Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2018-05-25 21:04

Vem är det han strypt?

Bailah 2018-05-27 21:06

Tyckte Thompson outpointade Till.
Meh.

xan 2018-05-27 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7937780)
Tyckte Thompson outpointade Till.
Meh.

Det var också min första tanke. Hur Till vann 4 av 5 ronder enligt 1 eller 2 domare är för mig obegripligt.

Kass match i varje fall. Bara deras "feeling out process" tog 3 ronder vafan. Man kan ha bästa fotarbetet
och defensiven i världen, får man inte in många bra träffar så spelar det absolut ingen roll.

Som RDA så fint uttryckte det på twitter:

Rafael dos Anjos ✔
@RdosAnjosMMA: This guys touch gloves and hug it other more times than punch in the face #UFCLiverpool

Osukaru 2018-05-28 08:55

5/10 i underhållningsvärde på galan enligt mig. Var intressant att se till mot thomson, men inte särskilt underhållande ur ett just bleed-perspektiv. Hoppas på nästa veckas gala! Någon som vet varför David Teymur inte är med som Nik Lentz motståndare på UFCs hemsida men fortfarande står som hans motståndare på Wikipedian för kortet?

svenbanan 2018-05-28 09:37

Jag såg nån video där nån nämnde att GSP skulle möta Nate Diaz nu i sommar. Försökte hitta nåt på ufc.com men hittade inget om detta. Är det bara BS eller vad?

Agitator 2018-05-28 10:05

De har "snack" om det och Dana har väl typ sagt att det är "klart" men enligt gsp så är det inte alls klart.

xan 2018-05-28 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7937902)
Jag såg nån video där nån nämnde att GSP skulle möta Nate Diaz nu i sommar. Försökte hitta nåt på ufc.com men hittade inget om detta. Är det bara BS eller vad?

Bara snack än så länge, ingenting är klart. På JRE sade GSP att han var på semester och inte hade någon som helst aning om vad som händer härnäst.

Märklig idé i alla fall. Baserat på hur GSP såg ut mot Bisping så kommer han enkelt neutralisera Nate precis som han gjorde med Nick. Vem vill se den tråkiga matchen igen?

Vill se GSP mot Woodley, men jag tror inte den förstnämnda vill ha den matchen. För bra TDD och för mycket kraft i slagen.

svenbanan 2018-05-28 21:44

Jag vill se vilken match som helst med Nate eller Nick, men håller med om att GSP väl troligen är favorit mot bägge två.

xan 2018-06-01 14:52

Darren Tills brutala vätsketömning:

https://www.nettavisen.no/sport/kamp...423495329.html

Han förlorade t om synen vid ett tillfälle för att han var så uttorkad. Dessa tränare är fan galna som låter deras atleter genomlida detta precis innan de ska in i en bur och slåss. Sedan förstår jag inte hur man kan prestera mentalt och fysiskt när man varit på gränsen till död dagen innan.

xan 2018-06-01 19:30

BREAKING: The Yair Rodriguez/UFC situation has apparently done a 180. Rodriguez vs. Zabit Magomedsharipov is now verbally agreed to for UFC 228 in September.
19:51 - 1 juni 2018

https://i.pinimg.com/originals/53/8e...075cc05e25.jpg

StrongAF 2018-06-01 20:27

Bara jag eller har UFC blivit tråkigare nu?

Ids knappt kolla längre och det är samma fighters hela tiden. De bästa möts inte och så allt snack runt omkring med Dana och avstängningar bla bla..

xan 2018-06-03 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av StrongAF (Inlägg 7939542)
Bara jag eller har UFC blivit tråkigare nu?

Ids knappt kolla längre och det är samma fighters hela tiden. De bästa möts inte och så allt snack runt omkring med Dana och avstängningar bla bla..

Samma fighters hela tiden? Det finns fler fighters än någonsin nu, därav allt klagande om urvattnade kort utan "stora namn".

Förutom Conor och många skador så möter väl de bästa fighters varandra hela tiden?

Själv tycker jag sporten bara blir bättre och bättre för varje år som går.

StrongAF 2018-06-03 20:07

Är inte så insatt. Började kolla 2008 någonting.. då var det mera freakshow. Tycker det är för styrt nu.

Kollar faktiskt hellre på Bellator.

baggard 2018-06-03 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av StrongAF (Inlägg 7940189)
Är inte så insatt. Började kolla 2008 någonting.. då var det mera freakshow. Tycker det är för styrt nu.

Kollar faktiskt hellre på Bellator.

6 dagar före CM Punk gör sin efterlängtade comeback med sitt professionella record 0 vinster och 1 förlust :d

StrongAF 2018-06-03 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 7940230)
6 dagar före CM Punk gör sin efterlängtade comeback med sitt professionella record 0 vinster och 1 förlust :d

Ja? Det är ju bra. Ser gärna den framför någon BJJ snubbe som Maia mm.

Folk vill se freaks slåss i en bur. Och såna som kan showa likt Anderson i sin Prime. Det var så UFC växte från början. Allt snack om att göra det till en rumsren sport kommer aldrig hända. Lika bra att visa det folk faktiskt vill se och det gör Bellator.

svenbanan 2018-06-03 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av StrongAF (Inlägg 7940234)
Ja? Det är ju bra. Ser gärna den framför någon BJJ snubbe som Maia mm.

