ger brottare en enorm fördel. Extremt ofta dyker brottare efter double leg takedowns och hamnar i ett sorts guillotine-liknande läge där försvararen egentligen borde regna ner knän i skallen för att straffa utövaren för sitt klena takedown-försök, men reglerna förhindrar detta, helt ologiskt och snedvrider sporten totalt.

Även 12-to-6-armbågar borde nog vara tillåtna.

sz0 2010-02-25 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4198659)
Om någon exempelvis har riktigt bra BJJ eller Wrässling (finns väldigt många) så ser jag absolut fördelar med Muay Thai framför bara boxning i många fall.

Här har du det, när någon är bra på allt behöver han inte oroa sig för att få sin svaghet exponerad och kan enbart bry sig om att göra vad han vill.
Inte tänka på att han måste se till så att motståndaren tvingar honom att göra något han är rädd för, detta är vad vi kommer se tror jag.

Doctor Snuggles 2010-02-25 23:43

Nja, skulle reglerna se ut mer som the good ole days så skulle knappast mma blivit så stort som det är idag.
Sedan så måste ju man göra en avvägning vad gäller risker för atleternas hälsa.
Men visst kan jag hålla med om att benkramandet är fjantigt. Även om det känns som det inte sker så ofta idag; motståndaren kan oftast utnyttja det till att få dominant position i gnp:n.
Förut så såg man ju flertalet matcher där antingen motståndaren dök efter ena hälen eller helt sonika bara lade sig på rygg, och den andra stod o sparkade på låren ett tag.

Doctor Snuggles 2010-02-25 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 4198777)
Här har du det, när någon är bra på allt behöver han inte oroa sig för att få sin svaghet exponerad och kan enbart bry sig om att göra vad han vill.
Inte tänka på att han måste se till så att motståndaren tvingar honom att göra något han är rädd för, detta är vad vi kommer se tror jag.

Vad händer om alla kommer vara lika bra på allt då? Tänk 2 fighters med ungefär lika bra skillz i allt; hur kommer den matchen att se ut?

eternallord 2010-02-25 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198782)
Nja, skulle reglerna se ut mer som the good ole days så skulle knappast mma blivit så stort som det är idag.
Sedan så måste ju man göra en avvägning vad gäller risker för atleternas hälsa.
Men visst kan jag hålla med om att benkramandet är fjantigt. Även om det känns som det inte sker så ofta idag; motståndaren kan oftast utnyttja det till att få dominant position i gnp:n.

Det finns en massa regler jag kan håller med, alla självklara grejer som groin strikes med mera och även heel stomps och dylika extrema attacker kan jag se viss motivering att ta bort. Men just knä mot huvudet stagnerar hela systemet och ger fel sorts fighters en orättvis fördel. Man ska inte ha "rätt" att fightas oansvarigt, man ska inte dyka in efter tramsiga desperata double leg takedowns om man inte kan få dom, så enkelt är det.

Vad gäller 6-12-armbågarna är det mest för att det blir sån satans kontrovers hela tiden, det är ibland en extremt svår distinktion att göra, och om man nu tex lyckas mounta någon, ska man inte få utnyttja det då? Personen får väl tappa ut i god tid då helt enkelt.

Doctor Snuggles 2010-02-26 00:05

Hmm, well tydligen är själva slaget just i toppen av hjässan rätt farligt. Exakt varför vet jag inte. McArthy säger:

"“You have all these different organizations, and you have all these people with what they want to be able to do, so it’s tough to get people to agree on things. Finally, one of the things that was brought up is in one of the fights a fighter took another guy’s back and tried to sink in a choke. He couldn’t sink in the choke, so he started taking his hand and bringing it up and elbowing to the back of the guy’s head and neck.

“The doctor from New Jersey had a conniption about it. He said I will never ever pass something that allows that type of strike. That could be life threatening, and he started going into his thing, and so the one elbow they took out was that elbow, that type of position. The way that they wrote it up, you could interpret it a ton of ways, but the true position they were talking about was the hand coming up to twelve o’clock to six o’clock.”

