Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   MattisPattis going strong! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122804)

mattilainen 2008-12-05 15:29

MattisPattis going strong!
 
Hej mitt namn är Mattias och är 20 år gammal, har länge funnits på forumet och läst så mycket jag kommit åt, samt verkligen beundrat hur många här tränar/ser ut. Annars har jag nog inte visat mycket av mig själv, men det ska bli ändring på.

Stats:
Ålder: 20 år
Längd: 182 cm
Vikt: ca 102.x kg
Midja: 93.5 cm
Biceps: 37 avslappnad 42.5 spänd
Bänk: 115 kg
Mark: precis börjat med så har ingen maxning än.
Knäböj: samma som mark, kommer snart maxningar.
något mer ni vill veta så säg till.

Jag tänkte att dra igång min egen träningsjournal och försöka klämma in så mycket bilder som möjligt. Just nu kör jag efter ett schema som min personliga tränare har lagt upp åt mig, fick nytt igår (05-12-2008) som jag verkligen är på hugget för att köra nu fram till i slutet av januari. Övningarna kommer ni märka av så småning om.

Jag har älskat att träna sen 14 års åldern där jag då började med kamp jujutsu, sedan har jag tränat allt möjligt, brottning, braziliansk jujutsu, shootfighting, thai boxning, något jag fortfarande tränar är braziliansk jujutsu och shootfighting när jag har tid, annars kör jag mest gym, kommer bli ett genomsnitt på 4.5 ggr i veckan nu, innan har jag kört 5 dagar i veckan. så uppdateringar kommer det allt att bli.

Jag har tränat gym fram och tillbaka i ca två år nu men för ca sex månader sen drog jag igång på allvar i och med att min dåvarande flickvän gjorde slut och jag fick helt enkelt för mycket fritid för att inte gymma :)

Hoppas ni tycker detta är lika intressant som jag, tycker det är extremt roligt med feedback så lämna gärna något spår efter er.

Godfella 2008-12-05 15:49

Alltid lika kul med en ny journal :) Trevligt! Och välkommen.

mattilainen 2008-12-05 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Godfella (Inlägg 3356227)
Alltid lika kul med en ny journal :) Trevligt! Och välkommen.

Tack tack :=) får hoppas du följer den då och ger mig tips på vägen :D känner mig redan lite mer peppad inför morgondagens träning.

Godfella 2008-12-05 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av mattilainen (Inlägg 3356242)
Tack tack :=) får hoppas du följer den då och ger mig tips på vägen :D känner mig redan lite mer peppad inför morgondagens träning.

Det kommer jag att göra, var så säker :)
Härligt att peppa så tidigt.

mattilainen 2008-12-07 19:30

Började på mitt nya schema idag

Dag 1: Marklyft och Joggning
Dag 2: Biceps och triceps - Skivstångscurl och Dips
Dag 3: Vila
Dag 4: Knäböj och axlar
Dag 5: Bröst och rygg - bänkpress/hantelpress och chins
Dag 6: vila

Kommer alltså att vara på gymmet minst 4.5 dagar i veckan. Detta tänkte jag köra till slutet av januari, i januari ska jag dra igång min första riktiga deff någonsin och det ska bli roligt att se resultatet. Mitt mål är att komma ner till ca 90 kg just nu men när jag är där får jag se hur resultatet blivit.

Idag var Alltså dag 1 och jag körde marklyft och joggning

Uppvärmning:
15 minuters joggning på löpband i ca 11 km/h

Marklyft:
1x15 40 kg
1x10 60 kg
1x8 80 kg
1x8 80 kg
1x8 100 kg

Eftersom detta var mitt första "riktiga" marklyft träning så körde jag med ganska lätta vikter för att få in tekniken, om jag har förstått min pt rätt så är det ner med röven så långt som möjligt, lyft med bena, kolla i taket och försöka hålla ryggen rakt genom hela övningen? Om ni har mer tips så bara att tipsa på, älskar feedback/tips

Maxning kommer nog komma efterhand men just nu vill jag inte försöka maxa och skada mig, tekniken kommer först. Förresten någon som vet vad "vanliga" vikter på marklyft är?

