Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-10-14 15:17

Roosimar Palhares. Så ja, den var bättre. ;)

Stefan J 2013-10-14 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av jahaa (Inlägg 6683829)

Haha, det var som fan!

cero 2013-10-14 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6684607)
Roosimar Palhares. Så ja, den var bättre. ;)

Roosimar Kanghares? ;)

eternallord 2013-10-14 19:52

Vettigt sammanfattat av Sonnen :)

"These guys are fist fighting in a steel cage for a paycheck and the applause of a drunken audience. Don't pretend to be something you're not.

And don't bring up God. As a devout Catholic I'm tremendously offended when somebody acts as though God is playing a hand in a fistfight on Saturday night. Newsflash people: God has better things to do."

Doctor Snuggles 2013-10-14 21:55

Min imaginära vän i skyarna älskar mma. Du kan inte bevisa motsatsen.

Dav0d 2013-10-14 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6682776)
Skumt för att det är första gången jag har sett det.

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6682782)
Det där greppet fungerar nog nästan aldrig mot en bra grappler, så det är inte så konstigt.

Precis, det där ska man inte få in mot någon som kört grappling ett tag.

Hemi 2013-10-15 03:51

Tror Royce Gracie vann så nån gång på den gamla goda tiden. Har själv fått klappa ut i träningsjudo på nåt liknande lås, vet inte exakt hur det ser ut men vet hur det känns. Rätt kul och lärorikt att bli utlåst och strypt på 20 olika sätt under 1 minut när man möter nån som är överlägsen. Finns en massa tjuvknep man inte ser på youtube också.

cero 2013-10-15 13:01

Lol, Conor klantar sig på twitter och tvingas be om ursäkt.

https://twitter.com/intent/retweet?t...w_p=tweetembed

(Dr Dre låt)

cero 2013-10-15 13:30

Lång intervju med Alex på svenska:



Inte tittat på hela ännu, men i början snackas det om Jonesmatchen (duh).

Juxta 2013-10-15 16:25

Sitter och kollar på säsong 6 av The Ultimate Fighter. Fan vilken ångest jag får av Serras coaching. Det består ju bara av: "C'mon bro!" "Don't let anyone mess with you." "Die by the sword bro!".





Jag vet att jag är sen och efter.

cero 2013-10-15 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Juxta (Inlägg 6686394)
Sitter och kollar på säsong 6 av The Ultimate Fighter. Fan vilken ångest jag får av Serras coaching. Det består ju bara av: "C'mon bro!" "Don't let anyone mess with you." "Die by the sword bro!".





Jag vet att jag är sen och efter.

Haha, Serra. Definitionen av en "bro".

Titos "up up up up up up up up up up up up up" är ganska svårslagen.

Juxta 2013-10-15 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6686423)
Haha, Serra. Definitionen av en "bro".

Titos "up up up up up up up up up up up up up" är ganska svårslagen.

Vilken säsong är det? :)

Jag plöjer igenom de flesta säsonger nu. Har kollat säsong 12 då jag diggar GSp, och började nu på säsong 6 och tänkte ta mig framåt därifrån. Någon säsong att rekommendera?

Petoria 2013-10-15 17:53

Säsong 5 är bäst imo

dared 2013-10-15 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6686544)
Säsong 5 är bäst imo

Tycker jag med, kör på den!

eternallord 2013-10-15 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6686423)
Haha, Serra. Definitionen av en "bro".

Titos "up up up up up up up up up up up up up" är ganska svårslagen.

Dra åt helvete, fick mardrömmar av den. Oändligt irriterande och okonstruktivt.

Ärligt talat blir jag ofta irriterad över hur dåliga corner-tipsen är i MMA mellan ronder. Det är ofta luddigt och/eller bara konstateringar av vad som händer: "He's just trying to hold you down" eller dylika puckade kommentarer. Självklart är det individuellt vad fighters svarar på, men generellt är de mest givande rådande _extremt_ tydliga och självklara, och väldigt få. Idealet är att säga 2 korta och koncisa grejer man vill att fightern ska göra och gärna med en liten motivering. Exempel (vår fighter har här framgång med sina lowkicks men blir kontrad samt nertagen för ofta):

Dåligt:
"Watch out for the right hand, how you feelin' in there?, you're looking good, you might've won that round but step up the pace a little, watch the takedowns, how you feelin'? He just wants to hold you down, that's all he wants, all day long you know? He doesn't want to fight, he just wants to hold you down. You ready, how you feelin'? Okay, let's go, show us what you've been training for, let's do it. etc etc"

Bra:
"When you kick, he counters with the right hook, so I want you to set your kick up with a 1, 2 to make him back up first. 1, 2 and then kick.
He can only land takedowns against the cage, so as soon as he backs you up, circle to your right.

Circle right when you're close to the cage, 1, 2, then kick when you're in the middle. (upprepa 2-3 gånger exakt sådär innan rondvilan är över så det etsas fast i skallen)"


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)