Jag tycker dock att armbågar borde tas bort helt, men bara pga att det enda dom oftast är bra för är att öppna ett cut så att matchen blåses av för tidigt.
När det gäller knän är det väl för att man inte kan försvara huvudet, samt att det är en risk för en 12-6 liknande träff på toppen av hjässan.

eternallord 2010-02-26 00:08

men det är inte alls den sortens attack jag pratar om. Det du citerade där berörde attacker mot bakhuvudet, och självklart ska attacker mot bakhuvudet fortfarande vara förbjudet, det är direkt livsfarligt. Men 6-to-12 armbågen mot ansiktet på en grounded opponent förbjöds efter att officials på kommissionen hade sett en film när någon snubbe pajade isblock med den attacken. Pinsamt

Doctor Snuggles 2010-02-26 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4198835)
men det är inte alls den sortens attack jag pratar om. Det du citerade där berörde attacker mot bakhuvudet, och självklart ska attacker mot bakhuvudet fortfarande vara förbjudet, det är direkt livsfarligt. Men 6-to-12 armbågen mot ansiktet på en grounded opponent förbjöds efter att officials på kommissionen hade sett en film när någon snubbe pajade isblock med den attacken. Pinsamt

Enligt citatet ovan så skrevs reglerna luddigt, så alla sådana attacker vart förbjudna. Vart har du läst om isblocket?

eternallord 2010-02-26 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198842)
Enligt citatet ovan så skrevs reglerna luddigt, så alla sådana attacker vart förbjudna. Vart har du läst om isblocket?

Ska försöka leta upp när Rogan pratar om det, han har gjort det en drös gånger.



För övrigt borde du tagit med hela Big Johns citat:

"What rules do you think they should consider taking out, assuming they were open to that?

The downward elbow strike is something that some people think is really damaging. But you’re able to hit with every other kind of elbow strike. They really put that in because when it happened in a fight it was someone using it to hit the back of the head or neck area. But that’s already covered. You can’t hit that area anyway now. The actual downward elbow itself is, in my opinion, not any more dangerous than any other elbow."

Doctor Snuggles 2010-02-26 00:30

Jag kan dock tänka mig att det finns en större risk för att krossa ögat med en armbåge rakt ner mot en liggande motståndare.

eternallord 2010-02-26 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198862)
Jag kan dock tänka mig att det finns en större risk för att krossa ögat med en armbåge rakt ner mot en liggande motståndare.

Japp, det är nog den enda anledningen jag kan se som talar för förbudet. But then again, har vi någonsin hört talas om det hända ens, även innan reglerna infördes, och i organisationer som inte har reglerna?


Här är en läkares take on it, som även poängterar Rogans uttalande:

"This past weekend at The Ultimate Fighter 10 Finale, Jon Jones was cruising to a co-main-event victory before he caught opponent Matt Hamill with illegal elbow strikes.

The blows resulted in Jones suffering his first career loss – via disqualification – and shined a light on the concept of illegal "12-to-6" elbow strikes.

In his latest "Ask the Doc" installment, Dr. Johnny Benjamin weighs in on the topic and gives a surprising recommendation on how to simplify the referees' job and improve fighter safety all at the time.

* * * *

What are the biggest risks of 12-to-6 elbows, and do you believe they should be illegal in mixed martial arts competitions? – Blaize Richardson

This has become a very popular question after the destruction of Matt Hamill by Jon "Bones" Jones during the The Ultimate Finale 10 Finale. It's a shame that Bones was disqualified for illegal blows because prior to that, the outcome of the fight was no longer in question.

I also heard Joe Rogan comment that 12-to-6 elbows were banned for non-medical reasons. He went on to say that the ban was developed when one of the original architects of the modern rules for MMA witnessed a demonstration by a martial artist breaking blocks of ice with elbow strikes.

I have no way to check the accuracy of this statement, but I also have no reason to doubt it. Rogan is a very knowledgeable and credible source.

That being said, an elbow strike delivered by a grounded fighter from a 12-o'clock position is not significantly more or less dangerous than a blow delivered from an 11-o'clock position. Furthermore, with mounted fighters intelligently defending themselves by squirming, switching hips, covering up, etc., it is an extremely difficult rule to enforce properly . I emphasize the phrase intelligently defending because if a fighter is unable to do so, as per the rules, the fight should be halted.