Efter marklyftet blev det löpbandet igen

löpning:
35 minuter i ca 10 - 11.5 km/h, kom ca 5.8 km


Passet gick annars väldigt bra och kände verkligen att marklyft var en övning som tog musten ur en rejält då jag fick sitta flera minuter och vila mellan varje set.

mattilainen 2008-12-08 17:57

Ännu en uppdatering och detta är bara början gått folk :)

Idag var det ruskigt skoj på gymmet, nästan så man vill dit och gå men får allt hålla mig tills imorgon då "vilan" finns på schemat och då tänker jag nog ta mig en joggingtur eller bara gå en stund.

På schemat idag var det Biceps och Triceps och jag började med biceps, för att sedan tortera triceps en aning.

Uppvärmning:
10 minuter joggning i ca 12 km/h

Biceps:

Skivstångscurl:
1x8 40 kg
1x8 45 kg PB!
1x8 40 kg
1x6 40 kg

Hammercurl:
1x10 15 kg
1x10 15 kg
1x10 15 kg


Triceps:

Dips:
1x10 min egen vikt
1x8 +10 kg
1x8 +10 kg
1x8 +12.5 kg

Kickback:
1x8 25 kg
1x8 20 kg
1x8 20 kg

Avslutade med lätt joggning på 10 minuter i hastighet 11 - 12 km/h

Måste bara säga att hittills älskar jag detta schema :p nästan bara mina favorit övningar, samtidigt skoj med lite nya övningar. Grattis till mig själv som satte PB på skivstångscurl och därmed blev ännu gladare och ännu mer taggad :)

Detta passet får betyget 8/10

Redhousepainter 2008-12-08 18:03

Detta ska följas,grattis till PB oxå..Du verkar motiverad till träning och det är ett stort plus !!!

mattilainen 2008-12-08 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av Redhousepainter (Inlägg 3360747)
Detta ska följas,grattis till PB oxå..Du verkar motiverad till träning och det är ett stort plus !!!

tack :D när man väl kommer över vissa hinder så blir iaf jag VÄLDIGT taggad

Får ta och följa din också om du har det vill säga :)

tack för övrigt :D

Godfella 2008-12-08 19:38

Grymma dips! :)

mattilainen 2008-12-08 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Godfella (Inlägg 3360957)
Grymma dips! :)


Tack :) jag ligger ganska långt efter i chins, hört att man ska vara jämn mellan dessa två :p klarar nog 2 - 3 chins medans ca 25 dips :p

Godfella 2008-12-08 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av mattilainen (Inlägg 3361028)
Tack :) jag ligger ganska långt efter i chins, hört att man ska vara jämn mellan dessa två :p klarar nog 2 - 3 chins medans ca 25 dips :p

Då får du köra mycket chins hädanefter då :) Du är en stark pojk, kör hårt!

mattilainen 2008-12-08 21:00

Ska hårdplugga chins nu :) försöka köra så tungt jag bara kan, mitt mål är att någongång kunna köra 3x8 utan hjälp :p nu ligger jag på ca 35 kg hjälpvikt.. :(

Blandol 2008-12-09 18:18

Starka dips :thumbup:

mattilainen 2008-12-09 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av Blandol (Inlägg 3362971)
Starka dips :thumbup:

Tack :D bara jag som får ett leénde på läpparna när man går in i sin journal och läser att folk faktiskt kommenterat? :p tack för kommentaren och hoppas fler tar chansen att ge mig ett till leénde på läpparna

Mussebj 2008-12-10 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av mattilainen (Inlägg 3363834)
Tack :D bara jag som får ett leénde på läpparna när man går in i sin journal och läser att folk faktiskt kommenterat? :p tack för kommentaren och hoppas fler tar chansen att ge mig ett till leénde på läpparna

Klart, bara att kämpa på, vi är här för att motivera dig! :cool:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)