Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Mescreant 2009-01-25 05:55

knip käft pancamo

Kaboffastar 2009-01-25 05:58

Alltså lol på fedor vs Tim Sylvia åsse.. inte sett förens nu. pang bom - hejdå

Kreh 2009-01-25 07:25

Citat:

Ursprungligen postat av Mescreant (Inlägg 3447856)
Fyfan vad hjärtat bankade hela tiden speciellt i början när fedor körde duck and weave trodde han var groggy. Såg inte bra ut men herregud! Alltid som en lättnad lyfts från bröstet när fedor vinner.

Haha, håller med. Såg fighten i repris och det var slut efter 3+ minuter och trodde helt klart att Arlovski skulle ta det.

Kwon 2009-01-25 08:52

Ett klipp som måste ses, speciellt slutet. Säger allt om Fedor.

Mescreant 2009-01-25 09:01

http://i40.tinypic.com/2uemo36.jpg

Kabuto 2009-01-25 17:06

Ush så synd, Arlovski hade verkligen matchen. Lucky punch från Fedor, lite tråkigt ändå..

Kwon 2009-01-25 17:40

http://i42.tinypic.com/2irrqkx.jpg
http://i39.tinypic.com/n66paw.gif
http://i40.tinypic.com/2hzjprl.jpg

Mescreant 2009-01-25 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3448614)
Ush så synd, Arlovski hade verkligen matchen. Lucky punch från Fedor, lite tråkigt ändå..

Många säger att "Arlovski hade matchen". Jag tycker det är löjligt att säga så. Om det hade sett likadant ut fram till sista 2min i sista ronden vore det befogat men efter 3min in i första...nej. Fedor hade uppenbarligen problem med Arlovskis snabbhet, reach och skickliga boxning men han hittar ju alltid misstag hos sina motståndare. Inte otänkbart att Fedor medvetet duckade med huvudet långt framme hela tiden när Arlovski svingade för att framkalla något dumstridigt. Upp mot repen, ducka+kontra gg.

Eller så säger jag så för att jag är kär i Fedor och han är den enda atlet jag någonsin idoliserat. :D

Mescreant 2009-01-25 18:13

Alla tar till lipen efter dom mött Fedor

Pudzianovski 2009-01-25 18:43

Jag håller med Kwon på den punkten. Fedor är en av de bästa i världen. Jag tror knappast han kände sig speciellt obekväm i matchen alls. Han visste vad han gjorde och anpassade sig. Han har en förmåga att använda huvudet bättre än många. Fedor kan oftast känna sig för och göra några misstag utan att det går åt helvete, medan om du gör ett misstag som moståndare till Fedor ligger du jävligt illa till.

Eller så säger jag så för att jag är kär i Kwon och han är den enda atlet jag någonsin idoliserat.

Mescreant 2009-01-25 18:51

Håller också med Kwon för att jag är kär i honom och han är den enda forummedlem jag någonsin idoliserat.

Einar 2009-01-25 18:54

Gött att Fedor vann, men det är med blandad förtjusning jag tänker tillbaks på fighten. Det hade varit roligare om det hade blivit lite mer slagväxlingar och action innan the killer knock kom.

Kabuto 2009-01-25 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Mescreant (Inlägg 3448685)
Många säger att "Arlovski hade matchen". Jag tycker det är löjligt att säga så. Om det hade sett likadant ut fram till sista 2min i sista ronden vore det befogat men efter 3min in i första...nej. Fedor hade uppenbarligen problem med Arlovskis snabbhet, reach och skickliga boxning men han hittar ju alltid misstag hos sina motståndare. Inte otänkbart att Fedor medvetet duckade med huvudet långt framme hela tiden när Arlovski svingade för att framkalla något dumstridigt. Upp mot repen, ducka+kontra gg.

Eller så säger jag så för att jag är kär i Fedor och han är den enda atlet jag någonsin idoliserat. :D

Nej man kan inte veta hur det hade gått om det hade fortsatt och Arlovski blev oförsiktig och blev knockad.
Jag tycker i alla fall att det såg turligt ut och att Fedor hade problem före det hände.

Dumleman 2009-01-25 21:23

Skit också att Fedor inte fick in vänstern direkt efter högern!

