Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2015-10-04 07:11

Citat:

Ursprungligen postat av Frantic (Inlägg 7435322)
Kan någon förklara för mig som inte är insatt hur det fungerar? Hur kan Alex ha gått ett titelmatch när han förlorade sist?

För det första så ställde han upp för UFC och gjorde en fight mot Rumble, trots att han vart lovad en titelfight redan (det var lite svängar med skador fram och tillbaka, men typ så). Sedan så fans det ingen annan som ansågs vara lika intressant som motståndare till Cormier. Den enda som hade anspråk, Bader, vill typ ingen se slåss för han är trist och ingen tror att han kan slå Cormier ändå.

I slutet på dagen så är det underhållning, och vad folk vill se. Rankning och vinster är bara riktlinjer. Sedan tillkommer förstås också logistik, vem som är tillgänglig etc.

juckeyy 2015-10-04 08:15

Citat:

Ursprungligen postat av willis (Inlägg 7435308)
Är du allvarlig? Gus cementerade precis sin plats bland eliten i LHW och eliminerade de tvivel folk har haft efter hans förlust mot AJ.

Jag är väldigt oinsatt i hur rankingen fungerar i UFC, my bad. Det var ju också en ren spekulationsfråga, han själv kanske tröttnat nu efter 2 förluster på raken. Men vi hoppas ju givetvis att han krigar vidare :)

spoonchest 2015-10-04 08:21

Hade Alex varit 35-36 eller äldre hade jag kanske köpt snacket jag hör om att han är färdig nu. Men han är 28. DC tog bältet vid 36 års ålder efter en missad chans. Om han känner för det. Vill han inte så går det ju såklart inte.

burre 2015-10-04 08:45

Jag tror att de tidigare förlusterna har satt spår i Alex psyke, jag fick inte alls känslan att han verkligen trodde på sig själv. Han gick sällan in hårt i duellerna, förutom hans knä så var det egentligen inget "powershot" på hela matchen, han sökte instruktioner under matchen så mkt att han tom tittade mot sin hörna typ 5ggr. Dvs mkt som talar för ett tilltufsat självförtroende. Jag tror Alex skulle må bra av 2 lättare fighter så han får lite momentum innan han ger toppgänget en ny chans.

spoonchest 2015-10-04 08:54

+1

Bailah 2015-10-04 09:17

Att gus fortfarande springer bort och tittar bakåt gör mig helt galen. Sen var han lite för defensiv. Hade ett par moments, men var definitivt inte en split.
Hade inga förhoppningar förrän han rockade honom med knät. Då byggdes lite upp.

Sen fick vi tyvärr se tråkRashad igen. Synd att han inte kommer till skott. Som mot Noguiera, världens sämsta fight. Typ.

Nej!

Ohjo 2015-10-04 10:43

Vilka matcher ser ni fram emot nu då?

Ronda matchen känns sådär rolig då hon är alldeles för överlägsen.

Tapatalk

Bailah 2015-10-04 10:57

Weidman rockhold och jacare Romero!

-squat- 2015-10-04 11:41

Synd att Gus blir hängandes i klinchen så ofta. Där får han ju ta så mycket stryk i onödan. Sen när han väl får ner någon på marken så verkar han lite osäker över vad han ska göra. Frågan är ju också om han inte borde byta team.

Ohjo 2015-10-04 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 7435432)
Synd att Gus blir hönsandes i klinchen så ofta. Där får han ju ta så mycket stryk i onödan. Sen när han väl får ner någon på marken så verkar han lite osäker över vad han ska göra. Frågan är ju också om han inte borde byta team.

Tror de kan vara nyttigt. Men frågan, till vilken?

Tapatalk

Bailah 2015-10-04 11:45

Jag ser även fram emot att se aldo whoppa conor.

Agitator 2015-10-04 13:44

Helt klart bra match, skönt att DC vann. True heart!

eternallord 2015-10-04 14:22

Finns ett hyfsat legitimt argument för att Gustafsson vann rond 2, 3 och 4. Två av domarna gav DC rond 3 där han gick i mattan, hade dom dömt den ronden annorlunda hade det blivit ett split decision till Gustafssons fördel istället.

Gustafsson fightades tyvärr inte en tillräckligt bra fight, det var väldigt frustrerande att se honom dels fastna i clinchen och äta uppercuts, och dels inte hålla igång sin striking output på avstånd i sista ronden vilket hade kunnat vara den avgörande faktorn. Men det är lätt att sitta och säga från vår position.

Agitator 2015-10-04 14:33

Man vinner inget bälte mot champ, genom att springa runt o vara i panik konstant.

bear.flowertwig 2015-10-04 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 7435432)
Synd att Gus blir hängandes i klinchen så ofta. Där får han ju ta så mycket stryk i onödan. Sen när han väl får ner någon på marken så verkar han lite osäker över vad han ska göra. Frågan är ju också om han inte borde byta team.

+1
Även om DC gjorde vad kan kunde för att hålla tag kan man ju inte fastna så där upprepade gånger mot någon som har så hårda slag. Det kommer straffa sig ordentligt mot en sån motståndare, i värsta fall KO.
Svårt att höra hur hörnan coachade men det lät som mer av de opedagogiska korkade instruktionerna där man mest gapar om att köra hårdare etc. Byta till ett mer proffesionellt camp för ev nytändning, bättre sparring och coaching vore nog inte dumt.

Hade så klart varit kul om han vunnit men kommer inte ifrån känslan när man såg dem att vem som än vinner än Jon Jones ändå en klass bättre. Iaf den här senaste versionen av Gus som såg blek ut.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)