Folk vill se freaks slåss i en bur. Och såna som kan showa likt Anderson i sin Prime. Det var så UFC växte från början. Allt snack om att göra det till en rumsren sport kommer aldrig hända. Lika bra att visa det folk faktiskt vill se och det gör Bellator.

Vaddå "freaks"?

CM Punk var ju chanslös i första matchen och lär väl vara lika chanslös i nästa match, ifall det inte är en total nybörjare han får möta. Tyckte du verkligen den matchen var underhållande?

Enda anledningen att "folk vill se" detta är för att han är "kändis" och de har hypat upp att "det vore coolt med en wrestler i MMA".

baggard 2018-06-03 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av StrongAF (Inlägg 7940234)
Ja? Det är ju bra. Ser gärna den framför någon BJJ snubbe som Maia mm.

Folk vill se freaks slåss i en bur. Och såna som kan showa likt Anderson i sin Prime. Det var så UFC växte från början. Allt snack om att göra det till en rumsren sport kommer aldrig hända. Lika bra att visa det folk faktiskt vill se och det gör Bellator.


Haha. Jag kommer ihåg när Zuffa köpte upp Pride FC, då tyckte jag precis samma sak. Jag var arg för nu skulle jag inte få se riktiga freakshows längre. Jag var dock bara ca 16 år gammal vid den tiden och har inte alls samma syn längre..

Men jag respekterar din åsikt och tycker du borde kolla in Rizin.

Här har du Cyborgs träningspartner / ett kvinnligt steroidmonster mot någons farmor


Vet inte varför emvedden aldrig fungerar för mig, här har du -> https://youtu.be/MV8HYrPPlnk

StrongAF 2018-06-04 00:19

Ja haha den var lite extrem men mer sånt hellre än alla dessa BJJ brassar och brottare. Och det fattar väl Dana också. Varför annars ta in någon som Kimbo? Vad hade han för record innan?

Ser man krasst på det tror jag UFC kommer dö ut med tiden om det forsätter så här. Eller iaf bli mindre populärt...

xan 2018-06-06 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av StrongAF (Inlägg 7940234)
Ja? Det är ju bra. Ser gärna den framför någon BJJ snubbe som Maia mm.

Folk vill se freaks slåss i en bur. Och såna som kan showa likt Anderson i sin Prime. Det var så UFC växte från början. Allt snack om att göra det till en rumsren sport kommer aldrig hända. Lika bra att visa det folk faktiskt vill se och det gör Bellator.

Bellator? Vad finns för "freaks" där?

Sedan finns det en viss skillnad mellan att göra en sport jättepopulär bland nischade datornördar som laddar ned galorna i stället för att betala och att göra det till en global mainstreamsport. Det senare kräver att sporten åtminstone framstår som rumsren.

baggard 2018-06-06 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7941040)
Bellator? Vad finns för "freaks" där?

Sedan finns det en viss skillnad mellan att göra en sport jättepopulär bland nischade datornördar som laddar ned galorna i stället för att betala och att göra det till en global mainstreamsport. Det senare kräver att sporten åtminstone framstår som rumsren.

Jag "försvarar" inte snubben men lite åt freakshow hållet har Bellator varit stundtals med fighter så som Kimbo Slice vs DADA 2000 och Royce Gracie vs Ken Shamrock

Men överlag så är det en vanlig legitim MMA organisation

StrongAF 2018-06-07 11:42

Inte så insatt som sagt. Säger bara hur jag uppfattar det. Sällan något sug efter att titta på UFC. Inte som det var för några år sen iaf. Och jag GISSAR att mång casual fans känner så.

Osukaru 2018-06-10 22:40

Riktigt bra kort! 225 upprätthöll hypen - från early prelims var det action direkt. CM-Punks fight hade ett överraskande slut trots Punks totala amatörmässighet. Både Romero och Whitaker presterade utmärkt - precis som man önskar sig under ett main event på ett PPV.

Kort och gott: har ni inte sett kortet än så finns det helt klart inga anledningar att fortsätta tveka!

High1ander 2018-06-11 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 7942531)
Riktigt bra kort! 225 upprätthöll hypen - från early prelims var det action direkt. CM-Punks fight hade ett överraskande slut trots Punks totala amatörmässighet. Både Romero och Whitaker presterade utmärkt - precis som man önskar sig under ett main event på ett PPV.

Kort och gott: har ni inte sett kortet än så finns det helt klart inga anledningar att fortsätta tveka!

Romero klara inte vikten (fick inte fortsätta för kommissionen), sånt gör titelfighter antiklimatiskt. Det gör även fighten antiklimatisk då ena fightern helt enkelt inte gjort det den ska göra för att få fighta. Tycker det är fel när vissa väger över (och mycket) sen vinner matchen och går upp i ranking eller får en titelshot. Borde vara så att den som inte klarar vikten helt enkelt får det som en NC, kan få pengarna men som vanligt ge bort 20%, men om de vinner ska fortfarande den andra få nästa titelfight/högre rank... Jag ser inte att vara över vikten är som dopa sig, men det bör vara lite som att man testar positivt efter en match, dvs. man blir av med vinsten... Man visar ju ändå att övervikt inte är OK då den som har vägt för mycket t.ex. inte kan vinna bältet, då borde man inte heller kunna vinna mer ranking...

Nu var dock Romero inte speciellt mycket över, och det var ändå redan en titelfight mellan två bästa, så om man någon gång ska ha folk väga för mycket så är det då...