Kabuto 2009-01-25 22:53

Han var ju helt ute efter första slaget, varför vill du att han skulle bli träffad igen :confused:

Kräket 2009-01-25 23:00

Nu har jag också sett galan... :)

Många som anser att Fedor hade lite tur, att han låg lite taskigt till där i början. Jag vette sjutton, är inte såpass insatt att jag har någon åsikt om detta. Vad anser ni?

Fan vad jag störde mig på snubben som verkade tala med rap-metoden. Han var så jädra överdriven att det bara blev störande.

Sen verkar det tydligen inte gå så bra för Affliction. Synd om det i slutänden bara blir UFC som står kvar. Gissar att det nog inte är det bästa för sporten...

Kaboffastar 2009-01-25 23:09

Jag är inte heller speciellt insatt i någonting, har nyss börjat intressera mig för sporten.

Vad är fedors "MMA recod"? såg inte vad det stod på streamen

Skulle vara fränt att se Fedor i en oktagon åsse.

Tigerkotten 2009-01-25 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3449015)
Nej man kan inte veta hur det hade gått om det hade fortsatt och Arlovski blev oförsiktig och blev knockad.
Jag tycker i alla fall att det såg turligt ut och att Fedor hade problem före det hände.

Håller med, Arlowski tog Fedor stående och fick in slag efter slag. Bara han gick på lite väl hårt där i slutet. Jag vart förvånad att Fedor ej fick ner / tog ner Arlowski vid clinch.

Mago 2009-01-25 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3449439)
Jag är inte heller speciellt insatt i någonting, har nyss börjat intressera mig för sporten.

Vad är fedors "MMA recod"? såg inte vad det stod på streamen

Skulle vara fränt att se Fedor i en oktagon åsse.

29-1

Här är hans "förlust". Obesegrad mao. :)

Tigerkotten 2009-01-25 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3449439)
Jag är inte heller speciellt insatt i någonting, har nyss börjat intressera mig för sporten.

Vad är fedors "MMA recod"? såg inte vad det stod på streamen

Skulle vara fränt att se Fedor i en oktagon åsse.

http://www.sherdog.com/fighter/Fedor-Emelianenko-1500

MagnusG 2009-01-25 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3449439)
Jag är inte heller speciellt insatt i någonting, har nyss börjat intressera mig för sporten.

Vad är fedors "MMA recod"? såg inte vad det stod på streamen

Skulle vara fränt att se Fedor i en oktagon åsse.

Ja nu är det 29 vinster 1 förlust..
Förlusten kom av ett "cut" han fick av en armbåge i en PRIDE match. Och dom dömde det till förlust. Alltså.. han fick inte fortsätta då såret va för djupt.
Så han har egentligen inte någon "riktig" förlust i sin resume.. än :)

Så.. 29 wins, 1 loss, 0 Draws, 7 Knockouts och 15 submissions

olwe 2009-01-25 23:28

+ en no contest mot Noguera

Kaboffastar 2009-01-25 23:59

thanks. Kollade på dokumentären åsse fårut. baddest man on the planet.

palme 2009-01-26 01:08

Killen som fejka groinshots i första matchen kunde fan fått förlora...

Otrolig haka på mini-fedor!!! Han borde ha sovit flera ggr om!

Vitor is back!!! Läskig KO.

Snyggt av fedor att lura in AA som han gjorde, sen tack och godnatt :D Fortfarande lite chockad över det abrupta slutet.

Kwon 2009-01-26 01:18

AA föll rakt in i Fedors fälla!

Om det är någon som är calculating och capitalizes on someone elses mistakes så ere Feddan!
(Allt tack vare Megamass 2000)
http://www.mma-extreme.com/images/young_emelianenko.jpg

palme 2009-01-26 01:23

Jag är säker på att han gjorde en fuling, han ser så loj ut efter frontsparken, armarna nere, sen pang! Inget snack om vem som är bästa tungviktaren nu.

Kaboffastar 2009-01-26 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3449584)
Jag är säker på att han gjorde en fuling, han ser så loj ut efter frontsparken, armarna nere, sen pang! Inget snack om vem som är bästa tungviktaren nu.

Glöm inte att AA HADE MATCHEN!!!!!!111!!

palme 2009-01-26 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3449585)
Glöm inte att AA HADE MATCHEN!!!!!!111!!

