Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsskador & Rehab (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Handskar med lindor. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=239760)

Wrenchgirl 2019-12-21 19:40

Handskar med lindor.
 
Jag igen med ytterligare en fråga gällande minskande av smärta.
Jag körde bänkpresd igår och återigen haft väldigt ont i händerna efter för hur jag än lägger stången så blir det press mot de små lederna inne i handen. Och har funderat på handskar men använder jag handskar blir det svårare att använda mina handledslindor för att skydda mina handleder. Och jag har sett handskar med lindor inbyggda men är lite skeptisk till dem och känner inte för att köpa ett par utifall de inte funkar då de tenderar att vara rätt dyra.

Så någon med erfarenhet av dem? Och handskhatare behöver inte skriva ^^

d1anny2 2019-12-22 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Wrenchgirl (Inlägg 8089287)
Jag igen med ytterligare en fråga gällande minskande av smärta.

Jag körde bänkpresd igår och återigen haft väldigt ont i händerna efter för hur jag än lägger stången så blir det press mot de små lederna inne i handen. Och har funderat på handskar men använder jag handskar blir det svårare att använda mina handledslindor för att skydda mina handleder. Och jag har sett handskar med lindor inbyggda men är lite skeptisk till dem och känner inte för att köpa ett par utifall de inte funkar då de tenderar att vara rätt dyra.



Så någon med erfarenhet av dem? Och handskhatare behöver inte skriva ^^

Tyvärr har jag erfarenhet. Av problemen. Fått känsliga händer och fötter med ökad ålder. Ibland kör jag med avklippta stycken rörisolering på stången, där jag sätter händerna. Tycker det funkar okej. Annars är det att parkera stången över tummuskeln som gäller.
Hade helst använt mig av handskar med inbyggd vaddering men finner inga.
Mvh

Wrenchgirl 2019-12-22 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av d1anny2 (Inlägg 8089382)
Tyvärr har jag erfarenhet. Av problemen. Fått känsliga händer och fötter med ökad ålder. Ibland kör jag med avklippta stycken rörisolering på stången, där jag sätter händerna. Tycker det funkar okej. Annars är det att parkera stången över tummuskeln som gäller.
Hade helst använt mig av handskar med inbyggd vaddering men finner inga.
Mvh

Så de där med inbyggda handledslindor var inget som funkade? :(

d1anny2 2019-12-22 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Wrenchgirl (Inlägg 8089470)
Så de där med inbyggda handledslindor var inget som funkade? :(

Det kan jag inte säga. Men tycker inte det låter så topp. Jag kör vanliga lindor och denna handske utanpå:

https://www.bauhaus.se/media/catalog...933/5/4/54.jpg
https://www.bauhaus.se/arbetshandske...ndex-strl-8-11

Dock är den i tunnaste laget då mina händer är ömma.

Zrob 2019-12-23 08:56

Dessa har jag, funkar utmärkt, inte dyra heller.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/s...YuSrE&usqp=CAc
https://rdxsports.eu/deepoq-weight-l...Z0pXVV9EX0J3RQ..

Wrenchgirl 2020-01-15 21:51

Någon som vet hur Better Bodies sådana handlar är? :) Jag har lite rabatt hos dem nämligen. ^^ Just nu kör jag med Gasp lindor ur Branch Warren-sortimentet som är längre och kraftigare. :) Men har ju inget som skyddar handflatan elelr så från trycket från stången.

PureWhey 2020-01-16 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Wrenchgirl (Inlägg 8094470)
Någon som vet hur Better Bodies sådana handlar är? :) Jag har lite rabatt hos dem nämligen. ^^ Just nu kör jag med Gasp lindor ur Branch Warren-sortimentet som är längre och kraftigare. :) Men har ju inget som skyddar handflatan elelr så från trycket från stången.

Behöver du det?

Wrenchgirl 2020-01-16 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 8094564)
Behöver du det?

Jo tyvärr har det hänt rätt ofta att jag har fått ont i händerna just för att stången trycker på en del punkter i handflatan oavsett hur jag sätter den då jag även har problem med de små lederna inne i handen.

PureWhey 2020-01-16 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av Wrenchgirl (Inlägg 8094572)
Jo tyvärr har det hänt rätt ofta att jag har fått ont i händerna just för att stången trycker på en del punkter i handflatan oavsett hur jag sätter den då jag även har problem med de små lederna inne i handen.

Är det i bänkpress och kanske militärpress vi pratar då? Påverkar din sjukdom det?