The theoretical concern from a medical viewpoint is the blow pinning the head to the ground, and therefore, not allowing the body/neck to effectively dissipate the force.

I believe that all elbows to legal areas of the head of a grounded opponent should be considered legal. It could then be more uniformly enforced by the referee. The ref would consider if the area of the strike was legal (not back of the head, etc.), if the recipient is intelligently defending himself, and whether the recipient sustained too much damage to allow the fight to continue.

When you think about it, that is a lot for the ref to process in the heat of battle. Relieving the burden of requiring the ref to assess the angle of contact in a fast-paced and fluid situation creates greater consistency in enforcement and ultimately better fighter safety."

sz0 2010-02-26 02:08

Saken är att dom armbågarna inte egentligen förändrar så mycket, någon gång råkar någon armbåga fel men det är inte ofta.
Knäa på marken däremot gör en stor skillnad i north/south eller om nån är i turtle eller man reser sig slarvigt. Men säg mig när man måste göra dom armbågarna istället för att bara slå eller göra andra armbågar? hur det skulle göra sporten mer intressant/dynamisk?

Är det orimligt att faktiskt göra hål på ett skallben med armbågen ? Eftersom trycket blir mycket större(ett slag kan ge skallfraktur, tänk sedan samma kraft koncentrerat på en yta 1/10 så stor) och armbågen rimligtvis är ungefär lika hård som skallen. Vidare kommer ju något spetsigare att kunna tränga djupare genom kroppsvävnaden innan den stannar.

krellik 2010-02-26 03:02

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 4198913)
Saken är att dom armbågarna inte egentligen förändrar så mycket, någon gång råkar någon armbåga fel men det är inte ofta.
Knäa på marken däremot gör en stor skillnad i north/south eller om nån är i turtle eller man reser sig slarvigt. Men säg mig när man måste göra dom armbågarna istället för att bara slå eller göra andra armbågar? hur det skulle göra sporten mer intressant/dynamisk?

En fånig regel mindre är en fånig regel mindre. Det är inte som att det skulle revolutionera sporten men vi slipper kanske framtida fånigheter som Bones Hamill.

Det fyller inte så stor poäng att jämföra med knän mot north south på marken, armbågar är tillåtna mot lagliga områden, att införa 12 till 6 bågar är en ganska liten sak att ändra i reglerna och lättare att övertyga athletic commisions om.

Att införa knän mot north south vore absolut bra för dynamiken i fightingen, samtidigt är det ett steg in mot att tillåta knän mot huvudet på marken överhuvudtaget, detta lär inte vara lätt att övertyga athletic comissions om. Tyvärr.

krellik 2010-02-26 03:08

Ni skrev om hur sporten förändras och går mot boxning. Själv tror jag att det går i cykler och kommer fortsätta att göra det.

De flesta drar fortfarande lås som de gör i bjj lokalen, relativt försiktigt för att ge den andra en chans att klappa (i regel). Jag tror efterhand att det kommer bli mer vanligt att man crankar låsen utan att ge chans för klapp och att det kommer leda till mer aggresiva markfighters och att submissions kommer tillbaka i högre grad. Kolla bara på Aoki han har redan börjat, han drar det mesta aggresivt för att bryta saker. Tänk när något stort atletiskt monster med skills på marken börjar köra med samma mentalitet...

krellik 2010-02-26 03:24

http://hphotos-snc3.fbcdn.net/hs114...._3489613_n.jpg

Schysta labbar på den octagon flickan.

Kwon 2010-02-26 11:31

Gina Carano och Ewan mcGregor
http://www.imnotobsessed.com/sites/d...to_1199820.jpg
http://www.imnotobsessed.com/sites/d...to_1199818.jpg
http://www.imnotobsessed.com/sites/d...to_1199817.jpg
http://www.imnotobsessed.com/sites/d...to_1199816.jpg

Kwon 2010-02-26 16:59

Chuck Iceman Liddell och Heidi Northcott kör lite nude workout
According to TMZ, "the UFC badass and Heidi Northcott agreed to do the revealing workout for a viral campaign for Reebok -- a company that Chuck already has a sponsorship deal with."

http://www.dailymotion.com/video/xcd...ghlights_sport <----

http://images.huffingtonpost.com/gen...ORTH-large.jpg

http://images.huffingtonpost.com/gen...O-EXERCISE.jpghttp://images.huffingtonpost.com/gen...O-EXERCISE.jpg

Nitrometan 2010-02-26 17:29

Det var lite dålig fokus på en del ställen i filmen. Smutsig lins? Dålig kvalitet på kameran?

