Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Ashenshugar777 2010-05-10 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4354413)
Det och buandet på matcher bekräftar att de flesta UFC fansen är lätt efterblivna rednecks.

Det får stå för dig. Jag tycker själv att shoguns stil är mer intressantare än machidas. Det känns också som att människor som slår som "idioter", inte bara counterstriker, lägger ut mer, lägger ut sitt hjärta, och att det skapar en större emotionell respons har jag väldigt mycket förståelse för.

Doctor Snuggles 2010-05-10 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4354846)
Det får stå för dig. Jag tycker själv att shoguns stil är mer intressantare än machidas. Det känns också som att människor som slår som "idioter", inte bara counterstriker, lägger ut mer, lägger ut sitt hjärta, och att det skapar en större emotionell respons har jag väldigt mycket förståelse för.

Visst. Det är också min poäng. Mer "emotionella" fighters kan massan förstå, därför att de styrs mer av känslor än av förnuftet. Precis som det är med religion. Jag skulle tippa att på samma sätt som det är med religion, så hos de fans som uppskattar mer finlir a la bra counterstrikers - att medel-IQ:n är högre. Vilket också visar en del om Dana t.ex. då han säger att Guida vs Zombie fighten var den bästa fighten han någonsin sett. Visst vill man ibland hellre dricka öl än vin, men bästa fighten någonsin? Det var ju en helt vanlig streetfight med snubbar som tål stryk. Vad var det han gnällde på Kimbo om igen? Broiler, please.

ahl- 2010-05-10 23:50

Bakom kulisserna på UFC 100 va riktigt bra.

http://www.megavideo.com/?v=KIHO3GY8

Kross 2010-05-11 06:34

Vad tror folket om Übereem vs Rogers den 15e? Lägger min röst på vinst för Overeem på "oh shit jag tror han dog"-KO

Salus 2010-05-11 07:35

Jag tror på Brett Rogers, men det kommer bli tufft och intressant!

Jacksatan 2010-05-11 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4351949)
Varför? Jag ser inget som säger att han inte skulle kunna ta vilken HW som helst.

Se hans match mot Andrei Arlovski så tror jag nog du ändrar dig...

olwe 2010-05-11 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4355646)
Vad tror folket om Übereem vs Rogers den 15e? Lägger min röst på vinst för Overeem på "oh shit jag tror han dog"-KO

Jag med! Men brettan kan knocka och Übereem har blivit knockad. Kul att de ligger så pass nära varandra i rankingen (7 & 8 om jag inte missminner mig).

pedersen1980 2010-05-11 10:01

Har dålig koll på Overeem, vart kan jag titta på hans senaste matcher??

eternallord 2010-05-11 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4355935)
Jag med! Men brettan kan knocka och Übereem har blivit knockad. Kul att de ligger så pass nära varandra i rankingen (7 & 8 om jag inte missminner mig).

Finns Overeem med på någon stor sidas ranking?

olwe 2010-05-11 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4355959)
Finns Overeem med på någon stor sidas ranking?

Inside mmas ranking (som jag själv tycker är den bästa). Sen vet jag att jag sett en liknande ngn annan stans. hmm, måste tänka.

olwe 2010-05-11 10:13

mma-weekly och bloody elbow satte båda Overeem på nionde plats. Dessa sidor är bland de största och bästa.

Salus 2010-05-11 10:14

Sherdog:
Rogers #8
Übereem #?

MMAweekly:
Rogers #7
Übereem #9

krellik 2010-05-11 11:07

Rankingen ljuger tror jag, han bör vara högre, detta om vi bara snackar potential för att ta titeln, vet annars hur ranking fungerar.

eternallord 2010-05-11 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4356043)
Rankingen ljuger tror jag, han bör vara högre, detta om vi bara snackar potential för att ta titeln, vet annars hur ranking fungerar.

Det är givetvis fånigt att basera rankings på potential. Overeem har potential, men faktum är att han inte fightat en enda top 10-fighter (diskutabelt om han ens fightat någon top 20) senaste tre åren utan bara mött en rad av avdankade cans. Rogers blir den första matchupen på länge då han möter en aktuell och top-rankad fighter.

Jag TROR Rogers kommer vinna, men jag hoppas att Overeem tar det för att lägga upp Fedor vs Overeem sen framåt årsskiftet.

krellik 2010-05-11 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4356056)
Det är givetvis fånigt att basera rankings på potential. Overeem har potential, men faktum är att han inte fightat en enda top 10-fighter (diskutabelt om han ens fightat någon top 20) senaste tre åren utan bara mött en rad av avdankade cans. Rogers blir den första matchupen på länge då han möter en aktuell och top-rankad fighter.

Jag TROR Rogers kommer vinna, men jag hoppas att Overeem tar det för att lägga upp Fedor vs Overeem sen framåt årsskiftet.

Faktum hit och faktum dit. Att han är så stor och stark som han är, att han är så pass vällrundad på marken och att han är så pass framstående stående som han är, är också faktorer som man måste ta med i beräkningen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)