Hade han? Bättre händer helt klart. Men om han dominera så jävligt varför försöka sig på ett flying knee? AA sprang i fällan helt enkelt.

KlopFer 2009-01-26 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3449515)
thanks. Kollade på dokumentären åsse fårut. baddest man on the planet.

Vad heter den?

Drfg 2009-01-26 01:34

Citat:

Ursprungligen postat av KlopFer (Inlägg 3449587)
Vad heter den?

Det står i texten du quotade :) "Baddest man on the Planet"

hoikka poika 2009-01-26 01:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3449414)
Nu har jag också sett galan... :)

Många som anser att Fedor hade lite tur, att han låg lite taskigt till där i början. Jag vette sjutton, är inte såpass insatt att jag har någon åsikt om detta. Vad anser ni?

Fedor hade inte vunnit ronden om den hade fortsatt som den började. Skulle ha varit intressant att se hur rond 2 hade sett ut.

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3449414)
Fan vad jag störde mig på snubben som verkade tala med rap-metoden. Han var så jädra överdriven att det bara blev störande.

Sen verkar det tydligen inte gå så bra för Affliction. Synd om det i slutänden bara blir UFC som står kvar. Gissar att det nog inte är det bästa för sporten...

Affliction har inte kört så många galor och de har många namnkunniga fighters. Dessutom har dom ju Mr. Trump i bakfickan :) Jag vet inte hur det går ekonomiskt men det verkar ju vara rätt svårt att få någon ekonomi i fightinggalor av någon anledning.

Jävligt läskig KO på Lindland förövrigt. I klass med Tank Abbotts KO på Matua i UFC 6.

7UP 2009-01-26 01:36

Sheeesuz vad hes man är nu! Fedor is still the man men jag var bra orolig där ett tag.

Härligt att se Vitor i form igen. Har väntat i många år på det.

Lite besviken på Barnett att han inte kunde få in någon submission.

KlopFer 2009-01-26 01:38

Citat:

Ursprungligen postat av Drfg (Inlägg 3449588)
Det står i texten du quotade :) "Baddest man on the Planet"

Ahh, se där:D

hoikka poika 2009-01-26 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3449585)
Glöm inte att AA HADE MATCHEN!!!!!!111!!

Nja, han hade vunnit första ronden om den hade fortsatt i samma stil. Som sagt, hade varit intressant att se rond 2. Den hade garanterat sett helt annorlunda ut.

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3449584)
Jag är säker på att han gjorde en fuling, han ser så loj ut efter frontsparken, armarna nere, sen pang! Inget snack om vem som är bästa tungviktaren nu.

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3449586)
Hade han? Bättre händer helt klart. Men om han dominera så jävligt varför försöka sig på ett flying knee? AA sprang i fällan helt enkelt.

Tror att du har hittat ett korn här faktiskt ;) AA blev för självsäker när han kände att han hade ronden, blev oförsiktig, lurad!

Kaboffastar 2009-01-26 01:48

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3449586)
Hade han? Bättre händer helt klart. Men om han dominera så jävligt varför försöka sig på ett flying knee? AA sprang i fällan helt enkelt.


Jag var en smula ironisk

LoTiX 2009-01-26 02:27

Fedor har redan sagt allting efter matchen. Aldrig i fara, helt oskadad, såg flera misstag, väntade på ett stort och behövde då bara ett slag. Att säga att AA dominerade utan att det finns en skråma på Fedors ansikte känns lite konstigt.

Och att kalla ett helt fantastiskt kalkylerat slag som skapats under 3 minuter fight för att sedan träffa helt perfekt på hakan på en luftburen framåtflygande 195cm hög 100-kilos kloss kan man för i hela jävla världen inte kalla en "lycky-punch"!

Kabuto 2009-01-26 02:35

Haha, nu börjar det bli löjligt :D

LoTiX 2009-01-26 02:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3449600)
Haha, nu börjar det bli löjligt :D

Ja med en sådan comeback blir allt löjligt.

jesse 2009-01-26 02:55

AA såg ut att vara i grymt slag och inledde ju bra, men han satte ju aldrig Fedor under någon större press även om det var han som drev på. Precis som vissa innan påpekat så kan man knappast säga att AA hade matchen på något sätt innan smällen, och efter så.....