Ajin 2010-02-26 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4198466)
Framförallt tycker jag det ska bli intressant att se vad som händer med MMA när den första generationen av renodlade MMA-fighters börjar dyka upp. Just nu är vi fortfarande i stadiet att MMA är såpass nytt att i stort sett alla fighters har en bakgrund i något annat (wrestling, thai, BJJ etc) och gick över till MMA när det började populariseras.

Det har redan börjat hända. Alla newcomers som kommer in och prefight skryter om hur de inte har några hål i sitt game bla bla bla. (Michael Bisping HEHEH).

krellik 2010-02-26 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4200082)
Det har redan börjat hända. Alla newcomers som kommer in och prefight skryter om hur de inte har några hål i sitt game bla bla bla. (Michael Bisping HEHEH).

Vad man skryter om och vad man faktiskt är, är två helt olika saker. Bisping är inte uppfödd på mma utan började satsa på det i vuxen ålder.

Vad vi väntar på att se är någon ung stor talang som börjar träna mma enligt konstens alla regler i ung ålder driven av en duktig tränare och som kör det konsekvent i ett antal år. På ungefär samma sätt som man gör med boxning tex. Tror inte vi har sett någon sån än, upplys mig gärna om jag har fel.

Doctor Snuggles 2010-02-26 18:55

Well, det ser ju fortfarande ut så att proffsen tränar ofta med olika coacher för olika aspekter av gamet; en boxningscoach, en bjj-coach osv. Så att de tränar ju inte "mma" rent specifikt. Kanske mer en semantisk fråga iof. Det är dock klart att det bör bli viss skillnad om man tränar alla kampsporterna samtidigt, från början - vilket är väl det du menar.
Frågan är vad det blir för skillnad; det känns som det kommer producera atleter som är typ rätt bra på allt, men inte äss på något, och andra som specialiserat sig på en del kommer få en fördel. Eller så kommer de komma fram mer talanger, likt Silva, som bemästrar allt ganska lätt.

Kim Jong Il 2010-02-26 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4199278)
Gina Carano och Ewan mcGregor

Wtf.

Undra hur det känns att umgås med en tjej som skulle kunna spöa en på fem sekunder.

EDIT: Eller ja ... tänkte inte på ev lasersvärd.

krellik 2010-02-26 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4200171)
Well, det ser ju fortfarande ut så att proffsen tränar ofta med olika coacher för olika aspekter av gamet; en boxningscoach, en bjj-coach osv. Så att de tränar ju inte "mma" rent specifikt. Kanske mer en semantisk fråga iof. Det är dock klart att det bör bli viss skillnad om man tränar alla kampsporterna samtidigt, från början - vilket är väl det du menar.
Frågan är vad det blir för skillnad; det känns som det kommer producera atleter som är typ rätt bra på allt, men inte äss på något, och andra som specialiserat sig på en del kommer få en fördel. Eller så kommer de komma fram mer talanger, likt Silva, som bemästrar allt ganska lätt.

Jag skrev mma träning enligt konstens alla regler, om 10-15 år så kanske sporten är så specialiserad att det inte ger bäst resultat längre att köra de olika disciplinerna separat, eller kommer det alltid att vara bästa formulan, hursomhelst jag menade någon som tränat, ätit och skitit fokuserad mma sen han var liten. Som unga boxare tex. Enda skillnaden på mma är dess unga ålder.

När boxningen var ung så tränade man brottning med brottare, fotarbete och attacker från fäktning, etc, sen gick det några decennier och man hade en mix som fungerade som alla körde.

Doctor Snuggles 2010-02-26 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4200603)
Jag skrev mma träning enligt konstens alla regler, om 10-15 år så kanske sporten är så specialiserad att det inte ger bäst resultat längre att köra de olika disciplinerna separat, eller kommer det alltid att vara bästa formulan, hursomhelst jag menade någon som tränat, ätit och skitit fokuserad mma sen han var liten. Som unga boxare tex. Enda skillnaden på mma är dess unga ålder.