Osukaru 2018-06-11 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7942548)
Romero klara inte vikten (fick inte fortsätta för kommissionen), sånt gör titelfighter antiklimatiskt. Det gör även fighten antiklimatisk då ena fightern helt enkelt inte gjort det den ska göra för att få fighta. Tycker det är fel när vissa väger över (och mycket) sen vinner matchen och går upp i ranking eller får en titelshot. Borde vara så att den som inte klarar vikten helt enkelt får det som en NC, kan få pengarna men som vanligt ge bort 20%, men om de vinner ska fortfarande den andra få nästa titelfight/högre rank... Jag ser inte att vara över vikten är som dopa sig, men det bör vara lite som att man testar positivt efter en match, dvs. man blir av med vinsten... Man visar ju ändå att övervikt inte är OK då den som har vägt för mycket t.ex. inte kan vinna bältet, då borde man inte heller kunna vinna mer ranking...

Nu var dock Romero inte speciellt mycket över, och det var ändå redan en titelfight mellan två bästa, så om man någon gång ska ha folk väga för mycket så är det då...

Jag håller helt med dig. Jag tycker att det enklaste vore att ha invägning en timme före fighten - det skulle tving atleterna att tävla i sin respektive naturliga vikt. I början skulle många otvivelaktigt försöka kapa vikt och misslyckas men det skulle snabbt bli bättre när alla inser att det inte går.

Med det sagt så har det ingen relevans gällande Romero vs Whitaker 2:s underhållningsvärde! Helt sjuk fight.

High1ander 2018-06-11 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 7942644)
Jag håller helt med dig. Jag tycker att det enklaste vore att ha invägning en timme före fighten - det skulle tving atleterna att tävla i sin respektive naturliga vikt. I början skulle många otvivelaktigt försöka kapa vikt och misslyckas men det skulle snabbt bli bättre när alla inser att det inte går.

Med det sagt så har det ingen relevans gällande Romero vs Whitaker 2:s underhållningsvärde! Helt sjuk fight.

Jag ser också hellre att man väger in sig 1-2 timmar innan fight, då slipper man även som det är nu att man måste kontrollera vikterna flera veckor innan (av kommissioner) då man inte kan toktömma sig för att sen ta en dag att fylla på all vätska igen... Dvs. man kan inte på samma sätt köra ner sig i botten (eftersom man måste vara psykiskt och fysiskt laddad att slåss 1-2 timmar senare), man blir också mer tvungen att köra "på sin vikt". Så jag tror att det finns flera positiva hälsoaspekter i det och gör även risken att missa vikt mindre...

Simel 2018-06-11 14:22

Ja, det finns definitivt anledning att revidera invägningen.

Finns ingen poäng med att det ser ut som det gör idag. Om man hårdrar det bantar alla som väger 80kg till 70kg osv - så varför inte bara vara kvar på sin naturliga vikt? Du kommer ändå möta samma personer (med vissa undantag, såklart) och vara mycket hälsosammare (vilket även gör det bättre för fansen till följd av roligare fighter tack vare fräschare fighters).

Resultatet kommer vara att alla får hoppa upp en viktklass, men alla kommer att tjäna på det i längden.

Tricklew 2018-06-11 17:55

Boxning brukade ha invägning samma dag, det enda som hände var att folk fortfarande klippte vikt, slogs extremt uttorkade och dog lite oftare. Är nog ingen bra ide att försöka införa detta igen.

Osukaru 2018-06-11 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7942806)
Boxning brukade ha invägning samma dag, det enda som hände var att folk fortfarande klippte vikt, slogs extremt uttorkade och dog lite oftare. Är nog ingen bra ide att försöka införa detta igen.

Jag är inte säker på att divisionerna kommer se likadant ut som de gör idag med så täta invägningar till matcherna. Vissa är mer eller mindre "bra" på att kapa vikt och vissa kapar helt enkelt inte lika mycket vikt som andra av andra anledningar. Följligen kommer landskapet se relativt annorlunda ut från idag.

Tricklew 2018-06-11 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 7942808)
Jag är inte säker på att divisionerna kommer se likadant ut som de gör idag med så täta invägningar till matcherna. Vissa är mer eller mindre "bra" på att kapa vikt och vissa kapar helt enkelt inte lika mycket vikt som andra av andra anledningar. Följligen kommer landskapet se relativt annorlunda ut från idag.

Det är nästan garanterat, men att göra sporten ännu farligare är ingen lösning. Hästpolis hade säkert varit effektiva på att jaga hundägare som inte plockar upp skit efter sig, men precis som med ert förslag så hade det löst ett problem och skapat ett större problem samtidigt.

Spiffy 2018-06-11 19:05

Man kan väl mäta hur uttorkad man är?
Då borde det väl finnas en optimal nivå för prestation också.
Invägning är då godkänd med med en viss procent från denna nivå.
Då kan man ha invägning dagen innan om man vill, men nivån får vara satt så att det inte går att klippa mer än väldigt lite vattenvikt.

Simel 2018-06-11 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7942806)
Boxning brukade ha invägning samma dag, det enda som hände var att folk fortfarande klippte vikt, slogs extremt uttorkade och dog lite oftare. Är nog ingen bra ide att försöka införa detta igen.


Bör gå att lösa genom att göra tester säg 1-2 månader från matchen och kolla vätskenivån

xan 2018-06-12 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7942843)
Man kan väl mäta hur uttorkad man är?
Då borde det väl finnas en optimal nivå för prestation också.
Invägning är då godkänd med med en viss procent från denna nivå.
Då kan man ha invägning dagen innan om man vill, men nivån får vara satt så att det inte går att klippa mer än väldigt lite vattenvikt.

