Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2010-08-09 10:05

Toney ger svar på tal: "For y'all that hate me fuck y'all go suck a dick some where"

krellik 2010-08-09 10:09

"Pound for pound" rankningarna har fått sig flera törnar nyligen kan man tycka, Fedor torskar, BJ torskar i lättvikt, Anderson Silva torskar nästan...

Sonnen överaskade mig. Hade svårt att se att han skulle ha något unikt som inte Dan Henderson hade (har ärligt inte blivit så impad av Sonnen förrän nyligen). Något man direkt såg var att han hade jävligt bra storlek för viktklassen, vet inte redigt varför jag inte hade koll på det men han såg rejäl och musklad ut, trodde han var mindre. Sen en jävla tjurskalle i positiv bemärkelse.

Jag gillar att se en taggad Silva i action men han är iövrigt ingen favorit, så jag kan ärligt säga att det var en betydligt mer intressant fight än jag hade räknat med.

Petoria 2010-08-09 10:11

Känner att jag måste hoppa på Team Toney nu

Kwon 2010-08-09 10:11

Hur Anderson Silva Vs Sonnen hade sett ut i Super Mario 3


Och VÄLKOMMEN JAMES PETORIA!

Kwon 2010-08-09 10:40

Post-fight Struve
http://i38.tinypic.com/smucdx.jpg
http://cdn3.sbnation.com/fan_shot_im...649/struve.jpg

Kwon 2010-08-09 10:56

Vad säger MMA-proffsen angående Roger Huertas gatubråk?
27-year-old Huerta -- who was once featured on the cover of Sports Illustrated -- was in front of a bar in Austin around 2 AM on Saturday morning ... when some other people began fighting. Roger was near the scuffle ... when he saw one of the men involved punch a female who was standing near the ruckus.

Once Huerta sees the woman collapse to the ground -- he instantly tries to confront the attacker saying, "You just punched a f**kin' girl."

Moments later, Huerta takes off his shirt ... slams his hat to the ground ... and rushes after the man.

Chaos ensues and people scramble after the fighters, blocking the camera -- but seconds later ... a shirtless Huerta can be seen finishing his attack on the other man ... who is sprawled out on the street.

People rush in to aid the bloody man on the ground -- who eventually gets off the pavement -- as Huerta walks away from the battle ground.

Austin PD tells TMZ that officers were called to the scene -- but so far, no arrests have been made.

Huerta's manager tells us, "I have not spoken to Roger yet about this incident, but I can say that it's in his nature to be very protective of women."

________________________________________ _______________________________
“I’m down with Roger Huerta. Karma is a bitch, and so are you if you sucker punch a chick.” – Joe Rogan

“I think any dude that puts his hands on a girl deserves an ass whooping…if you sucker punch a woman? In my mind there’s no reasoning with that kind of loser. Straight to asswhoopin.” – Jason High

“It’s rare that a REAL pro fighter punches someone that doesn’t deserve it.” – Gabe Ruediger

“Congrats to Roger Huerta for being a man n taking care of business after seeing a man KO a woman in Austin, TX n then KO’g the A-Hole! Solid! Always in your corner, Roger… Stay strong and all the best!” – Bruce Buffer

“Capt Savin Hoes, hope no trouble for him.” – Urijah Faber

“I was disappointed with Huerta attacking that guy as bad as he did. Street fighting is never acceptable. Roger could have restrained the guy without beating him up. The guy was a total douchebag for hitting a girl and he surely deserved to be punished for his actions. The guy that attached the girl is a complete looser but I also feel that Roger went vigilante on the guy. An elite MMA fighter vs. Joe Douchebag is not a fair fight either. I am sure Roger (when he is calmer) will agree that he snapped and that is not the thing to do. The attacker could have had a gun, a friend with a gun etc. He already displayed a lack of judgment by hitting the girl. So I do not condone Rogers actions. The guy in me says hell yeah karma strikes again but the father in me says this is why the family courts wont allow my son to watch the sport. I know Roger and a lot of other MMA fighters and they are some of the best people in the world. It is a shame that this is what he will be known for. I hope that girl is okay and that Roger is not judge by this alone. I think most of us can understand the outrage, but we have to control the anger and do the right thing.” – Shane Carwin