Har man sett några matcher med Fedor så förstår man att det inte var en "lucky punch".

LoTiX 2009-01-26 02:58

Citat:

Ursprungligen postat av jesse (Inlägg 3449605)
AA såg ut att vara i grymt slag och inledde ju bra, men han satte ju aldrig Fedor under någon större press även om det var han som drev på. Precis som vissa innan påpekat så kan man knappast säga att AA hade matchen på något sätt innan smällen, och efter så.....

Har man sett några matcher med Fedor så förstår man att det inte var en "lucky punch".

Just det som irriterar mig, i match efter match efter match besegrar Fedor sina motståndare. Efter varje match har man nya saker att klaga på. Visst att man blir mer granskad på toppen men det känns nästan löjligt ibland. Att gå ifrån matchen med en utav sina otvivelaktigt största potentiella motståndare till tronen utan en skråma och ett enda slag som avgörande faktor är makalöst.

Kwon 2009-01-26 08:01

Rakt in i Björnfällan : Las Ketchup!
http://i43.tinypic.com/8zkzm1.gif

jesse 2009-01-26 08:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3449649)
Rakt in i Björnfällan : Las Ketchup!
http://i43.tinypic.com/8zkzm1.gif

Ju mer jag ser den ju mer gillar jag den, ser så lojt ut när han studsar tillbaka från ringhörnan med låg guard, sen kommer den som ett skott :D

Kabuto 2009-01-26 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av jesse (Inlägg 3449605)
AA såg ut att vara i grymt slag och inledde ju bra, men han satte ju aldrig Fedor under någon större press även om det var han som drev på. Precis som vissa innan påpekat så kan man knappast säga att AA hade matchen på något sätt innan smällen, och efter så.....

Har man sett några matcher med Fedor så förstår man att det inte var en "lucky punch".

Citat:

Ursprungligen postat av LoTiX (Inlägg 3449606)
Just det som irriterar mig, i match efter match efter match besegrar Fedor sina motståndare. Efter varje match har man nya saker att klaga på. Visst att man blir mer granskad på toppen men det känns nästan löjligt ibland. Att gå ifrån matchen med en utav sina otvivelaktigt största potentiella motståndare till tronen utan en skråma och ett enda slag som avgörande faktor är makalöst.

Men niggahs plz, ni tror alltså att Fedor planerar att missa alla sina slag, inte göra något i clinchen bli träffad själv flera gånger. För att han vill ha ett spektakulärt avslut?
Klart att han är bäst i världen det har han bevisat och brukar Fedor bli ifrågasatt? snarare tvärtom. Men hur bra man är så vill inte någon chansa att bli få flera träffar på sig i onödan. Och bara för att han inte blöder eller får svullnader så blir han påverkad av slagen.

detail 2009-01-26 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3449822)
Men niggahs plz, ni tror alltså att Fedor planerar att missa alla sina slag, inte göra något i clinchen bli träffad själv flera gånger. För att han vill ha ett spektakulärt avslut?
Klart att han är bäst i världen det har han bevisat och brukar Fedor bli ifrågasatt? snarare tvärtom. Men hur bra man är så vill inte någon chansa att bli få flera träffar på sig i onödan. Och bara för att han inte blöder eller får svullnader så blir han påverkad av slagen.

Jojo, skärp dig redan, försöker du bevisa något? Vi vet alla vet att Fedor vann matchen, sjukaste var att det, tom var stående, där Andrei skulle vara överlägsen och att man ligger före på poäng efter 3minuter av en 15-25mins match säger väll förfan inget, speciellt om man ligger på näsan efter att man blivit KTFO.

LoTiX 2009-01-26 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3449822)
Men niggahs plz, ni tror alltså att Fedor planerar att missa alla sina slag, inte göra något i clinchen bli träffad själv flera gånger. För att han vill ha ett spektakulärt avslut?
Klart att han är bäst i världen det har han bevisat och brukar Fedor bli ifrågasatt? snarare tvärtom. Men hur bra man är så vill inte någon chansa att bli få flera träffar på sig i onödan. Och bara för att han inte blöder eller får svullnader så blir han påverkad av slagen.

