Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-02-02 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6851797)
Snuggles med flera: Vi har snackat om markspelet i judo. Här är en riktigt bra video med flera snygga strypningar. Lägg märke hur fort det går att svimma av när man strangulerar blodflödet (med dräkten) i förhållande till luftstrypningar. Det går inte att använda i mma, men där är några omvända trianglar som borde funka bra. Väl värd att kolla på!


Snyggt. Men många av dem domarna verkar helt aningslösa.

Doctor Snuggles 2014-02-02 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6851838)
Var i klippet ser man det?

Ingenstans.

Doctor Snuggles 2014-02-02 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6851843)
Var väl inte länge sedan Herb kritiserades av white even. Var väl någon gala rätt nyligen even.

"This is the sport we're in," Faber said. "It's funny, Herb Dean was the referee when I lost my first fight against Tyson Griffin, I did like a cage dive into a steel bar, I ended up getting like seven staples in my head in the first eight seconds and I almost got knocked out like two or three times and he let me fight through it all.

LOL. Herb Herb Herb Herb. Du förstörde allt med ditt dåliga omdömme.

Minns att jag satt där och tyckte att det ser bra ut för Faber, att Barao håller på att slå ut sin arm där när han mata på mot Fabers arm/handske. Tänkte att Faber har fortfarande en chans ifall han överlever. Så kommer sopan Herb och förstör allt.

Fortfarande inga exempel på dåliga stopp?
Herb är en av de bästa domarna, och för varje dåligt beslut så gör han säkert tusen bra.
I slutändan är det alltid bättre med lite för tidigt än mycket för sent.

cero 2014-02-02 19:59

Citat:

Var väl inte länge sedan Herb kritiserades av white even. Var väl någon gala rätt nyligen even.
Tror inte Dana någonsin sagt något annat än "greatest referee ever" om Herb haha.

Citat:

Ingenstans.
Försökte föreställa mig hur de teknikerna skulle se ut, gick ej.

Linjedomarn 2014-02-02 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6851850)
Fortfarande inga exempel på dåliga stopp?
Herb är en av de bästa domarna, och för varje dåligt beslut så gör han säkert tusen bra.
I slutändan är det alltid bättre med lite för tidigt än mycket för sent.

absolut men han skyddar huvudet, har grepp om motståndarens ben och gör tummen upp, vad mer behöver man?. Dessutom hamrar han på Fabers axel och inte huvud.

Krampus 2014-02-02 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 6851377)
Årets match hittills på denna sidan bottniska viken.

:D Lila och strandad, men blackbelt heart!

Doctor Snuggles 2014-02-02 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6851852)
Tror inte Dana någonsin sagt något annat än "greatest referee ever" om Herb haha.



Försökte föreställa mig hur de teknikerna skulle se ut, gick ej.





Börjar på samma sätt:


strikt 2014-02-02 20:05

Ja, han är en av de bästa i sporten. Men det gör inte detta stopp bättre direkt.

Det var ett dåligt stopp i mina ögon så det sjunger om det. Kan ju vara så att vi hade en trevligare vinkel som var bättre för oss än Herb som hade annan synvinkel.

cero 2014-02-02 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av Linjedomarn (Inlägg 6851862)
absolut men han skyddar huvudet, har grepp om motståndarens ben och gör tummen upp, vad mer behöver man?. Dessutom hamrar han på Fabers axel och inte huvud.

Faber borde dock ha rört på sig lite istället för att bara ligga och vila. Han hade ena handen på örat och andra på Baraos ben, så det var inte så att han höll på att få en singel eller försökte avancera på något sätt.

Snuggles: Jävligt slicka submissions, men lite långsökta. Mot en bra grappler så lär du hamna på röven 99/100 gånger. De flesta tänker nog position>submission i sådana lägen.

Doctor Snuggles 2014-02-02 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Linjedomarn (Inlägg 6851862)
absolut men han skyddar huvudet, har grepp om motståndarens ben och gör tummen upp, vad mer behöver man?. Dessutom hamrar han på Fabers axel och inte huvud.

Ja, detta var ett dåligt beslut. Som jag redan sagt.

strikt 2014-02-02 20:16

http://forums.sherdog.com/forums/sho...3#post91713313

Krampus 2014-02-02 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6851836)
Jag har funderat över varför fler inte försöker med en omvänd triangel eller armbar som försvar mot en single leg.

Låter lite krångligt..?
9:44, min egen favoritstrypning. Ang domarna, bloodchokes återhämtar man sig snabbt ifrån och är ganska ofarliga. Samtidigt får de någon att somna så mycket snabbare än en luftstrypning, som kan vara skadlig..

*jaha, singel leg på marken.. Ja då det är inte speciellt svårt att få in omvänd triangel. Bra teknik som jag gillar.

delta_mats 2014-02-02 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6851845)
Snyggt. Men många av dem domarna verkar helt aningslösa.

Tänkte på det jag också.

Doctor Snuggles 2014-02-02 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6851892)

Ja, som snubben säger så borde Faber fått typ 5 sekunder till efter en varning.
Men det är väl risken man tar när man försöker återhämta sig och inte rör på sig. Såg också lite amatörmässigt ut av Herb då det såg ut som Barao påverkade honom, ja.

Doctor Snuggles 2014-02-02 20:35

Någon borde förresten shoopa Barao som Nosferatu. Eller som en sånt där nattlevande lemurapdjur. :D

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...7/UFCbarao.jpg



Weird looking motherfucker.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)