One FC har experimenterat med detta sedan 2017:

Citat:

We use an instrument to test the specific gravity of their urine, which tests how much solutes are in their urine,” he continued. “Obviously, the more [solutes] you have, the more dehydrated you are.

Fighters are tested multiple times for both weight and hydration during fight week. Failure to achieve adequate levels of hydration — or weight — will also result in additional, event-day testing.
länk

Hur effektiva testerna är och om det funkar för att stoppa vätsketömningar vet jag inte.

xan 2018-06-12 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 7942531)
Riktigt bra kort! 225 upprätthöll hypen - från early prelims var det action direkt. CM-Punks fight hade ett överraskande slut trots Punks totala amatörmässighet. Både Romero och Whitaker presterade utmärkt - precis som man önskar sig under ett main event på ett PPV.

Kort och gott: har ni inte sett kortet än så finns det helt klart inga anledningar att fortsätta tveka!

Det som gjorde mig mest frustrerad under galan var att CM Punk inte klippte sin jävla lugg. Hur tänker man om man ska slåss i en bur framför miljontals människor och prioriterar sin frisyr som kommer i vägen för ögonen hela tiden?

xan 2018-06-12 23:17

The sweet science

https://media.giphy.com/media/9GIPf3...32ML/giphy.gif

Agitator 2018-06-15 00:21






xan 2018-07-06 18:06

Vi blev av med Holloway/Ortega, och nu NÄSTAN Cormier/Miocic också. :D

Cormier trips after press conference

MMA-fighters är mer benägna att ramla och skada sig (host Ferguson) än våra pensionärer.

svenbanan 2018-07-06 19:18

Vad hände med Holloways match?

Är det natten mot söndag eller natten mot måndag förresten?

xan 2018-07-06 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7950926)
Vad hände med Holloways match?

Är det natten mot söndag eller natten mot måndag förresten?

Läkaren misstänker hjärnskakning.

Det står 7 juli, så det måste vara natten till söndag.

Detective 2018-07-07 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7950961)
Det står 7 juli, så det måste vara natten till söndag.

Stämmer bra det

xan 2018-07-07 07:35

Vad tror ni om Cormier och Miocic? Ska bli intressant att se hur en tjock Cormier på 240 lbs grapplas med någon som väger lika mycket men som har 30+ lbs mer kvalitétsmassa. Var ju iofs inga problem att kasta Josh Barnett i luften.

svenbanan 2018-07-07 08:41

Känns oväntat svårtippat. DC är ju björnstark, så han lär kunna hantera brottningen. Men det känns ändå som att Stipe kommer knocka honom. Har dock inga egentliga argument till varför... Ja, förutom att han är större då såklart. :D

svenbanan 2018-07-07 18:51

Börja laddningen inför natten redan nu:


delta_mats 2018-07-07 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7951023)
Vad tror ni om Cormier och Miocic? Ska bli intressant att se hur en tjock Cormier på 240 lbs grapplas med någon som väger lika mycket men som har 30+ lbs mer kvalitétsmassa. Var ju iofs inga problem att kasta Josh Barnett i luften.

Cormier kommer definitivt dominera brottningen tror jag. Men han kan absolut åka på däng ändå. Hoppas på Stipe.

Detective 2018-07-07 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7951023)
Vad tror ni om Cormier och Miocic? Ska bli intressant att se hur en tjock Cormier på 240 lbs grapplas med någon som väger lika mycket men som har 30+ lbs mer kvalitétsmassa. Var ju iofs inga problem att kasta Josh Barnett i luften.

Känns som en väldigt svårtippad match.
Två stycken atleter i den absolut toppen. Med styrkedelar som mycket väl kan ta ut varandra.
Har skiftat i mitt eget tippande från ena sidan till den andra många ggr om sedan matchen annonserades.
I nuläget har jag en liten fördel DC.
Men kan mycket väl ändras innan det är matchdags.

Hade för övrigt gärna sett en match mellan Stipe och Alex, tror att det hade kunnat bli en riktigt intressant match. Där jag nog faktiskt hade kunnat haft Alex som en liten favorit i den matchningen.
Hoppas för övrigt att Alex snart väljer att gå upp till HW, och låter klubbkamraterna fortsätta i LHW.
Hade nog faktisskt värderat Ilirs chanser mot DC som väldigt goda. (Tror dock att han hade varit mer eller mindre chanslös mot JJ)

Bailah 2018-07-08 03:18

Main card nu. Episkt kort innan. Fyfan vilka fighter.

Bailah 2018-07-08 03:28

Oh shit!

Bailah 2018-07-08 04:33

Holy shitballs vilken gala. Helt sjukt och fortfarande två fighter kvar

Bailah 2018-07-08 05:02

Sjukt att jag fick se den fighten. Hur fan. Trodde aldrig att den av alla fighter i världen skulle gå så. Sinnes.

dluddeckens 2018-07-08 05:20

Risigt co main event.

Nu håller jag på DC.

panzerpig 2018-07-08 09:36

Shit! Kul för Cormier men det gör hw-divisionen märklig :)
Ska DC ner till LHW nu? Nästa match för honom i lw/hw?

High1ander 2018-07-08 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 7951331)
Shit! Kul för Cormier men det gör hw-divisionen märklig :)
Ska DC ner till LHW nu? Nästa match för honom i lw/hw?

