Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2015-01-26 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7255536)
Jävla idiot till coach, snubben borde bli sparkad och aldrig mer få ett jobb inom inom kampsport. Skriker "Front push kick" till Alex som givetvis lyssnar på sin coach och Johnson har ju också öron, pinsamt. Känns helt tomt inombords och satt kvar i arenan ett tag efteråt, tycker så jäkla synd om Alex. Ingen rättvis fight för fem öre.

Lol. Att en tränare skriker ut en teknik (vilket f ö händer konstant men du valde ut just denna med facit i hand) betyder givetvis inte att man ska använda den sekunden ljudet når örat. Det är en påminnelse att man bör implementera tekniken vid lämpligt läge.

Cooks 2015-01-26 04:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7256235)
Lol. Att en tränare skriker ut en teknik (vilket f ö händer konstant men du valde ut just denna med facit i hand) betyder givetvis inte att man ska använda den sekunden ljudet når örat. Det är en påminnelse att man bör implementera tekniken vid lämpligt läge.

All the same, han borde skrikit det på svenska eller använt kodord. Johnson visste att det skulle komma. Jag hade också kunnat knocka min motståndare om jag visste att vad han skulle göra.

kaer 2015-01-26 10:48

Jag kollade på tv4's dokumentär innan galan. Herregud vilket skräp, bland det sämsta jag sett inom kategorin.
Den sa ju i princip ingenting om nånting. För att inte tala om vilka helt värdelösa klipp det var med.
Den lyckades ju verkligen med att framställa Alex mor och alla i hans närhet som gränsande mot förståndshandikappade däremot.

ARMSTARK 2015-01-26 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7256253)
All the same, han borde skrikit det på svenska eller använt kodord. Johnson visste att det skulle komma. Jag hade också kunnat knocka min motståndare om jag visste att vad han skulle göra.

Men å andra sidan visste ju Alex vad Johnson skulle göra eftersom han förstår engelskan som hans coach talar. Dålig bortförklaring.

eternallord 2015-01-26 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av ARMSTARK (Inlägg 7256395)
Men å andra sidan visste ju Alex vad Johnson skulle göra eftersom han förstår engelskan som hans coach talar. Dålig bortförklaring.

Det förutsätter ju att han skriker ut kommadona i klartext och inte använder kodord. Jag har ingen egentlig åsikt om huruvida det är vettigt att använda kodord.

Givetvis är det en smart maskeringstaktik, men samtidigt kan det vara farligt att införa 4-5 nya hittepå-uttryck varje fight, som inte är konsekvent alls med de uttryck man fått höra senaste 10-15 åren man tränat. Att fightas är mycket att gå på autopilot och bara reagera med vad man har blivit drillad att göra. Att då höra någon i sin hörna ropa "Helikopter-blöja" och "Ananas-attack" kan stjälpa mer än det hjälper.

Samtidigt är det ju så att vi fick höra det rakt från Anthony: han visste exakt vad som skulle komma, reagerade på det och det var precis den attacken som skakade Alex.

Å det tredje är det ju rimligt att säga att Alex kastade den tekniken ganska slarvigt och utan setup, vilket man inte kan klandra coachen för just i det ögonblicket. Att ropa ut kommando på en teknik sådär betyder ju inte nödvändigtvis att man ska göra tekniken exakt i det ögonblicket och absolut inte utan setup sådär.

Nu tänkte jag motsäga min egen analys ovan och säga att jag tror inte det är hälsosamt att vi gräver för djupt i det här överhuvudtaget. Alex förlorade mot en bättre fighter igår helt enkelt. Om det beror på Alex träning, Rumbles skalle, otur eller att Rumble helt enkelt borde varit favoriten från första början låter jag vara osagt. Alex är både talangfull och ödmjuk och jag är övertygad om att han kommer lära sig av det här. Vi kan nog alla vara överens om att striking defense är en svaghet han behöver jobba på, men det är han nog medveten om själv också. Det han behöver mer än något annat är att vi bevisar att vi inte är "medvinds-supporters" som snackar skit på hans Facebook-sida när det går dåligt utan att vi står bakom honom både i vått och torrt.

Agitator 2015-01-26 13:06

Hey guys, firstly thank you for your support, before, during and after my fight. It was unbelievable, a memory for life. I love you all.
A loss is not the end of the world, there are so many other problems in the world that needs more attention and discussions than my loss.
I lost to a better opponent on that giving day, that's it, no excuses what so ever.
Rumble Johnson is not only a fantastic fighter, but a great sportman and athlete that I respect a lot for his personality and for the person he is.
So what's next?
A short vacation and then back to training and becoming a better fighter. My goal is still the same, it was just a small bump on the road.

Han hyllar Rumble, de är ju samma skrot och korn så inget konstigt.

Doctor Snuggles 2015-01-26 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 7256381)
Jag kollade på tv4's dokumentär innan galan. Herregud vilket skräp, bland det sämsta jag sett inom kategorin.
Den sa ju i princip ingenting om nånting. För att inte tala om vilka helt värdelösa klipp det var med.
Den lyckades ju verkligen med att framställa Alex mor och alla i hans närhet som gränsande mot förståndshandikappade däremot.

haha :D

Doctor Snuggles 2015-01-26 13:55

Han ropade dessutom under stoppet, och båda fighters tittade på honom. ;)

Men oavsett det, så gjorde Alex flera misstag efteråt, och åt en hel del slag han inte behövde äta pga sina ovanor. Ska man gnälla på coachen för ngt, så är det först och främst det senare.

cero 2015-01-26 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7256253)
All the same, han borde skrikit det på svenska eller använt kodord. Johnson visste att det skulle komma. Jag hade också kunnat knocka min motståndare om jag visste att vad han skulle göra.

*jorgen*

Så om någon skriker "legkick" under en match med Aldo, "jabb" under en match med GSP, eller varför inte "armbar" när Ronda tävlar så blir dessa 3 vapen automatiskt neutraliserade? Motståndaren vet ju nu vad som ska komma och kan enkelt knocka motståndaren.

Alex förlorade, acceptera det.

cero 2015-01-26 15:16

Var det några bra matcher på prelims förresten? Hörde att bl a en ryss som blivit utnämd "Sambo fighter of the year" skulle tävla.

Mental 2015-01-26 15:18

Att skylla på coachen, för att han coachar är att ta bort ansvaret från fightern.
Som sagt, kolla ringside på valfri boxningsmatch eller liknande med 2 engelska tränare, de coachar högljutt hela matcherna.

Tricklew 2015-01-26 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7256581)
Var det några bra matcher på prelims förresten? Hörde att bl a en ryss som blivit utnämd "Sambo fighter of the year" skulle tävla.

Gott om avslut var det åtminstone, så tar inte lång stund att kolla igenom.

eternallord 2015-01-26 15:19

Makwan Amirkhani vs Andy Ogle var både short and sweet och Joe Rogans horribla intervju efteråt var nästan lika våldsam.

Ryssen var en total besvikelse.

cero 2015-01-26 17:59

Citat:

Ryssen var en total besvikelse.
Vad var hans namn nu igen? Var rätt många ryssar på prelims har jag för mig men om du syftar på Sambokillen.

Bailah 2015-01-26 19:01

Tungviktaren, andra fighten i första prelims.
Glömt namnet men såg imponerande ut på papper, men nej.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)