Att missa slag och att vara den sämre av de två/på väg att förlora är på inga vis samma sak. Fedor träffades in ansiktet vid ett eller två tillfällen och trots att han har mycket lätt att få märken hade han inga sådana efter matchen. Vidare så har Fedor, som är mycket blygsam, till och med sagt i post-intervju att han aldrig blev det minsta påverkad utav slagen. Spektakulära avslut visste jag inte han sökte, däremot ett större misstag utav sin motståndare, något han visste skulle komma. Jodå han blir ofta ifrågasatt.

Pdaddy 2009-01-26 12:15

Asså när man kollar i realtid så hinner man faan knappt se slaget, nu när man ser det i superslowmotion så ser man ju att det inte är ett ivägslängt turslag.
Tyckte ja läste nånstans att Fedor träna välldigt mycket på vissa counteraktive saker på vissa olika försök, tex hoppknän eller andra konstigheter. Så han sa att detta var en ren reflex på ett sådant move han tränat på. KLOCKERS !!!

Pd

hangatyr 2009-01-26 13:09

det bästa med matchen var hur som helst att det var big john som dömde!

palme 2009-01-26 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3449822)
Men niggahs plz, ni tror alltså att Fedor planerar att missa alla sina slag, inte göra något i clinchen bli träffad själv flera gånger. För att han vill ha ett spektakulärt avslut?
Klart att han är bäst i världen det har han bevisat och brukar Fedor bli ifrågasatt? snarare tvärtom. Men hur bra man är så vill inte någon chansa att bli få flera träffar på sig i onödan. Och bara för att han inte blöder eller får svullnader så blir han påverkad av slagen.

Men NIGGAH!!!! Snälla kolla på matchen igen och se hur många av AA's fina raka slag som verkligen är RENA träffar i huvet och inte bara snuddar.
Han tog sig in i i clinch trots AA's fina boxning...är han så dominant då? Svar nej.



Btw Green i första matchen, style "hood" hahahahahhahaha! Han var en riktigt skön lirare! En äkta niggah!

palme 2009-01-26 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av hangatyr (Inlägg 3449935)
det bästa med matchen var hur som helst att det var big john som dömde!

Ja han gjorde ett grymt jobb i samtliga matcher han dömde! En legend!

Mescreant 2009-01-26 15:12

bästa med galan var ändå Tito Ortiz intervjuer
"let me tell you how you're feeling right now!"

Pdaddy 2009-01-26 18:05

faan vill se hela galan, borde väll gå att få tag på.. vad hette den nu igen :D

Pudzianovski 2009-01-26 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 3450547)
faan vill se hela galan, borde väll gå att få tag på.. vad hette den nu igen :D

Vet inte om du skämtar men....http://www.afflictiondayofreckoning.com

Fultjack 2009-01-26 18:10

Läste att Per Eklund ska köra UFC95 mot David Baron.
Vad tror ni? Hoppas det går bra för honom :thumbup:

Kwon 2009-01-26 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3449822)
Men niggahs plz, ni tror alltså att Fedor planerar att missa alla sina slag, inte göra något i clinchen bli träffad själv flera gånger. För att han vill ha ett spektakulärt avslut?
Klart att han är bäst i världen det har han bevisat och brukar Fedor bli ifrågasatt? snarare tvärtom. Men hur bra man är så vill inte någon chansa att bli få flera träffar på sig i onödan. Och bara för att han inte blöder eller får svullnader så blir han påverkad av slagen.

Nogger pl0x.

Se fler matcher med Fedor, lär dig hur han fightas.

Han är mycket kalkylerande och gör du ett misstag är du rökt.

nossie 2009-01-26 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3449941)
Btw Green i första matchen, style "hood" hahahahahhahaha! Han var en riktigt skön lirare! En äkta niggah!

Green var riktigt bra i den matchen lite synd att han torskade men grymt underhållande att titta på.

nossie 2009-01-26 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3450562)
Läste att Per Eklund ska köra UFC95 mot David Baron.
Vad tror ni? Hoppas det går bra för honom :thumbup:

Tror på per, ska bli extra kul att se på plats, kul med en svensk vilket som.

selmir 2009-01-26 21:05

De som tycker att fedor hade tur ska nog se flera matcher med fedor. Han brukar ta ganska mycket stryk innan han vinner.. Hans enda förlust var väl när dommaren bröt för att han blödde för mycket över ögat ?

dared 2009-01-26 22:05

WEC 38 var riktigt underhållande tycker jag.