DC kommer nog inte köra mer LHW, nu ska han ju casha in på Brock i HW, och han behöver ju massa vikt för att funka i HW, så kommer inte kunna droppa snabbt nog för LHW närmsta 4-6 månaderna (om nu Brock körs om t.ex. 2 månader).

svenbanan 2018-07-08 11:51

Coolt att DC knockade Stipe. Jag trodde att han möjligen skulle kunna knocka honom från gnp.

Men helvete vad patetiskt det blev när Brock kom in i oktagonen och hela skiten förvandlades till WWE. *facepalm*

DC lär väl inte fightas mer i lätt tungvikt öht skulle jag tro. Ifall han skulle råka torska mot Alex eller nån så tappar ju fighten mot Brock rätt mycket i värde. Det tror jag ingen är intresserad av. Så det lär väl bli nån bullshit interimlösning.

Men vad höll Ngannou på med? Mycket konstig match. :confused:

svenbanan 2018-07-08 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7951388)
DC kommer nog inte köra mer LHW, nu ska han ju casha in på Brock i HW, och han behöver ju massa vikt för att funka i HW, så kommer inte kunna droppa snabbt nog för LHW närmsta 4-6 månaderna (om nu Brock körs om t.ex. 2 månader).

Det lär dröja längre innan matchen mot Brock. Jag gissar på runt jul/nyår.

delta_mats 2018-07-08 11:59

Men varför ska han möta sopan Brock? För det är Lesnar vi pratar om? Cormier är ju bättre på allt så Brock lär bli dominerad. Kunde inte Brock ta ned Cain Velasquez kommer han inte ta ned Daniel Cormier heller. Ser gärna att lilleputten spöar Brock däremot, så kommer nog bli underhållande.

svenbanan 2018-07-08 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7951392)
Men varför ska han möta sopan Brock?

För att han är den som det är mest hype kring. Genererar mest dollars etc. DC är ju snart 40 så han lär inte ha många fighter kvar i sig och vill väl casha ut ordentligt.

UFC har väl visat tydligt att man är mer intresserade av att annordna cirkusspektakel än att få fram så bra idrottare som möjligt.

Fathlete 2018-07-08 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7951389)
Men vad höll Ngannou på med? Mycket konstig match. :confused:

Undrar samma sak, han gick verkligen inte in i oktagonen för att vinna.

DC/Stipe *unpopular opinion* måste ha varit riggat. De hade Brock där redo för hela skiten efteråt, något underhållande men får mig att tvivla på huvudkortet. Bad dom honom komma dit *just incase* Cormier vinner? Tveksamt.

Gillar Cormier så är givetvis glad över att han får två bälten :D

High1ander 2018-07-08 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Fathlete (Inlägg 7951445)
Undrar samma sak, han gick verkligen inte in i oktagonen för att vinna.

DC/Stipe *unpopular opinion* måste ha varit riggat. De hade Brock där redo för hela skiten efteråt, något underhållande men får mig att tvivla på huvudkortet. Bad dom honom komma dit *just incase* Cormier vinner? Tveksamt.

Gillar Cormier så är givetvis glad över att han får två bälten :D

Helt klart uppgjort, men Dana har nog snackat med både DC och Stipe att snacka upp Brock efter vinst. Stipe har inga kvar i divisionen att slå, DC ska bara casha ut nu, inte som att han tänker vara kvar i HW nu 39 år gammal och dra på sig massa onödiga skador mot topp 3-5 HWs, utan det är bara dags att casha.

Samtidigt känner jag ett stort, why not? Jag vill inte se DC försvara HW eller LHW något mer, jag vill se "roliga" matcher nu när divisionerna varit avklarade av honom och Stipe.

svenbanan 2018-07-08 15:53

Vad är det ni tror är uppgjort/riggat?

De ville väl helt enkelt ha Brock till att möta vinnaren och tyckte det vore lämpligt att ta dit honom. Det visste såklart både Stipe och DC. Mer scriptat än så behövde det inte vara.

High1ander 2018-07-08 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7951460)
Vad är det ni tror är uppgjort/riggat?

De ville väl helt enkelt ha Brock till att möta vinnaren och tyckte det vore lämpligt att ta dit honom. Det visste såklart både Stipe och DC. Mer scriptat än så behövde det inte vara.

Uppgjort att vinnaren ska göra en "call out" på Brock, dvs. inge speciellt agg mot Brock från DC eller Stipe, bara simpel PR.

Tricklew 2018-07-08 21:30

DC GOAT, men en match mot Lesnar är helt ointressant. Kommer väl ta ett bra tag för den matchen att hända, Lesnar ska ju ju in i testpoolen igen, och han lämnade tester när han sist åkte fast, så den avstängningen står väl stilla?

panzerpig 2018-07-08 21:42

Såg precis lesnar-dc grejen på youtube. Åh vad pinsamt..

An Iron Soul 2018-07-08 22:02

Jag hoppas att Brian Ortega besegrar Max Holloway när den matchen blir av. Den och tj vs cody ser jag väldigt mycket fram emot.

Dom som är aktuella och som jag gillar är
TJ
Till
Ortega
khabib


Jag unnar verkligen DC det här. King of grind.
Stora grattis till DC. Välförtjänt. Bra kille och bra kämpe. Bra på att hantera sitt varumärke.
Han borde kasta runt Lesnar i buren och gå ut i solnedgången med en tjock plånbok och två bälten.

Han har absolut inget kvar att bevisa. Det blir perfekt.

