Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

strikt 2014-02-02 14:22

Reem vs Mir, lite väl mycket gameplan på Reem. Ska han bli som GSP nu, tråkig och safe?

strikt 2014-02-02 14:29

Satan vad jag hatar Herb Dean. Vilken JVLA IDIOT! STÖRTLÖJLIGT BESLUT! HUR FAN TÄNKER DU... pajas.

Bailah 2014-02-02 14:40

Aldo är en kung. Han ser verkligen perfekt ut.. I de första 3-4 ronderna. Han får gå upp, ta hand om Pettis och fokusera lite mer på cardio. Hans weight Cuts är aldrig lätta så.

Renan Barao. Va ska man säga? Gillar både han och Faber. Älskar att Faber aldrig ger upp, slås med brutna händer osv, riktig krigare som ser ut som en skön surfare. För tidigt stop ja, dock kan jag förstå Herb att han stoppade det. Faber gjorde inte förutom att visa tummen, bakom ett ben som inte syns.

Hade gärna sett mer av den fighten. Säga att Aldo slåss tråkigt måste vara det sjukaste jag hört. Allt är ju perfekt. Fick nästa lite bonge efter att ha sett hans legkicks, men att Llamas fortfarande rörde sig så bra efter de sparkarna är sjukt.

strikt 2014-02-02 14:58

Seriöst, Herb är den som är närmast och verkligen ser vad som pågår.

Hur fan kan han stoppa matchen när Barao matar mot Fabers hand/arm. Ok om varje smäll hade varit ren mot huvudet. Men här möter ju Baraos näver bara en handske/arm hela tiden.

Pinsamt stoppat.

130kg finsk sisu 2014-02-02 15:14

Årets match hittills på denna sidan bottniska viken.

Rikard Jansson 2014-02-02 15:20


AronP 2014-02-02 15:26

Tråkigt med bedömningen i faber matchen, han, om någon, är ju en som kan komma tillbaka. Förstår inte hur man kan ogilla honom, kaxig ja visst men alltid med glimten i ögat och aldrig negativ.

Aldo är imponerande. Funderade lite på det här med att "läsa motståndaren", jag förstår att man kan få in timeingen men kan man tom läsa och komma ihåg hur motståndaren slåss i vissa lägen? Kändes ibland som Aldo visste precis vad som komma skulle.

Citat:

Ursprungligen postat av Rikard Jansson (Inlägg 6851388)

Matchen var sådär men han knäade i ansiktet.

olwe 2014-02-02 15:45

Om man faktiskt gillar Overeem och inte bara vill se fyrverkerier så var ju den fighten riktigt bra. Han visar att han kan följa en gameplan och att han kan ta sig förbi misstag och brister.

Bara Faber-fighten som var en besvikelse. I övrigt var galan grym!

Angående stoppet av Faber-Barao: Jag tycker också att det är lite väl tidigt stoppat men det beror inte på en tumme upp. Herb ska bryta om någon inte försvarar sig intelligent. Faber hade en hand mellan sig och slagen men han visade ju inte på något vis att han försökte ta sig därifrån och låg bara kvar och käkade läder. För tidigt brutet som sagt men det är inte tillräckligt att visa "tummen upp" för att undvika att dommarn går in.

En annan dommarmiss är den där som sa åt aldo att inte använda tårna till att greppa gallret. Detta är så som jag kommer ihåg det helt OK enligt reglerna.

cero 2014-02-02 15:52

Aldo såg omänskligt bra ut, och förtjänar inte kritiken. Hur lätt är det att avsluta konstant när man väger in på 145 lbs och alltid möter opponenter (tack för ordet dr) som är i survival-mode hela matcherna? Lamas gjorde bokstavligt talat inget för att sno matchen. Samma med Florian, Edgar, Zombie osv. Mendes och Hominick försökte verkligen ta titeln, och resultatet var fantastisk underhållning.

AronP 2014-02-02 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av mmanytt
Tre månader efter mötet mellan Jessica Eye och Sarah Kaufman har matchen blivit ändrad till en No Contest av The Texas Department of Licensing and Regulation, rapporterar Sherdog. Anledningen till ändringen är dock oklar.

Matchen mellan Eye och Kaufman slutade i en väldigt kontroversiell domslutsseger för Eye efter tre ronder. Poängdomarna Ruben Najera och Jon Schorle poängsatte matchen 29-28 till Eye, medan poängdomaren Gina Garcia föredrog Kaufman och gav henne 29-28 i poäng som besväret för de femton minuterna i buren.

Matchen dock nu ändrad till en No Contest, men vi väntar fortfarande på en officiell förklaring från TDLR.

Skevt.

delta_mats 2014-02-02 16:25

Tycker Reem såg bra ut. Han höll igen och orkade utan större problem hela matchen, samtidigt såg han snabb och explosiv ut när han ville. Man såg att han körde safe och det var väl bra på sätt och vis. Jag tror han kunnat avsluta Mir sista minuten om han valt att skruva upp tempot och mata på lite. Samtidigt förstår jag varför han inte gjorde så.

cero 2014-02-02 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6851493)
Tycker Reem såg bra ut. Han höll igen och orkade utan större problem hela matchen, samtidigt såg han snabb och explosiv ut när han ville. Man såg att han körde safe och det var väl bra på sätt och vis. Jag tror han kunnat avsluta Mir sista minuten om han valt att skruva upp tempot och mata på lite. Samtidigt förstår jag varför han inte gjorde så.

Inte för att vara den, men framför allt såg Mir förfärlig ut. Han är inte mycket mer än en vandrande slagpåse nu för tiden. Börjar bli tragiskt att se, och han är helt klart en utmärkt kandidat för hjärnskador.

Om Overeem blivit pressad av någon som Cain så hade tanken tagit slut efter en rond. Bra kondition med den hyddan går helt enkelt inte.

delta_mats 2014-02-02 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6851565)
Inte för att vara den, men framför allt såg Mir förfärlig ut. Han är inte mycket mer än en vandrande slagpåse nu för tiden. Börjar bli tragiskt att se, och han är helt klart en utmärkt kandidat för hjärnskador.

Om Overeem blivit pressad av någon som Cain så hade tanken tagit slut efter en rond.

Ja Mir är ju ingen fighter som sätter hård press direkt. Han borde verkligen lägga av, han har en förmåga att ta rejält med stryk varje gång han förlorar, på ett sånt där ohälsosamt sätt liksom.

Doctor Snuggles 2014-02-02 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6851565)
Inte för att vara den, men framför allt såg Mir förfärlig ut. Han är inte mycket mer än en vandrande slagpåse nu för tiden. Börjar bli tragiskt att se, och han är helt klart en utmärkt kandidat för hjärnskador.

Om Overeem blivit pressad av någon som Cain så hade tanken tagit slut efter en rond. Bra kondition med den hyddan går helt enkelt inte.

Oavsett så hade han betydligt bättre kondis. Han var inte ens trött på slutet.
Sedan är det väl rätt uppenbart att han inte kommer orka mot en Cain oavsett. Men vem gör det, å andra sidan?

cero 2014-02-02 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6851576)
Oavsett så hade han betydligt bättre kondis. Han var inte ens trött på slutet.
Sedan är det väl rätt uppenbart att han inte kommer orka mot en Cain oavsett. Men vem gör det, å andra sidan?

Enda chansen för honom att orka 15 minuter är om han möter någon som inte gör något.

Så det säger ju sig självt att han aldrig kommer palla 25 minuter mot en bra motståndare. En riktig freakshow mao.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)