Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Mats Olsson vs Per Bjurman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=225247)

leo1 2016-02-13 19:14

Mats Olsson vs Per Bjurman!
 
Vad är det frågan om egentligen?? Det är ju ingen nyhet men Bjurman bor också i NY, skriver också om sport och lite musik, artiklarna är upplagda på samma sätt som Olssons.

Bjurman skriver i Aftonbladet och Olsson i Expressen.

Nu behöver man inte vara en copycat bara för att det är många liknelser men hallå!

Då det alltid varit expressen som gällt där jag vuxit upp så tycker jag om Mats Olsson. Någon som vet hur det kunnat bli på det här viset?

MackeJuve 2016-02-15 15:38

Du kan väl lägga upp lite exempel? Jag lyssnar bara på båda i deras respektive pod. Tudelad till båda. Bjurman är en narcissist och alfahane. Lyssna på han och Jonathans NHL-pod i 10 min så inser du det. I vissa avsnitt tycker jag nästan synd om hans partner när han kör över honom fullständigt.

Mats Olsson verkar vara en riktig mysgubbe. Han får dock ur sig meningar då och då som får det att koka till lite i en, fullständigt absurda saker. Bilden av honom är att han älskar sport men inte är särskilt kunnig inom det. Om han har varit så hela livet eller om det är något som har dykt upp de senaste 10 åren låter jag vara osagt.

Mats Olsson har varit en förebild för många av dagens journalister. Han var lite banbrytande när han kom fram genom sättet han skrev och uttryckte sig på. Det vore således inte särskilt konstigt om Bjurman har tagit inspiration från Mats.

leo1 2016-02-15 18:08

Då har det nog blivit som det blivit pga ditt sista stycke.

Du har helt rätt i att Mats Olsson inte är så kunnig. Han kommer från nöjesdelen där han var en viktig bedömare förr.Han känns mer som renodlad krönikör men oj så bra han skriver. Ångrar att jag inte sparat en del urklipp av hans krönikor.

Kommer ihåg när han skrev att om man inte klarar av att ****** i grupp, dricka ett par sexpack och spela hockey dan efter har man inget i Nhl att göra:)

rooz 2016-02-15 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av leo1 (Inlägg 7523981)
Då har det nog blivit som det blivit pga ditt sista stycke.

Du har helt rätt i att Mats Olsson inte är så kunnig. Han kommer från nöjesdelen där han var en viktig bedömare förr.Han känns mer som renodlad krönikör men oj så bra han skriver. Ångrar att jag inte sparat en del urklipp av hans krönikor.

Kommer ihåg när han skrev att om man inte klarar av att ****** i grupp, dricka ett par sexpack och spela hockey dan efter har man inget i Nhl att göra:)

Klarar man inte att producera något mer insiktsfullt än det borde man inte ens få ha ett konto på twitter.

leo1 2016-02-15 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av rooz (Inlägg 7524054)
Klarar man inte att producera något mer insiktsfullt än det borde man inte ens få ha ett konto på twitter.

Tror inte han menade det ordagrant.

kaer 2016-02-16 09:38

Thread does not deliver. Trodde direkt att det utlysts en tvekamp till döden mellan de två herrarna, men så är alltså inte fallet.

Men anses bjurman ens vara en 'riktig' journalist? Jag har fått för mig att det där med sporten är något han hakat på lite i efterhand.

J.V 2016-02-16 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 7524299)
Thread does not deliver. Trodde direkt att det utlysts en tvekamp till döden mellan de två herrarna, men så är alltså inte fallet.

Men anses bjurman ens vara en 'riktig' journalist? Jag har fått för mig att det där med sporten är något han hakat på lite i efterhand.

Det ar nog for fa personer som laser Aftonbladet eller Expressen har. Det borjar vara bra manga som inte klickar in sig pa de sajterna nar nagon lankar, utan texterna maste klistras in. Med all ratt eftersom 99.9% ar dynga.

Nar ar man 'riktig' journalist?

kaer 2016-02-16 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av J.V (Inlägg 7524475)
Det ar nog for fa personer som laser Aftonbladet eller Expressen har. Det borjar vara bra manga som inte klickar in sig pa de sajterna nar nagon lankar, utan texterna maste klistras in. Med all ratt eftersom 99.9% ar dynga.

Nar ar man 'riktig' journalist?

Ligger nog något i det, jag läser ingen av tidningarna sen några år tillbaka, man måste dra gränsen någonstans.

Oklart när man är riktigt journalist, men man måste vara gammal och sur, och ha gjort något samhällsomstörtande scoop.

MackeJuve 2016-02-16 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av J.V (Inlägg 7524475)
Det ar nog for fa personer som laser Aftonbladet eller Expressen har. Det borjar vara bra manga som inte klickar in sig pa de sajterna nar nagon lankar, utan texterna maste klistras in. Med all ratt eftersom 99.9% ar dynga.

Nar ar man 'riktig' journalist?

Tror knappast att problemet är att för få personer läser tidningarna här på forumet. Man kan nog få det intrycket när ett gäng uttrycker sig kritiskt mot dem, de lär fortfarande vara en minoritet. Minoriteter har en tendens att höras mer än övriga. Tror bara att Bjurman vs Olsson är ett lite för ointressant ämne samt att Bjurman är för "liten" medialt och Olsson för före detta.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)