Agitator 2018-07-09 00:15

Jag tyckte det var löjligt när de Joe och Co gnällde i slutet av första och under andra halvlek mellan Lewis och Francis.

Det var ju uppenbart att båda hade en gameplan som gick ut på vad den andre skulle göra. Dock trodde jag helt ärligt att Francis skulle gå lös i tredje för då behöver han inte noja över flåset. Men det såg ju lite tafatt ut när inget ens började hända vid 1-2 minuter kvar på klockan. Satt och väntade på att det skulle explodera och smälla som fan.

Men så jvla illa var det inte. Två fighters som körde samma gameplan. Misstänker Lewis valde att hålla igen för han märkte att Francis höll igen och ingen ville gasa ur sig.

Kändes som att Francis var väldigt taktisk och vill få Lewis trött. Det tar rätt mycket kraft att hålla varandra i schack sådär i väntan på vad som ska hända konstant.

svenbanan 2018-07-09 01:38

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7951629)
Jag tyckte det var löjligt när de Joe och Co gnällde i slutet av första och under andra halvlek mellan Lewis och Francis.

Det var ju uppenbart att båda hade en gameplan som gick ut på vad den andre skulle göra. Dock trodde jag helt ärligt att Francis skulle gå lös i tredje för då behöver han inte noja över flåset. Men det såg ju lite tafatt ut när inget ens började hända vid 1-2 minuter kvar på klockan. Satt och väntade på att det skulle explodera och smälla som fan.

Men så jvla illa var det inte. Två fighters som körde samma gameplan. Misstänker Lewis valde att hålla igen för han märkte att Francis höll igen och ingen ville gasa ur sig.

Kändes som att Francis var väldigt taktisk och vill få Lewis trött. Det tar rätt mycket kraft att hålla varandra i schack sådär i väntan på vad som ska hända konstant.

Säkerligen var det nåt sådant. Men det blir ju liksom så övertydligt konstigt när man sett vad de kan göra ifall de släpper på handbromsen lite.

Förvisso att Ngannou blev trött senast, men han kan ju kanske hitta ett läge där han inte riskerar att bli knockad men ändå slår några slag. Nu såg det ju ut som att det viktigaste för honom var att se till att inte förlora snarare än att han försökte vinna.

Agitator 2018-07-09 02:23

Ja, håller med. Joe plockade upp det också i sin kommentering. Pratade om att Francis typ slår samtidigt som han håller igen eller backar samtidigt osv.

Hur som helst så var det två heavy weights som typ kan mörda varandra i fel exchange och ingen av dem verkade sugen på att ge den andre tillfället att mörda en.

Bailah 2018-07-09 10:16

Lewis skapade lite dock. Svårt mot en som bara backar och kontrar med absolut inget. Francis chokade helt enkelt.

delta_mats 2018-07-09 13:14

Men Lesnar är ju iskall! Han har gått 1 match senaste 7 åren. Visserligen har jag inget emot freakmatcher, jag finner det ganska underhållande. Men Cormier som faktiskt är duktig på riktigt borde inte bli indragen i sånt, ännu. Nåväl, Cormier är bättre än Lesnar på alla områden så grattis till Cormier på förhand.

Agitator 2018-07-09 18:01

Lesnar kommer troligen käka upp DC. Tyvär.

Tror inte han vill ha en gameplan som bygger på 5 ronder. Utan det är explodera på något tillfälle han kan kapitalisera på inom första 2 ronderna.

Spiffy 2018-07-09 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7951765)
Lesnar kommer troligen käka upp DC. Tyvär.

Varför tror du det?
Lesnar har fått stryk mot bra mycket sämre motstånd än DC.

Krampus 2018-07-09 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7951824)
Varför tror du det?
Lesnar har fått stryk mot bra mycket sämre motstånd än DC.

Om där någon gång fanns något i Lessnar så är det över.

Konvex 2018-07-09 22:00

Modigt av UFC att satsa så mycket promotion etc på en Lesnar fight nu i USADA-eran...
Som gammal K-1 fan vad det sorligt att se Saki bli brutalknockad också. :E

Agitator 2018-07-10 00:19

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7951824)
Varför tror du det?
Lesnar har fått stryk mot bra mycket sämre motstånd än DC.

Beror på vilken Lesnar som dyker upp i den oktagonen. Ska han fightas i 5 ronder och spendera första 3 ronderna med att spela schack med DC så förlorar han.

Kör han Gorilla mode på något tillfälle han kan kapitalisera på inom första 2 ronderna så kan det mycket väl vara snabbt över för DC.

Brock Lesnar är bra mycket större än DC. Risken finns dock att hela hans träningsupplägg är att gå fem ronder och tränar för det osv. Vill hellre se all out i första två ronderna.

https://i.imgur.com/dy7bmnW.png

Kabuto 2018-07-10 05:48

Vette fan om Brock ens vinner med s.k gorilla mode. Han är inte bra med händerna,flinchar hur mycket som helst av allt som går mot ansiktet. Att vara slagrädd är ingen höjdare i kampsport :P

Tror DC kan hålla ut i en bumrush från brock, han har mött jävligt mycket farligare knockoutartister.

Håller med Mats, Brock är kall.

Swedishviking 2018-07-10 13:21

Tycker ni inte att UCF är rätt döende? saknar känslan from the good old days! då satt man som klistrad vid filmerna man köpte! nu är det mest vem som är bäst på grappling och bullshit och pajkastning!