Mago 2009-01-26 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3451235)
WEC 38 var riktigt underhållande tycker jag.

Skulle precis in och skriva detsamma. WEC levererar fan alltid. :thumbup:

Mago 2009-01-26 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3450562)
Läste att Per Eklund ska köra UFC95 mot David Baron.
Vad tror ni? Hoppas det går bra för honom :thumbup:

Blir nog en bra match iaf!

Bielkheden möter för övrigt Bocek i UFC 97.

Kabuto 2009-01-27 00:08

Jag har inte sett någon match med Fedor förr :(



Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 3450547)
faan vill se hela galan, borde väll gå att få tag på.. vad hette den nu igen :D

Affliction.Day.of.Reckoning.Opening.Bouts.HDTV.Xvi D-KYR

bear.flowertwig 2009-01-27 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av selmir (Inlägg 3451006)
De som tycker att fedor hade tur ska nog se flera matcher med fedor. Han brukar ta ganska mycket stryk innan han vinner..

+1 Även om den riktiga experten på det området är Nog som kan vara så gott som plattbankad innan han får tag på en arm eller ett ben och avslutar :thumbup:

bear.flowertwig 2009-01-27 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Mescreant (Inlägg 3450162)
bästa med galan var ändå Tito Ortiz intervjuer
"let me tell you how you're feeling right now!"

Han vara bara näst bäst efter idioten med struma.

sz0 2009-01-27 01:08

Stryk tycker jag väll inte är rätt ord riktigt, en av andledningarna att jag tror så mycket på Fedor fortfarande är ju att han tagit så lite stryk och förhoppningsvis inte blir som Nog.
Att Nog åldrats som han gjort är ju för övrigt synd eftersom han är så lätt att tycka om. Det Fedor råkar ut för är för all del ofta att han blir träffad lite eller nerhåller en del osv men jag har aldrig tänk typ "vad bra han är på att ta stryk" för jag har aldrig sätt honom ta stryk.

Kabuto 2009-01-27 01:13

Du bör nog se fler matcher med Fedor..

sz0 2009-01-27 01:16

Sätt alla hans mma matcher flera gånger, men kan väll ha glömt nån specifik match han tog mycket isf.

Kwon 2009-01-27 02:45

http://img141.imageshack.us/img141/9...rlovskiui6.jpg

Kwon 2009-01-27 02:57

http://img232.imageshack.us/img232/8...orvsaa2cq7.jpg

Mescreant 2009-01-27 03:03

Enda jag kan tänka på är i PRIDE när Kazuyuki Fujita nästan knockar honom. Undra om det var därför han körde sina skumma wobble-danser mot Arlovski, för att få honom att rusa in...

hoikka poika 2009-01-27 06:16

Citat:

Ursprungligen postat av Mescreant (Inlägg 3451892)
Enda jag kan tänka på är i PRIDE när Kazuyuki Fujita nästan knockar honom. Undra om det var därför han körde sina skumma wobble-danser mot Arlovski, för att få honom att rusa in...

Nja, Fujita fick in en riktig pärla på Fedor, liite hårdare eller lite bättre träff så hade det vart klart! Ingen fint i det läget iaf.

Ronden gick jävligt bra för Arlovski. Fedor visar att han är loj, bara studsar mot repen med guarden sänkt. The rest is history. SKulle vara intressant att se en re-match!

Snurrrar en massa om Fedor vs. Brock Lesnar. Finns det något sanning i det eller är det bara "drömmatcher". Kommer Dana White att våga släppa in en UFC-mästare i ringen i en annan organisation? Gick ju inte så bra i japan...

MangeByggarn 2009-01-27 10:49

Vet någon vad Fedor tycker om UFC och varför han inte vill vara med där?

Kreh 2009-01-27 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av hoikka poika (Inlägg 3451911)
Nja, Fujita fick in en riktig pärla på Fedor, liite hårdare eller lite bättre träff så hade det vart klart! Ingen fint i det läget iaf.