När boxningen var ung så tränade man brottning med brottare, fotarbete och attacker från fäktning, etc, sen gick det några decennier och man hade en mix som fungerade som alla körde.

Varför tränade man brottning?
Men visst, du har en poäng att man nog kommer destillera fram det som fungerar bäst för mma, även om det är lite mer att tänka på.

Nitrometan 2010-02-26 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4200623)
Varför tränade man brottning?

Ända fram till slutet av 1800-talet fick man kasta motståndaren i golvet. Kan ha varit därför. Enligt "London Prize Ring Rules" så pågick en rond tills den ena boxaren rörde golvet/marken med nåt annat än fötterna. Sen hade sekonderna 1 minut på sig att få boxaren pigg igen. Oftast var det inte stipulerat hur många ronder de skulle slåss utan de höll på tills sekonderna inte fick liv i den ena boxaren eller en av dem gav upp.

"Marquess of Queensberry Rules" införde tid på ronderna, begränsat antal ronder och handskar (bl.a.), de blev mer populära över tiden och tog över helt från tidigt 1900-tal.

Doctor Snuggles 2010-02-27 00:32

Ah. Jag visste att det var ett hiskeligt antal ronder man kunde gå, men inte att man fick slänga folk i marken. Får odla 1800-tals fetischen lite mer helt enkelt - ligger i lä.

krellik 2010-02-27 00:37

Helt korrekt Nitro och även efter detta har alltid ett visst begränsat element av clinch funnits med i boxningens strategi.

Yep bareknuckle boxning var rätt coolt och hade lite valetudo vibbar. Har bland annat hört teorier att den lite udda stance de hade delvis var för att försvåra att bli kastad.

Kwon 2010-02-27 22:09

En bild som förklarar det mesta om Pudzi - Fedor diskussionen
http://www.cagepotato.com/sites/defa...uelGoldie.jpeg

schmecker 2010-02-27 22:43

mer pudz awesomeness, ska gå match mot sylvia i boston i april...
http://www.bloodyelbow.com/2010/2/27...-vs-tim-sylvia

mest överraskande är väl att detta inte sker i japan där såna matcher hör hemma.

Doctor Snuggles 2010-02-27 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4202430)
mer pudz awesomeness, ska gå match mot sylvia i boston i april...
http://www.bloodyelbow.com/2010/2/27...-vs-tim-sylvia

mest överraskande är väl att detta inte sker i japan där såna matcher hör hemma.

Haha, superpudzian mot superbäbis. Silvia kommer få så mycket spö. Jag förstår faktiskt inte hur han vunnit så mycke
Fast har Pudde inte redan en match i maj i ksw? Jag tror detta är bogus

mur 2010-02-28 00:17

Såg inte om detta postats tidigare:

REZA ”MADDOG” MADADI vs. JUNIE BROWNING

http://www.fightplay.tv/bloggare/rez...unie-browning/

Christyle 2010-02-28 01:04

Holly Shit den matchen borde man lätt se asså

dared 2010-02-28 01:14

Stämmer det där skulle de vara riktigt kul. Rätt fet match-up som andra fight :)

Håller ju iaf definitivt på Pudde.

krellik 2010-02-28 04:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4202485)
Haha, superpudzian mot superbäbis. Silvia kommer få så mycket spö. Jag förstår faktiskt inte hur han vunnit så mycke
Fast har Pudde inte redan en match i maj i ksw? Jag tror detta är bogus

Jag är inte 100 på att Silvia är underdog i den fighten. Tror Pudzi kan ta det men kaxigt matchat... En gång tidigare kom Silvia in som tänkt slagpåse i Rico Rodrigues första (och enda) titelförsvar, Rico var goldenboy och tänkt som ufc tungviktens räddare, Silvia var nån stor avig ogre som Rico lätt skulle piska.

Pang sa det och så låg playboyen på ryggen, en stor avig jävel med slagstyrka ska man aldrig underskata.
Ta inte det här som att jag gillar Silvia, det gör jag verkligen inte...

davve 2010-02-28 05:47

Pudzi ftw!