Tank abbott tiden var rolig och alla jävla as som gick upp och slogs... nu ser man knappt på nån match! så jävla urboring är det.... Och Brock kommer inte ha en chans imot DC då han är som föregående talar just slagrädd! det är ju inte direkt en bra egenskap i fighting!

Agitator 2018-07-10 21:30

Han var väl bara slagrädd i sin sista match har jag för mig. Han var dessutom nyopererad och möter uberreeem jacked.

Har ju gått några år nu och har säkert haft mer tid på sig att reflektera och ändra i sin träningsrutin. Största faran jag ser är att han tränar för att fightas fem ronder och anpassa sig efter hur DC fightas.

Sånt är fel. Man ska göra sin grej. Brocks är explosivitet och stor massa att attackera med.

Lite som när McGregor valde att boxas i tolv ronder istället för att se det som 5 ronds explosivitet jaga knock.

Hoppas vi får se en brock som första matcherna innan han blev "slagrädd".

Tricklew 2018-07-10 22:07

Diskuterar folk verkligen på allvar Brock Lesnar? Den hypen dog för många årsedan vid detta laget, just nu är han en medelålders som har problem med USADA, han kommer knappast kunna komma runt testningen denna gången.

Agitator 2018-07-10 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7952126)
Diskuterar folk verkligen på allvar Brock Lesnar? Den hypen dog för många årsedan vid detta laget, just nu är han en medelålders som har problem med USADA, han kommer knappast kunna komma runt testningen denna gången.

UFC och WWF begs to differ.

Agitator 2018-07-10 23:46

Citat:

Reem kneed him right in his diverticulitis.
Citat:

It was Prime Horse Meat Ubereem, no one beats that fucker.
Citat:

He got kicked in his surgically repaired stomach.........
Citat:

Overeem's steroids were obviously better than Brock's.
Citat:

Brock had his intestines removed and Reem was 95% steroid.
Citat:

Brock can most definitely beat overreem now ,id bet on him now
Nu när jag ser fighten igen så minns jag den inte alls så här.


Agitator 2018-07-11 00:13


svenbanan 2018-07-11 01:28

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7952142)

Hur jävla bra som helst! :D

Krampus 2018-07-11 05:35

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7952126)
Diskuterar folk verkligen på allvar Brock Lesnar? Den hypen dog för många årsedan vid detta laget, just nu är han en medelålders som har problem med USADA, han kommer knappast kunna komma runt testningen denna gången.

Tack.

Och med de orden önskar vi alla Brock Lesnar en framgångsrik karriär inom ”MMA” i Japan!

Agitator 2018-07-11 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 7952151)
Tack.

Och med de orden önskar vi alla Brock Lesnar en framgångsrik karriär inom ”MMA” i Japan!

Han har tagit HW titeln samt försvarat den två gånger.

Att han efter en operation möter Overeem på prime horse meat och får en kyss i magen där han opererats nyligen och viker lite är inte så jvla konstigt.

delta_mats 2018-07-11 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7952279)
Han har tagit HW titeln samt försvarat den två gånger.

Att han efter en operation möter Overeem på prime horse meat och får en kyss i magen där han opererats nyligen och viker lite är inte så jvla konstigt.

Ett par smällar i clinch med Cormier kommer göra Lesnar bajsnödig. När han sedan märker att Cormier är minst lika svår att ta ned som Cain var kommer han få panik och gasa. Sen är det läggdags för Brock.

Agitator 2018-07-12 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7952284)
Ett par smällar i clinch med Cormier kommer göra Lesnar bajsnödig. När han sedan märker att Cormier är minst lika svår att ta ned som Cain var kommer han få panik och gasa. Sen är det läggdags för Brock.

Kan mycket väl vara så. Ska bli intressant att se hur som helst.

Krampus 2018-07-12 06:45

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7952279)
Han har tagit HW titeln samt försvarat den två gånger.

Att han efter en operation möter Overeem på prime horse meat och får en kyss i magen där han opererats nyligen och viker lite är inte så jvla konstigt.

Men han är 600år gammal och har inte gått en match på 700år!

Agitator 2018-07-12 17:02

Vad säger ni om Brock rushar DC och lägger sin vikt på honom mer eller mindre och bara öser på första ronden och vinner?

WHITEFOLKS 2018-07-12 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7952569)
Vad säger ni om Brock rushar DC och lägger sin vikt på honom mer eller mindre och bara öser på första ronden och vinner?

Är det lite som att conor skulle chocka mayweather med saker han inte sett förrut?

Krampus 2018-07-12 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7952569)
Vad säger ni om Brock rushar DC och lägger sin vikt på honom mer eller mindre och bara öser på första ronden och vinner?

Samma som vi sa till de som med norrländskt allvar menade att Pudzianoviski skulle slå hela MMA-världen. Men, I didn’t see that coming! om du har rätt.. :d

xan 2018-07-12 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7951862)
Kör han Gorilla mode på något tillfälle han kan kapitalisera på inom första 2 ronderna så kan det mycket väl vara snabbt över för DC.

Hur? Ska han knocka DC?

Agitator 2018-07-13 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7952625)
Hur? Ska han knocka DC?

Mest troligt en clinch och en take down på det vid rätt tillfälle sedan GNP.

https://i.imgur.com/4uZSsfX.gif

Agitator 2018-07-13 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 7952574)
Är det lite som att conor skulle chocka mayweather med saker han inte sett förrut?

Helt ärligt talat så var ju Conors insats mot Floyd väldigt fel.