Ronden gick jävligt bra för Arlovski. Fedor visar att han är loj, bara studsar mot repen med guarden sänkt. The rest is history. SKulle vara intressant att se en re-match!

Snurrrar en massa om Fedor vs. Brock Lesnar. Finns det något sanning i det eller är det bara "drömmatcher". Kommer Dana White att våga släppa in en UFC-mästare i ringen i en annan organisation? Gick ju inte så bra i japan...

Orka se Fedor få spö utan nytta.

sz0 2009-01-27 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av MangeByggarn (Inlägg 3452110)
Vet någon vad Fedor tycker om UFC och varför han inte vill vara med där?

Dom ville inte låta honom tävla i sambo.

Kabuto 2009-01-27 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3451891)
*Lång bild på fedor i battle-mode

The Cyborg :D

palme 2009-01-27 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kreh (Inlägg 3452144)
Orka se Fedor få spö utan nytta.

Men snälla...


Mange - Fedor gillar att köra sambo, nånting han inte får göra om han skriver kontrakt med UFC, det är en av anledningarna. Dana's negativa kommentarer om fedor är säkert en annan.

Kaboffastar 2009-01-27 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3452269)
Men snälla...


Mange - Fedor gillar att köra sambo, nånting han inte får göra om han skriver kontrakt med UFC, det är en av anledningarna. Dana's negativa kommentarer om fedor är säkert en annan.

Ursäkta n00ben men. varför får han inte köra sambo? vad det nu är för "rysk modern kampsport"

wikiipedia

Kaboffastar 2009-01-27 12:55

jävel va fett


Kabuto 2009-01-27 12:55

Dana vill att alla fighters i UFC ska vara helt bundna till UFC och inget annat..

Nitrometan 2009-01-27 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 3452265)
Dom ville inte låta honom tävla i sambo.

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3452272)
Ursäkta n00ben men. varför får han inte köra sambo? vad det nu är för "rysk modern kampsport"

UFC vill bestämma när/var/hur "deras" fighters fightas. De vill bestämma över titlar m.m

Fedor gillar sambo.

Han har vunnit VM flera gånger.

Hans enda villkor när han diskuterade kontrakt med UFC/Zuffa/bröderna Fertitta var att få fortsätta tävla i sambo. Det fick han inte.

palme 2009-01-27 12:58

Alltså UFC låser folk i sina kontrakt. Så fedor får inte tävla i/för en annan organisation.

Kaboffastar 2009-01-27 12:58

ofan,, visste inte att det var ufc bara ufc som gällde för dom.

Edit : hur långt sträcker sig det där? får han tex köra en ren karatetävling på amatörnivå? tex tex =P

Nitrometan 2009-01-27 12:59

Fedor sambo...




Kaboffastar 2009-01-27 13:01

Kan någon reda ut fedor vs fj0d0r åt mej åsse? heter han fjodor i ryssland eller?

Nitrometan 2009-01-27 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3452294)
Kan någon reda ut fedor vs fj0d0r åt mej åsse? heter han fjodor i ryssland eller?

Ja.

Nitrometan 2009-01-27 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3452294)
Kan någon reda ut fedor vs fj0d0r åt mej åsse? heter han fjodor i ryssland eller?

Det uttalas Fjodor på ryska. T.ex. författaren Fjodor Dostojevski.

Fedor är väl nånslags anglikaniserad översättning.

clash 2009-01-27 14:00

ÅÅÅHHH YES!!!!!!!!! AFFLICTION!!!!

"The Last Emperor" slog ut sin femte f.d. UFC HV Champion efter 3 minuter ned en knockout som fick den "småväxte arlovski att ändra bana i luften med sitt flygande knä"

Och om ni inte sett eventet ännu så kan ni gott ha en spoiler för att ni hängt på downloadknappen tidigare!! :devil:

Fan mannen är ju för fan sådär löjligt ......"IMBA"

Jag var asladdad och satt o vrålade när jag såg det med en begynnande erektion

clash 2009-01-27 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3452315)
Det uttalas Fjodor på ryska. T.ex. författaren Fjodor Dostojevski.

Fedor är väl nånslags anglikaniserad översättning.



Och man uttalar efternamnet före förnamnet oxå har jag för mig.