“That’s what should happen to everyone that sucker punches a woman!!!” – Dana White

“Haven’t talked to you (Joe Rogan) but how awesome was Roger? Super hero sh*t!!! Can’t stop thinkin about it. Have a ton of respect for him!” – Dana White

thatice 2010-08-09 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4522409)
Massa text

Skulle min flickvän få en käftsmäll på krogen skulle jag bli överlycklig om Huerta skulle ha spöat upp killen om jag själv inte klarade av det eller var där.

rooz 2010-08-09 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4522447)
Skulle min flickvän få en käftsmäll på krogen skulle jag bli överlycklig om Huerta skulle ha spöat upp killen om jag själv inte klarade av det eller var där.

+1.

Att suckerpuncha en brud är bara fegt, särskilt om du väger typ dubbelt så mkt och är 20cm längre.

Håller med Joe Rogan..

tano 2010-08-09 11:22

Haha ja vilken skillnad i svaren från Carwin och Dana. Shane kommer med ett väldigt genomtänkt svar där han belyser att allt inte är så svart och vitt medan Dana verkar tycka gatuslagsmål är det absolut bästa som finns...

Av det man sett från disskussioner med Dana verkar han ha otroligt enkelspåriga åsikter. Men han verkar ju lyckas i branchen så detta kanske är något bra för honom. Eller så har han andra kvaliteeer som väger upp.

tano 2010-08-09 11:27

Ja klart det är fel att slå en tjej, men ni har väl ingen ingformation om vad som hade hänt? Vi tänker värsta tänkbara situation, tjejen har nyss knivskurit din kompis och tänker attackera dig får du då inte slå ner henne? Extrem situation som troligtvis inte var fallet här, men det är väl upp till polisen att reda upp situationen. Tjejen kommer ju antagligen få skadestånd etc. Att få ett rage anfall är väl inte rätt väg att gå som Carwin sa.

kelk 2010-08-09 11:28

Håller med tano, Dana visar att han är fem bast mentalt än en gång

hahavaffan 2010-08-09 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av kelk (Inlägg 4522481)
Håller med tano, Dana visar att han är fem bast mentalt än en gång

+1 Dana är snudd på efterbliven ibland. Så nåt genomtänkt svar väntade jag mig inte :thumbup:

Kwon 2010-08-09 11:32

Stats på killarna

Rashad Bobino, former NCAA Linebacker listed at 6' 230 pounds (han som suckerpunchade tjejen, gul tröja)

Roger Huerta, MMA professional listed as 5'9" and 155 pounds.
http://static.foxsports.com/content/...165334_0_0.GIF

thatice 2010-08-09 11:41

Tycker att jag är en relativt intelligent och lugn kille men tycker ändå att är du riktigt stor och stark eller en tränad fighter så är det fan din skyldighet att visa vad som händer om du spöar på en tjej eller på något annat sätt om det är fega odds i ett slagsmål gå emellan och som i detta fall gärna ge de felande ett kokstryk.

thatice 2010-08-09 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4522498)
Tycker att jag är en relativt intelligent och lugn kille men tycker ändå att är du riktigt stor och stark eller en tränad fighter så är det fan din skyldighet att visa vad som händer om du spöar på en tjej eller på något annat sätt om det är fega odds i ett slagsmål gå emellan och som i detta fall gärna ge de felande ett kokstryk.

Det var ju inte som att det var en liten 14-åring som delade ut smällen.

Dana:s kommentarer var ju klockrena och inte alls ointelligenta, det Huerta gjorde var superheroshit killen var ju dubbelt så stor som honom och jag önskar fler kunde/tordes göra det när liknande saker inträffar.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)