Stå med en man i 12 ronder som är världsmästare i counter. Näe, Conor boxades och gjorde det fel. Bättre hade varit att avsluta allt inom 5-6 ronder. Första 2-3 ronderna för att känna på varandra och se vart man har varandra för att sedan gå allt out för att knocka han. Conor hade helt fel gameplan. Hellre gått ut för att knocka en av världens bästa boxare och själv gasa och knockas än att stå upp i 12 ronder med han och förlora ändå.

svenbanan 2018-07-13 03:05

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7952736)
Helt ärligt talat så var ju Conors insats mot Floyd väldigt fel.

Stå med en man i 12 ronder som är världsmästare i counter. Näe, Conor boxades och gjorde det fel. Bättre hade varit att avsluta allt inom 5-6 ronder. Första 2-3 ronderna för att känna på varandra och se vart man har varandra för att sedan gå allt out för att knocka han. Conor hade helt fel gameplan. Hellre gått ut för att knocka en av världens bästa boxare och själv gasa och knockas än att stå upp i 12 ronder med han och förlora ändå.

Varför tror du Floyd skulle haft det svårare att hantera en sådan "noob taktik" än en vettig taktik där man inte är helt slut efter halva matchen?

Jag antar du tror att Conor är en så mycket bättre knockoutartist än alla de andra 40 som försökt på olika sätt?

Agitator 2018-07-13 04:53

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7952739)
Varför tror du Floyd skulle haft det svårare att hantera en sådan "noob taktik" än en vettig taktik där man inte är helt slut efter halva matchen?

Jag antar du tror att Conor är en så mycket bättre knockoutartist än alla de andra 40 som försökt på olika sätt?

Nej det tror jag inte. Poängen var ju att han inte borde boxats. Han skulle kört sin grej istället för att försöka boxa mot världens bästa.

Hellre knockas av Floyd inom 4-5 ronder än att stå med han i 12 och förlora ännu mer.

Är det något som är pinsamt så är det väl att en av världens bästa boxare inte kunde knocka en kaxig kille som Conor inom 5-10 ronder.

svenbanan 2018-07-13 06:11

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7952750)
Nej det tror jag inte. Poängen var ju att han inte borde boxats. Han skulle kört sin grej istället för att försöka boxa mot världens bästa.

Hellre knockas av Floyd inom 4-5 ronder än att stå med han i 12 och förlora ännu mer.

Är det något som är pinsamt så är det väl att en av världens bästa boxare inte kunde knocka en kaxig kille som Conor inom 5-10 ronder.

Nej han borde inte ha gått upp i en boxningsring och boxats mot Floyd. Det var uppenbart hur det skulle sluta.

Och hade han försökt att göra nåt annat än att boxas (oklart vad det betyder) så hade han antingen blivit diskad för att han använde olagliga tekniker eller förlorat ändå för att han använde tekniker som inte funkar i boxning.

Floyd följde en taktik han finslipat in i minsta detalj och hade rimligtvis ingen som helst lust att gå på nåt slags tokoffensiv som eventuellt skulle ge Conor chansen till att kontra.

Kabuto 2018-07-13 08:11

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 7952574)
Är det lite som att conor skulle chocka mayweather med saker han inte sett förrut?

MMA stance!!

High1ander 2018-07-16 12:04

Denna var nice from senaste Fight Night:
https://twitter.com/twitter/statuses...34847151026179

Fathlete 2018-07-16 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7952778)
MMA stance!!

:laugh:

OnkelSvenne 2018-07-17 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7952750)
Är det något som är pinsamt så är det väl att en av världens bästa boxare inte kunde knocka en kaxig kille som Conor inom 5-10 ronder.

Hur slutade matchen nu igen?

Agitator 2018-07-17 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av OnkelSvenne (Inlägg 7953801)
Hur slutade matchen nu igen?

Wow. Bra inlägg!

Du vet att alla som är djupt insatta i MMA anser att Conor inte borde ha boxats med Floyd. Självklart skulle Conor förlora en boxningsmatch om det är det han försöker ha. Han skulle med sitt fysiska övertag, lite större lite mer explosiv helt enkelt använda 1-2 ronder för känna av och sedan när han är varm i kläderna gå för knockout no matter what med MMA stance och dess taktik rörande förflyttningar och fotarbete, sånt som Floyd absolut inte är van att möta. Killen möter renodlade boxare.

Vad de flesta hoppades på att se var en grym MMA fighter gå in med sitt självförtroende och göra sin grej och sedan gå för knockout så fort det går i första 5-6 ronderna. Inte stå och inkassera en check för att boxas och överleva i 12 ronder.

Hans upplägg var helt fel och han borde ha utnyttjat sin styrka. Då hade vi kanske fått se en KO av Floyd.

Minns du matchen Floyd hade mot Pacquiao om du nu såg den. Han hade åtminstånde hjärta att gå för fullt och svinga för KO. Men har var skadad och utmanövrerad inom boxning. Samma sak hade "kanske" inte hänt ifall Conor kört sin grej. Vilket han inte gjorde.

Men tack för ditt insynsfulla håninlägg. Lätt med facit i hand att sitta på en pedestal och vara arrogant.

Det fanns stora möjligheter för att detta kunde varit en match där Floyd blir knockad. Den som inte förstår det, not my problem.

G.W 2018-07-17 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7953923)
Det fanns stora möjligheter för att detta kunde varit en match där Floyd blir knockad. Den som inte förstår det, not my problem.

:laugh::laugh::laugh:

Ja gudars skymning.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)