Har inte läst igenom den här tråden så noga men ni som är intresserade kan även kolla in hans bror Alexander som oxå är tungviktsfighter .... Och har dödsängeln tattuerad över hela ryggen =) ... I ryssland =) ... Underhållande fighter iaf =)

p.s. Är det egentligen en tillfällighet att Fedor ursprungligen kommer från Ukraina (som under Sovjettiden egentligen mest var en stor militärbas) .... Även om han är RYSK medborgare nuförtiden iaf =) ..o sprang med den olympiska facklan för Rysslands räkning i senaste OS.

Antagligen bara en dålig konspirationsteori men är det första genomslaget av gendoping eller nått annat som nu nått vuxen ålder månne =)

iNCREDiBLE 2009-01-27 14:23

http://www.mmashare.com/fedor-vs-and...-2--t3966.html

Kaboffastar 2009-01-27 14:24

Fan clash du kommer med banbrytande info här ;D

Nitrometan 2009-01-27 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av clash (Inlägg 3452396)
p.s. Är det egentligen en tillfällighet att Fedor ursprungligen kommer från Ukraina (som under Sovjettiden egentligen mest var en stor militärbas) .... Även om han är RYSK medborgare nuförtiden iaf =) ..o sprang med den olympiska facklan för Rysslands räkning i senaste OS.

Hans föräldrar är ryssar och flyttade "hem" till Ryssland innan Ukraina blev fritt.

Tror inte det är några konstigheter med det.

clash 2009-01-27 14:26

Helt ärligt nu har jag inte adressen i huvet (och jag får ju iaf inte länka här =) Men det finns en dokumentär om Fedor ute på youtube som jag verkligen reckomenderar .... Det är snudd på att det blir löjligt =) Han är verkligen så grym.

Se gärna Bigger , Faster , Stronger före =) ..... För Fedor tränar som Rocky =)

clash 2009-01-27 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3452416)
Hans föräldrar är ryssar och flyttade "hem" till Ryssland innan Ukraina blev fritt.

Tror inte det är några konstigheter med det.


Beror på hur mycket du VILL tro att Fedor är hemligt provrörsbarn ... jag menar lets face it ... Om inte det där är den ultimata infanteristen så skulle jag vilja se en bättre =)

Men du har antagligen rätt, han är grym iaf.

Den sista utav de gamla stjärnorna från Pride som fortfarande håller fanan högt. =)

Nitrometan 2009-01-27 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av clash (Inlägg 3452417)
Helt ärligt nu har jag inte adressen i huvet (och jag får ju iaf inte länka här =) Men det finns en dokumentär om Fedor ute på youtube som jag verkligen reckomenderar .... Det är snudd på att det blir löjligt =) Han är verkligen så grym.

Se gärna Bigger , Faster , Stronger före =) ..... För Fedor tränar som Rocky =)

http://se.youtube.com/watch?v=eBnJ7tB7AhA

"Baddest Man om the Planet"

clash 2009-01-27 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3452420)
http://se.youtube.com/watch?v=eBnJ7tB7AhA

"Baddest Man om the Planet"


Ah visst , tror det skall vara den =)

Kabuto 2009-01-27 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av clash (Inlägg 3452418)
Beror på hur mycket du VILL tro att Fedor är hemligt provrörsbarn ... jag menar lets face it ... Om inte det där är den ultimata infanteristen så skulle jag vilja se en bättre =)

Men du har antagligen rätt, han är grym iaf.

Den sista utav de gamla stjärnorna från Pride som fortfarande håller fanan högt. =)

Jag hade ingen aning om att Fedor var en utmärkt skytt också..

Kabuto 2009-01-27 15:28

Vad tror folk om UFC 94 då? Många matcher som har god potential, hur tror ni det kommer att gå med GSP vs Bj Penn?

Sebbe_H 2009-01-27 15:31

Gsp tar hem det ;D

Kabuto 2009-01-27 15:34

Tyvär så tror jag GSP vinner, hoppas däremot på BJ, han är så skön :D

Sebbe_H 2009-01-27 15:36

Tycker BJ verkar sjukt dryg och tror att han är bäst i världen.

Kabuto 2009-01-27 15:38

Vadå tror? Han skulle vinna över Fedor, easy


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)