Tonto 2010-02-28 10:18

Uriah faber skulle ta Tim Sylvia...

dared 2010-02-28 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4202858)
Uriah faber skulle ta Tim Sylvia...

Vinnarn möter Epic beard man, sen har vi en miniturnering som är till duga.

Kwon 2010-03-01 03:27

http://img199.imageshack.us/img199/1...5485102275.jpg

krellik 2010-03-01 03:38

Jag var för vag i min förra post. Jag tror Tim Ogre Silvia tar det.

Glöm inte att Brock tidigt kom till Miletich för att träna mma redan innan det var officiellt att han skulle byta till mma så Tim har tränat en del med ett (skickligare) monster som Brock. Tim är awkward, tråkig och numera ofta kass, men jag tror det är för tidigt för Pudzi. Jag har jättegärna fel dock!:)

Nitrometan 2010-03-01 10:58

Boston Herald har en artikel om fighten: http://www.bostonherald.com/blogs/sp...april/#more-45

Citat:

Promoters Corey Fischer and Eric “Butterbean” Esch have told the Herald that they have scheduled the bouts under the Korean-based promotion company, Moosin, and the featured fight will pit former UFC heavyweight champion Tim Sylvia against Mariusz Pudzianowski.

Pudzianowski has won the World’s Strongest Man title a record five times. The 33-year-old made his MMA debut in December and this show will mark his U.S. debut.

Also signed for the card are UFC veterans Rich Clementi, Yves Edwards and Houston Alexander, according to Fischer.
Citat:

“It’ll be on pay-per-view and shown live in Korea, Poland, Canada and about 14 other countries,” said Fischer. “This will have more viewers than (the UFC’s) show.”
Tuff matchning för Pudzi, han står även med på cardet för KSW 13 den 7:e maj.

schmecker 2010-03-01 12:59

vilken match, "världens starkaste man" mot en avdankad champ...
promotad av butterbean

sylvia ska vara absolut favorit, man ska inte blanda ihop egenskaperna tråkig och dålig hos en fighter. sylvia har ett solitt record (om man bortser från mercer då, vilket måste rankas som årtiondets mest pinsamma förlust.) 25-6, 13 ufc matcher, försvarat ufc bältet tre gånger, alla förluster förutom en mot världens absolut bästa tungviktare.

Doctor Snuggles 2010-03-01 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4204934)
Boston Herald har en artikel om fighten: http://www.bostonherald.com/blogs/sp...april/#more-45





Tuff matchning för Pudzi, han står även med på cardet för KSW 13 den 7:e maj.

Butterbean har trollat en tidning.
Pudde har kontrakt med KSW och jag tror inte de bara låter honom slåss lite varsomstans, och med en månad mellan matcherna? Låter fisk.

Nitrometan 2010-03-01 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4205269)
Butterbean har trollat en tidning.

Ja. Visst luktar det konstigt.

Otto P 2010-03-01 14:33

Woho The Mauler på UFC 112:
http://mmanytt.se/ufc/ufc-112-alexan...is-officiellt/

Kwon 2010-03-01 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 4205323)

Grymt

Hoppas han blir Maulad i första alt Att hela matchen blir spel mot ett Maul.

Nitrometan 2010-03-01 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4205365)
Hoppas han blir Maulad i första alt Att hela matchen blir spel mot ett Maul.

Nej! Alexander ska inte bli Maulad, han ska Maula hela världen.


Sen kanske han ska jobba i en Maularfirma i Göte-la-borg!

mur 2010-03-01 15:01

gött, ska bli riktigt kul att se...

<göteborg>
Kan man anställa honom för renoveringar? Skulle behöva MAULA om mitt kök...
</göteborg>

Kwon 2010-03-01 15:11

Som tur är , är Alexander gammal nog, och slipper Maulsman. :)

krellik 2010-03-01 15:41

Ajaj aj nu är ni så dåliga att det gör ont i mig...;)

Nitrometan 2010-03-01 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4205469)
Ajaj aj nu är ni så dåliga att det gör ont i mig...;)

Tappar du Maulföret?

Göteborg blir aldrig tråkigt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)