Såvida du inte ökat dina vikter väldigt snabbt skulle jag ha svårt att se att det ger dig så mycket problem, såvida din sjukdom inte påverkar det då.

Har du bett någon kunnig kolla på hur stången ligger och hur du greppar den?

Wrenchgirl 2020-01-16 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 8094573)
Är det i bänkpress och kanske militärpress vi pratar då? Påverkar din sjukdom det?

Såvida du inte ökat dina vikter väldigt snabbt skulle jag ha svårt att se att det ger dig så mycket problem, såvida din sjukdom inte påverkar det då.

Har du bett någon kunnig kolla på hur stången ligger och hur du greppar den?

Min reumatism busar i de flesta av mina leder. Från stortån till käklederna.

Det har inte spelat någon roll då jag har provat alla tänkbara där man fortfarande har handleden rak och tummen på andra sidan stången. Och jag är en slow advancer just för att lederna ska hinna med. Ligger nu på 60 kg (väger 45kg)

PureWhey 2020-01-16 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av Wrenchgirl (Inlägg 8094581)
Min reumatism busar i de flesta av mina leder. Från stortån till käklederna.

Det har inte spelat någon roll då jag har provat alla tänkbara där man fortfarande har handleden rak och tummen på andra sidan stången. Och jag är en slow advancer just för att lederna ska hinna med. Ligger nu på 60 kg (väger 45kg)

Jag skulle pröva med enkelt skumgummi som du kan skära/klippa till i passande storlek och finns i olika tjocklek. Hjälper även med greppet.

d1anny2 2020-01-16 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 8094598)
Jag skulle pröva med enkelt skumgummi som du kan skära/klippa till i passande storlek och finns i olika tjocklek. Hjälper även med greppet.

Jag köpte häromdagen tunna platta knäskydd i en yrkesbutik. Bästa jag funnit så långt att skona ömma handflator med. Förutom att byta grepp vid bänk, där stången nu ligger närmre tummen. Och tummen på samma sida som övriga fingrar.

Kan man göra något åt reumatism? I drar ifall jag fått det. Fötter och händer värker.

Wrenchgirl 2020-01-16 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av d1anny2 (Inlägg 8094736)
Jag köpte häromdagen tunna platta knäskydd i en yrkesbutik. Bästa jag funnit så långt att skona ömma handflator med. Förutom att byta grepp vid bänk, där stången nu ligger närmre tummen. Och tummen på samma sida som övriga fingrar.

Kan man göra något åt reumatism? I drar ifall jag fått det. Fötter och händer värker.

Det blir nog lite tjockt då stången (standard 20kg Eleiko) är precis lagom för mina händer. Att ha tummen på samma sida vågar jag inte för det kommer sluta med en öm bröstkorg. Utan vill ha tummen som säkrar att stången ligger kvar. Men vet vad du menar för knäskydd då jag har sådana i mina arbetsbyxor på jobbet.

Det är träningen och kosten främst. Jag är mellan läkemedel nu då jag antingen fått ordentliga biverkningar eller så ingen verkan. Och de nyaste är för immunsuppresiva då jag har några skruvar i käken efter en misshandel. För det är ju mitt eget immunförsvar som angriper mina leder.

d1anny2 2020-01-16 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Wrenchgirl (Inlägg 8094746)
Det blir nog lite tjockt då stången (standard 20kg Eleiko) är precis lagom för mina händer. Att ha tummen på samma sida vågar jag inte för det kommer sluta med en öm bröstkorg. Utan vill ha tummen som säkrar att stången ligger kvar. Men vet vad du menar för knäskydd då jag har sådana i mina arbetsbyxor på jobbet.

Har du provat med tummen? Är inte så farligt. Stången lägger sig lite i handflatan ändå.

Knäskydden mäter 9mm i tjocklek. Bygger på en del i omkrets. Dock de tunnaste jag hittat.

Wrenchgirl 2020-01-16 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av d1anny2 (Inlägg 8094748)
Har du provat med tummen? Är inte så farligt. Stången lägger sig lite i handflatan ändå.

Knäskydden mäter 9mm i tjocklek. Bygger på en del i omkrets. Dock de tunnaste jag hittat.

Jag vågr inte jjust för att jag är rädd att den ska rulla ur handen. För med värken som jag kan ha annars med så kan jag tappa lite greppstyrka och finmoorik. Så vill gärna låsa fast stången med ett riktigt rundgrepp.
Det blir ju ca två centimeter rund om och det blir för tjockt. Det är därför jag tittar på just handskar för då lir det en liten avlastning men inte en allt för stor ökning av det omfång jag ska greppa.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)